What is PRP Therapy

پی آر پی مو چیست؟ پاسخ به سوالات رایج در مورد پی آر پی مو

۰
پی آر پی مو چیست؟ پاسخ به سوالات رایج در مورد پی آر پی مو
امتیاز دهی به نوشته

ریزش مو یکی از دغدغه های همیشگی انسان ها بوده و روش های مقابله با آن حائز اهمیت هستند. یکی از روش های نوین مقابله با ریزش مو، prp است. پی آر پی از روش های موثر درمان ریزش مو است که در آن خون فرد گرفته شده، پردازش شده و سپس به داخل پوست سر تزریق می شود. در این مطلب از آی آر میکس می خواهیم نگاهی به این روش جدید بیاندازیم و کمی درباره مزوتراپی و پی آر پی مو با هم صحبت کنیم.

آیا prp مو سرطان زا است؟ معرفی عوارض پی آر پی مو در زنان و مردان

What is PRP Therapy

همانطور که گفته شد، پی آر پی مو در زنان یکی از روش های موثر تقویت رشد مو محسوب می شود. پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت را باید جزو جدیدترین روش های درمانی دانست و باید توجه کرد که این روش هنوز به طور کامل امتحان خود را پس نداده است. کلینیک های تخصصی پی آر پی مو معتقدند که تزریق PRP باعث رشد طبیعی مو شده و با افزایش رساندن خون به فولیکول مو، افزایش ضخامت مو را هم سبب می شود. گاهی اوقات این روش با روش های دیگر ریزش مو یا داروها ترکیب می شود تا نتیجه بهتری را به همراه داشته باشد.

پی آر پی یا prp مو چیست؟ 

باید توجه داشت که هنوز تحقیقات کافی به منظور موثر بودن این روش انجام نشده است. با این حال از روش پی آر پی از سال ۱۹۸۰ به منظور بهبود تاندون ها و رباط های آسیب دیده استفاده شده و نتایج نسبتا خوبی هم ثبت کرده است. این روش به جز مو در نقاط مختلف بدن به کار گرفته شده و تحقیقات بر روی استفاده های بهتر آن همچنان ادامه دارد (PRP: Platelet-rich plasma).

فرآیند درمانی پی آر پی مو

فرآیند درمان و تجربه پی آر پی مو به طور کلی سه مرحله دارد. به صورت متوسط، طول هر مرحله درمانی حدود ۴ تا ۶ هفته می باشد و باید چیزی در حدود ۲ ماه برای این درمان در نظر بگیرید.

مرحله یک:  در پی آر پی مو ابتدا  نمونه خون، اصولا از بازو به مقدار مورد نیاز از فرد گرفته می شود. سپس توسط کیت های حاوی ژل جدا کننده و دستگاه سانتریفیوژ، پلاکت ها جدا شده و آماده تزریق می شوند.

مرحله دو: پس از گذشت حدود ۱۰ دقیقه، خون شما به سه لایه تقسیم خواهد شد: پلاسما، گلبول های سفید و گلبول های قرمز خون.

فرآیند درمانی پی آر پی مو

مرحله سه: پلاسمای غنی از پلاکت به یک سرنگ تزریق شده و سپس به قسمت هایی از پوست سر تزریق می گردد. باز هم تاکید می کنیم که تحقیقات کافی برای اثبات موثر بودن پی آر پی انجام نشده و این روش هنوز نوپا می باشد.

عوارض جانبی روش پی آر پی مو در زنان و مردان

عوارض پی آر پی مو در زنان و مردان: از آن جا که در درمان از خون خود فرد استفاده شده، فرد در معرض خطر بیماری و عفونت نمی باشد، زیرا تقریبا غیر ممکن است که فردی از خون خود بیماری جدیدی را دریافت کند! با این حال هر گونه تزریقی همیشه عوارض جانبی دارد مانند: آسیب به عروق خونی، عفونت، ایجاد زخم. هنگامی که تزریقات پی آر پی مو را انجام می دهید، ممکن است دچار این آسیب ها شوید و باید آزمایش ها و مراقبت های بعدی را انجام دهید.

عوارض جانبی روش پی آر پی مو

ضمن این که در صورتی که تمایل به بیهوشی دارید، بایستی با پزشک خود مشورت داشته باشید. توصیه می کنیم بهترین روش های طبیعی افزایش سرعت رشد مو سر در یک هفته را هم مطالعه کنید.

خطرات prp چیست؟

آیا prp مو سرطان زا است؟ باید توجه داشته باشید که ممکن است در صورت داشتن این موارد، در مرحله درمان رد شوید. مواردی که ممکن است باعث ممنوع شدن درمان شما شوند عبارتند از: عفونت حاد یا مزمن، سرطان، بیماری مزمن کبدی، بیماری مزمن پوست، اختلال متابولیک، کم بودن تعداد پلاکت ها، بیماری تیروئید و غیره. به طور کلی موارد زیادی در این قسمت وجود دارند و بدون مراجعه به پزشک نمی توان از تمام آن ها مطلع شد.

خطرات prp چیست؟

هزینه پی آر پی مو چقدر است؟

هزینه سه دوره اولیه حدودا  بین ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار و هر تزریق ۴۰۰ دلار می باشد (قیمت های خارج از ایران). این هزینه ها و قیمت کیت پی آر پی به عواملی مانند موقعیت جغرافیایی، کیفیت تجهیزات و افزودن مواد مغذی بستگی دارد. توجه داشته باشید که بسیاری از بیمه ها، این هزینه ها را پوشش نمی دهند و بخش مهمی از هزینه ها را باید شخصا تقبل کنید. پیش از این که به دنبال درمان پی آر پی باشید، باید طرح بیمه ای خود را چک نمائید.

هزینه پی آر پی مو چقدر است؟

چنان چه در مورد ریزش مو نگران هستید و یا تا به حال تجربه پی آر پی مو نداشته اید تعدادی روش برای شما وجود دارد از جمله روگین، پروپشیا، مزوتراپی مو و پی آر پی. بسیاری معتقدند که روش پی آر پی مو یک روش مطمئن و موثر برای از بین بردن ریزش مو می باشد. باز هم توصیه می کنیم با پزشک خود صحبت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

تجربه پی آر پی مو

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس نگاهی به عکس پی آر پی مو و نکات کلی این درمان انداختیم. اگر شما هم تجربه استفاده از این درمان و موارد مشابه با آن را داشته اید، آن ها را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی