بوی نم کمد

آموزش روش های رفع بوی بد رطوبت و نم کمد لباس و کمد دیواری

۰
آموزش روش های رفع بوی بد رطوبت و نم کمد لباس و کمد دیواری
امتیاز دهی به نوشته

آیا شما هم وقتی که به زیر زیمن خانه تان می روید با بوی نم و رطوبت مواجه می شوید. آیا این بوی نم در کمد لباس ها و فرش ها هم رخنه کرده و شما را آزرده خاطر می کند؟ خبر خوب این که شما به راحتی با به کار بستن چند راه کار ساده می توانید از این شر این بوی نم کمد خلاص شوید. در این پست قصد داریم تا شما را با روش های خانگی رفع بوی نمد کمد و رفع رطوبت کمد لباس بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید. 

برای از بین بردن رطوبت داخل کمد دیواری باید چه کار کرد؟

Removing The Moisture Smell Inside the Wardrobe

سوالی که اغلب افراد از خود می پرسند این است که چه عاملی باعث ایجاد بوی نمد کمد و به وجود آمدن رطوبت داخل کمد دیواری می شوند؟ پاسخ اینست که زمانی که شما متوجه بوی نمد کمد و یا لباس های خود می شویید به احتمال زیاد در لابه لای آن ها کپک رشد کرده و از چشم شما مخفی مانده است. رطوبت بالا و عدم تهویه مناسب جزو دلایل این کپک زدن محسوب می شوند. اما اساسا هر جایی از محیط خانه و آپارتمان می تواند محل مناسبی برای رشد این کپک ها باشد. گرما، تاریکی، رطوبت و اکسیژن دیگر عوامل زمینه ساز آن محسوب می شوند. البته در بین تمامی این موارد رطوبت مشکل بزرگتری می باشد.

چگونه از به وجود آمدن بوی نم لباس جلوگیری کرد؟

اولین قدمی که شما می توانید برای رفع رطوبت کمد لباس و بوی نم بلاس خود بردارید این است که منبع این کپک ها را پیدا کنید. شاید منبع این کپک ها ماشین لباسشویی شما باشد پس آن را کاملا چک کنید. حتی اگر هیچ نشانه قابل مشاهده ای از وجود کپک ها دیده نمی شود باز هم بهتر است محفظه داخلی ماشین لباسشویی را با سرکه و جوش شیرین تمیز کنید. نکته ای که باید بعد از استفاده از ماشین لباسشویی به خاطر داشته باشید این است که بعد از اتمام فرآیند شستشو بلافاصله لباس های خیس را از محفظه آن خارج کنید. برای این که جلوی رشد کپک های ماشین لباسشویی را بگیرید بهتر است هر جند ماه یکبار تمیز کردن داخلی را انجام دهید. برای حذف بوی نم لباس چند روش زیر را انجام دهید:

  • زمانی که لباس های با بوی نم را درون ماشین لباسشویی قرار می دهید بهتر است یک فنجان سرکه سفید نیز به آنها اضافه کنید.
  • لباس های کپک دار را با یک فنجان جوش شیرین با گرم ترین درجه حرارت ماشین لباسشویی انجام دهید.
  • اجازه دهید لباس های خیس در معرض هوای آزاد خشک شوند.

رفع رطوبت کمد لباس

از بین بردن بوی نم کمد دیواری

بوی نم کمد دیواری و کمد لباس اغلب در کمد های لباس کودکان بیشتر استشمام می شود چرا که خانواده ها هم وقت کمتری برای رسیدگی به چنین مواردی را دارند و بنابراین احتمال باقی ماندن رطوبت در آنها و بوی نمد کمد بیشتر خواهد بود. بنابراین در چنین مواقعی به عنوان قدم اول توصیه می گردد که سعی کنید لباس ها را بعد از خشک شدن کامل به درون کمد دیواری انتقال دهید. اگر خود کمد دیواری دچار کپک شده و بوی آن برای شما بسیار ناراحت کننده است می توانید از یک پنبه آغشته به کمی عصاره وانیل و عطر گل برای خوش بو تر شدن دیواره های کمد استفاده کنید.

رفع بوی بد رطوبت با قهوه

یکی از موثر ترین روش های از بین بردن بوی بد رطوبت در فضاهای بسته ای هم چون گنجه، استفاده از دانه های قهوه تازه و غیر دم کرده آن در یک کاسه کوچک است. به مدت یک شبانه روز آنها را در کمد دیواری قرار دهید تا خاصیت جذب کنندگی بوی نامبطوع نم کمد دیواری را بهتر لمس کنید.

از بین بردن بوی بد کمد لباس با سرکه

اگر چه خود سرکه آن چنان که باید از بوی خوشایندی و خوبی برخوردار نیست ولی با این حال می تواند به عنوان یک خنثی کننده قوی بوی نم کمد دیواری کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار بگیرد. یک فنجان یا کاسه کوچک از سرکه را در طبقه همکف کمد به مدت یک شب تا به صبح قرار دهید. هنگام صبح می توانید آن را از کمد بیرون بیاورید سپس درهای آن را به مدت چند ساعت باز بگذارید تا هوای کمد تعویض گردد.

روش های خانگی رفع بوی نم کمد

رفع بوی رطوبت کمد لباس با جوش شیرین

از بین بردن بوی نم کمد لباس با جوش شیرین؛ جوش شیرین یکی از روش های شناخته شده برای از بین بردن بوهای نامطبوع از فضاهای کوچک است. احتمالا شما از این روش برای از بیردن بوی یخچال خودتان هم استفاده می کنید.

زغال چوب فعال

روش های خانگی رفع بوی نم کمد؛ می توان گفت یکی از گرانترین روش های مورد استفاده برای رفع بوی بد کمد لباس استفاده از زغال چوب تازه باشد ولی به نظر موثر ترین روش احتمال همین روش خواهد بود. زغال چوب فعال یک ماده متخلخل است که به عنوان حذف کننده بوی آلاینده ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. تنها موردی که شما در استفاده از این روش باید بدان توجه کنید این است که زغال چوب را باید در جایی قرار دهید که در معرض جریان هوا قرار داشته باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با روشهای رفع بوی رطوبت کمد دیواری در کنار شما بودیم. چنان چه شما هم قبلا با این مشکل مواجه شده اید و با راه کارهای خوبی از پس این مشکل برآمده اید، آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی