آموزش کام آوردن قلیان به درستی و جلوگیری از سوختن توتون

۷
آموزش کام آوردن قلیان به درستی و جلوگیری از سوختن توتون
نمره 4 از 15 رای

اگر اهل مصرف قلیان هستید حتما تا به حال بو و طعم سوختگی آن را هم حس کرده اید. اصلا نگران این حس نباشید زیرا در این مطلب آی آر میکس قرار است درباره مزه سوخته قلیان با هم صحبت کنیم و چندین نکته ضروری برای تجربه بهتر قلیان کشیدن را به شما نشان دهیم. با ما همراه باشید تا درباره رفع گلو درد بعد از قلیان با هم بیشتر صحبت کنیم و نگاهی به مسئله سوختن توتون داشته باشیم.

چرا قلیان گلو را میزند؟ آموزش جلوگیری از بوجود آمدن مزه سوخته قلیان

Why is the hookah smoke harsh

همانطور که گفته شد، قلیان به دلایل مختلف به شکل سوختن توتون می رسد. در این حالت برای جلوگیری از بوجود آمدن مزه سوخته قلیان روش هایی وجود دارد و در این مطلب می خواهیم به چند علت اصلی نگاهی داشته باشیم و در انتها نکاتی را برای بهبود تجربه قلیان کشیدن ارائه کنیم. پیش از این هم در آی آر میکس آموزش تصویری ساخت قلیان دست ساز کوچک میوه ای با بطری و لوازم دیگر را به شما نشان داده بودیم و می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

سوختن توتون

سوختن توتون با گرمای زیاد قلیان

اولین و احتمالی ترین دلیل سوختن توتون و تجربه مزه سوختن در قلیان، گرمای زیاد می باشد. میزان ذغال را کم کنید و یک تا چند دقیقه به آن زمان دهید تا خنک شود. اگر ۳۰ تا ۴۰ دقیقه از قلیان کشیدن شما گذشته باشد و سعی کنید در این حالت تغییرات لازم را بدهید، ممکن است همچنان حس سوختن توتون را تجربه کنید. در این حالت علت سوزاندن گلو قلیان همین زمان طولانی است و باید ذغال های جدیدی را به کار ببرید.

سوختن توتون با گرمای زیاد قلیان

موقعیت ذغال قلیان

یکی دیگر از دلایل ارتباط بین گلو درد و قلیان، موقعیت و جایگاه ذغال می باشد. اگر از فویل برای اتصال بین قلیان و ظرف ذغال استفاده می کنید، توصیه می شود که قطعات ذغال را در بخش خارجی ظرف قرار دهید. بسته به میزان حرارت مد نظر شما، باید ذغال ها را در بخش های میانی یا گوشه ظرف قرار دهید. اگر ذغال ها در مرکز ظرف قرار داشته باشند، حس سوختگی و همچنین گلو درد ناشی از قلیان بیشتر خواهد شد.

موقعیت ذغال قلیان

جایگاه سوراخ فویل

یکی از مواردی که در اموزش قلیان کشیدن باید به آن توجه کرد، جایگاه صحیح سوراخ فویل می باشد. این سوراخ هم به جریان هوایی ظرف ذغال کمک می کند و سبب خروج بهتر گرما و هوا می شود. اگر در فویل خود سوراخ های کافی ایجاد نکنید، به واسطه سوختن توتون، احتمالا دود گرم تری وارد گلوی شما می شود و یک علت سوزاندن گلو قلیان این مسئله خواهد بود.

جایگاه سوراخ فویل

چرا قلیان گلو را می زند؟

به طور کلی با کام آوردن قلیان به صورت سنگین و زیاد، احتمال تجربه حس سوختگی در گلو بالا می رود. هر چقدر که اصطلاحا پک های غلیظ بزنید، گلو زدن قلیان را بیشتر حس خواهید کرد. سوختن توتون با پک های عمیق، بیشتر از پیش صورت می گیرد و این مسئله باعث حس و طعم سوختگی در گلوی شما خواهد شد. توصیه می کنیم از این پک ها نداشته باشید تا با این مسئله کمتر رو به رو شوید.

 چرا قلیان گلو را می زند؟

غیر از این، همانطور که گفته شد، آتش قلیان باید متعادل باشد و در صورتی که این قسمت، کم یا زیاد باشد، باز هم با حس سوختن توتون و گلودرد رو به رو خواهید شد. استفاده از ذغال خوب و مرغوب در تمامی موارد استفاده از قلیان توصیه می شود و دلیل گلو زدن قلیان می تواند این مسئله هم باشد. صرف نظر از ضررهای احتمالی قلیان، می توان با استفاده از جنس خوب توتون و ذغال، تجربه کم خطر تری را برای خود ایجاد کرد.

سطح پایین آب قلیان و سوختن توتون

در صورتی که سطح آب موجود در قلیان، کمتر از حد مطلوب باشد، می توانید با حس سوختن توتون مواجه شوید. سطح آب قلیان روی طعم و تجربه قلیان شدیدا تاثیر می گذارد و نباید آن را نادیده گرفت. این سطح باید حدود چند سانتی متر بالاتر از حد وسط قلیان باشد و تا این قسمت باید آب بریزید. اگر این آب کمتر از حد مناسب باشد، قلیان شما شدیدا داغ می کند و خنک شدن کافی را نخواهید داشت. خنک شدن قلیان که به خوبی صورت نگیرد به احتمال فراوان با سوختن توتون و حس ناخوشایند گلودرد رو به رو خواهید شد.

سطح پایین آب قلیان و سوختن توتون

توصیه می کنیم برای اجتناب از حس سوختن توتون و البته گلو درد ناشی از مصرف قلیان، از آب و یخ در کام آوردن قلیان استفاده کنید. هرگز نباید درون قلیان از آب گرم استفاده کنید زیرا که هدف این آب، خنک کردن قلیان خواهد بود و با استفاده از آب گرم، همه چیز را بدتر می کنید. می توانید چند قطعه یخ درون قلیان بیاندازید و تجربه بهتری را برای خود ایجاد کنید. البته استفاده از یخ درون قلیان می تواند سبب کاهش طعم و مزه تنباکو شود و نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

نکات ضروری برای تجربه حس بهتر قلیان کشیدن

استفاده از ذغال مرغوب همواره توصیه می شود؛ معمولا ذغال درخت لیمو جزو بهترین گزینه ها محسوب می شود. ذغال هایی که برای کباب کردن به کار می روند برای قلیان کشیدن مناسب نیستند و موجب سوختن توتون میشوند. تنباکوهای چوب مدت زیادی است که محبوبیت خود را از دست داده و می توان از گزینه های میوه ای استفاده کرد. البته تنباکوهای میوه ای ضرر نسبتا بالایی دارند و نباید از این موضوع غافل شد؛ برای کاهش این ضرر می توان از تنباکوهای ترجیحا طبیعی استفاده کرد. توصیه می کنیم روش ساخت تنباکو میوه ای برای قلیان در خانه را در آی آر میکس مطالعه کنید.

نکات ضروری برای تجربه حس بهتر قلیان کشیدن

تمیز نگه داشتن قلیان یکی از مهمترین نکات قلیان کشیدن است. قلیان کثیف در بسیاری از موارد می تواند سبب سوختن توتون و اختلالاتی مثل گلو درد و طعم بد قلیان را به شما بدهد. توصیه می شود بعد از هر بار قلیان کشیدن، آب درون قلیان را تعویض کنید تا تجربه خوشایندتری را برای خود به دست آورید. تمیز نگه داشتن شلنگ و باقی قسمت های قلیان هم مهم است و نباید آن را بعد از مصرف، به حال خود رها کرد!

آموزش ویدیویی نحوه کام آوردن قلیان و جلوگیری از سوختن توتون

 

پیش از این درباره نحوه درست کردن، طعم دار کردن و آب بندی قلیان چوبی با هم صحبت کرده بودیم و توصیه می کنیم به این مطلب آی آر میکس هم نگاهی داشته باشید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره سوختن توتون با هم صحبت کردیم و چند نکته ساده درباره گلو درد و قلیان را به شما نشان دادیم. اگر شما هم تجربه مصرف قلیان و سوختن توتون درون آن را دارید، از دانسته های خود برای ما بگویید و نظرات و پیشنهادات خود را از بخش دیدگاه ها با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۷ دیدگاه

  1. سعید گفت:
    7

    سلام تشکر استفاده کردم از مطالب خوب شما در مورد قلیان .

  2. Soheil گفت:
    2

    سلام
    اقا این قلیون ما تنه چوبیه خیلی سخت بدود بالا میاد آب اندازه شیشه مناسب سری آماده مشکل فکر میکنم از تنست چیکار میتونم بکنم؟

    • حسام گفت:
      -1

      مال منم دقیقا همینطور

    • Aboozar گفت:
      0

      آب نی را باید تعویض کنید زیرا آب نی شما کلفت است و نمیگزارد هوا از تنگ قلیان به شلنگ منتقل شود پس سعی کنید از آب نی باریک تر استفاده کنید بهتر است از آب نی پلاستیکی هایی که در بازار هست استفاده کنید

    • Abbas گفت:
      0

      داداش مشکل از تنه قلیونته حتما سوراخش قشنگ باز نیست وبرای اینکه به دود بیاد نفس یادی میخواد

  3. محمد گفت:
    0

    سلام. من تو یوتیوب دیدم تنباکو رو میریزن تو پارچه و میزارن تو قوری و بعد آب میریزن روش و بعد از ۱۵ دقیقه دم کشیدن و خنک شدن آب اون رو تو شیشه قلیون میریزن.اینطوری تنه زودتر طعم میگیره تا استفاده از آب خالی.اگر هم خواستید طعم جدید به تنه چوبی بزنید کافیه نصف لیوان آبلیموی طبیعی رو بریزید تو آب شیشه قلیون و تنباکوی جدید رو چند بار با آبلیمو و آب بکشید.اینطوری سریعتر طعم تنه عوض میشه.اینم از آدرس صفحه یوتیوبش
    https://www.youtube.com/channel/UCmU1H9tVkFaPCru846GnAKg
    Aliyar Besthookah

تبلیغات متنی