Ways to Brew Green Tea

چگونه چای سبز دم کنیم؟ آموزش تصویری ۳ روش صحیح دم کردن چای سبز

۰
چگونه چای سبز دم کنیم؟ آموزش تصویری ۳ روش صحیح دم کردن چای سبز
نمره 4.3 از 3 رای

از زمان های قدیم تا به امروز چای سبز به عنوان یکی از چای های التیام دهنده و نشاط بخش شناخته شده که طرفداران بسیاری دارد. برای نوشیدن چای سبز جای تعلل نیست چرا که نوشیدن آن بسیار ساده است و نیازی نیست که نگران استفاده از شیر، لیمو و یا شکر همراه با چای سبز باشید. در این پست قصد داریم تا شما را با نحوه صحیح دم کردن چای سبز بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید از خواص این چای مفید بیشتر بهره مند شوید. با ما همراه باشید.

چای سبز را چطور دم کنم؟ آموزش طرز تهیه چای سبز برای لاغری

Ways to Brew Green Tea

به عنوان یکی از مهمترین ویژگی هایی تغذیه ای که چای سبز با آن شناخته می شود، خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی آن است. البته خواص چای سبز به این جا ختم نمی شود بلکه یکی از گزینه های موثر در کاهش چربی های بدنی محسوب می شود. اگر چه چای سبز همیشه با طعم خالص خود مورد مصرف قرار می گیرد ولی با این وجود شاید شما بخواهید در مورد انتخاب گزینه های مصرفی چای سبز اعم از چای کیسه ای و یا چای خشک بیشتر اطلاعات کسب کنید. ما در اینجا شما را با انواع آن و آموزش طرز تهیه چای سبز برای لاغری بیشتر آشنا می کنیم.

چنان چه علاقه مند به مطالعه رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن هستید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

چای سبز مناسب را انتخاب کنید

برای انتخاب چای سبز مناسب گزینه های زیادی وجود دارد و شما برحسب نحوه دم کردن آن می توانید بهترین مورد را انتخاب کنید. در اکثر مناطق چای سبز بیشتر به دو فرم خشک و یا کیسه ای به فروش می رسند که نمی توان از لحاظ طعمی بین آنها تفاوتی قائل شد ولی برخی افراد ترجیح می دهند که یک تجربه کاملا لذت بخش از مصرف چای سبز درک کنند بنابراین از انواع خشک آن بدین منظور استفاده می کنند. طرز تهیه چای سبز چینی نیز به نوع گونه چای سبز مصرفی بستگی دارد.

  • نوع باروت که با اصطلاح چای مروارید نیز بین چینی ها شناخته می شود با اضافه نمودن آب به آن مانند دانه های توخالی مروارید می شود. مدت ماندگاری چای سبز دم کرده آن نسب به بقیه انواع بیشتر است.
  • نوع چای سبز هیسون دارای طعم تندتر و برگ های ضخیم زرد و سبز به شکل نازک و بلند پیچ در پیچ است.
  • نوع چای سبز ماچا پودر است و با اضافه نمودن آب به آن به رنگ سبز روشن در می آید.

طرز تهیه چای سبز چینی

خریداری چای سبز

سعی کنید چای سبزی خریداری کنید که در بسته بندی های نگه دارنده تیره رنگ و عایق نور و رطوبت باشد. روغن های معطر چای سبز در صورتی که با این روش بسته بندی نشده باشند به راحتی تبخیر می گردند. مقادیر اندک و به میزان نیاز را خریدار کرده و در ظروف در بسته در جای خنک نگه داری کنید. مدت ماندگاری چای سبز حدود ۶ ماه می باشد.

دم کردن چای سبز

روش اول: آموزش دم کردن چای سبز در لیوان

اگر چه انجام این عمل آن چنان هم ضروری نیست ولی برای مصرف کنندگان دائمی چای سبز که به حفظ عطر و طعم چای سبز حساس ترند می تواند به خوبی عمل کند. نکته دیگری که در هنگام دم کردن چای سبز باید به آن دقت کنید این است که از ظروف پلاستکی و یا آلومینیومی (لیوان مخصوص چای سبز) برای دم کردن چای سبز استفاده کنید.

دم کردن چای سبز

در این مرحله از آموزش نحوه صحیح دم کردن چای سبز باید یک قاشق چای سبز خشک را به درون توپی نگهدارنده مخصوص آن بریزید.

طرز تهیه چای سبز چینی

توپی حاوی چای سبز را در لیوان چای سبز حاوی آب جوش یا فنجان قرار دهید.

چگونه چای سبز دم کنیم

یک نعلبکی یا بشقاب کوچک را بر روی لیوان چای سبز قرار دهید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه باقی بماند البته حدود ۳ تا ۵ دقیقه معمولا کافیست.

چگونه چای سبز دم کنیم

سپس در این مرحله از آموزش طرز تهیه چای سبز برای لاغری باید توپی حاوی دانه های چای سبز را از آن خارج کنید.

دم کردن چای سبز

چای سبز شما آمادست می توانید آن را با یک برش کیک سرو نمایید.

لیوان مخصوص چای سبز

روش دوم: نحوه دم کردن چای سبز با کتری

قوری یا کتری مورد نظر را بر روی حرارت قرار دهید. سعی کنید از آب که قبل جوشیده شده استفاده نکنید.

چگونه چای سبز دم کنیم

آب را بجوشایند؛ اولین قدم در دم کردن چای سبز چینی جوشاندن آب می باشد. دمای آب این مرحله حدود ۷۱ درجه سانتی گراد خواهد بود.

دم کردن چای سبز

یک قاشق چای سبز از نوع خشک و یا یک چای کیسه ای به ازای هر فنجان درون قوری بریزید.

دم کردن چای سبز

در این قسمت از آموزش دم کردن چای سبز در کتری باید آنرا به درون آب جوش بریزید؛ اجازه دهید به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بجوشد. سه دقیقه زمان به شما طعم ملایم تر و ۵ دقیقه عطر و طعم قویتری به شما خواهد داد. البته این مورد بیشتر بستگی به نوع چای سبز مصرفی شما دارد. ولی به عنوان یک توصیه کلی شما می توانید برحسب تغییرات رنگی چای نیز این کار را انجام دهید و در نهایت در هر سری از دم کردن چای سبز می توانید زمان را اندکی افزایش دهید تا به زمان دلخواه برسید.

دم کردن چای سبز

از صافی استفاده کنید؛ اگر نمی خواهید در هنگام نوشیدن چای سبز، دانه های آن در لیوان و یا فنجان تات وجود داشته باشند می توانید از یک صافی برای جمع آوری آن ها استفاده کنید. از طرفی چینی ها برای این که طعم لذت بخش این چای را بیشتر درک کنند از لیوان مخصوص چای سبز استفاده می کنند. این لیوان ها قطر کمی داشته ولی از بلندی بیشتری برخودارند. علت استفاده از این اقلام به عنوان لیوان چای سبز بدین دلیل بوده که عطر موجود در چای بیشتر احساس شده و در هوا پخش نگردد.

لیوان مخصوص چای سبز

روش سوم: طرز تهیه چای سبز چینی

در ابتدا آموزش طرز تهیه چای سبز چینی باید یک نوع چای سبز کیسه ای را انتخاب کنید.

دم کردن چای سبز

به درون فنجان آب جوش بریزید؛ شما می توانید برای جوشاندن آب درون فنجان از ماکروویو هم استفاده کنید، ولی برای افزایش مدت ماندگاری چای سبز دم کرده بهتر است آب را با آتش گرم کنید. ولی وجود آب جوش برای دم کردن چای سبز ضروری است.

دم کردن چای سبز

چای سبز کیسه ای را در فنجان محتوی آب جوش قرار دهید.

دم کردن چای سبز

اجازه دهید چای کیسه ای به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در آب جوش باقی بماند.

دم کردن چای سبز

چای کیسه ای را خارج کنید؛ در صورت تمایل می توانید قبل از نوشیدن چای سبز چای کیسه ای را از فنجان خارج کنید.

دم کردن چای سبز

در آخرین مرحله از آموزش روش صحیح دم کردن چای سبز باید چای سبز را سرو کنید؛ چای سبز معمولا شیرین نیست. اما در صورت تمایل و بر حسب ذائقه می توانید از قند یا عسل برای شیرین شدن آن استفاده کنید چای سبز شما آمادست.

لیوان مخصوص چای سبز

آموزش ویدیویی نحوه دم کردن چای سبز در خانه

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با طرز تهیه چای سبز چینی و نحوه صحیح دم کردن چای سبز در کنار شما بودیم. چنان چه شما هم همیشه از این چای فوق العاده استفاده می کنید و در این مورد نظر یا پیشنهادی دارید آن را با ما رد بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی