How to Hang a Wall Mirror

آموزش تصویری نحوه نصب آینه قدی و بدون قاب بر روی دیوار

۰
آموزش تصویری نحوه نصب آینه قدی و بدون قاب بر روی دیوار
نمره 4.2 از 6 رای

آینه های قدی می توانند به ظاهر خانه شما کمک ویژه ای کنند و جذابیت خاصی را به آن بیافزایند. هر دیوار خالی خانه را می توان با یک آینه قدی جذاب کرد و با هزینه ای نسبتا کم، تنوع خاصی به خانه بخشید. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم نگاهی به نصب آینه قدی روی دیوار داشته باشیم و بتوانیم این مسئله ساده را با هم مرور کنیم.

آموزش چگونگی نصب آینه قدی با چسب و گیره بر روی دیوار گچی

How to Hang a Wall Mirror

آینه های قدی می توانند خانه را زیباتر کرده و اتاق های کوچک را بزرگتر نشان دهند. این آینه ها انواع و اشکال مختلفی دارند و پیش از شروع نصب آینه قدی با چسب و میخ بهتر است ابعاد محل نصب آن در خانه را به دقت اندازه گیری کنید. ضمن این که به ابزار نسبتا قدرتمندی برای نصب این آینه ها نیاز دارید و نباید مسائل امنیتی را نادیده بگیرید. آموزش نحوه ساخت شلف دیواری چوبی با ام دی اف و نصب آن روی دیوار را قبلا توضیح داده ایم و می توانید این مطلب را هم در آی آر میکس مطالعه کنید.

روش اول نصب آینه قدی: استفاده از گیره نصب آینه

اولین حالت نصب آینه روی دیوار با کمک چنگک یا گیره مخصوص نصب آینه می باشد. در این روش ابتدا باید نوع دیوار منزل خود را مشخص کنید و جنس چوبی، پلاستیکی یا دیگر موارد رنگ یا کاغذ دیواری آن را بدانید.

استفاده از گیره نصب آینه

سپس باید آینه مد نظر خود را وزن کنید تا بتوانید بهترین ابزار و گیره لازم برای آن را تهیه کنید. گیره یا چنگک پشت آینه به وزن آن بستگی دارد و در صورتی که این قسمت را در نظر نگیرید، خطر همیشه شما را تهدید خواهد کرد. همانند نصب پایه تلویزیون در خانه، اینجا هم باید نکات ایمنی را از ابتدا تا انتها رعایت کنید.

وزن کردن آینه قدی

حالا باید مکان مناسبی را برای نصب آینه قدی پیدا کنید. مطمئن شوید که فضای کافی برای نصب آینه بر روی دیوار وجود دارد، در غیر این صورت باید آن را نزدیک به دیگر اجسام دیوار بچسبانید که طبیعتا مناسب و مطلوب نخواهد بود. محل نصب اینه قدی را مشخص کرده، سپس با کمک یک مداد یا ماژیک، دور تا دور آن را علامت بزنید. سپس از دیوار فاصله بگیرید و ببینید که آیا آینه را به صورت مناسب و صاف روی دیوار قرار داده اید یا خیر.

محل نصب اینه قدی

حالا به چنگک یا گیره نیاز دارید و در صورتی که آینه کوچکی دارید، می توانید فقط یک سوراخ در دیوار ایجاد کنید و از گیره سیمی کمک بگیرید. توجه کنید که در این مرحله باید جای مناسب گیره را روی دیوار علامت بزنید و این محل دقیقا در وسط آینه قرار خواهد گرفت.

گیره آینه قدی

سوراخ کردن محل نصب اینه قدی

در این مرحله از آموزش نصب آینه دکوراتیو باید محل مشخص شده در قسمت قبل را با دریل سوراخ کنید. به احتمال فراوان در این قسمت به رولپلاک هم نیاز دارید و باید با توجه به اندازه آینه، پیچ مناسبی هم برای آن پیدا کنید.

نصب اینه قدی

در قسمت پایانی نصب آینه قدی روی کمد دیواری یا دیگر مکان های درون خانه، باید آینه را به آرامی در محل خود قرار دهید. از فرد دیگری کمک بخواهید تا محل صحیح آینه بر روی دیوار را به شما بگوید و تنظیمات لازم را با کمک او انجام دهید.

نصب آینه قدی روی کمد دیواری

نکته بسیار مهم پس از نصب آینه قدی، تمیز کردن آن خواهد بود. این مسئله می تواند اشکالات کار شما را نشان دهد و طبیعتا هم ظاهر بهتری در پایان کار ایجاد خواهد کرد. توجه کنید که تمیز نگه داشتن آینه می تواند به عمر آن کمک کند و نباید آن را نادیده گرفت.

نصب آینه قدی

روش دوم نصب آینه قدی: چسباندن آینه به دیوار با چسب

این روش چسباندن آینه به دیوار با چسب برای آینه های بدون قاب چوبی یا پلاستیکی به کار می رود. در این آینه ها هیچ محل مناسبی برای استفاده از پیچ یا موارد مشابه ندارید و به نوعی مجبور هستید در نصب آینه قدی از چسب کمک بگیرید. این آینه ها بیشترین استفاده را در حمام ها یا دستشویی ها دارند و ظاهر جذابتری هم به آن ها می دهند.

چسباندن آینه به دیوار با چسب

ابتدا چسب مخصوص چسباندن اینه به دیوار را از فروشگاه ها خریداری کنید. مطمئن شوید که این چسب به صورت اختصاصی برای این منظور ساخته شده و خطری را در آینده به شما وارد نخواهد کرد. ضمن این که باید توجه داشته باشید این آینه در مکان های مرطوب نصب می شود و باید در مقابل آب مقاوم باشد.

چسب مخصوص چسباندن اینه به دیوار

اندازه آینه خود را بگیرید یا آن را بر روی دیوار قرار داده و اطراف آن را مشخص کنید. نصب آینه قدی در این قسمت باید بدون زاویه باشد و کاملا روی دیوار بچسبد. هیچ چیز نباید بین دیوار و آینه شما قرار بگیرد و این نکته بسیار مهمی در دوام آینه خواهد بود.

دوام آینه

حالا در این مرحله از نصب آینه قدی بدون قاب به دیوار باید به محل مشخص شده بر روی دیوار، چسب بزنید. از دستورالعمل های چسب مخصوص آینه تبعیت کنید و از بیشتر یا کمتر از حد ذکر شده در توضیحات چسب، برای دیوار استفاده نکنید.

چسب آینه

نحوه چسباندن آینه به دیوار گچی یا کاشی یا دیگر موارد بیشتر به چسب شما بستگی دارد و حالا که چسب را اعمال کردید، باید آینه را روی دیوار قرار دهید. طبق دستورالعمل های چسب عمل کنید و صبر کنید تا آینه و دیوار بعد از خشک شدن چسب، اتصال محکمی پیدا کنند. شاید نیاز به کمک فرد دیگری هم داشته باشید زیرا ممکن است آینه شما سنگین باشد؛ در هر صورت نباید آینه را تا هنگام خشک شدن از دیوار جدا کنید و دست خود را از روی آن بردارید.

نحوه چسباندن آینه به دیوار گچی

بار دیگر باید آینه روی دیوار را تمیز کنید تا از صحت کار خود مطمئن شوید. حالا می توانید از آینه بدون قاب خود لذت ببرید!

تمیز کردن آینه دیواری

پیش از این در آی آر میکس آموزش تصویری ۳ بخش نصب تابلو نقاشی بر روی دیوار در خانه را به شما نشان داده بودیم و می توانید به این مطلب هم نگاهی بیاندازید.

آموزش ویدیویی نحوه نصب آینه

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس درباره نحوه نصب آینه قدی با هم صحبت کردیم و دو روش بسیار ساده را برای انجام این کار به شما نشان دادیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی