How to Clean your House

آموزش کامل سریع ترین روش خانه تکانی عید به راحترین شکل

۰
آموزش کامل سریع ترین روش خانه تکانی عید به راحترین شکل
نمره 3.7 از 3 رای

احتمالا شما هم با نزدیک شدن به فصل بهار نگرانی خانه تکانی عید خود می شوید و با استرس فراوان این سوال را مدام در ذهن خود مرور می کنید که خانه تکانی عید را از کجا شروع کنیم؟ ولی نیازی نیست که نگران نباشید چون در این پست قصد داریم تا شما را با آموزش کامل سریع ترین روش خانه تکانی عید به راحترین شکل بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

خانه تکانی عید را از کجا شروع کنیم؟ آموزش سریع ترین روش خانه تکانی

How to Clean your House 

قبل از این که بپرسید خانه تکانی عید را از کجا شروع کنیم؟ بهتر است بدانید که یک خانه تکانی کامل در طول هفته به حدود ۴ ساعت زمان نیاز دارد که براحتی می توان آن را انجام داد. بنابراین با یک برنامه ریزی کامل می توانید خودتان خانه تکانی عید را انجام دهید و در هزینه استخدام کارگر صرفه جویی کنید. در لیست کارهای خانه تکانی شما باید ۵ مرحله را در نظر بگیرید:

  • یک برنامه زمانی برای تمیز کردن داشته باشید
  • تمیز کردن حمام
  • تمیز کردن سقف و دیوار
  • گرد گیری
  • تمیز کردن پله ها

کارهای روزمره ایی مانند تمیز کردن آشپزخانه و یا شستن لباس ها بهتر است در یک فرصت مناسب صورت بگیرد.

خانه تکانی عید را از کجا شروع کنیم؟

اگر به طور مرتب خانه تمیز نشود احتمالا گرد خاک زیادی در گوشه و کنار خانه وجود دارد که شما باید در ابتدا شروع به تمیز کردن آنها کنید. اولین چیزی که باید بدانید که این است که بین پاک کردن و تمیز کردن تفاوت وجود دارد. زمان زیادی را صرف تمیز کردن خانه می کنید ولی این کار را به طور کامل و اصولی انجام نمی دهید. بسیاری از مناطق خانه دست نخورده و با گلوله های گرد و غبار باقی می مانند و می توانند مشکلاتی مانند آسم و آلرژی را ایجاد کنند به همین دلیل برای حفظ سلامتی هم که شده باید به طور مرتب تمیز شوند. به همین دلیل مهم است که در طول سال فعالیت های تمیز کردن خانه را انجام دهید و آن را تنها به خانه تکانی عید موکول نکنید.

سریع ترین روش خانه تکانی

برنامه ریزی برای خانه تکانی داشته باشید

نکته کلیدی در داشتن جدول نظافت منزل این است که شما به طور مرتب در طول هفته زمانی را برای انجام این کار اختصاص می دهید، بنابراین با گذشت زمان به این نتیجه خواهید رسید که دیگر نیازی به برنامه ریزی خانه تکانی عید وجود ندارد و شما با کمترین زمان در طول هفته می توانید تمامی اوضاع خانه را سر و سامان ببخشید.

دستی به سر و روی حمام بکشید

اغلب افراد بر این باورند که سریع ترین روش خانه تکانی روشی است که در آن کار تمیز کردن خانه را با تمیز کردن حمام آغاز کنید. در ابتدا باید وسایل موجود در حمام را تخلیه کنید تا بتوانید به طور کامل فضای داخلی حمام از سردوش ها تا کاشی ها را پاک سازی کنید. از تمیزکننده های حمام و کاشی می توانید بدین منظور استفاده کنید. کاسه توالت و وان حمام فراموشتان نشود. بعد از این که تمام نقاط موجود در حمام شسته و تمیز شدند می توانید وسایل و شامپوها را برگردانید. برای شستن کاسه توالت به دلیل کار کردن با مواد سفید کننده پوشیدن دستکش را از قلم نیندازید. حوله های کاغذی برای تمیز کردن کاسه توالت مناسب ترند. اگر پرده حمام کپک زده آن را به آرامی بشویید و از جایی برای خشک شدن آویزان کنید.

خانه تکانی عید را از کجا شروع کنیم

نحوه پاک کردن سقف ها و دیوارها از بالا به پایین

در مورد خانه تکانی به راحت تربن شکل شما باید شروع به تمیز کردن سقفها، دیوارها و گوشه ها بکنید. می توانید از دستمال های مخصوص میکروفیبردار که برای این منظور کارایی بهتری دارند استفاده کنید. پارچه های معمولی فقط قابلیت تمیز کردن رویه سطوح را دارند و احتمال این که به طور کامل تمیز نشوند نیز وجود دارند. اگر قصد وسایل روشنایی و لامپ ها را دارید بهتر است بدانید که این وسایل تنها با یک بار پاک کردن در زمان خانه تکانی عید به طور کامل تمیز نمی شوند و بهتر است این کار یک یا دو بار در طول هفته انجام شود.

ملافه ها را عوض کنید

در خانه تکانی اتاق خواب ها باید به یک نکته توجه داشته باشید که حتما سعی کنید پوشش موجود رو تخت خواب و ملافه ها را تعویض نموده و آنها را بشویید. زیرا در آخر روز وقتی کار را به اتمام رساندید قطعا دوست ندارید که بر روی تختی استراحت کنید که احساس تمیزی را به شما منتقل نمی کند.

چنان چه در مورد از بین بوی نم کمد دیواری نیاز به کمک دارید ما به شما خواندن این پست ها را پیشنهاد می کنیم.

خانه تکانی اتاق خواب

برای داشتن یک برنامه ریزی خوب برای خانه تکانی باید با گرد گیری اتاق شروع کنید. همه اقلام کوچک موجود در قفسه ها و کمد ها بیرون بیاورید و محل آنها را تمیز کنید. سطوح چوبی را با روغن جلا دهنده تمیز کنید. لامپ ها را تمیز کنید. از جارو برای تمیز کردن گرد و خاک مناطق غیر قابل دسترس استفاده کنید. پاک کردن و گرد گیری کتاب های موجود در کتابخانه کاری است که شما می توانید آن را در طول هفته هم انجام دهید.

برنامه ریزی برای خانه تکانی

نکته ای که باید در تمیز کردن اتاق خواب باید به آن دقت کنید این است که در ابتدا باید از ماشین لباسشویی برای شستشو ملافه ها و پوشش تخواب ها استفاده کنید و سپس به سراغ گرد گیری اتاق خواب بروید چرا که گرد و غبار پنهان شده در زیر آنها مانع از دسترسی کامل شما به آنها خواهند شد. از بابت چروک شدن ملافه ها و نیاز به اتوکشی آنها نگران نباشید چرا که برخلاف لباس های خیس که در هنگام خشک شدن به هم گره می خورند و چروک می شوند ملافه ها این گونه نیستند.

کف زمین را تمیز کنید

برای این کار در ابتدا با یک جارو برقی کف زمین را از اشیاء ریز موجود روی آن تمیز کنید و سپس آن را پاک کنید. در کف زمین به تمیز کردن گوشه ها بیشتر دقت کنید. فرش ها را جابه جا کنید و زیره آنها را جارو بکشید. اگر کف زمین با پارکت پوشیده شده می توانید آنها را با تمیز کننده های سطوح پارکت تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن پارکت بدون به وجود آوردن خط و خش بر روی آن کار نسبط دشواری است برای همین ما پیشنهاد میکنیم مطلب آموزش تصویری بهترین روش ها برای تمیز کردن پارکت لمینت در خانه را مطالعه کنید.

ایده برای خانه تکانی؛ قسمت آشپزخانه

بهتر است این گونه کار تمیز کردن آشپزخانه را شروع کنید:

  • تخته و میز کار آشپزخانه را با آب گرم بشویید. از اسفنج، صابون و آب گرم بدین منظور استفاده کنید.
  • کشوی ظروف خود را سر و سامان دهید. آنها را براساس طرح و اندازه بچینید.
  • یخچال و فریزر را تمیز کنید و مواد تاریخ انقضا گذشته را به دور بیندازید.
  • کشوها و کابینت ها را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.
  • با یک اسفنج و ماده شوینده می توانید اجاق گاز خود را تمیز کنید.
  • با یک پارچه و آب می توانید مایکروویو خود را تمیز کنید.
  • با یک اسفنج و ماده شوینده سینک ظرف شویی خود را تمیز کنید.
  • قبل از برگرداندن تمامی ظروف به سر جای خود از تمیز و خشک بودن محل آنها اطمینان پیدا کنید.

لیست کارهای خانه تکانی

آموزش ویدیویی سریع ترین روش خانه تکانی قبل از عید نوروز

ما برای کسانی که هنوز قادر به چیدن یک برنامه ریزی خوب برای خانه تکانی نبودند ویدیوی آموزشی فراهم ساختیم، تا درک بهتری از این مطلب داشته باشند.

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با لیست کارهای خانه تکانی و جدول نظافت منزل در کنار شما بودیم. چنان چه شما هم در این باره نظر یا پیشنهادی دارید ما منتظر شنیدن آن در بخش دیدگاه این پست هستیم.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی