Items in Coffee Shop Menu

رفتیم کافی شاپ چی بخوریم؟ همه چیز در مورد منو کافی شاپ ها

۰
رفتیم کافی شاپ چی بخوریم؟ همه چیز در مورد منو کافی شاپ ها
نمره 3 از 5 رای

کافه یا کافی شاپ، همگی مکان هایی هستند که در آن ها انواع نوشیدنی گرم و سرد و یا حتی عصرانه سبک، سرو می شود. در حدود سه یا چهار دهه گذشته به این نوع مکان ها چایخانه می گفتند که تقریبا از سال ۱۳۶۰، چایخانه ها جای خود را به کافی شاپ دادند و دیگر اسم چایخانه در بین مردم منسوخ شد. در این مطلب می خواهیم همه چیز در مورد منوی کافی شاپ ها را به کمک نمونه منو آنها با هم دیگر برسی کنیم، با آی آر میکس همراه باشید.

اطلاعات در مورد کافی شاپ و آموزش نحوه سفارش از روی نمونه منو

Items in Coffee Shop Menu

حتما شما تا به حال تجربه رفتن به کافی شاپ را داشته اید. بعضی اوقات هم شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که با دیدن منو کافی شاپ، بعضی اسم ها به نظرتان عجیب و غریب آمده و درست نمی دانستید که چه هستند. اگر این حالت برایتان پیش آمده، پیشنهاد می کنم که حتما با آموزش نحوه سفارش از روی نمونه منو کافی شاپ در آی آر میکس همراه ما باشید.

طراحی منوی کافی شاپ

آیا با اصطلاحات منو کافی شاپ ها آشنایی کافی دارید؟

همه ما حتما حداقل یک بار در زندگیمان این موارد را تجربه کرده ایم.

– به کافه رفته اید ولی معنی منو کافی شاپ را متوجه نشده اید.

-در نمونه منوی کافی شاپ به اسم یا اسم هایی برخورده اید که نمی دانستید چه سفارش دهید و حتی خجالت می کشیدید که از صاحب کافی شاپ بپرسید.

-از منو کافی شاپ یک نوشیدنی سفارش داده اید، ولی از طعم و مزه آن خوشتان نیامده و نتوانستید که تغییرش دهید.

اگر واقعا این حالات برایتان پیش آمده، این مطلب می تواند برایتان مفید باشد.

منو کافی شاپ

همه چیز در مورد منوی کافی شاپ ها: مطلب زیر را بخوانید و با انواع گوناگون اسم ها و اصطلاحات کافی شاپ ها آشنا شوید تا از این به بعد به راحتی و با خیالی آسوده بتوانید سفارش دهید.

امروزه این فرصت برایتان فراهم شده تا بتوانید برای مثال منو کافی شاپ های تهران را از طریق اینترنت، جستجو کرده و حتی به قیمت نوشیدنی های کافه ای که مد نظرتان است مانند منوی کافی شاپ ویونا و… دست پیدا کنید. در منو کافی شاپ ها، قهوه پای ثابت است زیرا طرفداران و علاقه مندان بسیاری دارد و بعضی افراد به دلیل علاقه زیادی که به قهوه دارند، گه گاه به کافی شاپ می روند. تفاوت اصلی و شاخص قهوه ها در نوع دم کردن آن ها می باشد. با انواع مختلف قهوه آشنا شوید.

قهوه ترک

این نوع قهوه در فنجان های بسیار کوچک که شات نام دارد، سفارش داده می شود. قهوه ترک را حتی می توان با قهوه جوش های خیلی معمولی که در بازار موجود است، تهیه کرد. روی قهوه ترک بهتر است کمی کف و اندازه ای لرد نیز در ته شات یا فنجان باشد. هم چنین اضافه کردن شکر به ذائقه افراد بستگی دارد. برای درست کردن این قهوه از پودر قهوه ترک استفاده می گردد.

منو کافی شاپ

قهوه فرانسه

در واقع برای تهیه قهوه، دانه های آن آسیاب می شوند که قهوه فرانسه در مقایسه با قهوه ترک، کمی زبرتر آسیاب می شود. بر خلاف قهوه ترک، این نوشیدنی بدون کف و لرد می باشد. نحوه دم کردن آن با قهوه ساز است.

منو کافی شاپ

 قهوه اسپرسو

شاید از خود بپرسید اسپرسو به چه معنی است؟ در واقع به شیوه ای از دم کردن قهوه که توسط ابزاری با همین اسم دم می شود، اسپرسو می گویند. دانه های قهوه بایستی خوب آسیاب شوند و سپس آب گرم با فشار و قدرت بالایی از قهوه رد می شود. روی فنجان اسپرسو کف بسیار نازکی هست ولی لرد ندارد. هم چنین اسپرسو در مقایسه با انواع دیگر قهوه، دارای کافئین بیشتری می باشد.

منو کافی شاپ

کاپوچینو

کاپوچینو یکی از محبوب ترین گزینه ها در نمونه منوی کافی شاپ است، بهتر است بدانید که کاپوچینو از مشتقات قهوه اسپرسو می باشد. به منظور تهیه کاپوچینو، اول بایستی اسپرسو آماده گردد و سپس به مقدار و اندازه قهوه، شیر و کف شیر می افزایند.

منو کافی شاپ

اسموتی

برای تهیه اسموتی به ترکیب میوه ها و شکر و گاهی شکلات، عسل و یخ نیاز است. حالتی مانند پوره دارد که آبکی نیست و حتی برخی افراد بعد از تمرینات ورزشی به عنوان وعده اصلی از آن استفاده می کنند. اسموتی ارزش غذایی بالایی دارد و گزینه مناسبی برای کافی شاپ رفتن با نامزدتان است!

منو کافی شاپ

شیک

بایستی بدانید که شیک در واقع ترکیبی از شیر هم زده شده به همراه بستنی و انواع مختلف طعم دهنده هاست. در منو کافی شاپ اسم های شیک قهوه، شیک انبه، شیک شکلات و…. را حتما دیده اید. برای سرو آن معمولا از لیوان های بلند استفاده می شود.

منو کافی شاپ

آیس کافی

در واقع جزء نوشیدنی های سرد است. آیس کافی همان قهوه است، با این تفاوت که سرد می باشد. ابتدا بایستی قهوه را دم کرده و بعد یخ را به آن اضافه کنید. هم چنین تهیه آن بسیار راحت است.

منو کافی شاپ

پانچ

پانچ نیز یک نوشیدنی سرد است. شاید از خود پرسیده باشید هنگامی که رفتیم کافی شاپ چه چیزی بخوریم ولی باید بگوییم که این نوشیدنی در فصل تابستان، انتخابی عالی می باشد. این نوشیدنی ترکیبی از آب میوه و آب گازدار است.

منو کافی شاپ

دتاکس

شاید تا به حال، این اسم را شنیده باشید ولی دقیقا ندانید که چیست. تهیه این نوشیدنی به دستگاه نیاز ندارد و به راحتی می توانید آن را در منزل درست کنید. برای تهیه آن به آب، میوه و سبزیجات، احتیاج دارید. شما بایستی این مواد را بنا به ذائقه و علاقه خود تکه تکه کنید و داخل آب بیاندازید. چنان چه نوشیدنی خنک دوست دارید، آن را برای چند ساعت در یخچال بگذارید. بعد از خنک شدن می توانید آن را میل کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

منو کافی شاپ

در آخر بهتر است در مورد نحوه سفارش در کافی شاپ مطلبی عرض کنیم. هنگامی که به کافی شاپ می روید و ترجیح می دهید نوشیدنی، دو شات اسپرسو داشته باشد بگویید: Double و در صورت خواستن سه شات بگویید: Triple. هم چنین خوشبختانه، منوی کیک های کافی شاپ نیز به شما این امکان را می دهد تا عصرانه ای لذیذ و سبک را تجربه کنید.

پیش از این درباره شیک ترین و بهترین رستوران های تهران صحبت کرده بودیم و می توانید نگاهی به این مطلب بیاندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

همان طور که ملاحظه کردید، در این مطلب به معرفی برخی اصطلاحات منو کافی شاپ ها پرداختیم تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. چنان چه در این زمینه نظر و یا پیشنهادی دارید، خوشحال می شویم از بخش دیدگاه پست با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی