How to Build and Install Floating Shelves for the Kitchen

آموزش نحوه ساخت شلف دیواری چوبی با ام دی اف و نصب آن روی دیوار

۲
آموزش نحوه ساخت شلف دیواری چوبی با ام دی اف و نصب آن روی دیوار
نمره 4.2 از 5 رای

برای ساخت شلف با ام دی اف شما نیاز به لوازم و تجهیزات فراوانی ندارید، زیرا میتوانید اندازه و سایز چوب ها را در اختیار یک نجار قرار دهید تا چوب مورد نظرتان بر اساس این اندازه ها برش دهد. اما ما در این پست قصد داریم تا نحوه ساخت شلف دیواری چوبی با ام دی اف و نصب آن روی دیوار را به شما آموزش دهیم، پس ما همراه باشید.

چگونه شلف چوبی بسازیم؟ آموزش ساخت شلف در خانه

How to Build and Install Floating Shelves for the Kitchen

یکی از روش های تغییر دکور آشپزخانه اضافه کردن اجسام و لوازم ساده به محیط آن است، ما نیز قصد داریم تا به شما آموزش ساخت شلف در خانه را ارائه دهیم تا با کمترین بودجه بتوانید نمایی زیبا به فضای آشپزخانه اضافه کنید. شما در این آموزش نیاز به لوازمی برای ساخت این شلف ها دارید. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بیشتر را در اختیار شما قرار دهیم.

لوازم مورد نیاز برای ساخت شلفه چوبی

شما برای ساخت و نصب شلف به این موارد نیاز دارید، اما تمامی این موارد الزامی نیستند و میتوانید لوازم ساده تری را جایگزین آنها کنید:

  • میخ کوب یا میخ و چکش
  • متر نجاری
  • چسب چوب
  • سمباده چوب
  • براکت های آهنی
  • بتونه چوب
  • اره فارسی‌بر
  • چوب ام دی اف یا دیگر جنس ها مانند چوب درخت کاج ( ۳۰ * ۲٫۵ سانتیمتر چوب برای بالا و پایین و ۱۰ * ۹٫۶ سانتیمتر برای گوشه ها)

ساخت شلف دیواری چوبی برای آشپزخانه

در اولین قدم از ساخت شلف دیواری چوبی باید اندازه شلف خود متناسب با فضای آشپزخانه مشخص کنید، در این آموزش درازای شلف به اندازه ۹۱ سانتی متر است.

آموزش ساخت شلف دیواری

در این مرحله شما میتوانید هم به صورت دستی برش های چوب را انجام دهید و هم از یک نجار بخواهید تا اینکار را با دستگاه برای شما انجام دهد، تا سرعت انجام کار بالا رود. برای شروع باید برش های قسمت بالایی و پایینی قفسه به همراه قسمت میانه را به تعداد قفسه هایی که میخواهید داشته باشید انجام دهید. (اندازه چوب ها در قسمت لوازم مورد نیاز آورده شده است)

آموزش ساخت شلف دیواری

در این قسمت از نحوه ی ساخت شلف دیواری باید قطعه جلویی و جانبی را برش دهید. در این مدل از شلف های چوبی نیاز به قطعه پشتی نخواهید داشت. قطعه جلویی را به طول ۱۰ سانتی متر و عرض ۹٫۶ سانتی متر و پهنای ۹۱ سانتی متر برش دهید. سپس به گوشه های آن یک زاویه ۴۵ درجه بدهبد تا در هنگام اتصال قطعات جانبی به خوبی در یکدیگر جای بگیرند. برای قطعه های کناری دقیقا همین زاویه را اعمال کنید. همچنین به طول و عرض ۵ سانتی متر به پهنای قطعه های جانبی قطعه چوبی به کار اضافه کنید. ( اندازه طول و عرض این قطعه چوب را میتوانید تغییر دهید و برای اتصال آن به قطعه کناری از چوب یا میخ های کوچک استفاده کنید.)

آموزش ساخت شلف دیواری

برای این مرحله از ساخت شلف دیواری ساده شما باید قطعه بالایی و جلویی را به همدیگر اتصال دهید، در ابتدا باید بر روی قطعه بالایی چسب چوب را اعمال کنید. (به طول قطعه لایه نازکی از چسب را بر روی چوب بریزید.) سپس ۳ عدد میخ در چوب بکار ببرید تا استحکام کار را دو چندان کنید. برای این که کار زیبا تر شود سعی کنید از میخ های کمتری استفاده کنید.

آموزش ساخت شلف دیواری

همین روال را برای سمت دیگر شلف نیز انجام دهید، در انجام کار عجله نکنید و سعی بر این داشته باشید تا کار تمیز از آب در بیاید.

آموزش ساخت شلف دیواری

سپس در این مرحله از ساخت شلف دیواری در خانه چسب را بر روی قطعه چوبی اضافه شده به صفحه کناری اعمال کنید و قطعه پایینی را بر روی آن با استفاده از میخ و چکش اتصال دهید.

آموزش ساخت شلف دیواری

شکل زیر نمایی پشت کار است که شما باید در انتهای آنرا مشاهده کنید. قسمت خالی موجود در پشت کار محلی است که براکت های آهنی در آن قرار میگیرند.

آموزش ساخت شلف دیواری

در آخر پس اتمام کار چند ساعت شلف ها را در گوشه ای قرار دهید تا چسب چوب به خوبی خشک شود، سپس سطح و گوشه های شلف را به خوبی سمباده بکشید و سوراخ های ایجاد شده توسط میخ را با بتونه بپوشانید. در انتها مقداری رنگ چوب دلخواه و پلی‌اورتان را با هم مخلوط و با استفاده از تکه ای پارچه آنرا بر روی تمام شلف اعمال کنید. زمانی که رنگ خشک شد دو لایه دیگر از پلی‌اورتان را بر روی چوبی اسپری کنید.

آموزش ساخت شلف دیواری

آموزش نحوه نصب شلف دیواری در آشپزخانه

برای نصب شلف روی دیوار باید بارکت را در پهنای چوب در محلی که میخواهید شلف قرار بگیرد با استفاده از دریل و مته به دیوار اتصال دهید. سعی کنید تا به خوبی بارکت ها به دیوار متصل شوند زیرا باید وزن ظروف، لیوان و اجسام دیگر را تحمل کنند. (برای اندازه گیری از متر استفاده کنید.)

آموزش ساخت شلف دیواری

سپس در این مرحله نحوه نصب شلف چوبی روی دیوار باید پس از خشک شدن رنگ چوب و چسب شلف ها را به آرامی به طوری که میله های بارکت در داخل چوب محکم شوند به سمت بارکت فشار دهید. اگر اندازه های چوب به طوری بود که شلف استحکام کافی را نداشت میتوانید ضخامت میله های بارکت را افزایش دهید.

آموزش ساخت شلف دیواری

اگر تمایل به انجام کار با چوب هستید ما آموزش ساخت کمد دیواری ریلی مدرن با چوب و آموزش تصویری ساخت لوستر چوبی مدرن دست ساز با لوازم دور ریختنی را در مطالب پیشین ارائه داده ایم. پیشنهاد میکنیم این مطالب را از دست ندهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در این آموزش سعی داشتیم تا به شما نحوه ساخت شلف دیواری چوبی با ام دی اف و نصب آن روی دیوار را آموزش دهیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی داشتید آنرا با ما و دیگران در بخش نظرات و پیشنهادات این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. آفتاب گفت:
    1

    سلام.
    تشکر از مطالب مفیدتون
    نحوه ساخت یا تهیه براکت توضیح داده نشده

  2. کورش گفت:
    1

    با درود وسپاس
    آموزش های ارائه شده در خبر نامه شما بسیار سودمند بوده، اگر اندازه ها رو روی شکل نشان بدهید ، قابل فهم تر میباشد. آرزوی تندرستی و پیشرفت شما را دارم.

تبلیغات متنی