آموزش درمان میخچه انگشت پا با روش طب سنتی در خانه بدون نیاز به جراحی

۰
آموزش درمان میخچه انگشت پا با روش طب سنتی در خانه بدون نیاز به جراحی
نمره 3.7 از 3 رای

میخچه یکی از رایج ترین اختلالات پوستی افراد محسوب می شود. این عارضه را می توان در کف پاها مشاهده کرد و احساس ناخوشایندی به واسطه آن داشت. در این مطلب از آی آر میکس می خواهیم نگاهی به درمان میخچه انگشت پا با روش طب سنتی داشته باشیم، تا هنگام مواجهه با این عارضه رایج، نگرانی کمتری را تجربه کنید.

چگونه از پیاز برای رفع میخچه پا استفاده کنیم؟ روش های خانگی برای درمان میخچه

How to Get Rid of Corns at Home

شاید شما هم با میخچه پا مواجه شده باشید و به واسطه درد آن، ناراحتی تجربه کرده باشید. در این مطلب می خواهیم درباره این عارضه صحبت کنیم و اطلاعات خود درباره آن را بالا ببریم. پیش از این هم درباره علل و درمان تبخال و درمان خط های سفید بدن با هم صحبت کرده بودیم.

درمان میخچه پا

میخچه چیست؟

میخچه، مناطقی ضخیم در پوست است که بیشتر پاها را درگیر می کند. تقریبا شبیه پینه بوده، اما سخت تر، کوچک تر و دردناک تر می باشند. میخچه خطرناک نیست، ولی باعث ناراحتی و آزردگی فرد می گردد. زنان به نسبت مردان، بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند اما عوامل مختلفی در این زمینه تاثیر می گذارد. انواع اصلی میخچه عبارتند از: میخچه سخت و میخچه نرم

انواع اصلی میخچه

میخچه سخت جزء شایع ترین شکل و هم چنین سخت و خشک می باشد. این نوع از میخچه بیشتر در داخل منطقه ضخیم شده یافت می شود. میخچه نرم معمولا رنگی نسبتا سفید یا خاکستری و هم چنین بافتی لاستیکی دارد. این نوع از میخچه در فضای بین انگشتان دیده می شود. میخچه هر چه قدر ضخیم تر شود، دردناک تر می باشند. میخچه یک بیماری پوستی نیست بلکه پاسخ بدن به فشار و یا هرگونه سایش است. در این مطلب به آموزش درمان میخچه پا و هم چنین روش های درمان میخچه در منزل پرداخته ایم.

نحوه تشخیص میخچه

برای تشخیص میخچه به آزمایشات تخصصی نیازی نیست. مشاهده مستقیم پوست می تواند به تشخیص میخچه پا کمک کننده باشد. به طور کلی میخچه دایره ای شکل است اما نمی توان ظاهر کاملا یکسانی بین افراد مختلف برای آن در نظر گرفت. تفاوت اصلی میخچه و پینه این است که پینه معمولا دردناک نیست، اما میخچه اغلب دردناک است.

نحوه تشخیص میخچه

درمان خانگی برای میخچه انگشت پا

درمان قطعی میخچه پا؛ به منظور اطمینان از این که میخچه پس از درمان پیشرفت نمی کند، بایستی شرایطی را که باعث ایجاد آن ها شده است را از بین ببرید. در این جا نکاتی برای کمک به از بین بردن سایش و جلوگیری از تشکیل میخچه عنوان کرده ایم:

  • کفش مناسب خریداری کنید. کفش هایی را انتخاب کنید که خیلی گشاد یا تنگ نباشند. هم چنین سعی کنید بعد از ظهر کفش بخرید؛ به دلیل این که پاها در آن موقع کمی متورم اند.
  • ناخن هایتان را کوتاه نگاه دارید. در صورت بلند بودن انگشتان، پای شما تحت فشار قرار می گیرد. این فشارها به مرور زمان می توانند باعث تشکیل میخچه شوند.
  • از پدهای میخچه استفاده کنید. این پدها میخچه را در برابر فشار بیش از حد و هم چنین سایش محافظت می نماید. پدها از مواد مختلفی مانند فوم، پشم و یا مولسکین (پارچه نخی) تشکیل شده است.
  • برای درمان میخچه پا باید پاهایتان را تمیز نگاه دارید و هر روزه با آب، صابون و یک برس مخصوص بشویید.
  • پای خود را مرطوب نگاه دارید و برای جلوگیری از خشکی و اصطکاک، از کرم های مرطوب کننده استفاده نمائید.

پیشگیری از میخچه

درمان میخچه پا بدون نیاز به عمل جراحی

قبل از درمان میخچه پا در طب اسلامی، ابتدا بایستی علت وجود سایش و اصطکاک را بررسی نمائید. در بسیاری از موارد، زمانی که فشار یا اصطکاک از بین رود؛ میخچه خود به خود برطرف می شود. چنان چه مشکلتان حل نشد، متخصصین پوست به منظور درمان میخچه پا، انجام مراحل زیر را به شما توصیه می کنند:

۱- برای درمان میخچه پا بدن نیاز به عمل جراحی باید پاهایتان را به مدت ۱۰ دقیقه در آب گرم بگذارید. منطقه ای که میخچه دارد را ۱۰ دقیقه در آب گرم قرار دهید، تا میخچه ها کمی نرم شوند. این کار به نرم شدن و هم چنین از بین رفتن میخچه کمک می کند.

۲- سنگ پا را به آرامی روی میخچه بکشید. سنگ پا را به صورت دایره هایی کوچک به اطراف حرکت دهید. مراقب باشید این کار را به آرامی انجام دهید، زیرا ممکن است باعث زخم و خراشیدگی و یا حتی عفونت گردد. استفاده از سرکه سفید، جوش شیرین و سیر به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی، می توانند به درمان عفونت میخچه پا کمک کنند. حرکات ملایم و دایره ای به حذف پوست مرده کمک می نماید.

نحوه خلاص شدن از میخچه

۳- از لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید. لوسیون هایی که دارای اسید سالیسیلیک، اوره و آمونیوم لاکتیت هستند، به نرم شدن، بهبود و درمان میخچه پا کمک فراوانی می کند. با این حال، اسید سالیسیلیک و درمان میخچه انگشت پا با چسب میخچه به طور کلی برای افراد مبتلا به دیابت، گردش خون ضعیف یا پوست شکننده توصیه نمی گردد.

۴- استفاده از پدهای میخچه؛ این پدها از تماس میخچه با کفش جلوگیری می کند. تلاش نکنید میخچه را بریده یا بتراشید، زیرا این امر می تواند منجر به عفونت بافت بدن گردد. بریدن و تراشیدن میخچه فقط و فقط بایستی توسط پزشک انجام شود. روش های ذکر شده نه تنها برای افراد بزرگسال، بلکه برای درمان میخچه پای کودکان موثر هستند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر میخچه بسیار دردناک دارید یا دچار دیابت، پوست شکننده یا بیماری شریانی می باشید؛ بهتر است قبل از اعمال درمان میخچه پا با پزشک مشورت داشته باشید. در صورت داشتن علائم زیر به پزشک مراجعه کنید:

  • بدتر شدن درد
  • چرک
  • تورم
  • قرمزی

درمان میخچه انگشت پا با چسب میخچه

درمان میخچه با طب سنتی

یکی از روش های مفید برای درمان میخچه پا با طب سنتی، درمان میخچه با پیاز می باشد. در این روش، درمان دارویی میخچه به این صورت است که یک برش از پیاز را به سرکه آغشته نموده و بعد آن را بر روی میخچه قرار دهید. سپس جورابی نرم و از جنس نخ به پا کنید. تحقیقات بیان می کنند که جذب آنتی اکسیدان و مواد مغذی از پیاز، توسط پوست به راحتی انجام می شود.

میخچه با دارو های خانگی و یا درمان پزشکی قابل درمان است. جراحی به ندرت ضروری می باشد. پس از درمان میخچه پا، اگر ناحیه آسیب دیده تحریک شده و یا تحت فشار قرار گیرد؛ میخچه ممکن است دوباره ایجاد شود. شما بایستی همیشه از کفش های مناسب استفاده نمائید تا از ایجاد و رشد میخچه پیشگیری کنید. لازم است بگوییم بهترین راه درمان میخچه انگشت پا رعایت نکات ذکر شده و هم چنین مشورت با پزشک متخصص صورت خواهد گرفت.

بهترین راه درمان میخچه انگشت پا

توصیه می شود پس از مطالعه این مطلب، نگاهی هم به درمان های مختلف جوش های زیرپوستی و جوش های پس از اصلاح بیاندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس به بررسی درمان میخچه پا پرداختیم و درباره این عارضه با هم کمی صحبت کردیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید و از تجربیات خود برای کاربران بگویید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی