Making nesting dolls at home

آموزش تصویری مراحل ساخت عروسک روسی سر جدا به زبان فارسی

۰
آموزش تصویری مراحل ساخت عروسک روسی سر جدا به زبان فارسی
امتیاز دهی به نوشته

از زمان های قدیم تا به امروز عروسک در زندگی بشر جایگاه ویژه و انکار ناپذیری داشته و از هزاران سال پیش هنرمندان زیادی احساسات و اندیشه های خود را با ساخت عروسک های متفاوت به بشر القا کرده اند. عروسک روسی نیز یک نمونه از این عروسک های زیبا و جذاب به شمار می آید.

وسایل مورد نیاز برای ساخت عروسک روسی چیست؟

Making Nesting Dolls at Home

عروسک های روسی ظاهری فانتزی و زیبا دارند که از پارچه های لطیف و موهای مصنوعی ساخته شده و تمام گروه ‌های سنی را به خود جذب می ‌کنند. امروز در آی آر میکس قصد داریم شما را با آموزش ساخت عروسک روسی در منزل با ساده ترین روش آشنا کنیم. امیدواریم از ساخت این عروسک فانتزی و زیبا نهایت لذت را ببرید. با ما همراه باشید.

وسایل مورد نیاز برای ساخت عروسک روسی

۱- ماتریوشکا یا عروسک‌ چوبی درون‌ تهی معروف روسی است که از چوب درخت زیرفون (کُپ) ساخته می شود ( این عروسک های چوبی را می توانید در فروشگاه های صنایع دستی پیدا کنید. در غیر این صورت از آموزش عروسک روسی با الگو استفاده نمایید که طبیعتا کمی پیچیده تر خواهد بود).

۲- چسب دکوپاژ (یا چسب های مناسب دیگر)

۳- پارچه برای لباس عروسک (به اندازه لازم و متناسب با ابعاد عروسک)

۴- برس اسفنجی (یا وسیله مشابه با این برس)

۵- رنگ های غیر سمی اکریلیک (یا رنگ های مشابه دیگر طبق سلیقه خودتان)

۶- قیچی

وسایل مورد نیاز

مرحله اول ساخت عروسک در خانه

در این مرحله از اموزش تصویری ساخت عروسک روسی باید عروسک چوبی روسی چوبی که به شکل تو در تو درون یکدیگر قرار می گیرند را برداشته و از نیم تنه بالایی به کمک برس اسفنجی شروع به رنگ کردن نمایید. هرچقدر از ترکیب رنگ های شاد تر جهت ساخت عروسک سر جدا روسی خود استفاده نمایید طبیعتا نتیجه کار زیبا و فانتزی تر خواهد شد.

مرحله اول ساخت عروسک

در صورتیکه به این عروسک های چوبی دسترسی داشتید، کار شما بسیار راحت است و دیگر نیازی به الگو برداری یا رفتن به کلاس آموزش عروسک روسی ندارید. تنها به کمک چند تکه پارچه و رنگ می توانید شروع به کار کنید.

مرحله دوم ساخت عروسک

در این مرحله از آموزش عروسک روسی به زبان فارسی قیچی را برداشته و پارچه های خود را متناسب با سایز نیم تنه پایینی عروسک قیچی کنید.

آموزش عروسک روسی به زبان فارسی

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، پارچه را به تکه های کوچک برش بزنید. البته قبل از این کار حتما سایز نیم تنه عروسک خود را در نظر بگیرید.

مرحله سوم ساخت عروسک سر جدا روسی

 در این مرحله از آموزش عروسک روسی صفر تا صد، تکه های پارچه برش داده شده را به کمک چسب دکوپاژ یا هر چسب معمولی دیگر به محل مورد نظر بچسبانید.

آموزش عروسک روسی صفر تا صد

این مرحله نیاز به دقت بیشتری داشته و تا زمانی که تمام سطح نیم تنه پایینی از پارچه پوشیده شود کار چسباندن پارچه را ادامه دهید.

مرحله چهارم تولید عروسک مقوایی روسی

 همانطور که ملاحظه می کنید تا به اینجا مراحل ساخت عروسک روسی ما به پایان رسید. نیم تنه بالایی را به کمک رنگ های آبی، صورتی و قرمز رنگ کردیم و سپس نیم تنه پایین را به وسیله چسباندن پارچه های رنگارنگ پوشش دادیم.

مرحله چهارم تولید عروسک روسی

مرحله پنجم ساخت عروسک زیبای روسی

 اکنون زمان درست کردن صورت برای عروسک سر جدا روسی است. صورت هایی که در تصویر زیر مشاهده می کنید روی کاغذ نقاشی شده؛ شما نیز می توانید از این صورتک ها هم به صورت آماده استفاده نمایید و هم اینکه به سلیقه خود شروع به نقاشی کردن آنها روی کاغذ نمایید.

مرحله پنجم ساخت عروسک روسی

همانطور که ملاحظه می کنید هیچ طراحی سخت و پیچیده ای هم نیست. به راحتی به کمک ماژیک یا مداد رنگی می توانید شروع به نقاشی کردن صورت ها کنید.

مرحله ششم ساخت عروسک دست ساز روسی در خانه

صورت ها را به کمک چسب روی بدن عروسک نصب کنید. همانطور که ملاحظه می کنید خانواده ای از عروسک های روسی از کوچک به بزرگ خواهید داشت و به همین راحتی صاحب چنین هنر زیبای دستی شده اید.

مرحله ششم ساخت عروسک روسی در خانه

همانطور که گفته شد ماتروشکا عروسک ‌های چوبی درون‌ تهی معروف روسی است که از چوب درخت زیرفون (کُپ) و در تعداد ۵ یا بیشتر یا کمتر و به صورت تو در تو با تزیینات و رنگ آمیزی متنوعی ساخته می‌ شود. ماتروشکا از اواخر سده نوزده میلادی به عنوان نماد و هدیه یادگاری روسیه درآمده ‌است.

پیش از این چند آموزش و کاردستی دیگر را برای تولید خانگی، آموزش داده بودیم. می توانید این آموزش ها را از آی آر میکس مطالعه کنید و روش ساخت زیورآلات با رزین اپوکسی در منزل و چهار روش ساخت کاردستی با چوب و آموزش کار با چوب در خانه را یاد بگیرید. طبیعتا تمامی آموزش های مشابه با این آموزش، نیازمند خلاقیت و ابتکار هستند و شاید نتوان نسخه ای یکسان برای تمامی موارد تجویز کرد؛ در نهایت شما هستید و ذوق بالایتان!

آموزش ویدیویی ساخت عروسک زیبای روسی

ما در این آموزش سعی داشتیم تا مراحل ساخت عروسک دست ساز را به شما آموزش دهیم، اگر این آموزش برای شما نامفهوم بوده است میتوانید از ویدیو زیر برای یادگیری طریقه ساخت این کار دستی در خانه استفاده کنید.

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش تصویری مراحل ساخت عروسک سر جدا روسی را با شما در میان گذاشتیم. امیدواریم به کمک مراحل ذکر شده بتوانید مهارت لازم را در زمینه دوخت این عروسک زیبا بدست آورید. در صورت داشتن نظر یا انتقاد آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید و دیگر دوستان را از تجربیات قدیمی خود با خبر کنید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی