Cotton Candy Machine

آموزش تصویری ساخت دستگاه پشمک ساز با لوازم دور ریختنی در خانه

۵
آموزش تصویری ساخت دستگاه پشمک ساز با لوازم دور ریختنی در خانه
نمره 4.1 از 25 رای

پشمک یکی از محبوب ترین خوردنی های نسبتا قدیمی در بین افراد محسوب می شود. قدمت این خوراکی شیرین به بیش از ۲۰۰ سال می رسد و برخی ها آن را به اروپایی ها نسبت می دهند. برخی هم عمر آن را بیش از ۵۰۰ سال می دانند اما در هر صورت اولین دستگاه پشمک ساز، اواخر قرن ۱۹ ساخته شد. اگر شما هم جزو هواداران پشمک هستید و کمی خلاقیت در خود دارید، این آموزش را از دست ندهید تا به شما ساخت دستگاه پشمک ساز با لوازم دور ریختنی را نشان دهیم.

چگونه دستگاه پشمک ساز بسازیم؟ ساخت پشمک ساز با قوطی در خانه

How to Make Cotton Candy Machine

همانطور که گفته شد، پشمک یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین انواع شیرینی جات موجود در دنیا به حساب می آید. اگر بخواهید این دستگاه را از فروشگاه های مختلف خریداری کنید و نگاهی به دستگاه پشمک ساز دیجی کالا بیاندازید، با قیمت های نسبتا بالا مواجه می شوید. از این رو می خواهیم به شما ساخت دستگاه پشمک ساز ساده با قوطی را نشان دهیم؛ با ما همراه باشید!

پشمک ساز خانگی

دستگاه پشمک ساز چگونه کار می کند؟

پیش از این که بخواهیم وارد مراحل ساخت دستگاه پشمک ساز بشویم، بهتر است کمی درباره نحوه کار این دستگاه با هم صحبت کنیم. انواع مختلفی برای این دستگاه ها وجود دارد، اما به طور کلی قطعات دستگاه پشمک ساز شامل یک قابلمه یا محفظه، یک موتور و هیتر می شوند. پس از ساخت دستگاه پشمک ساز، فقط کافی است شکر را درون محفظه یا قابلمه بریزید و دستگاه را روشن کنید. دستگاه به صورت اتوماتیک دما را بالا خواهد برد و برای شما پشمک را آماده می کند. پیش از این درباره ساخت فلاسک چای هم با هم صحبت کرده بودیم و می توانید این مطلب را هم از آی آر میکس مطالعه کنید.

مرحله اول: طرح مورد نظر را روی کاغذ پیاده کنید

اولین قدم در ساخت دستگاه پشمک ساز، کشیدن طرح بر روی کاغذ خواهد بود. باید بدانید که قصد تولید چه نوع محصول یا کاردستی را دارید. طرحی که در این آموزش ساده مد نظر ما است، چنین حالتی دارد اما باز هم می توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید:

طرح مورد نظر

مرحله دوم: سانتریفیوژ لازم را ایجاد کنید

دستگاه پشمک ساز شما نیازمند یک سانتریفیوژ مرکزی برای ساخت پشمک می باشد. در این مرحله از ساخت پشمک ساز با قوطی باید ابتدا یک پایه موقت برای ساخت سانتریفیوژ ایجاد کنید. می توانید از چنین چوبی کمک بگیرید و با دریل آن را آماده کنید:

سانتریفیوژ لازم را ایجاد کنید

سپس در این مرحله از ساخت دستگاه پشمک ساز حرفه ای باید درون قوطی خود، سوراخی ایجاد کنید و این سوراخ به منظور سانتریفیوژ شما آماده می شود. یک کنسرو را تمیز بشویید و از انتهای آن برای این منظور استفاده کنید:

ساخت دستگاه پشمک ساز

بعد از این کار، بار دیگر با استفاده از دریل، مهره مناسبی را در انتهای سوراخ قوطی محکم کنید. در نهایت پس از تمیز کردن اطراف قوطی کنسرو، باید به چنین حالتی برسید:

ساخت پشمک ساز جیبی

مرحله سوم: در کف قوطی کمی گودی ایجاد کنید

در این مرحله از ساخت پشمک ساز جیبی باید کف قوطی را کمی گود کنید. یک چکش فلزی انتخاب کنید و سعی کنید با ضربات آرام، کف ظرف خود را گود کنید:

گودی کف پشمک ساز

مرحله چهارم: چند برش در اطراف قوطی ایجاد کنید

حالا باید قوطی گود شده را با استفاده از دریل و تیغ، در لبه قوطی چند برش ایجاد کنید. فاصله مورد نظر از قسمت سانتریفیوژ دستگاه پشمک ساز، ۴ تا ۵ میلی متر است:

برش در اطراف قوطی

مرحله پنجم: برش بزرگ در مرکز قوطی ایجاد کنید

در این قسمت باید یک برش بزرگ بر روی قوطی دیگری ایجاد کنیم. برش مد نظر ما این حالت را خواهد داشت:

برش بزرگ در مرکز قوطی

از این قطعه در ادامه ساخت دستگاه پشمک ساز استفاده خواهیم کرد و به این شکل خواهیم رسید:

ساخت دستگاه پشمک ساز

مرحله ششم: تیغه ها را خم کنید

حالا باید تیغه هایی که در مرحله چهارم ساختید را خم کنید. خم کردنی که در پایان این مرحله انتظار داریم، شکلی مشابه با تصویر زیر خواهد داشت:

تیغه ها را خم کنید

مرحله هفتم: موتور و ظرف اصلی را سوار کنید

حالا به مرحله ای از ساخت دستگاه پشمک ساز کوچک می رسید که باید در آن موتور را به دستگاه متصل کنید. مثلا می توانید از موتور سشوار استفاده کنید:

موتور و ظرف اصلی

سپس موتور را به ظرف مورد نظر که در اینجا پلاستیکی انتخاب شده، متصل کنید. می توانید از چسب تفنگی استفاده کنید اما محدود به آن نیستید. در هر صورت باید اتصال نسبتا مقاومی ایجاد کنید:

ظرف اصلی دستگاه پشمک ساز

مرحله هشتم: پایه های دستگاه را بسازید

روی ظرفی که به موتور متصل شده، سه سوراخ همانند تصویر زیر ایجاد کنید:

پایه های دستگاه

در این مرحله از ساخت دستگاه پشمک ساز با لوازم دور ریختنی باید در نهایت سه چوب را به ظرف پیچ کنید و این چوب ها را از پایین به شکل زیر در آورید. هدف ما ایجاد پایه محکم و متعادل است تا هنگام چرخیدن دستگاه، مشکلی پیش نیاید:

پایه پشمک ساز

مرحله نهم: گاز دستگاه را فراهم کنید

در این مرحله به گاز بوتان نیاز دارید. این گاز برای ساخت دستگاه شمعک ساز شما ضروری می باشد و باید به این شکل آن را به زیر ظرف متصل کنید:

گاز دستگاه

مرحله دهم: از پشمک خانگی خود لذت ببرید!

حالا که تمامی قطعات دستگاه پشمک ساز را به هم متصل کردید، به حالت نهایی زیر می رسید:

پشمک ساز

فقط کافی است دستگاه را به برق متصل کنید، کمی شکر درون ظرف بریزید و پشمک تحویل بگیرید!

پشمک!

آموزش ویدیویی ساخت دستگاه پشمک ساز حرفه ای در خانه

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب نگاهی به ساخت دستگاه پشمک ساز کوچک انداختیم و یک روش بسیار ساده برای ساخت این دستگاه را به شما نشان دادیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۵ دیدگاه

  1. ایمان گفت:
    4

    یعنی وافعا محصولی که از دستگاه بیرون میاد خجالت اوره بهش پشمک بگید.
    میتونم با قوطی نوشابه دستگاهی بسازم و فیلمشو براتون ارسال کنم که از دیدن پشمک واقعی لذت ببرید. توروخدا خودتون ببینید اخه این چیه طرف ساخته

  2. Mm گفت:
    -3

    سلام قیمت پشمک ساز دیجی کالا بالا نیست

  3. پشمک گفت:
    0

    سلام .بنظرتون میشه برای اندازه بزرگ کاسه زیرش بجای گاز بوتان یا شعله از المنت کمک گرفت

  4. یزدان.... گفت:
    2

    سلام اونهمه زحمت کشیدید بسیارم عالی👏 اما بهتر نبود یه شمعک زیرش کار نیذاشتید تا مجبور نباشید شهد رو جداگانه رو اتیش غلیظ کنید؟ و اتفاقا شمعک اگه میذاشتید پشمکش اسفنجی و پفکی و ابری با بافت قشنگتری میشد…سپاس✋😊

  5. Alok black گفت:
    0

    اینکه پشمک نبود شکر سوخته بود احتیاجی به این همه دمو تشکیلات نبود شکر رو حرارت بگیری همین میشه

تبلیغات متنی