علت خاموش و روشن شدن ناگهانی ضبط ماشین چیست؟

۴۵
علت خاموش و روشن شدن ناگهانی ضبط ماشین چیست؟
نمره 3.4 از 16 رای

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام روشن کردن ماشین، با خاموش شدن ناگهانی ضبط مواجه شوید. در این مطلب قصد داریم به خاموش شدن ضبط ماشین نگاهی بیاندازیم و علل مختلف بروز چنین اتفاقی را با هم بررسی کنیم؛ آی آر میکس را دنبال کنید!

چرا ضبط ماشین خاموش میشود؟ خاموش شدن ناگهانی ضبط ماشین پراید

Why Your Car Stereo Only Works Sometimes

اگر بخواهیم به صورت کلی دلیل خاموش شدن ضبط ماشین را بررسی کنیم، اغلب اوقات به مشکل سیم کشی ماشین می رسیم. هرچند بسته به محل و شدت مشکل، علل مختلفی برای این اتفاق وجود دارد و نمی توان همه چیز را به سیم کشی مربوط کرد. گاهی اوقات مشکل خاموش شدن ضبط ماشین همیشگی نیست و فقط گهگاه شما را درگیر می کند، اما در هر صورت باعث از بین رفتن آرامش خواهد شد. در این مطلب می خواهیم چند علت ساده خاموش و روشن شدن ضبط ماشین را به شما نشان دهیم.

علت خاموش و روشن شدن ضبط ماشین

پیش از این که بخواهیم درباره خاموش و روشن شدن ناگهانی ضبط ماشین با هم صحبت کنیم، باید بگویم که حتی بهترین و دقیق ترین بررسی های سیم کشی و دیگر موارد ماشین هم ممکن است نتواند در پیدا کردن علت اصلی به خوبی عمل کند. زیرا گاهی اوقات مشکل سیستم صوتی خودرو، پیچیده بوده و نیازمند کمک افراد حرفه ای می باشد.

علت خاموش و روشن شدن ضبط ماشین

اگر ضبط خودروی شما به صورت ناگهانی خاموش و روشن می شود، به احتمال خیلی زیاد، مشکل اصلی در سیم کشی استریوی ماشین خواهد بود. اگر نمایشگر ضبط ماشین هم خاموش شود، متوجه می شوید که ضبط نیروی لازم را در اختیار ندارد و اختلال قطعا از سیم کشی این قسمت خواهد بود. ممکن است سیم کشی ضبط دچار اتصالی باشد یا حتی اتصالات مربوطه، نسبتا شل باشند و هنگام رانندگی، مخصوصا بر روی سرعت گیرها یا پستی و بلندی های جاده، خاموش و روشن شدن ضبط را داشته باشید. بنابراین اگر خاموش شدن چراغ ضبط ماشین را مشاهده کردید، به احتمال قریب به یقین در سیم کشی ها دچار مشکل شده اید.

خاموش شدن ضبط ماشین هنگام استارت زدن

علت خاموش شدن ضبط ماشین هنگام استارت زدن: وقتی که هنگام استارت زدن ماشین، ضبط خاموش می شود، احتمالا با دو مشکل مواجه باشید. ممکن است ضبط روشن شود و هنگام رانندگی ناگهان خاموش شود یا ممکن است ضبط روشن شود اما هیچ صدا یا موسیقی پخش نکند. در هر صورت، چند دلیل رایج برای چنین اتفاقاتی وجود دارد که آن ها را با هم به صورت مختصر بررسی می کنیم:

  • اختلال اصلی در سیم کشی ضبط ماشین است.
  • اگر هنگام قطع صدا، نمایشگر هم خاموش شود، ضبط برق خود را از دست داده است.
  • هنگام چنین اتفاقاتی، بررسی علت اصلی کمی سخت است، زیرا گاهی اوقات عملکرد صحیح ضبط را داریم.
  • سیم کشی درون درب های ماشین دچار قطع یا اتصالی شده است.
  • آمپلی فایرها دچار اختلال شده اند.

خاموش شدن ضبط ماشین هنگام استارت زدن

نکته: علت خاموش روشن شدن ضبط ماشین هم می تواند به تمامی علل بالا مربوط باشد. اغلب اوقات نمی توانید به طور قطعی از اختلال ضبط ماشین مطلع شوید و باید کار را به متخصصین مربوطه بسپارید.

بررسی سیم کشی ضبط ماشین

اگر با مشکل خاموش شدن ناگهانی ضبط ماشین مواجه هستید، حتما نیازمند بررسی مسیر اصلی سیم کشی ضبط خواهید بود. بررسی این مسیر از ضبط تا باندها، می تواند کمی سخت و پیچیده باشد و به همین خاطر توصیه می کنیم بررسی خود را از مبدا، یعنی ضبط ماشین آغاز کنید. اگر مشکل در این قسمت باشد، خیلی زود به آن پی می برید و می توانید سیم های خراب یا اتصالات ضعیف را اصلاح کنید.

بررسی سیم کشی ضبط ماشین

برخی از اختلالات سیمی را می توان با چسب های برق و موارد مشابه برطرف کرد اما گاهی اوقات نیازمند تعویض کل مسیر سیم کشی هستید. باید در مسیر بررسی خود، فیوزها را هم به طور کامل چک کنید. فیوزها در هدایت جریان الکتریکی نقش مهمی را بازی می کنند و فیوز خراب می تواند دلیل خاموش شدن ضبط خودرو شما باشد.

گاهی اوقات مشکل اصلی خاموش شدن ضبط ماشین به خاطر پیچ خوردگی سیم کشی های درون مسیر اصلی مربوط می شود. در این حالت می توانید این کارها را انجام دهید تا از علت اصلی اختلال مطلع شوید:

  • هنگامی که ضبط روشن است، درب های ماشین را به آرامی باز و بسته کنید. اگر ضبط خاموش یا روشن شود، احتمالا پیچ خوردگی سیم های مسیر را داشته باشید.
  • درب ها را باز کرده و محل اتصال درب و ماشین را بررسی کنید. این قسمت را فشار دهید تا ببینید که ضبط خاموش و روشن می شود یا خیر.
  • اگر می توانید، محل باندهای درون درب را باز کنید و سیم ها را از نزدیک بررسی کنید. البته انجام این کار کمی سخت است و نیاز به تجربه دارد.
  • هنگامی که ضبط روشن است، روی باندها یا اتصال بین درب و ماشین ضربه بزنید. اگر موسیقی قطع شد باز هم با پیچ خوردگی یا اختلالات سیم کشی مواجه هستید.

خاموش شدن ناگهانی ضبط ماشین

علت کار کردن بدون صدای ضبط خودرو

در این حالت واحد اصلی ضبط به خوبی کار می کند اما اتصالات بین آن و باندها دچار مشکل شده است. البته ابتدا باید مطمئن شوید که باندها، سیم کشی باندها و آمپلی فایر به خوبی کار می کنند یا خیر. ممکن است آمپلی فایر به حالت محافظت رفته باشد و در این حالت، از باندها صدا بیرون نمی آید. تبدیل شدن خود به خودی آمپلی فایر به حالت محافظت، دلایل مختلفی دارد که می تواند شامل موارد زیر شود:

  • داغ شدن بیش از حد
  • اختلالات داخلی
  • مشکلات سیم کشی

علت کار کردن بدون صدای ضبط ماشین

نکته: علی رغم این که مشکلات مربوط به آمپلی فایر می تواند شامل موارد بالا شود، اما گاهی اوقات علت های عجیب دیگری هم برای خاموش شدن ضبط ماشین وجود دارد. توصیه می کنیم از یک فرد حرفه ای در مکانیکی کمک بگیرید و پیش از انجام هر تغییر یا تعمیر دیگری، مشورت های لازم را به کار ببرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره علل مختلف خاموش و روشن شدن ضبط خودرو صحبت کردیم و چندین حالت این اتفاق را به شما نشان دادیم. اگر تجربه ناخوشایند اختلال در این قسمت خودرو را تجربه کرده اید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۴۵ دیدگاه

  1. حمید گفت:
    28

    چرا وقتی که ترمز میگیرم ضبط خودرو خاموش و مجدداً روشن میشود؟این قضیه در زمانی که چراغ و راهنما و برف پاک کن میزنم بیشتر میشود.لطفا راهنمایی بفرمایید.با تشکر.

    • مجید گفت:
      1

      سلام
      داداش منم همین مشکلو دارم ، تو تونستی درست کنی؟؟
      اگه درستش کردی به منم بگو مشکل از چی بود؟

      • امیررضا گفت:
        1

        منم این مشکل و دارم هرجام رفتم سر در نیاوردن اگه کسی میدونست راه حلشو لطفا به منم بگه ممنون
        ۰۹۰۱۶۰۳٫٫

        • امید گفت:
          2

          سلام مشکل از سیم منفی پخش هست..
          یه سیم ضخیم..به سیم منفی یا همان رنگ مشکی ورودی پخش لحیم کنید.و سر دیگر سیم رو به بدنه ی ماشین پیچ کنید..اوکی میشه

    • داریوش گفت:
      1

      داداش پیدا نکردی علتشو ؟؟؟ بخدا دیوونه شدم از بس رفتم دنبال دلیل این کار پ پیداش نکردم ترمز ک میزنم ظبط خود ب خود خاموش روشن میشه ۰۹۹۱۶۰۸۵۴۶۷اگه تماس بگیری بهم بگی ممنون میشم دمت گرم داداش

    • امیر گفت:
      4

      سلام داداش چطوری ببین مشکل اصلی تو از سیم کشیت هست یا سیم ها به مرور زمان خراب شده برا همینه که برق کافی نداری وقتی این حالت ایجاد میشه که ولتاژ کم باشه تو یه مشکلی تو سیم کشی ماشینت داری که میتونه خطر ناک باشه مثلا شیشه رو که میدی بالا تمام برق رو میکشه به خودش و باعث کمبود ولتاژ میشه این عمر میتونه دلیل اصلی خراب شدن سیم باشه سیم ها امپر میکشن

    • اقای صدا گفت:
      0

      اتصال بدنه پخش را بررسی کنید
      سیم کشی را بازدید کنید
      به تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید

    • سید گفت:
      0

      سیم بدنه ماشینت ضعیفه.ببین موقع کولر روشن کردنم همینجوره.اگه دیدی اینجور شد .یه کابل سیم بدنه بخر و ببند به باتری و زیر پیچ کمک فنر البته یکم بدنه رو باید بسابی چون رنگ باعث عایق شدن میشه

  2. بهزاد گفت:
    4

    باسلام بنده ضبط پایونر۷۲۵۰ دارم اما چندوقتیه نصف صفحه نمایشش کار میکنه نصف دیگش خاموشه ضبط کامل کار میکنه ومشکلی نداره فقط نصف صفحه نمایشش روشنه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید فقط علتشو بگید و اینکه ایا قابل تعمیرهست
    خاهش میکنم خاهش میکنم جوابشو ب ایمیلم بفرستین خیلی برام مهمه خاهش میکنم جواب بدین بازم .
    b922.amiri@gmail.com

    • اشکان گفت:
      -25

      خوب اسکل پلشت بجای خایه مالی تو نت مگه جزام داری بیرون نمیری؟ برو از یه سیستمی بپرس و تموم! ملت کسخل شدن

  3. مهدی عسگری گفت:
    5

    سلام ظبط ماشین من موقعی که کولر روشنه با استارت موتور کولر قطع میشه بعضی مواقع هم با بوق زدن قطع میشه و چند لحظه بعد وصل میشه البته فقط صداش قطع میشه لطفا راهنمایی کنید
    با تشکر

  4. امیر گفت:
    0

    با سلام.
    من یه مشکل دارم و اون اینکه ضبط ماشین رو خاموش میکنم. وقتی ماشین رو خاموش کردم و مثلا بعد از ظهر که دوباره سوار میشم برم، با استارت زدن و روشن شدن ماشین، ضبط هم خودش روشن میشه و ادامه تراک قبل از خاموشی رو میخونه. مگه نباید خاموش بمونه ضبط؟

    • عباس مالکی گفت:
      0

      سلام خوبید، منم مشکل شما رو با ماشین پراید دقیقا دارم؟ متوجه شدید دلیلش بلاخره چی هستش؟

  5. رضا گفت:
    4

    اقا من ضبط ۱۹۵۲ دارم والا سیم کشی ماشین رو کلی عوض کردم ولی یه امپ مونو یه امپ ۴ کاناله دارم هفته ای یه بار ضبط بازی میکنه میزنه امپلی هارو سوئیچ میکنه سیستم رو باز کردم حالا تا صدا رو میبرم روی ۱۵ خاموش میشه والا الان فقط یه QSمیخونه.عباسی هم بردم جواب نداد

  6. قادر گفت:
    0

    سلام ظبط ماشین سالم بودuspکه وصل کردم بازم مشکلی نداشت پس از خروج upsدیگه ظبط روشن نشد

  7. محمد رضا گفت:
    0

    سلام من مانتور رو تازه نصب کردم صدا رو یهو تا اخر بردم مانتور خاموش شد دلیلش چیه؟

  8. علی جاهواری گفت:
    -7

    سلام خودرو من جک اس ۵هستش ، تو گرمای هوا یا بعد از چند دقیقه که ضبط خودرو کار میکنه شروع به خاموش و روشن شدن میکنه ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.

    • رضا گفت:
      0

      درود و وقت بخیر خدمت شما دوست عزیز متوجه مشکل پخشت شدی؟اگه شدی لطفا بع منم راه حالشو بگو مرسی

  9. محمد گفت:
    -1

    سلام
    ببخشید وقتی صبح ها بعد از چند ساعت ماشین را استارت میزنیم خود به خود صدای ظبط به اخرین درجه میرسد و در تمام محله صدا میدهد.و موجب گلایه همسایه ها میشود….
    به نظر شما علت چیست؟؟

    • Mahdi گفت:
      3

      تویخ تنظیمات ضبط یه قسمت داره که هنگام روشن شدن با چه لول صدایی شروع کنه بررسی کنید

  10. احمد گفت:
    1

    سلام . ماشین بنده پراید نو گرفتم از این ظبط چینی براش گرفتم تا ۵ الا ۶ ماه خوب به من کار داد بعد این مدت وقتی ظبط ماشین روشن میکنم بعد چهار دقیقه همه چی خوبه بعد صدای داخل باند کمه کم میشه بعد قطع میشه و بعد الان جدیدا که روشن میکنم صدا خش خش همراه با اهنگ تو شه بعد زود قطع میشه لطفا راهنمایی منتظر جواب هستم

  11. احمد گفت:
    0

    باسلام وخسته نباشی از دوستان عزیز؟؟یه سوال دارم از عزیزان.‌‌..من یه پخش تصویری کشویی دارم که وقتی ولوم صدارا از ۱۰ میره بالا وگاهی از ۲۰ که رد میشه خاموش وروشن میشه حالا مشکل از کجاست ولی یه ضبط دیگه رو میذارم رو ماشین خوب کار میکنه

    • یونس گفت:
      1

      مشکل از آمپلی فایر هس احتمالا

      • ارش گفت:
        1

        دوست عزیز اگه مشکل از امپیلی باشه فقط امپیلی خاموش میشه ن اینکه ضبط خاموش بشه پس الکی نطر ندیم لطفا

    • اقای صدا گفت:
      0

      بسته به سیستمی که رو خودرو نصب هست
      میتونه چند دلیل داشته باشه
      ای سی صدا پخش مشکل دارد( نیم سوز شده)
      ای سی صدا پخش توان لازم را ندارد ( تو بعضی ولوم ها پخش خاموش روشن میشه)
      فلت پخش مشکل دارد
      امپیلی فایر توان لازم را ندارد ( در صورت داشتن)
      سیم کشی به درستی اجرا نشده

  12. احمد گفت:
    -2

    باسلام وخسته نباشی از دوستان عزیز؟؟یه سوال دارم از عزیزان.‌‌..من یه پخش تصویری کشویی دارم که وقتی ولوم صدارا از ۱۰ میره بالا وگاهی از ۲۰ که رد میشه خاموش وروشن میشه حالا مشکل از کجاست ولی یه ضبط دیگه رو میذارم رو ماشین خوب کار میکنه..وچطوری میشه که از طریق گوشی باهاش فیلم ببینم کابل ۱به۲ اوردم ولی نمیدونم چکار کنم ..راهنمایی کنی لطفا.ممنونم

  13. علی عبادی گفت:
    1

    بعضی وقتا ظبط ماشینم خاموش میشه یکم سویچ جابه جا میکنم درسته میشه دلیلش چیه لطفا رهنمایی کنید

    • علی گفت:
      0

      باحتمال زیاد از سوئچتونه که قطعی برق داره و گپای مصی داخلش حالتشو از دست داده یا جرم گرفته.

  14. امیر گفت:
    0

    سلام استاد ایا اگه CPUبسوزه دیگه قابل تعمیر نخاهد بود؟ پایونیر ۱۹۵۰

  15. علی گفت:
    0

    سلام مدتیه وقتی سوئیچ رو خاموش میکنم ظبط صوت خاموش میشه ولی چراغهای داخل پنل روشن میمونه که این کار در طی شب با عث تخلیه باطری شده و روز بعد ماشین یا روشن نمیشه ویا به سختی استارت میخوره .دلیلش چی میتونه باشه.تشکر

  16. علیرضام گفت:
    0

    با سلام من وقتی ماشین دور ارام میگیره ضبط خاموش میشه و بقیه سالم کار میکنه

  17. علی مهراسا گفت:
    1

    سلام ضبط ماشین بنده خود ب خود خاموش می شد غیوز عوض میکردم کار می کرد چند بار همین صورت انجام دادم دیگ روشن نشد وقتی سویچ می بستم یک نوشته چینی مانند روی صفحه نمایش می امد من مجبور بشم فیوز جاب جا کنم الان ک دیک قطع شد مشکل کجاست ممنون ۰۹۳۸۶۸۹۳… راهنمایی کنید

  18. داریوش گفت:
    4

    سلام ،ولوم ضبط رو رو ۳۰ که میبرم ضبط خاموش میشه روی پراید هست ومدل ضبط هم جی وی سی هست

  19. فرزاد گفت:
    1

    ماشینم پژو پارس هست .چراغ استپ ترمز ها یکسره شده حتی وقتی ماشین کاملا خاموشه . و وقتی پا روی پدال ترمز میگذارم ظبت و ساعت روشن میشود واقعا اعصابم خورد کرده . دلیلش چی میتونه باشه به نظرتون

  20. جعفر گفت:
    -1

    سلام دوستان یه راهکار بهتون میگم که اکثرا مشکلتون حل میشه
    داخل هر پخش یه خازنی هست به شماره ۱۰۰۰uf25Vیا ۲۲۰۰۰یا ۳۳۰۰۰که میتونید یه خازن یکم کمتر به جاش بزنید ومشکل حل بشه .۰۹۳۹۹۹۱…

  21. یاسین گفت:
    0

    سلام ببخشید من سوکت لامپ سقفیم را اشتباه جا زدم بعد ناگهان ضبطم خاموش شد و دیگه روشن نشد میخواستم ببینم به نظرتون مشکلش چیه میترسم استارت بزنم یهو سیم کشی آتیش بگیره
    توراخدا زودتر جواب بدین

  22. محسن گفت:
    0

    سلام.
    پخش من مشکلش این که وقتی صداش از یه حدی زیاد میکنم شروع میکنه به خاموش روشن شدن و هرچه صداش بیشتر باشه بیشتر خاموش روش میشه.اگر راه کاری بدین ممنون میشم.

    • احسان گفت:
      0

      سلام. مشکل اینه که در ماشین های مختلف رنگ سیم برق دائم و برق استارت متفاوته و گاهی فیش ها برعکس هستن. معمولاً برق دائم زرد رنگه و برق استارت قرمزه. اگه این دو اشتباه بشه ضبط کار میکنه ولی اطلاعات قبلی در حافظه ذخیره نمیشه.

  23. رضا گفت:
    0

    سلام.
    ماشین من پژو پارس هست و ضبطش از این سری های سوناتایی هست.
    هربار که استارت میزنم با اینکه از قبل ضبط رو خاموش کردم مجدد ضبط به صورت خودکار روشن میشه و شروع میکنه به خوندن.
    مشکل بعدی اینه که با هر بار خاموش و روشن کردن ضبط میره از آهنگ ۱ شروع میکنه به خوندن و حسابی کلافه ام کرده.
    لطفا اگر کسی راه حل رو میدونه راهنمایی کنه.
    ممنون

  24. رضا گفت:
    0

    سلام…
    ضبط ماشین خود به خود روشن میشه …دردوحالت روشن خاموش بودن موتور…حتی اگه سوئیچ خاموش باشه…بدون سوئیچ روشن میشه…لطفا کسی بلد مشکل چیه راهنمایی کنه…ممنون

  25. Sajad گفت:
    0

    ضبط من چند روزی هست وقتی صداشو زیاد میکنم خاموش میشه و دوباره روشن میشه مشکلش از چی میتونه باشه بگید ممنون

تبلیغات متنی