How to Wash Shoes in a Washing Machine

آموزش تصویری روش صحیح شستن کفش کتانی در ماشین لباسشویی سامسونگ و …

۷
آموزش تصویری روش صحیح شستن کفش کتانی در ماشین لباسشویی سامسونگ و …
نمره 4 از 5 رای

به تدریج با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان بازار ورزش های تابستانی داغ شده و بیشتر افراد برای رفتن به باشگاه و پیاده روی مجبور به استفاده از کفش های کتانی و راحت هستند. استفاده از برخی کفش ها به خصوص کفش کتانی و چرم موجب بد بو شدن پا و خود کفش می شود و متاسفانه عده زیادی از این امر احساس نارضایتی داشته و به دنبال راهکار های مختلف جهت پاکسازی و شستن کفش های خود هستند.

 کفش کتانی را با چه بشوییم؟ آموزش نحوه شستن کفش ها در ماشین لباسشویی

How to Wash Shoes in a Washing Machine

اگر شما هم جزء افرادی هستید که با انداختن کفش در ماشین لباسشویی به دلیل کاهش دوام و تغییر فرم کفش مخالفت می کنید، باید گفت که کاملا در اشتباه هستید. اگر مراحل زیر برای شستن کفش در ماشین لباسشویی را به خوبی انجام دهید، فقط باید انتظار نتایج مثبت  را داشته باشید. پس در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا طریقه صحیح شستن کفش در ماشین لباسشویی را به شما آموزش دهیم.

بخش اول: آماده سازی کفش

۱- با استفاده از پارچه ای نمناک شروع به تمیز کردن سطح کفش کرده و هرگونه گرد و غبار و چرک را از روی آن پاک کنید. در صورتیکه کفش هایی پر از گل و لای دارید زمان بیشتری را جهت تمیز کردن و آماده سازی آن صرف کنید.

آماده سازی کفش

در این مرحله از شستن کفش اسپرت در لباسشویی به استفاده از شوینده نیازی نیست. تنها با استفاده از پارچه ای مرطوب به تمیز کردن کفش تا حد امکان ادامه دهید.

نکته: اگر جنس کفش شما از نوع کتان یا نایلون است می توانید آنها را به راحتی در ماشین لباسشویی انداخته و بشویید. اما اگر کفش شما چرمی یا از جنس جیر است، با دست بشویید. زیرا ماشین لباسشویی موجب خرابی و تغییر فرم این گونه کفش ها خواهد شد.

۲- مقدار کمی صابون یا ماده شوینده دست را در لیوان آب بریزید و با استفاده از مسواک یا براشی دیگر شروع به تمیز کردن تخت کفش نمایید. هر چقدر نیروی بیشتری را اعمال کنید قطعا گل و لای زیادتری را از کف کفش خود خارج خواهید کرد.

مسواک زدن کف کفش

قرار نیست به جهت شستن کفش اسپرت در ماشین لباسشویی، گل و لای زیادی را وارد لباسشویی کنید. بنابراین مراحل پاکسازی اولیه را با دقت و با صبر و حوصله بیشتر انجام دهید.

۳- در این مرحله مطابق تصویر شروع به شستن کفش نمایید. به این منظور کفش های خود را بالای وان یا سینک قرار داده و به کمک اسفنج شروع به شستن کف کفش کرده تا هرگونه صابون، مواد شوینده و گل و لای را به وسیله آب از تخت کفش دور کنید.

شستن کفش اسپرت در ماشین لباسشویی

۴- در صورت لزوم کفی و بند های کفش را درآورید. بندهای کفش را باز کرده و کفی ها را درآورید و آنها را جداگانه به همراه کفش ها داخل لباسشویی قرار دهید. از آنجایی که خاک تمایل به جمع شدن در اطراف سوراخ‌ های بند کفش دارد در نتیجه برای شستشوی بهتر، حتما آنها را باز کنید. شستن کفش ورزشی در ماشین لباسشویی یکی از بهترین گزینه ها جهت تمیز کردن آن است.

شستن کفش ورزشی در ماشین لباسشویی

بخش دوم: شستشو و خشک کردن

۱- چگونه کفش کتانی را تمیز کنیم؟ قبل از شستشو حتما چک کنید که کفش‌ هایتان قابلیت شستشو درون ماشین لباسشویی را داشته باشد و گرنه کفش هایتان خراب می‌شود. مثلا چرم یکی از موادی است که به مراقبت بیشتری نیاز دارد و حتما باید با دست تمیز شود. همچنین از شستن کفش جیر در ماشین لباسشویی خودداری کنید.

شستشو و خشک کردن

در این مرحله از شستن کفش در ماشین لباسشویی بوش، کفش ها را در کیسه ای مشبک قرار دهید. قبل از قرار دادن آن درون ماشین لباسشویی، اطمینان حاصل کنید که در کیسه شما به طور کامل بسته و گره زده شده کاملا محکم است.

۲- به یاد داشته باشید در این مرحله از شستن کفش با ماشین لباسشویی سامسونگ، حتما همراه کفشهایتان پارچه یا حوله ‌های بی استفاده را درون ماشین لباسشویی بیندازید. زیرا حوله ها نقش محافظ را ایفا کرده و محیط نرم و ملایم تری را برای کفش های شما فراهم می کنند تا حین شستشو صدمه ای به آنها وارد نشود.

شستن کفش با ماشین لباسشویی سامسونگ

در صورتی که قصد شستن کفی و بند های کفش را دارید، آنها را نیز جداگانه درون کیسه توری قرار دهید تا در هم گره نخورد و خراب نشود. سپس آنها را درون ماشین لباسشویی بیاندازید.

۳- شستن کفش اسکیچرز در ماشین لباسشویی بسیار راحت است. کافی است در این مرحله کفش، کفی و بند ها را درون ماشین لباسشویی قرار داده و تنظیمات لازمه را اعمال نمایید. در مورد تنظیم ماشین لباسشویی یادتان نرود که تنظیمات شما باید بسیار ملایم باشد.

شستن کفش اسکیچرز در ماشین لباسشویی

سعی کنید آن را روی دمای سرد و سرعت چرخش بسیار کم قرار دهید. چرا که شست و شوی کفش کاری بسیار حساسی است. همچنین استفاده از آب سرد به جای آب گرم، از چروک شدن کفش های شما جلوگیری خواهد کرد.

نکته: از شستن کفش چرم در ماشین لباسشویی خودداری کنید. شستن کفش های جیر و چرم خود را با دست انجام دهید. می توانید برای کفش های چرمی و دیگر کفش ها، از روش های دیگر مثل شستشوی دستی استفاده کنید.

۴- پس از اتمام برنامه شستن کفش با ماشین لباسشویی بوش، کفش ها را از لباسشویی درآورده و در هوای آزاد به مدت ۲۴ ساعت قرار دهید. از قرار دادن کفش ها در خشک کن ماشین لباسشویی جدا بپرهیزید؛ زیرا موجب آسیب جدی به کفش ها خواهد شد.

شستن کفش چرم در ماشین لباسشویی

شما می‌توانید برای افزایش سرعت فرایند خشک شدن، کفش های خود را در معرض رطوبت گیر، دریچه کولر و یا پنکه قرار دهید. اما از قرار دادن آنها در معرض نور مستقیم خورشید یا خشک کن لباسشویی خودداری کنید.

آموزش ویدیویی شستن کفش در ماشین لباسشویی

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس نحوه شستن کفش با ماشین لباسشویی ال جی ، سامسونگ و … را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۷ دیدگاه

  1. امیرلرن گفت:
    2

    دستتون درد نکنه
    پست خوب و بدرد بخوری بود مخصوصا ویدیویی که گذاشته بودین عالی بود

  2. فروش نانو عایق گفت:
    0

    سلام

    آب اکسیژنه هم مورد خوبیه

  3. طراحی سایت ارزان گفت:
    0

    فوق العاده کاربردی و آموزنده. ممنون از مطالب خوبتون.

  4. hosein گفت:
    0

    عالی بود ممنون

  5. محمدرضا تیموری گفت:
    0

    اخه مگه داریم از این مطلب کاربردی تر واقعا ممنون

  6. مهدی گفت:
    0

    ینی واقعا میشه با ماشین لباس شویی کفش شست ایولا

  7. پژوهش گفت:
    0

    من دمپایی حمام رو میندازم داخل لباسشوای.کمک زیادی میکنه به پاکیزگیش. البته بامقداری پارچه بیخود که کاملا تمیزشه.سایت فوق العاده ای دارید.موفق باشید.

تبلیغات متنی