طرز تهیه برنج

آموزش تصویری طرز تهیه برنج قالبی در فر + برنج قهوه ای

۰
آموزش تصویری طرز تهیه برنج قالبی در فر + برنج قهوه ای
نمره 3.5 از 2 رای

اگر شما هم با تمامی روش های طرز تهیه برنج آشنا هستید و علاقه مند به امتحان کردن روش های جدید آشپزی هستید و یا این که وقت کمی دارید و دوست دارید در اسرع وقت و بدون هیچ درد سری یک پلوی خوشمزه خانگی داشته باشید پس آماده باشید چون در این پست قصد داریم تا شما را با آموزش تصویری طرز تهیه برنج قالبی در فر آشنا کنیم. البته این نوع برنج در فر آماده خواهد شد و نیازی به استفاده از شعله گاز نخواهد داشت.

چگونه در فر برنج کته پخت کنیم؟ آموزش دم کردن برنج در فر خانه

Make Perfectly Cooked Rice in the Oven 

برای آشنایی با آموزش دم کردن برنج در فر یا دم کردن برنج قهوه ای مطابق با هر دستور پختی شما نیاز به یک ظرف مناسب برای این کار خواهید داشت. شما می توانید بدین منظور از ظروف و یا قابلمه های با عمق کم استفاده کنید ولی دقت کنید که بهتر است ظرفی که انتخاب می کنید در دار باشد و اگر فاقد در مناسب می باشد می توانید یک در را با یک فویل و یا پارچه بپوشانید و برای این کار استفاده کنید. البته لازم به ذکر است قابلمه های شیشه ای یا پیرکس برای این کار مناسبترند چون شما به راحتی می توانید درون آنها را مشاهده کنید. چرا که برای فهمیدن این که برنج دم کشیده یا نه شما مجبور به برداشتن در ظرف هستید که این خود باعث خارج شدن بخار برنج می شود و چنان شما برنج شما دم نکشیده باشد فرآیند پخت آن را به تعویق خواهد انداخت.

چنان چه شما هم علاقه مند به آشنایی با چند نوع گیاه جایگزین برنج برای لاغری هستید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

دم کردن برنج قهوه ای

طرز تهیه برنج قالبی کته در فر

  • برای این کار در ابتدا فر را با حرارت ۳۷۵ درجه فارنهایت روشن کنید.
  • با ۱ فنجان برنج نپخته که برای ۴ نفر مناسب است، طرز تهیه برنج با فر را شروع می کنیم. به ازای هر فنجان برنج دو لیوان آب کافی خواهد بود و البته نیازی به دو برابر کردن زمان پخت نیست.
  • برنج را با آب سرد بشویید البته نیازی به شستن برنج نیست ولی بهتر است برای حذف نشاسته اضافی موجود روی برنج این کار را انجام دهید و مانع از چسبندگی برنج در هنگام پخت شوید. البته متاسفانه این کار باعث حذف بخشی از مواد مغذی موجود در برنج نیز خواهد شد. توجه داشته باشید که نیازی به شستن برنج قهوه ای نیست.
  • آب را برای جوشیدن بر روی حرارت قرار دهید. نکته ای که در مورد درست کردن برنج کته باید به آن دقت کنید این است که به ازای هر فنجان برنج شما نیاز به ۱ و ۲/۳ فنجان آب خواهید داشت و این در حالی است که در مورد دم کردن برنج قهوه ای این مقدار ۱ و ۳/۴ فنجان آب خواهد بود.
  • ۱/۲ قاشق غذا خوری کره و یک قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کنید.
  • بعد از جوشیدن آب، برنج را به آن اضافه کنید. در این مرحله از طرز تهیه برنج شما باید در ظرف را به سرعت بگذارید و آن را به درون فر انتقال دهید. البته اگر تمایل به استفاده از ظرف دیگری دارید آن را به ظرف مورد نظر منتقل نموده و سپس در فر قرار دهید.
  • برای برنج سفید مدت زمان پخت ۲۵ دقیقه و در مورد برنج قهوه ای حدود یک ساعت خواهد بود.
  • برنج باید به صورت ترد و لطریف باشد نه به شکل خمیر و تمامی آب آن جذب شده باشد. اگر فرآیند پخت کامل نبوده و بدین صورت درنیامده ۲ تا ۴ دقیقه بیشتر آن را در فر قرار دهید.
  • بعد از این که برنج پخت آن را با یک چنگال هم بزنید تا بخارات درون آن خارج شود. این مرحله مهم ترین مرحله از درست کردن برنج کته است چون پخارات درون برنج باعث پخته شدن زیاد از حد برنج شده و آن را نرم تر از حد معمول می کنند.

آموزش ویدیویی پخت برنج ایرانی در فر

برای پخت برنج ایرانی در فر ما آموزشی را در بالا قرار دادیم اما برای کسانی که نتوانستند از آموزش بهره کافی را ببرند ما ویدیویی را تهیه کردیم.

 

چنان چه شما هم علاقه مند به یادگیری روش پخت ماکارونی با سویا هستید ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با طرز تهیه برنج قالبی با فر در کنار شما بودیم. چنان چه شما هم در مورد این روش پخت نظر یا پیشنهادی دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی