اموزش بافت سبد گرد تریکو

آموزش تصویری و مرحله به مرحله بافت سبد گرد تریکو در خانه

۰
آموزش تصویری و مرحله به مرحله بافت سبد گرد تریکو در خانه
نمره 4.7 از 3 رای

امروزه اقلام کوچک در خانه برای دسترسی سیرعتر و آسانتر به جای مخصوصی نیاز دارند که علاوه بر گزینه زیبایی از دوام کافی هم برای نگه داشتن برخودار باشند. نخ های تریکو یکی از این ابزار آلاتی که هستند که بدین منظور تهیه شده اند. شما به کمک این نخ های ضخیم می توانید خلاقیت های بسیاری را در خانه ایجاد کنید. امروز قصد داریم تا شما را با یکی از این خلاقیت ها آشنا کنیم. با آموزش بافت سبد گرد تریکو همراه ما باشید.

چگونه سبد تریکو ببافیم؟ آموزش طرز بافت سبد گرد تریکو

Color Block Crochet Baskets 

نخ های تریکو بافت شگفت انگیزی دارند چرا که هم از مقاومت زیادی برخوردارند و هم این که در مدت زمان بسیار اندکی به سرعت بافته می شوند. البته این بدین معنا نیست که شما قادر به خلق ایده های جدید در آن نخواهید بود، نه بلکه با استفاده از رنگ های حیرت انگیز آن طرح های جالبی را می توانید رقم بزنید. نه تنها چند وسیله برای این آموزش بافت سبدهای تریکو لازم است که شما باید آنها را آماده کنید.

  • نخ های ضخیم پنبه ای مثل نخ کوبلن (یک کلاف برای هر سبد کافی است)
  • نخ تریکو (برای سبد کوچک یک کلاف و برای سبد بزرگ دو کلاف نیاز است)
  • قلاب با اندازه ۱۰ میلی متری
  • قیچی

آموزش سبد تریکو بافی

شاید نظر شما در مورد نخ های کوبلن این باشد که این نخ های در دست سریع رشته رشته شده و یا حتی پرز می دهند. در صورت امکان می توانید از نخ های با همین ضخامت و مقاومت ولی از جنسی دیگر به عنوان جایگزین این نخ ها استفاده کنید.

آموزش بافت کف سبد تریکو با نخ

  • گردی اول: در ابتدا اموزش بافت سبد گرد تریکو باید با یک حلقه جادویی کار بافت سبد را شروع کنید و ۷ پایه کوتاه در حلقه کار کنید و سپس با یک زنجیره مخفی به پایه کوتاه ۷ متصل شویید. (۷ پایه کوتاه)
  • گردی دوم: در زنجیره اول ۲ تا پایه کوتاه مثل زنجیره مخفی ایجاد کنید. بنابراین دو تا پایه کوتاه در هر حلقه که در نهایت به هم متصل شده ( ۱۴ پایه کوتاه)
  • گردی سوم: در زنجیره اول، پایه کوتاه در زنجیره مخفی، ۲ تا پایه کوتاه در زنجیره مخفی، پایه کوتاه، ۲ پایه کوتاه، تکرار حلقه و اتصال با زنجیره مخفی (۲۱ پایه کوتاه)
  • گردی چهارم: زنجیره اول، پایه کوتاه با زنجیره مخفی، سپس پایه کوتاه بعدی در زنجیره مخفی، ۲ تا پایه کوتاه در زنجیره مخفی، پایه کوتاه، پایه کوتاه، دو پایه کوتاه، تکرار حلقه و اتصال با زنجیره مخفی (۲۸ پایه کوتاه)
  • گردی پنجم: زنجیره اول، پایه کوتاه در زنجیره مخفی، پایه کوتاه بعدی در زنجیره مخفی، پایه کوتاه در زنجیره مخفی، ۲ پایه کوتاه، پایه کوتاه، پایه کوتاه، پایه کوتاه، ۲ پایه کوتاه، تکرار گردی همزمان با اتصال به زنجیره مخفی (۳۵ پایه کوتاه)

آموزش بافت کف سبد با نخ تریکو

  • گردی ششم: در اموزش بافت بدنه سبد گرد تریکو وقتی به گردی ششم میرسید باید یک زنجیره، بر روی پشت حلقه ها کار کنید و یک پایه کوتاه در هر گردی و با زنجیره مخفی متصل کنید (۳۵ پایه کوتاه)

اموزش بافت کف سبد تریکو

قلاب دوزی در حلقه های پشتی کمک می کنند که شما یک لبه تیز و زیبا در پایین سبد ایجاد کنید.

اموزش بافت بدنه سبد تریکو

  • گردی ۷ و ۸: در این مرحله از آموزش سبد تریکو بافی باید یک زنجیره، در هر گردی یک پایه کوتاه ایجاد کنید و با زنجیره کوتاه به هم متصل نمایید (۳۵ پایه کوتاه)

بافت لبه سبد تریکو

برای دو گردی آخر بافت لبه سبد گرد تریکو نخ کوبلن را هم زمان نخ تریکو در قلاب قرار داده و بافت را انجام دهید، طوری که انگار یک نخ به دست گرفته اید.

  • گردی ۹ و ۱۰: نخ تریکو و نخ کوبلن را همراه با هم بگیرید. یک زنجیره، ۱ پایه کوتاه، پایه کوتاه در هر دور گردی، اتصال آنها را با زنجیره مخفی انجام دهید. (۳۵ پایه کوتاه)

بافت لبه سبد تریکو

اموزش بافت بدنه سبد تریکو

در انتها با استفاده از یک قلاب، انتهای رشته ها را به هم گره بزنید. الگوی سبد کوچک نیز مشابه با الگوی سبد بزرگ تنها با چند تفاوت جزیی می باشد.

آموزش بافت سبد گرد تریکو با اندازه کوچک

  • گردی اول: در ابتدا برای بافت سبد گرد تریکو کوچک باید با یک حلقه جادویی کار بافت سبد را شروع کنید و ۷ پایه کوتاه در حلقه کار کنید و سپس با یک زنجیره مخفی به پایه کوتاه ۷ متصل شویید. (۷ پایه کوتاه)
  • گردی دوم: در ۱ زنجیره ۲ تا پایه کوتاه مثل زنجیره مخفی ایجاد کنید. بنابراین دو تا پایه کوتاه در هر حلقه که در نهایت به هم متصل شده ( ۱۴ پایه کوتاه)
  • گردی سوم: ۱ زنجیره، پایه کوتاه در زنجیره مخفی، ۲ تا پایه کوتاه در زنجیره مخفی، پایه کوتاه، ۲ پایه کوتاه، تکرار حلقه و اتصال با زنجیره مخفی (۲۱ پایه کوتاه)
  • گردی چهارم: ۱ زنجیره، پایه کوتاه با زنجیره مخفی، سپس پایه کوتاه بعدی در زنجیره مخفی، ۲ تا پایه کوتاه در زنجیره مخفی، پایه کوتاه، پایه کوتاه، دو پایه کوتاه، تکرار حلقه و اتصال با زنجیره مخفی (۲۸ پایه کوتاه)
  • گردی پنجم: ۱ زنجیره، حال تنها باید در پشت حلقه ها کار کنید. پایه کوتاه در هر گردی و با زنجیره مخفی بهم متصل کنید. (۲۸ پایه کوتاه)
  • گردی ششم: ۱ زنجیره، پایه کوتاه در هر گردی، اتصال به هم با زنجیره مخفی (۲۸ پایه کوتاه)
  • گردی ۷ و ۸: نخ کوبلن را همزمان با نخ تریکو شروع به بافت کنید. ۱ زنجیره، پایه کوتاه در هر گردی، اتصال به هم با زنجیره مخفی ( ۲۸ پایه کوتاه)
  • در نهایت با استفاده از یک قلاب انتهای رشته ها را به هم گره بزنید.

آموزش سبد تریکو بافی

چنان چه علاقه مند به آموزش گلدوزی و یا حتی بافت یک شال گردن مردانه هستید ما به شما خواندن این پست ها را پیشنهاد می کنیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با آموزش سبد گرد تریکو در کنار شما بودیم. چنان چه شما هم در مورد این بافت نظر یا پیشنهادی دارید ما منتظر شنیدن آن در بخش دیدگاه این پست هستیم.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی