آموزش تصویری ساخت جامدادی پارچه ای با زیپ برای مدرسه

۰
آموزش تصویری ساخت جامدادی پارچه ای با زیپ برای مدرسه
نمره 4.1 از 72 رای

اگر به خیاطی علاقه مند هستید، امروز برایتان یک آموزش ساده اما کاربردی داریم. در این مطلب آی آر میکس قصد داریم تا یک جامداد پارچه ای ساده را با هم درست کنیم. اگر شما هم به فکر ساخت جامدادی پارچه ای با زیپ برای مدرسه هستید، این پست آی آر میکس را از دست ندهید.

چگونه جامدادی پارچه ای درست کنیم؟ آموزش ساخت کاردستی جامدادی

Zippered Pencil Case

پیش از این هم در آی آر میکس درباره چندین کاردستی دیگر با هم صحبت کرده بودیم و در بین موارد ارائه شده، چندین ایده ساده و پرفروش ساخت هنرهای دستی درآمدزا و همچنین روش های کسب درآمد از این کاردستی ها را به شما نشان داده بودیم. امروز می خواهیم درباره یک ایده خلاقانه دیگر صحبت کنیم و هنر خیاطی خود را با آموزش ساخت کاردستی جامدادی تقویت کنیم.

مواد لازم برای ساخت جامدادی نمدی دخترانه

پیش از اینکه بخواهیم وارد اموزش ساخت جامدادی با نمد شویم، باید وسایل لازم برای کارمان را جمع آوری کنیم. به طور کلی برای ساخت جامدادی به چنین لوازمی نیاز داریم:

  • پارچه دلخواه با ابعاد تقریبی ۲۵ در ۱۵ برای قسمت بیرونی
  • پارچه دلخواه با ابعاد تقریبی ۲۵ در ۱۵ برای قسمت داخلی
  • زیپ حدودا ۲۳ سانتی متری
  • سوزن میخی
  • قیچی
  • چرخ خیاطی
  • مداد یا صابون یا هر وسیله دیگری برای خط کشی روی پارچه
  • خط کش

توجه داشته باشید که نوع و ابعاد پارچه مصرفی در این کار هنری، به مورد استفاده شما بستگی دارد و هیچ محدودیتی در رابطه با این موارد برای شما وجود نخواهد داشت. طبیعتا اگر می خواهید درون جامدادی وسایلی مثل لوازم التحریر قرار دهید، نیازی به پارچه ضخیم یا ابعاد نسبتا بزرگ ندارید. مثلا ساخت جامدادی پایه ششم نیازمند یک پارچه معمولی خواهد بود و نیازی به خرج بالا ندارید.

مواد لازم برای ساخت جامدادی نمدی دخترانه

اما اگر قصد دارید از این جا مدادی به عنوان کیف لوازم آرایش یا دیگر موارد استفاده کنید، نیازمند پارچه ضخیم تر یا ابعاد بزرگتر هستید و باید در دستور بالا، کمی تغییر ایجاد کنید. در هر صورت همه چیز به خلاقیت شما بستگی دارد و نمی توان یک نسخه برای همه افراد و کاربردها تجویز کرد.

ساخت طرح کلی جامدادی

در ادامه اموزش ساخت جامدادی برای مدرسه ، توصیه می کنیم تمام وسایل لازم را در کنار هم قرار دهید. حتی می توانید زیپ را تا بالاترین حد ممکن حرکت دهید و از قرار گرفتن صحیح وسایل در کنار یکدیگر، اطمینان حاصل کنید.

ساخت طرح کلی جامدادی

سپس برای ساخت جامدادی نمدی دخترانه و پسرانه می توانید با کمک سنجاق یا سوزن میخی، چارچوب کلی جامدادی را ایجاد کنید و خوب به همه چیز نگاه کنید. توجه کنید که باید در مراحل بعدی، این چارچوب را به صورت کامل به هم بدوزید تا ساخت جامدادی شما تکمیل شود.

اموزش ساخت جامدادی برای مدرسه

طریقه ساخت کاردستی جامدادی

حالا که چارچوب کلی جامدادی مد نظر خود را سر هم کردید، باید برای ساخت کاردستی جامدادی همه چیز را به هم بدوزید. این قسمت چندان سخت نیست و با کمی خلاقیت و البته دانش ساده خیاطی، می توانید کار را به پایان برسانید. روش و کوک های خاصی مد نظر ما نیست و نیازی هم به چنین مواردی ندارید.

طریقه ساخت کاردستی جامدادی

برای ساخت کاردستی جامدادی پارچه ای از چرخ خیاطی استفاده کنید و بخش های مختلف جامدادی را به هم بدوزید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، قصد ما در این مرحله، اتصال یک بخش از جامدادی می باشد. در پایان این مرحله و با استفاده از کوک های ساده، به چنین حالتی خواهید رسید:

ساخت جامدادی

در ادامه باید دوخت را ادامه دهید و سوزن های میخی مراحل قبل را از جامدادی خارج کنید. کمی خلاقیت داشته باشید و در هر مرحله، کارهایی که انجام می دهید را به دقت مرور و کنترل کنید.

دوخت جامدادی

دوخت را در طرف مقابل جامدادی دنبال کرده و سعی کنید در ادامه آموزش ساخت جامدادی با زیپ به شکلی مشابه زیر برسید:

آموزش ساخت جامدادی با زیپ

البته این یک سمت جامدادی است و در سمت دیگر، پارچه دیگر ابتدایی را خواهیم داشت:

جامدادی دخترانه

تا به اینجا حدودا نصف مسیر را پیموده اید و بخش مهمی از جامدادی را دوخته اید! تا به اینجا بخش های داخلی و بیرونی جامدادی به پایان رسیده اند و فقط بخش انتهایی یا کف آن باقی مانده است.

روش ساخت انتهای جامدادی

در این قسمت از آموزش ساخت جامدادی باید به دنبال دوختن بخش کف یا انتهای جامدادی باشید. باز هم کوک های ساده مد نظر ما است و فقط قصد داریم بخش انتهایی جامدادی را هم تکمیل کنیم. در نهایت می توانید پارچه های اضافی را از طرفین برش دهید تا ظاهر تمیزتری داشته باشید.

کف جامدادی

حالا بخش پشتی جامدادی را می دوزیم و به حالت نهایی زیر می رسیم. باز هم توجه کنید که باید برش های نهایی را در قسمت های اضافی اعمال کنید تا ظاهر تمیزتری داشته باشید:

بخش پشتی جامدادی

تا به اینجای کار به چنین شکلی رسیده ایم و حالا فقط گوشه های جامدادی را باید تکمیل کنیم.

ساختن بخش گوشه جامدادی

حالا که تمام مراحل را به پایان رساندیم، باید گوشه های جامدادی را هم به حالت صحیح تبدیل کنیم. بهترین توضیح ممکن را می توان با نگاه به این تصاویر به دست آورد:

گوشه های جامدادی

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید برای دوخت جامدادی پارچه ای، باید گوشه ها را به چنین حالتی تبدیل کنیم تا بتوانیم در مرحله بعدی با استفاده از چرخ خیاطی، آن ها را به شکل نهایی خود در آوریم:

ساختن بخش گوشه جامدادی

همانند تصویر بالا، چند قسمت مورد نظر را بدوزید تا بخش گوشه جامدادی هم تکمیل شود:

گوشه جامدادی

در نهایت بخش های اضافی پارچه را برش می دهیم تا ظاهر تمیز تری داشته باشیم. با رعایت موارد بالا و اضافه کردن کمی خلاقیت، می توانید جامدادی های متنوعی را تولید کنید و از کاردستی های خود لذت ببرید.

بخش های اضافی پارچه

بخش داخلی جامدادی را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

بخش داخلی جامدادی

توصیه می کنیم در پایان این مطلب، نگاهی به راهنمای خرید بهترین نوع چرخ خیاطی بیاندازید تا در صورت کامل نبودن تجهیزات خود، بتوانید خرید مناسبی را ترتیب دهید. البته ساخت جامدادی این آموزش، نیاز به چرخ خیاطی پیچیده ای ندارد و می توانید از هر نوع چرخ خیاطی ساده ای هم استفاده کنید.

آموزش ویدیویی ساخت جامدادی پارچه ای

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس، نگاهی به آموزش ساخت جامدادی با وسایل دور ریختنی انداختیم و سعی کردیم ساخت جامدادی را به صورت ساده و تصویری به شما نشان دهیم. اگر در زمینه خیاطی و ساخت وسایلی مثل جامدادی، تجربه یا پیشنهادی دارید، خوشحال می شویم که آن ها را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی