شستن فلاسک چای

چگونه بوی فلاسک را از بین ببریم؟ آموزش نحوه جرم گیری و شستن فلاسک چای

۲
چگونه بوی فلاسک را از بین ببریم؟ آموزش نحوه جرم گیری و شستن فلاسک چای
نمره 3.2 از 5 رای

فلاسک های چای جزو یکی از وسایل مقرون به صرف آشپزخانه ها هستند که به دلیل حمل و نقل آسان ساعت ها قابلیت نگهداری نوشیدنی مورد علاقه با دمای مناسب را دارند. اما به دلیل ساخت شدن آنها از لایه های فلزی خاص، به مرور زمان تحت تاثیر نوشیدنی های مختلف مانند چای و قهوه، محفظه داخلی آنان دچار تغییر رنگ می شود. با این وجود جای نگرانی نیست چون در اینجا ما قصد داریم تا شما را با نحوه جرم گیری و شستن فلاسک چای بیشتر آشنا کنیم با ما همراه باشید.

چگونه بوی فلاسک را از بین ببریم؟ نحوه شستن فلاسک چای

Ways to Clean a Vacuum Flask

احتمالا هم اکنون که در حال خواندن این پست هستید مدت زیادی است که آخرین استفاده شما از فلاسک چای می گذرد و شما با استیل تغییر رنگ یافته و ترکیبی از انواع بوی چای و قهوه از درون آن مواجه شده اید و احتمالا اولین سوالی که از خود می پرسید این است که چگونه بوی فلاسک را از بین ببریم؟ در اینجا ما برای خلاص شدن شما از شر این بو و رنگ، چند راهکار برای شستن فلاسک چای ارائه می کنیم.

چنان چه علاقه مند به یادگیری ساخت فلاسک چای با لوازم دور ریختنی هستید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

استفاده از جوش شیرین و سرکه برای جرم گیری فلاسک

برای جرم گیری و شستن فلاسک چای حدود نیم فنجان سرکه سفید تقطیر شده را به درون فلاسک چای رنگی بریزید سپس تقریبا ۱ قاشق غذا خوری جوش شیرین به درون آن اضافه کنید. در فلاسک را ببندید و این مواد را تکان دهید تا با هم مخلوط شوند. سعی کنید حتما از نوع تقطیر شده سرکه استفاده کنید چرا که میزان اسیدتیه آن بیشتر است و از طرفی احتمالا این که بعد از خارج کردن سرکه از فلاسک بو و رنگ آن را به خود بگیرد کمتر خواهد بود.

طریقه شستن فلاسک

فلاسک چای را با آب جوش پر کنید

بعد از این که بخارات حاصل از جوش شیرین از فلاسک خارج شد برای شستن فلاسک چای از آب جوش استفاده کنید. آب جوش به خیس شدن لکه ها با سرکه و جوش شیرین کمک نموده و باعث می شوند که این مواد سرتاسر فلاسک چای را پوشش دهند. نیازی به قرار دادن درپوش بر روی فلاسک نیست چون احتمال این دو ماده در محیط های بسته بیشتر است.

طریقه شستن فلاسک

چند دقیقه به آن فرصت دهید

۸ تا ۱۰ دقیقه زمان برای جرم گیری فلاسک استیل کافی است که با آن سرسخت ترین لکه ها نیز محو می شوند. اگر حس می کنید لایه جرمی تشکیل شده در کف فلاسک چای بیشتر از حد مورد انتظار است می توانید به آن زمان بیشتری بدهید.

جرم گیری فلاسک استیل

کف بطری فلاسک را بشویید

با استفاده از یک برس شیشه شور می توانید کف فلاسک چای را به طور کامل بشویید. با استفاده از این برس های بطری شو می توانید به لکه هایی که با ترکیب سرکه و جوش شیرین از بین نرفته اند به طور کامل دسترسی پیدا کنید.

جرم گیری فلاسک استیل

فلاسک چای را با آب بشویید

بعد از این ترکیب جوش شیرین و سرکه را از آن خالی کردید باید چند بار آن را با آب گرم شستشو دهید تا هیچ اثری از آنها باقی نماند. قسمت باز و بسته شدن درب فلاسک را در هنگام شستن فراموش نکنید. دهانه و کلاهک فلاسک چای را با یک حوله تمیز پاک کنید. برای از بین بردن بوی فلاسک چای بهتر است آن را چند باری با آب گرم بشویید و سپس در معرض هوای آزاد قرار دهید.

از بین بردن بوی فلاسک چای

جرم گیری فلاسک چای با یخ و نمک

در این روش شستن فلاسک چای، اگر درون فلاسک چای با مایعی پر است آن را خالی کنید و سپس ۱/۴ آن را با یخ پر کنید. مقداری از یخ که بریا این کار استفاده خواهید کرد به اندازه فلاسک چای شما بستگی دارد ولی بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که قطعات کوچک یخ برای این کار مناسبترند. در صورت بزرگی یخ ها می توانید آن ها را خرد کنید.

جرم گیری فلاسک چای

نمک را به آن اضافه کنید

۲سپس برای از بین بردن بوی فلاسک چای تا ۳ قاشق چای خوری نمک را به روی یخ ها اضافه کنید. بهتر است از نمک های دانه درشت همچون نمک دریا برای شستن فلاسک چای استفاده کنید. ولی اگر نمکهای ریز مانند نمک آشپزخانه دارید فقط نصف قاشق چای خوری بیشتر به آن نمک اضافه کنید. سعی کنید قبل از این که یخ ها شروع به تغییر شکل کنند نمک را به آنها اضافه کنید.

جرم گیری فلاسک استیل

درپوش فلاسک چای ببندید

درپوش فلاسک چای را بسته و آن را به آرامی تکان دهید تا کاملا یخ ها و نمک ها با هم مخلوط شوند. این کار را باید تا جایی ادامه دهید که مطمئن شوید آن دو کار خود را با پاک کردن لکه ها به خوبی انجام داده باشند. از این که تکه های یخ به دیواره فلاسک چای استیل آسیب برسانند، نگران نباشید چون آنها در برابر حرارت شدید، سایش و یا افتادن مقاوم طراحی شده اند.

فلاسک چای استیل

فلاسک چای را خالی کنید

درپوش فلاسک چای را برداشته و محتویات یخ و نمک آن را خالی کنید. برای حذف باقی مانده های آنها باید چند بار فلاسک چای را با آب گرم بشویید. محلول یخ و نمک یک ماده طبیعی جرم گیری فلاسک چای می باشند که می توانید از آنها برای از بین بردن بوی فلاسک چای و هم چنین لکه ها استفاده کنید.

طریقه شستن فلاسک

از قرص های تمیز کننده دندان استفاده کنید

اکثر قرص های تمیز کننده دندان های مصنوعی حاوی مواد مانند جوش شیرین هستند که برای از بین بردن لکه های موجود بر روی دندان های مصنوعی طراحی شده اند. علاوه بر خاصیت تمیز کنندگی دارای خاصیت ضد باکتریایی نیز می باشند که به درخشان تر کردن فلاسک چای استیل کمک می کند.

جرم گیری فلاسک استیل

فلاسک چای را با آب پر کنید

برای شستن فلاسک چای، در این مرحله شما باید به درون فلاسک چای خالی تا نیمه آب گرم و یا آب جوش بریزید. هر چه میزان درجه حرارات آب بیشتر باشد موثر تر خواهد بود. اجازه دهید تمام بدنه فلاسک با این آب خیس شوند.

نحوه شستن فلاسک

از قرص های دندانی استفاده کنید

برای جرم گیری فلاسک چای یک یا دو عدد از این قرص ها را در درون فلاسک چای بیندازید. واکنش ایجاد شده در فلاسک باعث تولید کف زیادی خواهد بنابراین بهتر است این کار را بر روی سینک ظرف شویی یا هر جایی که نگران ریخته شدن این کف ها بر روی ظروف یا اشیاء نخواهید شد، انجام دهید. درپوش فلاسک را نبندید.

جرم گیری فلاسک استیل

چند دقیقه به آن فرصت دهید

همانطوری که قرص ها در درون آب حل می شوند شروع به از بیردن لکه های فلاسک چای خواهند کرد. اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت به همان حالت باقی بمانند. هنگامی که از میزان واکنش ها و کف تولیدی آنها کاسته شد می توانید آن را با یک برس بشویید.

نحوه شستن فلاسک

مجددا آن را با آب بشویید

برای این که مواد بر جای مانده ای کاملا برطرف شوند بهتر است شستن فلاسک چای را چند بار با آب تمیز انجام دهید تا به طور کامل از پاک شدن مواد از دیواره و کف فلاسک چای مطمئن شوید. بعد از استفاده از این روش متوجه خواهید شد که فلاسک چای استیل شما نو شده است.

طریقه شستن فلاسک

آموزش ویدیویی نحوه شستن و جرم گیری فلاسک چای استیل

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با آموزش جرم گیری فلاسک چای در کنار شما بودیم چنان چه شما هم در این مورد تجربه یا نظری دارید می توانید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. رضا گفت:
    3

    آخه چیزی بارت نیستید چرا مطلب میذاری.
    یخ ریختم تو فلاسک شیشش ترکید پفیوز!

  2. ابراهیم گفت:
    1

    ناموسا یخ نریرید
    ریختم تو فلاسک شیشه فلاسک پوکید😂

تبلیغات متنی