راههای جلوگیری از افزایش وزن در بارداری

زیبایی در دوران بارداری ؛ آموزش راه های جلوگیری از افزایش وزن در حاملگی

۰
زیبایی در دوران بارداری ؛ آموزش راه های جلوگیری از افزایش وزن در حاملگی
نمره 5 از 1 رای

شاید یکی از چالش های بزرگ دوران بارداری پیروی از باورهای نادرست و دستورالعمل های این دوران است که شما را به طور ناخواسته و علی رغم میل باطنی وادار به خوردن دو برابری می کند که این خود می تواند ترس از چاقی در بارداری را برای هر زن باردار به همراه داشته باشد. در این پست قصد داریم تا شما را با راه های جلوگیری از افزایش وزن در بارداری بیشتر آشنا کنیم با ما همراه باشید.

چگونه در دوران بارداری اضافه وزن نداشته باشیم؟  آموزش کنترل اضافه وزن در بارداری

Ways to Avoid Gaining too Much Pregnancy Weight 

افزایش وزن شدید در دوران بارداری می توانند عوارضی مانند زایمان زودرس را افزایش دهد. ولی اگر این افزایش وزن دوران بارداری به اندازه و با قاعده متناسب با این دورا هماهنگ باشد قادر خواهد بود به میزان زیادی جلوی عوارض ناخواسته و قابل توجهی مانند دیابت بارداری و پره اکلامپسی را کاهش دهد. پزشکان و متخصصان تغذیه ۱۰ توصیه کاربردی برای کنترل اضافه وزن در بارداری تجویز می کنند.

حدالامکان بارداری را با وزن سالم شروع کنید

اولین قدم برای زیبایی و آراستگی در دوران بارداری این است که برای باردار شدن به وزن خود توجه کنید؛ یک متخصص بیان می کند که مهمترین کاری که می توانید علاوه بر مصرف مکملهای غذایی قبل از بارداری انجام دهید این است که برای داشتن یک وزن متناسب تلاش کنید. برای این منظور می توانید از شاخص توده بدنی یا BMI استفاده کنید.

چیکار کنم در بارداری چاق نشم

وعده های کوچک و مداومی داشته باشید

برای تغذیه جنین در رحم نیاز است که وعده های سنگین غذایی داشته باشید پس باید چیکار کنیم در بارداری چاق نشویم؟ اگر وزن مناسبی داشته باشید ۳۴۰ کالری در سه ماهه دوم و ۴۵۰ کالری در سه ماهه سوم برای تغذیه جنین کافی خواهد بود. البته در صورت لاغری یا چاقی این میزان متغییر خواهد بود و برای تامین این میزان هم نیازی به خوردن بیش از حد نیست فقط باید از موادی استفاده کنید که کالری بیشتری داشته باشند. بر روی وعده های غذایی کوچک و مکرر مانند پروتئین های کم، میوه ها و سبزیجات تمرکز کنید. بهتر است هر سه ساعت یک بار از میان وعده سالم استفاده کنید.

چگونه در دوران بارداری لاغر شویم؟ آب بنوشید!

مهم است که در دوران بارداری کمبود آب بدن را با مصرف مقادیر مناسبی از مایعات از جمله آب بر طرف کنید. برای آگاهی از میزان کم آبی بدن رنگ ادرار را کنترل کنید. در صورتی که رنگ ادرار زرد تیره و یا کدر باشد نیاز بدن به آب بیشتر بوده و در صورت زرد روشن این نیاز کمتر خواهد بود. علاوه بر این که آب می تواند عاملی برای جلوگیری از افزایش وزن در حاملگی به حساب بیاید همچنین می تواند از بروز یبوست در دوران بارداری جلوگیری کند.

چگونه در دوران بارداری اضافه وزن نداشته باشیم

چیکار کنم در بارداری چاق نشم

یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که علایق خود را در خوردن کم کنید. بدین معنی که بهتر است از خوردن سیب زمینی سرخ کرده صرف نظر کنید. همچنین سورخ کردنی هایی از این غبیل نیز می تواند در لیست نباید ها قرار بگیرند.

نشاسته ها کار سخت تری انجام می دهند

اگر زن بارداری بیشتر در معرض تهوع و استفراغ ناشی از بیماری صبح گاهی باشد شاید بهترین کمک برای برطرف کردن این حالت او کربوهیدرات ها یا همان غذاهای قندی باشند. غذاهای حاوی نشاسته ساده مانند ماکارونی، نان سفید و برنج قند خون را بدون داشتن مواد غذایی خاصی بالا می برند. بهتر است از قندهای پیچیده ای مانند برنج قهوه ای، کوینا و دانه های غلات کامل استفاده کنید.

چگونه در دوران بارداری لاغر شویم

ارزشمند ترین چیزی که یک زن باردار می تواند برای کنترل اضافه وزن در بارداری انجام دهد این است که پیاده روی داشته باشد. به گفته یک متخصص زنان، بهتر است زنان باردار روزانه به مدت ۱۰ دقیقه پیاده روی داشته باشند و با اتمام سی روز به مدت ۱۰ دقیقه به آن اضافه کنند و تا پایان سه ماهه اول و انتهی بارداری ۳۰ دقیقه پیاده روی خود را هم چنان ادامه دهند.

چگونه در دوران بارداری لاغر شویم

جلوگیری از افزایش وزن ناگهانی در بارداری

اگر قبلا در حال حرکت بودید متوقف نشوید. نیازی نیست که فعالیت های ورزشی خود را به جزو ورزش های خطرناک متوقف کنید. هیچ دلیلی برای نگه داشتن ورزش هایی مانند پیاده روی و ایروبیک وجود ندارد. شاید با متوقف کردن این ورزش ها شما بیشتر چاق شوید.

ترس از چاقی در بارداری

ترس از چاقی در بارداری؛ اغلب زنان باردار به طور کامل خود را از خوردن مواد غذایی مورد علاقه شان محروم می کنند. پزشکان بر این باورند که به جای حذف کامل این مواد غذایی چاق کننده می توانند مقادیر کمی از آن را یک بار در هفته مصرف کنند.

ترس از چاقی در بارداری

زیبایی و آراستگی در بارداری

بدین منظور می توانید قبل از زایمان با یک متخصص زنان و زایمان و تغذیه مشورت کنید. این بررسی ها می توانند تعیین کننده میزان وزن گیری در بارداری باشند. اطلاعات بدست آمده براساس میزان قد و وزن نتیجه گیری خواهد شد(جدول اضافه وزن بارداری).

در صورت امکان خود به کودکتان شیر دهید

یکی از روش های کنترل وزن بعد از بارداری تغذیه با شیر مادر است که می تواند تا حدود زیادی در کاهش وزن و لاغری موثر باشد. زمانی که شیردهی به طور کامل انجام شود روزانه ۵۰۰ کالری سوزانده خواهد شد.

چنان چه علاقه مند به یادگیری رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن هستید ما خواندن این پست را به شما پیشنهاد می کنیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با راه های جلوگیری از افزایش وزن در بارداری در کنار شما بودیم. چنان چه شما هم نظر یا تجربه ای در این باره دارید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی