How to Make Wood Crafts

چهار روش ساخت کاردستی با چوب ؛ آموزش کار با چوب در خانه

۰
چهار روش ساخت کاردستی با چوب ؛ آموزش کار با چوب در خانه
نمره 4.7 از 10 رای

ساخت کاردستی های خلاقانه با چوب بسیار ساده است و موجب افزایش خلاقیت در کودکان و بزرگسالان می شود. بسیاری از این کاردستی ها را می توانید با انواع چوب ها و وسایل دور ریختنی با صرف کمترین هزینه درست کرده و از هنر کار با چوب لذت ببرید.

مهارت های کار با چوب چیست؟ آموزش درآمد زایی از ساخت کاردستی چوبی

How to Make Wood Crafts

ما در محیط اطرافمان وسایل دور ریختنی بسیاری داریم. با همین مواد و ابزار دور ریختنی بسیار ساده می توانیم کاردستی های زیبا بسازیم. پس از اینکه درباره ساخت بومرنگ و ساخت لوستر چوبی دست ساز با هم صحبت کردیم، امروز در آی آر میکس قصد داریم ایده های خلاقانه آموزش درآمد زایی از ساخت کاردستی چوبی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

بخش اول: آماده سازی محل کار

۱- پیش از اینکه بخواهید کاردستی های خلاقانه خود را بسازید، محل مناسبی را جهت کار با چوب در منزل انتخاب نمایید. شما نیاز به فضای کافی به منظور کار با چوب های بلند، انواع ابزار ها و حتی ماشین آلات دارید. بنابراین اگر قصد ساخت کاردستی های چوبی حرفه ای را دارید محلی را برای کار خود انتخاب نمایید که کاملا خشک بوده و از تهویه مناسب برخوردار باشد.

کار با چوب در منزل

ساخت کاردستی با چوب بستنی نیز ایده راحت و کم خرجی است که به راحتی می توانید از آن به منظور ساخت انواع ماکت ها استفاده نمایید. برای چنین کارهایی نیاز به فضای زیاد ندارید و به راحتی می توانید آن را در خانه انجام دهید.

۲- یک ساختار اساسی برای کار کردن انتخاب نمایید. یک میز مجهز به گیره نجاری برای چنین کاری عالی خواهد بود.

میز و وسایل روی آن

۳- ابزار آلات کار با چوب؛ همانند چیزی که در ساخت چاقوی ضامن دار چوبی و دیگر آموزش های نجاری آی آر میکس گفتیم، ابزارهای مورد نیاز را جمع آوری کنید. در صورتیکه هنوز در مراحل ابتدایی تحقیق کار با چوب هستید و فردی مبتدی به حساب می آیید، قطعا نیاز به ابزار های پیشرفته و گران قیمت ندارید. بنابراین کار خود را با چند ابزار ساده و ارزان قیمت شروع کنید. ابزاری همچون میز کار، اره، چکش، انبر، گیره، متر و … برای شروع کار ضروری خواهند بود.

تحقیق کار با چوب

البته هنر کار با چوب بسیار راحت تر از این حرف ها بوده و ساخت اغلب کاردستی های چوبی تنها به چند ابزار ساده و مقداری چوب دور ریختنی نیاز دارد.

۴- در مورد انواع مختلف چوب که می توانید با آن کار کنید آشنا شده و در مورد آنها تحقیق کنید. به عنوان مثال کار با چوب سه لایه و انواع چوب های دیگر که جهت ساخت کاردستی ها مناسب هستند را یاد بگیرید و سعی کنید بهترین نوع چوب را انتخاب نمایید.

تخته های چوبی

چوب بالسا برای مدل سازی مناسب است و معمولا در ساخت ماکت هایی با دقت و ظرافت بالا کاربرد دارد. از ویژگی های این چوب این است که در ضخامت های مختلفی قابل تهیه است و سازنده می تواند بنا به نوع طرح از ضخامت های گوناگون استفاده نماید. از معایب چوب بالسا می توان به عرض کم و قیمت بالای آن اشاره کرد.

بخش دوم: ساخت اسباب بازی های چوبی

۱- شما می توانید از هنر کار با چوب در زمینه ساخت انواع اسباب بازی ها همچون آویز موبایل استفاده نمایید. همانند تصویر زیر، الگوی مورد نظر خود را با مداد روی چوب کشیده و با استفاده از اره مویی شروع به درآوردن الگوی خود نمایید.

فیل چوبی

۲- ساخت بلوک های چوبی نمونه دیگر کار با چوب است. از این بلوک ها می توانید برای بازی هایی همچون جورچین و ساخت انواع اشکال هندسی استفاده نمایید.

 کار با چوب

۳- کار با چوب ساده است و تنها نیاز به کمی خلاقیت و ایده دارد. شما می توانید با ساخت یک بستر چوبی و اتصال ۴ پایه دایره ای شکل به راحتی چهار چرخی متحرک داشته باشید و کودکان شما از قرار دادن اسباب بازی های خود در آن و به حرکت درآوردنش لذت ببرند.

کار با چوب ساده

۴- یکی دیگر راه های درآمد زایی با چوب ساخت کاردستی هایی مانند یک پازل چوبی است. قطعا پازل های چوبی در مقایسه با جنس کاغذی آن بادوام تر هستند و می تواند سرگرمی خوبی برای کودکان شما فراهم کند.

مثلث های چوبی

۵-  با ساخت یک واگن چوبی و قرار دادن کودک خود در آن به سرگرم شدن او کمک کنید. بازی با چنین وسایلی برای تمامی بچه ها سرگرم کننده است و آنها می توانند با قرار دادن اسباب بازی های خود در این واگن ها و به حرکت درآوردنشان ساعت ها گرم بازی شوند.

واگن چوبی

بخش سوم: ساخت مدل های چوبی

۱- کاردستس چوبی؛ شما می توانید با انتخاب چوب مناسب انواع مدل ها همچون ساخت قایق یا خانه چوبی را امتحان کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید با ساخت مستطیل چوبی و سوراخ کردن داخل آن می توانید بدنه قایق خود را ساخته و برای ساخت بادبان از تکه کوچکی کاغذ یا پارچه استفاده کنید و با چسب به داخل قایق بچسبانید.

قایق چوبی و مته دریل

تمامی این مراحل به خلاقیت خود شما بستگی دارد؛ پس دست به کار شوید.

۲- با استفاده از چند تکه چوب و شکل دادن به آنها به راحتی می توانید یک خانه چوبی داشته باشید. همچنین شما می توانید با داشتن چوب بستنی و کمی چسب یک خانه زیبا و چند طبقه بسازید و با رنگ کردن آن جلوه زیباتری به کاردستی خود بدهید. تمامی اینها نیاز به ایده و قدرت خلاقیت شما دارد.

خانه قرمز رنگ چوبی

بخش چهارم: ساخت وسایل چوبی مراقبت از حیوانات خانگی

۱- به جز کاردستی های خلاقانه مثل ساخت هواپیما با آرمیچر، می توانید با یادگیری هنر کار با چوب به راحتی برای حیوانات خانگی خود (سگ، گربه، خرگوش و …) پناهگاه بسازید.

ساخت وسایل چوبی مراقبت از حیوانات خانگی

۲- برای حیوان خانگی خود یک درخت بسازید. با برش دادن چند تکه چوب بلند و شکل دادن به آنها برای گربه خود وسیله ای جهت صعود کردن و بالا رفتن از آن فراهم کنید.

ساخت تنه درخت

۳- همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ساخت کاردستی چوبی با چوب بستنی ما کامل شده و با رنگ کردن آن جلوه زیباتری به آن بخشیدیم. کار با چوب آسان بوده و شما می توانید از این کاردستی ها با هدف تزئین خانه، اتاق کودک یا ساخت اسباب بازی ها و پناهگاهی برای حیوان خانگی خود استفاده نمایید.

خانه قرمز رنگ

آموزش ویدیویی کار با چوب در منزل

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس چهار روش ساخت کاردستی با چوب را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی