How to Get Clear, Smooth Skin

آموزش تصویری بهترین راه های صاف شدن پوست صورت و بدن

۰
آموزش تصویری بهترین راه های صاف شدن پوست صورت و بدن
امتیاز دهی به نوشته

داشتن پوست صورت سالم و شفاف آرزوی همه انسان ها به ویژه خانم ها است؛ اما رسیدن به این هدف امکان پذیر نیست مگر این که یک برنامه کامل و صحیح برای مراقبت از پوست خود داشته باشید. ما در این پست قصد داریم تا آموزش تصویری بهترین راه های صاف شدن پوست صورت را برای شما دوستان ارائه دهیم، پس با ما در ادامه این پست همراه باشید.

چگونه پوستی صاف و بدون جوش داشته باشیم؟ بهترین روش ها برای صاف شدن پوست صورت

How to Get Clear and Smooth Skin

قبل از هر چیز باید نوع پوست خود را بشناسید. اینکه دارای پوستی خشک، چرب، معمولی یا حساس هستید. بعد از شناختن نوع پوست باید بهترین محصولات را برای مراقبت از پوست خود پیدا کنید. کافی است روزانه از پاک‌ کننده ‌ها و مرطوب‌ کننده‌ ها استفاده کنید و به مرور محصولات و ماسک های متناسب با پوست خود را امتحان نمایید. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا راهکارهایی برای داشتن پوستی صاف و بدون جوش را به شما ارائه دهیم.

بخش اول: انجام روش های روزانه برای صاف شدن پوست صورت

۱- پوست می تواند خشک، چرب و یا ترکیبی از هر دو باشد. بعد از شناختن نوع پوست خود باید بهترین محصولات پاک کننده مطابق با پوست صورت خود را برای صاف شدن پوست صورت و بدن پیدا کنید. با مشورت پزشک و رفتن به داروخانه یا فروشگاه های لوازم بهداشتی و آرایشی محصول منطبق با پوست خود را انتخاب نمایید.

کرم برای انواع پوست ها

۲-برای داشتن پوست صاف و براق پوست صورت خود را دو بار در روز (صبح و شب ها قبل خواب) بشویید. به خصوص هنگام شب و قبل خواب که پوست نیاز به تنفس دارد.

شستن صورت

۳- برای زیبا شدن پوست صورت پس از شستن و تمیز کردن پوست حتما از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید. بین زمان شستن پوست و زدن کرم مرطوب کننده نباید فاصله زیادی باشد؛ زیرا باید جلوی از بین رفتن رطوبت را بگیرید و پوست تان را مرطوب و نرم نگه دارید.

کرم مرطوب کننده

در آخر استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید؛ خصوصا هنگام صبح اگر قصد بیرون رفتن از خانه را دارید. استفاده از کرم مرطوب کننده بعد از شستن صورت و قبل از آرایش جزء واجبات است.

۴- در هفته به تعداد کم از لایه بردار استفاده نمایید. لایه برداری یا پیلینگ صورت که توسط اسکراب صورت، ماسک‌ های لایه بردار یا روش‌ های دیگر انجام می ‌شود، سلول ‌های مرده یا آلودگی ‌ها را از سطح پوست و درون منافذ پاک کرده و پوست صاف و براق به شما هدیه می دهد.

لایه برداری یا پیلینگ صورت

نکته: با مشاهده پوست قرمز و پوسته ‌های ریز روی آن، در واقع هشداری به شما است برای اینکه باید لایه برداری را متوقف کنید و با فواصل زمانی طولانی‌ تری پیش بروید.

بخش دوم: داشتن پوستی صاف و بدون جوش

۱- به هیچ وجه برای برای داشتن پوستی صاف و بدون جوش، جوش های روی پوست صورت را نترکانید. کندن و فشار دادن جوش، ظاهر آن را بدتر میکند. هنگامیکه شما جوش ‌هایتان را می ‌ترکانید، در معرض خطر التهاب بیشتری قرار میگیرید. آن همه فشار و کششی که روی جوش تان وارد می‌کنید، فقط به پوست اطراف آن صدمه می‌ زند و در دراز مدت، باعث قرمزی و تورم بیشتر می ‌گردد.

جوش ها را نترکانید

۲- انواع فشار روی پوست خود را کاهش دهید. هرگونه اعمال فشار روی پوست به خصوص پوست صورت می تواند موجب آکنه شود. استفاده بیش از اندازه از هدفون، موبایل، کوله پشتی، پوشیدن لباس های تنگ و … همگی تاثیرات سوء روی پوست شما خواهند داشت.

درمان آکنه در خانه

۳- خیلی از ما عادت داریم که پوست صورت خود را مدام با دستمان لمس کنیم اما اگر بدانیم که این عادت چقدر برای پوست مان مضر است، مطمئنا این عادت را کنار می گذاریم. از آنجا که دست پر از جرم و کثیفی است، با لمس کردن پوست، آلودگی براحتی منتقل می شود. تمامی اینها نکات ریزی هستند که برای زیبا شدن پوست صورت و بدن باید انجام دهید.

پوست صورت را لمس نکن

۴- برای داشتن پوست صاف و یکدست دو بار در روز نواحی آکنه دار را شستشو دهید. به این منظور تنها از دستان خود، آب و مقداری پاک کننده ملایم کمک بگیرید. به یاد داشته باشید دوش گرفتن زیاد به پوست شما آسیب می رساند.

دو بار در روز دوش

در واقع شستشوی زیاد پوست، روغن های طبیعی آن را از بین می برد و موجب خشکی پوست می گردد. علاوه بر تعداد دوش هایی که می گیرید، شما باید به دمای هوا نیز توجه کنید. آب داغ پوست تان را خشک می کند، از این رو از آب ولرم استفاده نمایید.

۵- به منظور داشتن پوستی صاف و بدون لک از محصولات مبتنی بر آب استفاده نمایید. ترکیبات کومدوژنیک در محصولات مراقبتی پوست آن دسته از ترکیباتی هستند که با مسدود کردن منافذ، کومدون ها را ایجاد می کند که این کومدون ها به آکنه تبدیل می شود.

پوستی صاف و بدون لک

به همین ترتیب noncomedogenic یا غیر کومدون زا ترکیباتی هستند که نقشی در مسدود کردن منافذ و ایجاد جوش ندارند. در هنگام خرید انواع کرم و لوسین ها به این نکات دقت کنید.

۶- برای شروع درمان آکنه و جوش می توانید از اسید سالیسیلیک ۵/۰ درصد استفاده نمایید (البته طبق تشخیص و تجویز پزشک). اصولا کار سالیسیلیک اسید از هم پاشیدن سلول هاى جمع شده در یک نقطه است و این یعنى همان چیزى که پوست براى سلامتى به آن نیاز دارد؛ خارج شدن جوش هاى سر سیاه، سر سفید و چرکى.

اسید سالیسیلیک

۷- بنزوئیل پروکساید همانند سالیسیلیک اسید قوی ترین سلاح های مبارزه با آکنه محسوب می شوند که در تعداد بی شماری از محصولات ضد آکنه به عنوان ماده اصلی به کار رفته اند. شما می توانید برای شروع از بنزوئیل پروکساید ۵/۲ درصد جهت درمان آکنه و برق انداختن پوست صورت خود استفاده نمایید (طبق تشخیص و تجویز پزشک).

بنزوئیل پروکساید

۸- اسیدهای آلفا هیدروکسی یا AHA مجموعه ‌ای از ترکیبات ساخته ‌شده از محصولات غذایی مشابه هستند. از معروف ‌ترین و شناخته ‌شده‌ ترین آنها می‌ توان به اسید گلیکولیک (از نیشکر)، اسید لاکتیک (از شیر ترش)، اسید مالیک (از سیب)، اسید سیتریک (از مرکبات) و اسید تارتاریک اشاره کرد.

گلیکولیک اسید

اسیدهای آلفا هیدروکسی، محصولات لایه ‌بردار عالی‌ هستند که باعث افزایش جریان خون در پوست می ‌شوند. بنابراین در کم کردن خط و خطوط ریز و چین و چروک ‌های پوست صورت تأثیر بسزایی دارند.

۹- برای صاف شدن پوست بدن و صورت از انواع روش ها و محصولات طبیعی تحت عنوان درمان های سنتی نیز استفاده نمایید. به عنوان مثال کرم با عصاره درخت چای و چای سبز یا آزلائیک اسید (Azelaic acid) یک ترکیب دارویی است که در درمان آکنه خفیف تا متوسط کاربرد دارد و به فرم های ژل، لوسیون و کرم در دسترس است.

صاف شدن پوست بدن

بخش سوم: درمان پزشکی آکنه

۱- یکی از روش ها برای داشتن پوستی صاف و بدون جوش، استفاده از کرم های رتینوئید است. دانشمندان معتقدند ضدآفتاب و رتینوئید تنها موادی هستند که برای جلوگیری از پیری به آن نیاز داریم و لازم نیست هزینه بیشتری را برای خرید محصولات دیگر بپردازیم.

کرم رتینوئید

۲- همه آکنه ها با داروهای موضعی (کرم ها، لوسیون ها و ژل ها که به پوست مالیده می شود) درمان نمی شوند. داروهای خوراکی که داروهای سیستمیک نیز نامیده می شوند، برای بهبود پوست کار می کنند. اگر درمان های موضعی را انجام داده اید و پوست شما هنوز دارای آکنه است، داروهای خوراکی می تواند به بهبودی شما کمک کند تا شما بتوانید نتایج واقعی را ببینید.

قرص های RX

۳- از آنتی بیوتیک ‌های خوراکی به همراه درمان ‌های آکنه موضعی استفاده می ‌شود. آنتی بیوتیک ‌های خوراکی، تنها عامل ایجاد آکنه یعنی باکتری‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. چون عوامل زیادی منجر به بروز آکنه می‌شوند، با ترکیب آنتی بیوتیک ‌های خوراکی با روش‌ های درمانی ثانویه به نتایج بهتری دست پیدا خواهید کرد.

آنتی بیوتیک ‌های خوراکی

۴- پاک ‌سازی و پیلینگ شیمیایی پوست (chemical peeling) یکی از قدیمی‌ ترین درمان ‌های زیبایی در جهان است و افراد از آن برای صاف شدن پوست صورت و درمان آکنه استفاده می کنند. لایه‌ بردار شیمیایی متوسط نیز برای بهتر شدت آکنه و جوش تأثیر دارد، همچنین چین ‌و چروک‌ های روی پوست را صاف‌ تر و لکه ‌های پوستی مانند لکه ‌های پیری را برطرف می‌کند.

پیلینگ شیمیایی پوست

۵- راز سفید شدن پوست صورت چیست؟ برای داشتن پوست صورت زیبا و سفید روش های مختلف خانگی و شیمیایی وجود دارد که به برخی از آنها در بالا اشاره شد. اما یکی از روشهای موثر دیگر لیزردرمانی است. درمان لیزری اگر به طور صحیح و با توجه به نوع پوست و لک انجام شود روی ۹۹% بیماران با موفقیت عمل می کند.

راز سفید شدن پوست صورت

نکته: برای استفاده از هر کدام از روش های پزشکی بالا باید با متخصص پوست مشورت نمایید و با توجه به نوع پوست صورت و مشکل پوستی خود شروع به درمان نمایید.

بخش چهارم: پوست خود را سالم نگاه دارید

۱-  آب داغ چربی طبیعی پوست را از بین می برد و پوست را خشک می کند. آب سرد هم امکان دارد باعث سنکوپ و افت فشار خون شود و حالتی شبیه سکته در فرد به ‌وجود آورد. بنابراین بهترین حالت دوش گرفتن با آب ولرم است.

زیبا شدن پوست صورت

۲- برای زیبا شدن پوست صورت و محافظت از آن هر روز از ضد آفتاب زیر پایه آرایش خود استفاده کنید. پوست ‌های تحریک ‌پذیر اغلب به نور خورشید فوق ‌العاده حساس هستند به همین خاطر حفاظت از بافت ظریف آن در مقابل اشعه ‌های تشدیدکننده با کرم‌ های ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر توصیه می ‌شود.

ضد افتاب

۳-یکی از بهترین راه های صاف شدن پوست صورت؛ آب منبع خوبی برای سلامت پوست است و با از بین بردن سموم بدن باعث شفافیت طبیعی پوست شما خواهد شد. خطوط ریز و شیارهای پوست به ‌هنگام کمبود آب، بیشتر و عمیق‌ تر می ‌شوند.

لیوان آب

نوشیدن آب باعث چاق تر شدن سلول‌ های پوستی و کاهش چین و چروک و جوان کردن پوست می‌ شود. همچنین آب موجب بهبود بخشیدن به جریان خون در پوست می گردد و پوست را از وجود ناخالصی ‌ها پاک میکند و امکان تغذیه بهتر پوست را فراهم می ‌کند. حداقل میزان مصرف روزانه آب برای مردان ۱۳ فنجان و برای زنان ۹ فنجان در روز است.

۴- کرم مرطوب ‌کننده‌ به عنوان یکی از اصلی ‌ترین محصولات مراقبتی از پوست، یکی از نیازهای اولیه این بافت مهم، یعنی رطوبت را تامین می ‌کنند. آب برای پوست، مخصوصا لایه اپیدرم نقشی حیاتی دارد. پوست خشک مستعد ایجاد چروک، خطوط، التهاب یا بیماری ‌هایی مانند اگزما و پسوریازیس می ‌باشد.

پوست صورت

۵- مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامت پوست یک عنصر کلیدی هستند. چربی‌ های ضروری امگا ۳ و امگا ۶ همچنین می ‌تواند به ساخت غشاهای سلولی سالم بدن کمک کند. گرچه آنها برای سلامت بدن انسان ضروری‌ اند اما بدن نمی‌تواند آن‌ها را بسازد. به‌جای آن، باید از‌طریق برنامه‌ غذایی‌ آنها را دریافت کنید. برای اطمینان از دریافت میزان کافی آن سعی کنید حداقل دوبار در هفته وعده‌ های سالم ماهی چرب مانند سالمون، ساردین، ماهى خال مخالى یا شاهماهی و همچنین گردو بخورید.

اسیدهای چرب امگا 3

۶- برای داشتن پوست صورت صاف و بدون جوش تا حد امکان از استرس دوری کنید؛ چراکه پوست ما افشاکننده حالات و وضع روحی و روانی ما است. افراد زیادی هستند که هنگام بروز عصبانیت، ناراحتی و اضطراب علائمی چون کهیر، خارش و آلرژی‌ های پوستی را بروز می‌دهند.

پوست صورت صاف و بدون جوش

بنابراین برای داشتن پوست صاف بدن و صورت با انجام ورزش هایی همچون یوگا و مدیتیشن از اضطراب دوری کنید. توصیه می شود در پایان این مطلب، نگاهی هم به بهترین راه های جوانسازی پوست صورت و رازهای جوان ماندن پوست دست و بدن و البته درمان پوسته پوسته شدن پوست کف دست با طب سنتی بیاندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس راهکارهایی برای داشتن پوستی صاف و بدون جوش را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی