How to Repair Cracked Leather

آموزش تصویری راه های ترمیم چرم ترک خورده مبل، صندلی و .. در خانه

۱
آموزش تصویری راه های ترمیم چرم ترک خورده مبل، صندلی و .. در خانه
نمره 2.8 از 8 رای

چرم معمولا زمانی که خشک می شود یا در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد شروع به ترک خوردن می کند. تعمیر کردن وسایل چرمی از جمله مبلمان در صورتی که ترک ها بیش از اندازه عمیق نباشند کار راحتی است و به آسانی می توانید با خریداری چند ابزار ساده شروع به ترمیم چرم ترک خورده نمایید.

چگونه چرم ترک خورده را تعمیر کنیم؟ تعمیر مبل چرم پوسته شده در منزل

How to Repair Cracked Leather

چرم ها معمولا از استحکام و دوام بالایی برخوردار هستند. اما با این حال ممکن است پس از گذشت مدت زمان طولانی دچار ترک خوردگی شوند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است برای نگهداری چرم از واکس و مواد روغنی مخصوص به آن استفاده کنید. امروز در آی آر میکس قصد داریم تعمیر مبل چرم پوسته شده در منزل را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

بخش اول ترمیم چرم ترک خورده مبل: تمیز کردن چرم

۱- با استفاده از یک ماده پاک کننده و دستمال میکروفایبر سطح چرم را کاملا تمیز نمایید. شما می توانید با استفاده از پاک کننده های مخصوص چرم کار خود را راحت تر کرده و سطح کار را جهت ترمیم چرم ترک خورده آماده نمایید.

تمیز کردن چرم

به این منظور ماده پاک کننده را روی پارچه اسپری کرده و شروع به تمیز کردن سطح چرم نمایید. مراقب باشید که در حین انجام کار باعث عمیق تر شدن ترک و پوسته های روی چرم نشوید.

۲- قبل از آماده سازی کیت ترمیم چرم، اجازه دهید که سطح مبل یا هرگونه وسیله چرمی دیگر کاملا خشک شود. پس از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه چرم خشک شده و ترک ها بارزتر خواهند شد. جهت سرعت بخشیدن به فرایند خشک شدن می توانید از دستمال های میکروفایبر جهت این کار استفاده نمایید.

کیت ترمیم چرم

۳- در این مرحله از تعمیر مبل چرم پوسته شده می توانید از روغن یا نرم کننده های مخصوص چرم استفاده نمایید. مقداری از ماده نرم کننده را روی انگشت، دستمال یا اسفنجی نرم بریزید و آن را روی ترک های چرم اعمال نمایید. ماده نرم کننده چرم را مستقیما داخل ترک ها مالش دهید تا منافذ پارچه کاملا تمیز و نرم شده و برای تعمیر آماده شود.

ترمیم چرم ترک خورده مبل

۴- لابلای ترک ها را مجددا با مقداری نرم کننده تمیز و صاف نمایید. به این منظور مقدار زیادی از ماده نرم کننده را روی پد اپلیکاتور (دستمال یا اسفنجی نرم) ریخته و اینبار ترک ها و نواحی اطراف آن را کاملا مالش دهید.

Leather conditioner

همچنان فرایند مالش دادن ترک ها را ادامه دهید؛ تا زمانی که رنگ چرم تبدیل به رنگی یکدست و سازگار با نواحی بدون ترک شده و ترک ها تا حدود زیادی مخفی شوند.

۵- چرم را حدود ۲ ساعت به حال خود رها کنید تا کاملا خشک شود. با لمس کردن سطح مورد نظر می توانید بفهمید که آیا سطح چرم ترک خورده همچنان مرطوب است یا کاملا خشک شده؛ زیرا چرم به مدت زمان نسبتا زیادی به منظور جذب مواد نرم کننده نیاز دارد.

سطح چرم ترک خورده

۶- در این مرحله از ترمیم فوری مبل چرم ترک خورده یا هر وسیله چرمی دیگر، در صورتیکه ترک ها همچنان قابل مشاهده هستند، مجددا مقداری نرم کننده روی آن اعمال نمایید. البته قبلا در آی آر میکس درباره تعمیر کفش چرم، به طور مفصل صحبت کرده ایم.

ترمیم کفش چرم ترک خورده

این موضوع بسته به نوع ماده نرم کننده شما دارد؛ ممکن است لازم باشد چندین بار این کار را انجام دهید تا زمانی که دیگر اثری از ترک و پوسته ها مشاهده نکنید.

بخش دوم: ناپدید کردن ترک ها با فیلر

۱- در این مرحله از ترمیم ترک خوردن مبل چرمی، قبل از اینکه به سراغ استفاده از فیلر (ماده پر کننده) بروید، سطح مورد نظر را با استفاده از مقداری صابون یا ماده پاک کننده مخصوص چرم و دستمالی نرم کاملا تمیز نمایید. ترمیم و تعمیر پارگی مبل چرمی را قبلا با هم مرور کرده بودیم و می توانید به آن هم نگاهی بیاندازید.

ناپدید کردن ترک ها با فیلر

صابون های بچه یا دست می تواند گزینه مناسبی جهت این کار باشد. ماده پاک کننده را روی دستمال میکروفایبر یا اسفنجی نرم اعمال کرده و شروع به تمیز کردن سطح چرم ترک خورده نمایید.

۲- یک شب تا صبح به چرم اجازه دهید تا کاملا خشک شود. وجود هر گونه رطوبت روی چرم ترک خورده موجب می شود که فیلر یا ماده پر کننده به خوبی روی سطح چرم و پوسته ها را فرا نگیرد. جهت سرعت بخشیدن به فرایند خشک شدن می توانید از دستمال های میکروفایبر جهت این کار استفاده نمایید. این دستمال ها برای ترمیم روکش چرم صندلی ماشین هم مناسب خواهند بود.

چرم ترک خورده

۳- در این مرحله از ترمیم چرم ترک خورده مبل از سمباده با درجه سختی ۶۰۰ استفاده نمایید. با اعمال فشار ملایم شروع به سمباده زدن سطح چرم کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که سطح چرم کاملا صاف و یکنواخت شود؛ به طوریکه وقتی سطح مبل ترک خورده را لمس می کنید، وجود شکاف و پوسته های سطح چرم به دست شما آسیبی وارد نکند و شما سطحی کاملا صاف را احساس نمایید.

ترمیم چرم ترک خورده مبل

سپس سطح مورد نظر را با استفاده از دستمالی نرم کاملا خشک و تمیز نمایید و از عدم وجود گرد و غبار و پوسته های چرم لابلای ترک ها اطمینان حاصل کنید.

۴- فیلر (ماده پر کننده) را به خوبی روی موضع بمالید. این کار باعث می شود که فضا های خالی مابین ترک ها کاملا پر شود. این کار را تا زمانی که تمام سطح چرم ترک خورده از فیلر پر شود ادامه دهید. شما می توانید از این مرحله جهت ترمیم کیف چرم پوسته شده نیز استفاده نمایید.

 ترمیم کیف چرم پوسته شده

۵- در این مرحله از ترمیم پوسته پوسته شدن مبل چرمی اضافات فیلر را با استفاده از کاردک جمع کنید. در زمان فیلر زدن، اطراف ترک ها نیز از این ماده پر می شود. به منظور رفع این مشکل پس از اتمام مرحله فیلر زنی، اضافات فیلر را کاملا تمیز کنید به طوریکه اطراف ترک ها فاقد این گونه مواد پر کننده باشد.

استفاده از کاردک

۶- چرم را حدود ۶ ساعت به حال خود رها کنید تا فیلر مابین ترک ها کاملا سفت شود. با قرار دادن فیلر در معرض هوا به جریان خشک شدن آن سرعت بخشید. روی فیلر زدن حسابی کار کنید. در این قسمت باید بعد از هر مرحله که فیلر زدید اجازه دهید خشک شود و دوباره روی آن را فیلر بزنید. این کار را ۳ تا ۴ بار تکرار نمایید.

ترک خوردن مبل چرمی

نکته: به منظور جلوگیری از ترک خوردن مبل چرمی، از قرار دادن آن در معرض نور مستقیم خورشید و حرارت زیاد جلوگیری کنید. این کار همچنین به منظور جلوگیری از ترمیم پوسته شدن کاپشن چرم مفید خواهد بود.

بخش سوم: ناپدید کردن ترک ها با رنگ

۱- پس از اینکه ۳ تا ۴ بار مراحل فیلر زنی را انجام دادید و از پر شدن تمامی سطوح چرم ترک خورده با استفاده از فیلر اطمینان حاصل کردید، اکنون زمان سمباده کشیدن است.

ناپدید کردن ترک ها با رنگ

از سمباده با درجه سختی ۶۰۰ استفاده کرده و با اعمال فشار ملایم شروع به سمباده زدن سطح چرم نمایید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که سطح چرم کاملا صاف و یکنواخت شود. سپس سطح مورد نظر را با استفاده از دستمالی نرم کاملا خشک و تمیز نمایید و از عدم وجود گرد و غبار اطمینان حاصل کنید؛ چراکه غبار مانع جذب رنگ روی سطح کار خواهد شد.

۲- وقتی فیلر کاملا خشک شد، می توانید با تکه ای اسفنج موضع را رنگ کنید تا مبلتان یکدست شود. به این منظور لایه نازکی از رنگ را با استفاده از اسفنج روی چرم ترک خورده اعمال نمایید.

رنگ زدن

در انتخاب رنگ دقت کرده و رنگی را انتخاب کنید که با مبل شما همخوانی داشته باشد.

۳- به مدت ۲ دقیقه محل رنگ شده را به کمک سشوار خشک نمایید. پس از اتمام کار محل رنگ شده را با دست لمس کرده تا از خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید.

استفاده از سشوار به مدت 2 دقیقه

۴- برای محافظت از رنگ، ترک ها را با سیلر چرمی تمیز کنید. سیلر را روی اسفنج تمیز یا پد اپلیکاتور اسپری کرده و روی ترک ها بمالید. برای بار دوم این پوشش را روی تمامی سطوح اعمال کنید. سیلر همچون یک نرم کننده عمل می کند که علاوه بر محافظت از رنگ و چرم ترک خورده از بروز لکه ها و خسارات بیشتر به چرم نیز جلوگیری به عمل می آورد.

leather sealer

۵- در مرحله پایانی از ترمیم چرم ترک خورده مبل، سیلر را به مدت ۲ دقیقه به کمک سشوار حرارت دهید تا از خشک شدن آن اطمینان حاصل نمایید. به این ترتیب ترمیم چرم ترک خورده شما به اتمام رسید.

 ترمیم چرم ترک خورده مبل

آموزش ویدیویی ترمیم ترک خوردن مبل چرمی

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش تصویری راه های ترمیم چرم ترک خورده مبل، صندلی و … در خانهرا با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی