Cinnamon for Stomach Flu

آموزش نحوه درمان اسهال و استفراغ با دارچین و عسل در طب سنتی

۰
آموزش نحوه درمان اسهال و استفراغ با دارچین و عسل در طب سنتی
نمره 4 از 3 رای

اسهال و استفراغ، نوعی عارضه مرتبط با عفونت روده ای است که بیشتر در فصل های گرم سال اتفاق می افتد و اکثر افراد آن را تجربه کرده اند. در این مطلب سعی کرده ایم به معرفی آن و همچنین روش های درمان اسهال بپردازیم.

برای درمان اسهال چه بخوریم؟ درمان اسهال بزرگسالان و کودکان با دارچین

Cinnamon for Stomach Flu

برای درمان اسهال چه بخوریم؟ احتمالا هرگز نمی دانسته اید که دارچین بهترین راه حل برای درمان اسهال و استفراغ محسوب می شود. این روش سریع ترین و موثر ترین راه مبارزه با این عارضه است. اگر دستورالعمل ها را به درستی دنبال کنید، درمان اسهال کودکان و هم چنین درمان اسهال آبکی در بزرگسالان برایتان آسان می گردد.

دلایل اسهال و استفراغ

علت اسهال چیست؟ همگی ما تجربه حالت تهوع، استفراغ و اسهال را داشته ایم. این حالت، بعضی اوقات به دلیل مسمومیت غذایی و در اغلب موارد، به علت ویروس یا باکتری در معده یا انگل است. اکثر مردم خصوصا کودکان در بهار و پاییز به این حالت دچار می شوند که به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی است. شرایط بدن در این فصول به این شکل است که ویروس به سرعت می تواند در بدن پخش گردد.

دلایل اسهال و استفراغ

شاید با خود بگویید دارچین و اسهال به یکدیگر چه ارتباطی دارند ولی باید بگوییم درمان اسهال با دارچین، بهترین روش است، زیرا بسیار سریع عمل می کند و استفاده از آن ساده و ارزان بوده و عملا برای اغلب افراد هیچ عارضه ای ندارد. در صورتی که اقلیت مردم ممکن است حساسیت داشته باشند، اما در کل، دارچین، ادویه ای است که عوارض جانبی بسیار کمی دارد.

بیماری اسهال و استفراغ

این یک بیماری گوارشی است که در اثر التهاب معده و روده رخ می دهد.

  1. باکتری های معده، اغلب در غذا هستند و به سرعت می توانند از فردی به فرد دیگر سرایت کنند.
  2. اسهال ویروسی؛ ویروس های معده از طریق تماس با چیزهای آلوده مانند دستگیره در، صفحه کلید، کلید برق و مواردی از این قبیل منتقل می شوند. پس مراقب باشید.
  3. انگل هایی مانند ژیاردیا و کریپتوزپوریدیوم که در روده های مردم زندگی می کنند و عمدتا از طریق آب پخش می شوند.

بیماری اسهال و استفراغ

علائم اسهال و استفراغ

تهوع، استفراغ، اسهال و تب بالا، تورم شکمی یا درد در قسمت راست پایین شکم و یا کم آبی بدن. به طور کلی نمی توان علائم اسهال و استفراغ را برای تمامی افراد یکسان دانست و این عارضه با حالات مختلفی در افراد بروز می کند. با این حال عوامل ذکر شده را می توان در اغلب موارد اسهال مشاهده کرد.

درمان سریع بیماری اسهال

چگونه بیماری اسهال را درمان کنیم؟ در اغلب موارد، این بیماری را نمی توان با دارو و آنتی بیوتیک درمان کرد. پزشکان اغلب به منظور شناسایی دقیق تر، آزمایشاتی انجام می دهند که کاربرد کمی دارند. آن ها به دنبال راه هایی برای کاهش درد هستند. به دلیل ماهیت دارو بایستی زمانی بگذرد تا مثلا قرصی که خورده اید اثر کند در حالی که دارچین، بسیار سریع عمل کرده و میکروب ها و ویروس ها را از بین می برند. تاکید ما بر سرعت است.

درمان بیماری اسهال

دلایل موثر بودن دارچین در طب سنتی

  1. دارچین یک ضد باکتری قوی است که تمام باکتری های موجود در معده شما را از بین می برد. تحقیقات نشان داده است که دارچین یکی از موثرترین مواد مغذی به منظور درمان اسهال است.
  2. دارچین علیه ویروس ها عمل کرده و به سرعت باعث نابودی آن ها می شود.
  3. در حالی که داروهای دیگر مانند زنجبیل و عرق نعنا برای اسهال خوب است، اما دارچین سریع تر اثر می گذارد.
  4. دارچین یک عامل گرم کننده است. این بدان معنی است که تب و لرز را کاهش می دهد.
  5. تورم و نفخ را کاهش می دهد. چند دقیقه پس از نوشیدن چای دارچین شروع به آروغ زدن می کنید که این نشانه ای از کشته شدن باکتری هاست.

درمان اسهال با دارچین

نحوه استفاده از دارچین برای درمان اسهال در کودکان و بزرگسالان

در اولین قدم از درمان اسهال و استفراغ با دارچین باید از خواص چوب دارچین آگاه شوید. آسان ترین و موثر ترین روش، جوشاندن چوب های دارچین است. یک و نیم لیوان آب به ظرف اضافه کنید. حرارت را کم، و آن را به مدت ۲۵ دقیقه دم کنید. سپس اجاق گاز را خاموش کرده و ۱۵ دقیقه اجازه دهید خنک شود. ترجیحا از چوب دارچین سیلان استفاده کنید، زیرا بر خلاف چوب دارچین کاسیا دارای مقادیر کمی کومارین هستند. پس از تهیه چای چوب دارچین، مقداری عسل اضافه کرده زیرا باعث می شود باکتری هایی که به سطح معده آمده اند؛ نابود شوند. گفتنی است که قبلا طرز تهیه معجون عسل، لیمو و دارچین برای درمان سرماخوردگی شدید و البته درمان های دیگر سرما خوردگی را با هم مرور کرده بودیم.

درمان اسهال با چای دارچین. در صورت نداشتن چوب دارچین، از پودر آن استفاده کنید. یک و نیم لیوان آب را در ظرفی ریخته و ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین اضافه کرده و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه دم بکشد.

نحوه استفاده از دارچین

درمان اسهال با طب سنتی؛ استفاده از روغن چوب دارچین در موارد شدید و حاد، ۱ تا ۲ قطره استفاده کنید. روغن را با آب گرم مخلوط کرده و بنوشید. ابتدا با یک قطره امتحان کنید. به یاد داشته باشید روغن چوب دارچین، قند خون را کاهش داده و مصرف بیش از حد آن به احساس ضعف منجر می شود. درمان اسهال با عسل نیز ممکن است، می توانید به روغن دارچین کمی عسل اضافه نمایید.

اضافه کردن زنجبیل تازه به دارچین هم می تواند در درمان اسهال موثر واقع شود.  یک چهارم قاشق چای خوری نمک و یک قاشق چای خوری شکر یا عسل به یک فنجان چای دارچین اضافه نمائید. این کار هم در درمان اسهال موثر واقع خواهد شد.

درمان سریع اسهال کودکان

هیدراتاسیون مهم ترین کاری است که می توانید برای درمان سریع اسهال کودکان انجام دهید. شما نیاز به سدیم (نمک) برای حفظ تعادل مایعات در بدن و جایگزینی مواد معدنی از دست رفته به خصوص نمک و قند دارید. نشانه های کم آبی عبارتند از تشنگی، تکرر ادرار، ادرار تیره رنگ، پوست خشک، خستگی و عدم توانایی عرق کردن.

مصرف غذا را محدود کنید. اگر گرسنه هستید، به آرامی با مواد غذایی ساده مانند نان سفید تست شده، برنج و موز شروع کنید. از محصولات لبنی، کافئین، الکل، غذای سرخ شده، گوجه فرنگی، غذای تند، نوشابه های گازدار اجتناب کنید.

از لباس های تنگ استفاده نکنید. روغن پوست دارچین از برگ قوی تر است ولی روغن برگ ارزان تر می باشد و برای ضد عفونی کردن سطوح کاربرد دارد. مراقب مناطق مهمی که میکروب ها تجمع دارند مانند دستگیره در، دسته در توالت، دسته یخچال و فریزر باشید. روغن دارچین خاصیت ضد عفونی کننده دارند.

درمان سریع اسهال

لباس ها و دست هایتان را زود به زود بشویید. ورزش کنید و سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید. فقط ۵ دقیقه تمرین شدید کافی است. ورزش کردن، اکسیژن مورد نیاز بدن را فراهم کرده و جریان خون را تقویت می نماید.

دارچین سیلان چیست؟

درمان اسهال ویروسی با دارچین‌ اصل یا سیلان ممکن است. متاسفانه چوب دارچین کاسیا که اغلب در فروشگاه ها وجود دارد، کومارین زیادی دارد که به کبد آسیب می رساند. دارچین سیلان دارای چوب نازک تر و طعم و عطر ملایم تر و شیرین تری نسبت به دارچین کاسیا، و رنگ آن روشن تر می باشد. دارچین کاسیا رنگ قهوه ای مایل به قرمز تیره دارد.  دارچین دارای خاصیت فوق العاده برای درمان اسهال است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب به معرفی علل و روش های درمانی بیماری عفونی اسهال و استفراغ پرداختیم. حال اگر در مورد این موضوع نظر و یا پیشنهادی دارید، آن را حتما به ما انتقال دهید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی