Tips for Posing People in Outdoor Portraits

چگونه ژست عکس بگیریم؟ آموزش ژست عکس گرفتن تک نفره در فضای باز

۰
چگونه ژست عکس بگیریم؟ آموزش ژست عکس گرفتن تک نفره در فضای باز
نمره 4.1 از 7 رای

هنگامی که می خواهید از یک نفر یا گروهی از افراد عکس بگیرید، داشتن خلاقیت و البته دانستن چند نکته کلیدی می تواند کمک زیادی به شما کند. می توانید با افزودن تنها چند نکته ضروری به عکس هایتان، ژست هنگام عکس گرفتن خود و دیگران را بهبود دهید و تصاویر بهتری خلق کنید. با آی آر میکس همراه باشید تا نحوه درست ژست عکس گرفتن تک نفره در فضای باز را به شما نشان دهیم.

نکتم مهم در انتخاب ژست عکس گرفتن برای اشخاص معمولی

Tips for Posing People in Outdoor Portraits

اغلب موقعیت هایی که برای عکس گرفتن انتخاب می کنید، دارای عناصر طبیعی یا مصنوعی هستند و می توانند با کمی خلاقیت، عکس های ایده آلی را برای شما به ارمغان داشته باشند. قصد داریم در این مطلب نگاهی به نکات ضروری برای انتخاب ژست عکس بیاندازیم و کمی در این زمینه با هم صحبت کنیم.

انتخاب ژست عکس

انتخاب موقعیت خوب برای عکاسی

پیش از این که بخواهید شروع به عکاسی کنید، حتما باید موقعیت خوبی را انتخاب کنید. حقیقت این است که با انتخاب بهترین ژست ها برای عکاسی، باز هم نکته ابتدایی و اصلی، همین بحث انتخاب موقعیت مناسب خواهد بود. باید موقعیتی را انتخاب کنید که نیازمند تغییر چندان زیادی نباشد و بتوانید با کمی تغییر ساده، عکس ایده آلی را در آن بگیرید. در صورتی که موقعیت خوبی را انتخاب کنید، برای پیدا کردن ژست عکس مردانه در فضای باز کار نسبتا ساده ای را در پیش خواهید داشت.

انتخاب موقعیت خوب برای عکاسی

موقعیت های خارج از منزل می توانند گزینه های خوبی باشند و تنوع زیادی به همراه دارند. صخره، دیوار، درخت، نیمکت، پل، ماشین، تیر چراغ برق، ستون های مختلف، راه پله و گزینه های متعدد دیگر برای شما وجود دارند و می توانید پیش از انتخاب ژست عکس، به این موضوع دقت بیشتری داشته باشید و سپس ژست عکس تک نفره در طبیعت را انتخاب کنید.

انتخاب ژست مورد نظر

بعد از این که موقعیت خوبی را برای عکس درون خانه یا بیرون آن انتخاب کردید، باید در ذهن خود یک ایده برای ژست داشته باشید. باید فکر کنید که این عکس را برای چه منظوری می گیرید؛ طبیعتا ژست عکاسی مردانه برای پروفایل با حالتی که برای عکس های دسته جمعی در نظر می گیرید، تفاوت بسیار زیادی خواهد داشت. پیش از این درباره طریقه گرفتن عکس های هنری و جذاب برای پروفایل با هم صحبت کرده بودیم.

انتخاب ژست مورد نظر

تمام ژست های عکاسی با حالت ایستاده و بازوها در اطراف بدن آغاز می شوند و باید از سوژه بخواهید در این حالت ساده قرار بگیرد. سپس می توانید به او بگویید که چه تغییراتی را به بدن خود اضافه کند تا به ژست مد نظر شما یا خودش برسد. مثلا از او بخواهید تا موهای خود را مرتب کند یا این کار را برایش انجام دهید. به طور کلی انتخاب ژست عکس گرفتن مردانه چندان سخت نیست و گزینه های محدودتری را به همراه دارد. سعی کنید موقعیت دست سوژه عکس را به آسوده ترین حالت ممکن برسانید تا عکس های طبیعی تری را برای او ثبت کنید.

سوژه عکس را حرکت دهید!

از سوژه یا سوژه های عکاسی بخواهید تا کمی راه بروند. راه رفتن، پریدن، نشستن، ایستادن، چرخیدن یا موارد مشابه می تواند کمک ویژه ای به ژست مناسب عکاسی کند. این کارها باعث می شود که استرس سوژه کم شود و عکس های طبیعی تری خلق شوند؛ به طور کلی هر چقدر که اعصاب و روان آرام تری برای فرد وجود داشته باشد، عکس های بهتری هم از او گرفته خواهد شد.

سوژه را حرکت دهید!

می توانید در حالاتی که گفته شد از سوژه عکس بگیرید و عکس های بسیار خاصی را به او هدیه دهید؛ البته این عکس ها چون در حالت متحرک از او گرفته می شوند، نیازمند دوربین های نسبتا خوب هم هستند. حرکات دست ها می تواند برای ژست عکس در جنگل مناسب باشد و حالات ویژه ای را برای فرد ایجاد کند.

ژست عکس گرفتن کنار دریا

اگر در مکان هایی قرار دارید که هیچ گزینه مناسبی برای عکس گرفتن وجود ندارد و با فضاهای نسبتا باز رو به رو هستید، باید کمی خلاق تر باشید. مثلا برای عکس گرفتن در اطراف دریا یا ساحل، باید از دست و بدن فرد بیشتر استفاده کنید. اینجا همانند ژست عکاسی مدلینگ، می توانید از ابزار فردی سوژه استفاده کنید؛ مثلا از فرد بخواهید با موهای خود بازی کند، لباسش را تنظیم کند، کت خود را بپوشد یا آن را از تن در آورد، با ساعت، عینک، کلاه و دیگر موارد خود بازی کند. سعی کنید آرامش فرد را در هنگام این مسائل حفش کنید تا عکس های طبیعی تری خلق کنید.

 

از نور به خوبی استفاده کنید

بهترین عکس ها با نور مناسب خلق می شوند و نباید از قدرت نور غافل شد. به هیچ وجه نمی توان بدون نور طبیعی یا مصنوعی مطلوب، ژست عکس تک نفره دخترانه را به خوبی انتخاب کرد و انتظار عکس های زیبایی را داشت. بهترین نور برای عکاسی نور طبیعی خورشید می باشد و در صورتی که در خارج از منزل عکاسی می کنید، از این نعمت به خوبی استفاده کنید! خلاقیت داشته باشید و از تمام گزینه های موجود شامل سایه های مختلف هم استفاده کنید. توصیه می کنیم چند نمونه مناسب برای سلفی و دیگر ژست های عکاسی را هم مشاهده کنید.

از نور به خوبی استفاده کنید

اگر در نور شدید خورشید اقدام به عکاسی کنید و سوژه را در جای مناسبی قرار ندهید، ممکن است با چشمان بسته او در عکس ها رو به رو شوید یا اخم را در تصویر ببینید. می توانید از سایه خود فرد هم برای عکاسی استفاده کنید و عکس های خلاقانه زیادی را داشته باشید. این مسئله مخصوصا برای انتخاب ژست عکس دو نفره به خوبی مفید خواهد بود. البته قبلا درباره عکس های سلفی تک نفره با هم صحبت کرده بودیم و می توانید نکات مرتبط با آن را هم مطالعه کنید.

ژست عکس

چند نکته در انتخاب ژست عکاسی مناسب

در این قسمت چند تصویر برای انتخاب ژست عکاسی مناسب را با هم مرور می کنیم. به سوژه بگویید تا چانه خود را به جلو حرکت ندهید و در عوض سعی کند بخش گوش های خود را به جلو هدایت کند (تصویر سمت راست مناسب است):

چند نکته در انتخاب ژست عکاسی مناسب

جلو بردن گوش ها را از نمای نیم رخ مشاهده کنید:

جلو بردن گوش ها

از سوژه بخواهید تا بازوی خود را کمی از بدن فاصله دهد تا حس آرامش بیشتری در عکس داشته باشد. این فاصله نباید از میزانی که در تصویر زیر مشاهده می کنید بیشتر باشد:

فاصله بازو با بدن

اگر از سوژه از رو به رو عکس می گیرید، از او بخواهید تا کمی بچرخد. این حالت بهترین نتیجه را در بر دارد و می توان سوژه را تا حد بسیار زیادی جذاب تر نشان دهد. البته میزان این چرخش نباید زیاد باشد و می توانید از اندازه تصویر زیر استفاده کنید:

کمی بچرخید

زاویه فرد را به گونه ای تنظیم کنید که بینی او، بخش کمتری از صورتش را بپوشاند. در تصویر زیر، عکس سمت راست وضعیت بهتری دارد و ترجیح داده می شود:

زاویه مناسب برای ژست عکس

آموزش ویدیویی نکات مهم در ژست عکس گرفتن

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره انتخاب بهترین ژست های عکاسی با هم صحبت کردیم و چند نکته ساده در این زمینه را به شما نشان دادیم. اگر تجربه کار با دوربین های حرفه ای یا عکاسی های خلاقانه را دارید، از تجربیات خود برای ما بگویید و نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی