درمان زانو درد

آموزش تصویری راه های درمان درد آرتروز زانو و درد پشت زانو با ورزش

۱
آموزش تصویری راه های درمان درد آرتروز زانو و درد پشت زانو با ورزش
امتیاز دهی به نوشته

هنگامی که به علت آسیب یا آرتروز زانو دچار درد زانو می شویید شاید تنها چیزی که به آن فکر می کنید این است که چگونه می توانید آنها را به اطراف حرکت بدهید. با این حال راه های درمان زانو درد فراوان است و حتی یک ورزش دقیق و مناسب هم بهترین گزینه ای است که می توانید از آن برای درمان زانو درد خود استفاده کنید. در این پست قصد داریم تا شما را با ورزش های مناسب برای درمان زانو درد بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه زانو درد را خوب کنیم؟ درمان زانو درد در نوجوانان

Best exercises for knee pain you can do anywhere

استفاده از ورزش های مناسب برای درمان زانو درد در جوانان، علاوه بر این که در بهبود حرکت شما موثر خواهند بود از طرفی می توانند میزان تحرک فردی را افزایش دهند. این ورزش ها می توانند به انعطاف پذیری مفصل کمک کرده و هم چنین باعث تقویت عضلات بالا و پایین زانو می شوند.

چنان چه علاقه مند به یادگیری روش های برطرف کردن درد گردن خود هستید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

ورزش چگونه زانو درد را درمان می کند؟

یکی از شایع ترین دردهای مفصلی، درد زانو می باشد. هر فردی در هر سنی و با هر میزان فعالیتی می تواند درد زانو را تجربه کند. زانو درد ها علل مختلفی دارند از آسیب های مفصلی گرفته تا بیماریهای مرتبط با آن می توانند این نوع از درد ها را موجب شوند.  علاوه بر این موارد خود مفصل زانو هم یکی از پیچیده ترین و مهم ترین مفصل های بدنی است که می توانند در طول حرکت بدن تمام وزن آن را در جهات مختلف تحمل کند. دو تاندون بسیار مهم به غضروف مفصل زانو متصل می شوند. خود تاندون ها و رباط ها علاوه بر خود مفصل زانو می توانند با آسیب ها و مشکلاتی مواجه شوند که سه مورد از شایع ترین مشکلات به وجود آمده برای آنها می تواند: آسیب، کشیدگی و پارگی و مشکلات حرکتی باشد.

راه درمان زانو درد در جوانان

بسته به مشکل ایجاد کننده درد زانو، درمان زانو درد متفاوت خواهد بود که از درمان های وسیع مانند جراحی تا درمان های خانگی در طب سنتی برای زانو درد متغییر می باشد. از آنجایی این درد اغلب به علت التهاب بیش از حد به وجود آمده در این منطقه می باشد، بنابراین استفاده از برخی درمان های خانگی مانند گذاشتن یخ، استراحت، آب درمانی و تغییرات در رژیم غذایی تا حدود زیادی در درمان زانو درد موثر خواهند بود. البته برای انتخاب گزینه های درمانی پزشک بهترین مشاور برای شما خواهد بود.

چنان چه علاقه مند به یادگیری روش های یوگا برای درمان درد کمر و گردن خود هستید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

درمان زانو درد در پیری

تمرینات با شدت کم مانند تمرینات کششی منظم با شدت کم می تواند تا حدودی در درمان زانو درد موثر واقع شوند. از جمله این تمرینات ورزشی با شدت کم می توان شنا، یوگا، پیاده روی را نام برد که البته عدم دسترسی و یا استفاده از آنها نباید مانعی برای ورزش کردن شما گردند بنابراین با استفاده از یک صندلی هم به راحتی می توانید برای ورزش کردن خود اقدام کنید. این تمرین ها علاوه بر تسکین درد مفصل زانو می توانند به عنوان ورزش برای درمان درد پشت زانو نیز به حساب بیایند. این ورزش ها هم چنین می توانند عضلات اطراف مفصل را تقویت نموده و انعطاف پذیری تاندون ها و رباط ها را تقویت نمایند.

از ورزش های ملایم و متوسط استفاده کنید

پیاده روی یک روش ارام برای تقویت تمام عضلات بدن و قدرت بخشی به زانوهاست. این ورزش هم چنین برای افرادی که در معرض دردهای ناشی از روماتیسم مفصلی قرار دهند، مفید می باشد. تحقیقات محققان نشان می دهد افرادی که حداقل سه بار در هفته و هر بار به مدت بیش از دو ساعت پیاده روی داشته اند، از سالم ترین مفصل زانو برخودار بوده اند. البته این تحقیقات حاکی از این مسئله بوده که دویدن عاملی برای تقویت نبوده و حتی می تواند باعث تضعیف مفصل زانو گردد. و البته افرادی که هیچ نوع ورزشی نداشته اند از غضروف های سالم کمتری برخودار بودند. محققان اظهار می کنند که ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش ملایم و آهسته حداقل سه یا ۴ بار در هفته بیشترین مزایای سلامتی را با خود به همراه خواهد داشت.

از خم شدن های زیاد خودداری کنید

اگر چه تناسب اندام از اهمیت ویژه ای برخودار است ولی ورزشی مانند اسکات در بدنسازی می تواند فشار بیش از حدی را بروی زانوها وارد آورد و یکی از دلایل زانو درد و آرتروز در جوانان است. محققان بیان می کنند که خم کردن زانو بیش از ۳۰ دقیقه هر روز یا بالا رفتن از بیش از ۱۰ پله می تواند باعث تحلیل غضروف و ابتلا به استئو آرتریت گردد.

ورزش های مناسب برای درمان زانو درد

درمان زانو درد با ورزش: بالا بردن پا در حالت ایستاده

حال با چند نمونه از بهترین ورزش ها برای درمان زانو درد بیشتر آشنا می شوییم. هدف از انجام این ورزش ناحیه زانو ها و باسن می باشد. بالا بردن پا در حالت ایستاده باعث تقویت تعادل و کشش می شود. این ورزش اثرات اروده بر روی زانوها را کاهش می دهد. برای این کار در کنار دیوار بایستید و سپس یک از پاهای خود را بدون خم کردن انگشتان پا به یکی از طرفین بکشید. سعی کنید این کار را بدون تکیه دادن به دیوار انجام دهید. این عمل را ۱۵ تا ۲۰ بار در هر طرف تکرار کنید.

راههای درمان زانو درد

چگونه زانو درد را خوب کنیم؟ نشستن و برخواستن

این حرکت تکراری برای بهبود دامنه حرکات زانو و استحکام کلی پا انجام می شود و یکی از ورزش های مناسب برای درمان زانو درد می باشد. با گذشت زمان نشستن و برخواستن شما را در طول زندگی روانتر خواهد ساخت. برای این کار بر روی یک صندلی بشینید و سپس دستان خود را جلوی قفسه سینه به صورت گره کرده قرار دهید به همین ترتیب از روی صندلی بلند شوید و سپس بشینید. این عمل را در طول یک دقیقه تکرار کنید.

راههای درمان زانو درد: در پشت صندلی ایستادن

این حالت به تقویت عضلات پشت پا کمک نموده و باعث رفع گرفتگی های آن می شود. بنابراین هدف از انجام این تمرین عضلات پشت ران می باشد. برای این کار در پشت یک صندلی بایستید و سپس پاهی خود را به سمت باسن خم کنید. چند ثانیه نگه داشته و سپس این عمل را در پای دیگر انجام دهید. این تمرین را ۱۰ تا ۲۵ بار و چند بار در روز انجام دهید.

راههای درمان زانو درد

دراز کشیدن

ورزش های مناسب برای درمان زانو درد در پیری: کشیدگی زانو اغلب به دلیل ضعف عضلات پشت ران می باشد بنابراین این ورزش باعث کاهش این اثرات روی زانو می گردد. برای انجام این تمرین روی یک طرف بدن خود دراز بکشید. باسن و زانوها را با زاویه ۹۰ درجه نسبت به شانه ها، زانو و باسن به صورت تراز قرار دهید. پاها را در تماس با هم قرار دهید سپس زانوها را تا جای ممکن از هم دور کنید. به مدت ۳ تا ۵ ثانیه آن ها را بدین شکل نگه دارید و و ۱۰ تا ۱۵ بار این عمل را دو بار در روز و در مورد هر طرف انجام دهید.

ورزش برای درمان درد پشت زانو

کشش چهار گانه: ورزش برای درمان درد پشت زانو

هدف از انجام این تمرین کمک به انعطاف پذیری و بالا بردن محدوده حرکت است. بر روی شکم خود دراز بکشید و یک دست خود را به صورت مستقیم بر روی زمین قرار دهید و سپس با دست دیگر پای خود را بگیرید و به آرامی آن را خم کنید و به مدت چند ثانیه آن را نگه دارید و سپس با طرف دیگر نیز انجام دهید.

بهترین ورزش برای درمان زانو درد

دراز کشیدن به پشت: بهترین ورزش برای درمان زانو درد

این ورزش یکی از بهترین ورزش برای درمان زانو درد است: هدف از انجام این تمرین تقویت عضلات همسترینگ برای انعطاف پذیری و بالا بردن محدوده حرکت می باشد. بر روی پشت خود دراز بکشید سپس زانوی راست خود را با دو دست خود بگیرید و آن را به ارمی به سمت قفسه سینه خود نزدیک کنید. تا جای ممکن آن را به سمت بالا بکشید و دوباره زانو را به ارامی خم کرده و بر روی زمین قرار دهید. این عمل را با پای مخالف هم تکرار کنید.

بهترین ورزش برای درمان زانو درد

چهار زانو نشستن

چهار زانو نشستن باعث تقویت و بالا بردن دامنه حرکت زانوان می گردد. به صورتی که نشسته اید زانوان خود را کمی به سمت رو به بالا متمایل کنید. ۱۰ تا ۳۰ ثانیه در همین حالت باقی بمانید. این عمل را چند بار در طی روز و هر بار ۳ تا ۴ نوبت انجام دهید.

درمان زانو درد با ورزش

حرکت اسکی واره

این ورزش کاردیو یک حالت مناسب برای افرادی است که از ضعف و درد زانو رنج می برند.

راه درمان زانو درد در جوانی

دوچرخه خوابیده

این نوع از دوچرخه ها روانتر و سبکتر از دوچرخه های معمولی هستند که به اندازه یک پیاده روی، ورزشی سبک به حساب می روند. این ورزش باعث کاهش وزن و فشار وارده به زانوها می گردد.

راه درمان زانو درد در جوانی

شنا و آب درمانی یکی از راههای درمان زانو درد

شنا ورزشی است که نه تنها به زانو و کمر بلکه برای تمام بدن مفید می باشد. این ورزش برای درمان درد آرتروز زانو بسیار مفید است. اگر این ورزش برای شما دشوار است می توانید از آب های کم عمق هم بدین منظور استفاده کنید.

ما در مطالب پیشین آی آر میکس طریقه آب درمانی برای درد زانو و کمر را آموزش دادیم، در صورت تمایل آنرا مطالعه کنید.

آموزش ویدیویی درمان زانو درد با ورزش در خانه

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با انواع ورزش های مناسب برای درمان زانو درد در کنار شما بودیم. چنان چه نظر یا پیشنهادی در این باره دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
منبع فارسی: آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. زهرا گفت:
    0

    jتمامی دست اندرکاران این سایتو میبمسم وارزوی موفقیت دارم مرسی برای تمامی راه کارهای خوبتون