Eight Great Herbal Alternatives to Your Morning Tea

به جای چای چه بنوشیم؟ معرفی ۸ عدد از بهترین جایگزین ها برای چای سیاه

۳
به جای چای چه بنوشیم؟ معرفی ۸ عدد از بهترین جایگزین ها برای چای سیاه
نمره 4 از 5 رای

برای مردم ایران بهترین گزینه برای شکستن خواب آلودگی و منگی بعد از خواب چای است. بر اساس سنت های قدیمی، ما ایرانیان عادت داریم که در صبح هنگام چای بنوشیم. اما ممکن است این نوشیدنی به هر دلیلی برای بدن شما مضر باشد و علاقه ای به مصرف آن نداشته باشید. برای همین به دنبال بهترین جایگزین چای سیاه در طب سنتی هستید. برای همین ما در این مطلب قصد داریم نگاهی به این موضوع داشته باشیم.

بهترین دمنوش گیاهی جایگزین چای در طب سنتی چیست؟

Eight Great Herbal Alternatives to Your Morning Tea

دمنوش های حاوی مواد معدنی، انتی اکسیدان و ویتامین هایی هستند که عملکرد بهتری از کافیین بر روی بدن شما میگذارند و همچنین ضرری به آن وارد نمی کنند. در این مطلب قصد داریم ۸ عدد از بهترین دمنوش گیاهی جایگزین چای در طب سنتی را معرفی کنیم. پس اگر به دنبال جایگزینی مناسب برای چای یا قهوه صبح هستید در این مطلب میتوانید آنرا بیابید.

۱- Teecino: بهترین جایگزین چای

در صدر لیست بهترین جایگزین های چای در طب سنتی ماده ای به نام  Teeccino (تی چی نو) قرار دارد که مخصوص کسانی است که حذف کردن چای یا قهوه از رژیم غذایی برایشان دشوار است. زیرا تی چی نو طمعی همانند قهوه دارد اما بدون مواد اعتیاد آور آن و در جایگزین حاوی انواع انتی اکسیدان، مواد معدنی و ماده ای به نام اینولین است که خواصی انرژی زا دارد. همچنین برای دستگاه گوارشی شما نیز مفید است. بر خلاف چای سیاه و قهوه!

جایگزین چای

۲- چای بابونه جایگزین چای و قهوه در طب گیاهی

چای بابونه یکی از بهترین جایگزین چای برای معتادین به چای سیاه و قهوه است. اما چای بابونه گزینه مناسبی برای نوشیدنی کنار صبحانه شما به حساب نمی آید. زیرا زمان دم کشیدن آن کمی طولانی است و بهتر است از آن برای کاهش فشار یک روز کاری سخت استفاده کنید. زیرا موادی که در چای بابونه است به شما کمک می کند سطح استرس را کاهش دهید.

جایگزین چای

۳- نوشیدنی کُمبوچا: دمنوش مناسب مهمانی

نوشیدنی کُمبوچا در سال های اخیر از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است زیرا در طمع های متنوع یافت میشود و به دلیل طمع شیرینش برای نوشابه ، قهوه و چای جایگزین مناسبی است، این نوشیدنی از کالری و قند کمی برخوردار است اما این دلیل نمیشود که آنرا بیش از اندازه مصرف کنید زیرا میتواند همانند دیگر نوشیدنی های شیرین مضر باشد.

پیشنهاد میکنیم برای کسانی که عتیاد به نوشابه و نوشیدنی های از این قبیل دارند به مطلب معرفی ۶ ععد از بهترین جایگزین های نوشابه نگاهی بیندازند.

جایگزین چای

۴- چای نعنا یکی از دمنوش های گیاهی با طبع گرم

یکی از محبوب ترین دمنوش های گیاهی با طبع گرم چای نعنا است که دارای طمعی شیرین و مزه ای دلپذیر می باشد. شما میتوانید این نوشیدنی را جایگزین چای کنید و روزانه دو لیوان از آن مصرف کنید. یکی از مزایای دیگر این نوشیدنی جدا از مواد معدنی و انتی اکسیدان های آن، نداشتن کافئین است.

جایگزین چای

۵- به جای چای چه بنوشیم؟ یربا ماته بنوشید!

ماته (mate) درختی است بومی آمریکای جنوبی که برگ‌های آن را چیده و خشک می‌کنند تا محصولی به نام چای ماته یا چای پاراگوئه (Ilex paraguariensis) بدست آید. با افزودن آب گرم به چای ماته نوشیدنی سنتی مخصوصی به همین نام بدست می‌آید که بسیار خوشمزه و نشاط‌آور است. علاوه بر نداشتن مضرات چای سیاه از مزایای دیگر این نوشیدنی میتوان حجم بالایی از انتی اکسیدان و ویتامین ها را نام برد، که چای و قهوه آنرا ندارند.

جایگزین چای

۶- چای شیرین بیان؛ جایگزین مناسب برای چای سیاه

شاید تا بحال راجب این نوشیدنی مفید چیزی نمی دانستید اما بهتر است بدانید که این نوشیدنی سرشار از ویتامین و انتی اکسیدان هایی میباشد که به در معده، سرماخوردگی و کم کردن وزن کمک میکند. میتوانید روزی دو لیوان از این نوشیدنی مفید مصرف کنید.

جایگزین چای

۷- چای زنجبیلی نوشیدنی مناسب برای طبع سرد

این جایگزین چای یکی از دمنوش های گیاهی با طبع گرم میباشد که با نوشیدن آن در صبح زود به شما انرژی کافی را خواهد داد. همچنین می تواند درد مفصل ها و التهلب را کاهش دهد. به دلیل داشتن طمعی شیرین برای کسانی که به شیرینی نوشابه و قهوه اعتیاد دارند مناسب است.

جایگزین چای

پیشنهاد میکنیم مطلب آموزش درمان سرماخوردگی کودکان و بزرگسالان با معجون عسل، لیمو، دارچین و زنجبیل را مطالعه کنید.

۸- آب نارگیل

شاید این نوشیدنی در طب سنتی جایی نداشته باشد اما با میزان بالای پتاسیمی که دارد (حتی بیتر از موز) میتواند برای شروع روزی پر مشغله گزینه مناسبی باشد زیرا شیرینی آن نیز برای کسانی که به قهوه اعتیاد دارند کافی است.

جایگزین چای

پیشنهاد میکنیم در انتها به مطلب نه عدد از بهترین جایگزین های کلسیم شیر گاو نگاهی بیندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در این مطلب آی آر میکس سعی داشتیم با ارائه لیستی از ۸ عدد نوشیدنی و دمنوش مناسب برای جایگزین چای به کسانی که علاقه ای به نوشیدن چای ندارند کمک کنیم. همچنین شما میتوانید این دمنوش ها را در اکثر عطاری ها بیابید و از مصرف آنها لذت ببرید. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارین آنرا با در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۳ دیدگاه

  1. shirin گفت:
    0

    جالب بود ممنون از اطلاعاتتون

  2. sh گفت:
    0

    خیلی مفید بود این مطلب ممنونم

  3. shayan گفت:
    4

    سایت خوب و پر محتوایی دارید ممنونم از مطالب جذابتون

تبلیغات متنی