Ways to Remove Oil Stains with Baking Soda

آموزش ۳ روش از بین بردن لکه چربی کهنه از روی لباس با جوش شیرین

۱
آموزش ۳ روش از بین بردن لکه چربی کهنه از روی لباس با جوش شیرین
نمره 3 از 10 رای

لکه چربی از آن دست لکه هایی است که می تواند بسیار ناخوشایند باشد چه این لکه ها بر روی لباس سفید باشند و چه پارکت. حال اگر این لکه روغن به مدت زمانی زیادی بر روی لباس یا هر چیزی باقی مانده باشد و به اصطلاح کهنه شده باشد کار از بین بردن آن را با دشواری پیچیده تری مواجه خواهد کرد. در این پست قصد داریم تا شما را با روش های از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس و پارکت بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش چگونگی از بین بردن لکه چربی روی لباس رنگی با جوش شیرین

Ways to Remove Oil Stains with Baking Soda

پاک کننده های شیمیایی اغلب بهترین راه برای از بین بردن لکه چربی روی لباس رنگی هستند اما همیشه برای کاربران و محیط زیست آن چنان هم بی خطر نیستند. اما خوشبختانه جوش شیرین یک روش ارزان و موثر برای از بین بردن لکه چربی کهنه می باشند.

چنان چه علاقه مند به یادگیری روش های از بین بردن لکه خون از روی پارچه، لکه جوهر خودکار از روی لباس و یا نحوه برطرف کردن لکه آدامس هستید می توانید از این بخش ها استفاده کنید.

از بین بردن لکه چربی کهنه از روی چوب یا کاشی

برای از بین بردن لکه چربی از روی چوب یا کاشی در ابتدا باید سطح با لکه چربی را با آب خیس کنید این کار باعث می شود که لکه چربی به سطح مورد نظر آورده شود.

ز بین بردن لکه چربی با جوش شیرین

برای از بین بردن لکه چربی با جوش شیرین پودر جوش شیرین را به تمام سطح مورد نظر بپاشید به طوری که هیچ جایی از لکه چربی بدون جوش شیرین باقی نماند.

ز بین بردن لکه چربی با جوش شیرین

از آب جوش استفاده کنید

یک کتری آب را بجوشانید. آب جوش به عمل کردن خوب جوش شیرین کمک خواهد کرد.

از بین بردن لکه چربی با جوش شیرین

آب گرم را روی لکه بریزید

مقداری از آب گرم را بر روی لکه روغن و جوش شیرین ها بریزید تا جایی که تمامی جوش شیرین ها برای عملکرد مناسب دارای رطوبت کافی شود. مابقی آب گرم را برای شستشوی لکه نگه دارید.

از بین بردن لکه چربی با جوش شیرین

از برس برای پاک کردن لکه چربی روی کاشی با جوش شیرین

سعی کنید از یک برس سخت برای پاک کردن لکه چربی روی کاشی کمک بگیرید. به این نکته توجه داشته باشید که برس های پلاستیکی بهترند و شما نباید از برس های فلزی برای این کار استفاده کنید. استفاده از برس های فلزی می تواند به سیمای پارکت شما آسیب وارد کند خصوصا اگر پارکت شما دارای ترک خوردگی باشند. اگر لکه به راحتی پاک نمی شود برای از بین بردن می توانید چند قطره ماده شوینده اضافه کنید.

از بین بردن لکه چربی با جوش شیرین

مابقی آب گرم را استفاده کنید

برای شستن لکه روغن و هم چنین جوش شیرین ها از مابقی آب گرم استفاده کنید. تا جایی آب گرم بریزید که مطمئن شوید لکه ها از بین رفته اند.

از بین بردن لکه چربی تازه از روی لباس با جوش شیرین

برای از بین بردن لکه چربی از روی لباس سفید یک قطعه مقوا را در پشت لکه قرار دهید. این کار باعث می شود که لکه چربی به قسمت های دیگر لباس رخنه نکند.

از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس رنگی

لکه ها را به ارامی با یک کاغذ دستمال یا پارچه نازک پاک کنید. برای این کار نیازی به فشار دادن یا مالش دادن نیست تنها آنها را به آرامی بر روی هم قرار دهید.

از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس رنگی

برای از بین بردن لکه چربی با جوش شیرین باید پودر جوش شیرین را به سرتاسر لکه چربی بپاشید به طوری که هیچ قسمتی از آن پیدا نباشد.

از بین بردن لکه چربی با جوش شیرین

برای از بین بردن لکه روی لباس با استفاده از جوش شیرین کافیست به آن ۵ دقیقه زمان بدهید.

از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس رنگی

یک ظرف آب بردارید و چند قاشق غذا خوری به آن جوش شیرین اضافه کنید. در صورت امکان از آب گرم استفاده کنید. اگر جنس پارچه به گونه ای است که نمی توانید از آب گرم استفاده کنید، در عوض از آب نیمه ولرم استفاده کنید.

از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس

مقوا را از لباس بیرون بیاورید

لباس را در آب خیس کنید و اجازه دهید که حداقل ۱۵ دقیقه در آن باقی بماند سپس آن را از آب بیرون آورده و خوب آبکشی کنید.

از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس

شستشوی معمول را انجام دهید

برای از بین بردن لکه چربی روی پارچه حریر میتوانید چنان چه از ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس استفاده می کنید، لباس مورد نظر را همراه با مابقی لباس درون ماشین لباسششوی قرار دهید و یا آن را با دست مالش دهید.

از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس

از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس با جوش شیرین

برای از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس رنگی یا سفید درست مانند روش قبل یک تکه مقوا در زیر لکه لباس قرار دهید.

از بین بردن لکه چربی کهنه روی لباس

از اسپری های لوبریکانت WD40 بر روی بپاشید. این ماده به شما کمک می کند که به راحتی لکه روغن روی شلوار لی را از بین ببرید.

لکه روغن روی شلوار لی

پودر جوش شیرین را کاملا بر روی لکه روغنی بپاشید به طوری که تمامی سطح آن با جوش شیرین پوشانده شود.

از یک مسواک کهنه کمک بگیرید

با استفاده از یک مسواک کهنه کاملا جوش شیرین را به خورد لکه روغن روی شلور کتان ببرید.

از مایع ظرف شویی استفاده کنید

کمی مایع ظرفشویی تقریبا به اندازه لکه روغن مورد نظر بر روی پارچه بریزید. شما به کف زیاد نیاز ندارید پس لزومی به استفاده از مقادیر زیاد این شوینده نیست.

لکه روغن روی شلوار لی

دوباره از مسواک کمک بگیرید

دوباره با کمک مسواک لکه را خوب مالش دهید. گاهی اوقات در لابه لای دندانه های برس مسواک جوش شیرین انباشته می شود که در چنین مواقعی بهتر است کمی آن را با آب بشویید و دوباره به مالش دادن ادامه دهید.

لباس را بشویید

مقوا را از لباس بیرون بیاورید و آن را با آب خوب بشویید. می توانید از ماشین لباسشویی و یا شستشوی با دست برای ادامه روند شستشو استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این بخش با آموزش از بین بردن لکه چربی کهنه از روی لباس رنگی در کنار شما بودیم. چنان چه شما هم در این مورد نظر یا پیشنهادی دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. محمدرضا تیموری گفت:
    0

    ممنون از سایت شما و این راه حلی که دادید خیلی کاربردی هستش مخصوصا برای ما دانشجوها

تبلیغات متنی