How to build and assemble built-in cupboards or wardrobes

آموزش تصویری ساخت کمد دیواری ریلی مدرن با چوب

۰
آموزش تصویری ساخت کمد دیواری ریلی مدرن با چوب
نمره 2.5 از 12 رای

اگر در اتاقتان هیچ گونه کمدی وجود ندارد، می توانید آن را به هر شکل یا طرحی که دوست دارید بسازید و وسایلتان را در آن ها نگهداری کنید. فراگیری ساخت کمد دیواری به شما اجازه می دهد که بر اساس نیازها و فضای موجود، طراحی منحصر به فردی انجام دهید. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم نگاهی به ساخت کمد دیواری ریلی مدرن بیاندازیم.

چگونه با چوب کمد دیواری بسازیم؟ آموزش ساخت کمد دیواری ارزان

How to Build and Assemble Built-in Cupboards or Wardrobes

کمد دیواری به موارد کاربردی منازل تبدیل شده، کمد دیواری پذیرایی مثل اتاق خواب تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون دارد و باعث نظم در چیدمان خانه می شود. اگرچه طراحی و ساخت کمد دیواری در منزل، پروژه نسبتا ساده ای می باشد؛ اما اگر مطمئن نیستید که از عهده ساخت کمد دیواری چوبی بر می آیید می توانید از سازندگان و متخصصان در این زمینه کمک بخواهید.

پیش از این که وارد این آموزش ساده شوید، می توانید نگاهی به ساخت تخت سنتی چوبی و ساخت لانه چوبی سگ بیاندازید تا اطلاعات لازم برای نجاری های خانگی را به دست آورید.

ساخت کمد دیواری

طرح کمد دیواری اتاق خواب

چنان چه منزل کوچک دارید، بهتر است در مورد طرح کمد دیواری اتاق خواب از مدل های ترکیبی تخت و کمد استفاده نمائید. مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک شما نیز می تواند از نوع ریلی باشد که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این صورت می توانید کمی داشته باشید که جزء جدیدترین مدل کمد دیواری ریلی محسوب می گردد.

طرح کمد دیواری

ساخت پایه برای کمد دیواری ارزان و مدرن

مدل کمد دیواری ام دی اف اتاق خواب را می توان به روش های مختلفی تنظیم کرد. همانند آموزش طراحی و ساخت میز تلویزیون چوبی، اینجا هم به خلاقیت بالایی نیاز دارید. تمام بخش ها با چسب چوب و پیچ های  ۳٫۵ میلی متری در ۴۰ میلی متری به هم اتصال دارند. ایجاد تکیه گاه به عنوان سطح اتکا ۱۰۰ درصد ضروری نیست، اما قدرت طراحی را افزایش می دهد.

نکته: در تصاویر زیر، اندازه های پیشنهادی آورده شده، اما الزامی به رعایت آن ها نیست. می توانید از خلاقیت خود کمک بگیرید و طرح ها و ابعاد متفاوتی برای خود ایجاد کنید.

مدل کمد دیواری ام دی اف اتاق خواب

ساخت چارچوب کمد دیواری

ساخت اسکلت کمد دیواری ارزان، گام ابتدایی برای نصب کمد است. برای ساخت کمد از چارچوب فلزی یا mdf با ضخامت بالا به منظور استحکام بیشتر استفاده می گردد. چارچوب فلزی محکم تر و بادوام تر است. گاهی اوقات بایستی دیوارها اصلاح شوند زیرا که شاید کاملا تراز و مسطح نباشند.

ساخت چارچوب کمد دیواری

ساخت دیواره های کمد دیواری ریلی

در این مرحله از ساخت کمد دیواری ریلی مدرن شما می توانید طرح را به منظور ایجاد قفسه بیشتر یا گونه ای دیگر تغییر دهید. این طرح بخشی به عنوان قفسه و هم چنین فضایی به منظور آویزان کردن وسایلی هم چون لباس دارد.  اکنون گوشه های پایه ها را به چارچوب متصل کنید.

ساخت دیواره های کمد

ساخت قفسه بالا

ساخت قفسه بالایی اختیاری است و شما می توانید از آن در ساخت مدل کمد دیواری ام دی اف اتاق خواب صرف نظر کنید. امروزه استفاده از چوب لباسی در کمد های با عمق زیاد به یک درد سر تبدیل شده است. استفاده از دسته های ریلی این مشکل را حل نموده و شما می توانید آن را با کششی تا زاویه ۹۰ درجه نسبت به کمد، پایین بیاورید و چوب لباسی را آویزان کنید و به راحتی به جای اول خود برگردانید.

ساخت قفسه بالا

قفسه بندی کمد دیواری

در ساخت کمد دیواری قفسه ها را با کمک بست به گوشه های کمد وصل کنید. قفسه های مختلف می تواند به نظم دادن کمد شما کمک فراوانی کند و کاربرد کمد شما را بیشتر از پیش خواهند کرد.

قفسه بندی کمد دیواری

درهای کمد دیواری

اگر در ساخت کمد دیواری ارزان با چوب، تمام کمد را با ورق خام ام دی اف ۱۶ میلی متر طراحی می کنید، همان طور که در این پروژه هست؛ هیچ لقی برای برش یا دم زنی نیاز نیست. اما در صورت استفاده از ورق روکش دار، لازم است بین درها فضایی را برای نوار دم زنی در نظر بگیرید. شما می توانید از نوار ۱ تا ۳ میلی متری استفاده کنید. برای ساخت قفسه، لولای مخفی، معمول ترین وسیله است. برای سوراخ کردن محل نصب از مته گازور با قطر تیغه ۳۵ میلیمتر استفاده می شود.

درهای کمد دیواری

در طراحی ساخت کمد دیواری ریلی ام دی اف، لولای گازور را به در اول و دوم از سمت چپ و در آخر اضافه کردیم. در قفسه ۵۸۴ میلی متر عرض دارد و در سمت چپ و راست برای لب به لب شدن با فریم ۸ میلی متر هم پوشانی دارد. هم چنین ۸ میلی متر فاصله برای تنظیم در دوم گذاشته ایم.

در کمد

پیش از اتصال به چارچوب، دو در انتهایی با لولای تخت متری از بالا تا پایین به یکدیگر متصل می شوند. این کار باعث می شود هنگام باز شدن در، آن ها کاملا کنار بروند.

بخش نهایی در ساخت کمد دیواری

اگر برای ساخت کمد دیواری از ام دی اف خام استفاده می کنید، شما می توانید قبل از نقاشی، قطعات تزئینی به کار اضافه کنید. به عنوان مثال، زه هایی که با چسب جلوی در نصب می شوند؛ یا اضافه کردن قطعات قالب گیری شده؛ همان طور که ما انجام دادیم. به منظور کسب اطلاعاتی پیرامون ساخت کمد دیواری و کار با ام دی اف خام و نحوه رنگ آمیزی آن به سایت های طراحی دکوراسیون مراجعه کنید. در آخر امیدواریم که با در نظر گرفتن موارد گفته شده بتوانید کمدی زیبا و منحصر به فرد طراحی کنید و از آن لذت ببرید.

بخش نهایی در ساخت کمد دیواری

آموزش ویدیویی سرهم کردن کمد دیواری پیش ساخته

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب سعی کردیم یک روش بسیار ساده برای ساخت کمد دیواری را به شما نشان دهیم. همانطور که در ابتدا هم گفتیم، ساخت کمد دیواری همانند اغلب کارهای نجاری یا دستی دیگر در خانه، نیازمند خلاقیت می باشد. نمی توان یک نسخه ثابت برای تولید اینگونه وسایل تجویز کرد و باید نسبت به مواد درون خانه یا دیگر مشخصات منزل خود، اقدام به انجام آن ها کنید. اگر در زمینه ساخت کمد و موارد مرتبط با نجاری، نظر یا پیشنهادی دارید، آن ها را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی