Best Ways to Increase Height after 16

برای افزایش قد در کودکان ۱۶ سال چه باید کرد؟

۲
برای افزایش قد در کودکان ۱۶ سال چه باید کرد؟
نمره 3.5 از 2 رای

عوامل افزایش قد در کودکان یکی از مهمترین مسائل برای خانواده ها است. آیا از قدتان راضی هستید؟ یا به خاطر کوتاهی قدتان دچار ناامیدی شده اید؟در صورتی که جواب سوال دوم مثبت است،باید به شما بگویم که در این مطلب راهکار ها و نکات فوق العاده ای برای افزایش قد در کودکان ۱۶ سال ارائه میدهیم. امروز در این مطلب آی آر میکس در نظر داریم به این موضوع و راه حل های ان بپردازیم.

آموزش بهترین راه های افزایش قد در نوجوانان

Best Ways to Increase Height after 16

تمامی نوجوانان و کودکان در آرزوی قد بلندتر هستند و نگرانی از کوتاهی قد در بین والدین یک امر شایع به حساب می آید، بعد از خواندن این مطلب بسیاری از شما تعجب خواهید کرد که افزایش قد با یکسری تمرینات و اصلاحات در رژیم غذایی چقدر آسان است.

در ابتدا شما باید بدانید که قد افراد به عوامل مختلفی از قبیل ژنتیک، تغذیه، عوامل محیطی و… بستگی دارد. از نظر بسیاری از متخصصین رشد قد پسران در سنین ۱۶ تا ۱۸ سالگی متوقف می شود. با این حال راه های زیادی برای افزایش قدتان وجود دارد. اما به راستی برای افزایش قد در نوجوانان ۱۶ سال چه باید کرد؟ چند مورد از راه های افزایش قد در کودکان و نوجوانان خصوصا بعد از ۱۶ سالگی عبارتند از:

۱-رژیم غذایی متعادل: تغذیه مناسب برای رشد قد کودکان

داشتن یک رژیم  غذایی و تغذیه مناسب برای افزایش رشد قد کودکان بسیار ضروری است. فراموش نکنید تغذیه برای رشد قد یک عامل اساسی است که چه در علوم جدید و چه در طب سنتی بسیار به آن تاکید شده است.

  1. کلسیم: ماده ای مهم برای افزایش قد محسوب می شود.برای دسترسی به آن کافی است تا از مواد لبنی و سبزیجات گوناگون در طول روز استفاده کنید این موضوع تاثیر بسزایی در رشد استخوان ها دارد
  2. ویتامین D و پروتئین: افزایش هورمون رشد و کمک به رشد استخوان ها و دندان از فواید ویتامین d و پروتئین است که به سادگی در گوشت ،حبوبات،پنیر و تخم مرغ یافت می شود
  3. زینک(روی): زینک ماده معدنی بسیار مفید است که مصرف آن مانع کوتاه قد شدن افراد می شود و به وفور در شکلات تخم مرغ ،بادام زمینی و صدف های خوراکی وجود دارد.
  4. مواد معدنی،ویتامین ها و کربوهیدرات ها: ویتامین برای رشد قد کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. رژیم غذایی خود را متنوع و متعادل کنید و یادتان نرود از انواع لبنیات،تخم مرغ،لوبیا ،سویا،جو دوسر،میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.

افزایش قد کودکان در طب سنتی هم موضوع مهمی است و بسیاری از کارشناسان طب سنتی بر این باورند که تغذیه در رشد کودکان تأثیر بسزایی دارد و عامل اساسی در افزایش قد به شمار می رود

 

راه های افزایش قد در کودکان

۲-نوشیدن آب کافی برای افزایش قد

آب آشامیدنی ساختار برخی سموم بدن را که به متابولیسم پایه بدن آسیب می زنند متوقف می کند. نوشیدن آب کافی بهترین کمک کننده برای بهبود هضم و تمیز کردن بدن است.هنگامی که بدن فاقد سموم باشد سوخت و ساز آن افزایش می یابد و این باعث رشد خوبی در استخوان ها می شود.

هر روز ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.علاوه بر این ،برای تمیز کردن دستگاه گوارش ،هر روز  اول صبح ۲ لیوان آب بنوشید.انجام نکته فوق یکی از عوامل افزایش قد در کودکان است.

نقش آب در افزایش قد

۳-اجتناب از رفتارهای پرخطر سنین جوانی

مصرف نوشیدنی های الکلی و انواع مخدر ها از قبیل سیگار بسیار خطرناک است.این مواد جلوی رشد طبیعی بدن را در نوجوانان و کودکان می گیرند(مانع رشد قد پسران‌) و مانع افزایش قد و استحکام استخوان های آن ها می شوند.

۴- ورزش های مناسب برای افزایش قد در کودکان

ورزش های مناسب برای افزایش قد در نوجوانان بسیار فراوان هستند ما در اینجا شما را برخی از متداولترین و موثرترین ان ها آشنا می کنیم:

تمرین با میله بارفیکس: یک راهکار ساده وبسیار متداول استفاده از میله بارفیکس برای افزایش قد در دختران و پسران است.

  • برنامه ای بریزید تا روزانه ۳۰دقیقه از بارفیکس آویزان شوید
  • برای شروع ابتدا ۱۰ ثانیه اویزان شوید و سپس کمی استراحت کنید
  • دوباره ۱۰ ثانیه از میله بارفیکس اویزان شوید و سپس استراحت کنید
  • این مراحل را تا نیم ساعت تکرار کنید
  • در دفعات بعدی زمان خود را کم کم از ده ثانیه به سمت بالاتر افزایش دهیدشنای خشک

ما در مطالب پیشین آی آر میکس آموزش ساخت و نصب میله بارفیکس در خانه را آموزش داده ایم، در صورت تمایل این مطلب را مطالعه کنید.

راه های افزایش قد در کودکان

شنای خشک روی زمین: یکی از ورزش های مناسب برای افزایش قد در کودکان و نوجوانان انجام این حرکت ساده است.

  • بر روی شکم در زمین دراز بکشید
  • پای راست را با دست چپ بالا ببرید(مثل حالت شنا)
  • پای راست و دست چپ را پایین اورده و سپس پای چپ و دست راست را بالا ببرید
  • این کار را به طور مداوم انجام دهید
  • دقت کنید دست راست با پای چپ و پای راست با دست چپ هم زمان بالا و پایین می روند
  • این تمرین تمرکز و تعادل شما را نیز بهبود می دهد

راه های افزایش قد در کودکان

بلند کردن پاها: یک تمرین ساده اما بسیار موثر بلند کردن پاها است، در ادامه نحوه انجام آنرا آموزش میدهیم:

به پشت دراز بکشید و دست هایتان را بر روی زمین قرار دهید حالا جفت پاها را به آرامی بلند کنید،سپس پاها را کمی بالاتر از زمین ثابت قرار دهید اکنون جفت دست هایتان را بالا ببرید تا به زاویه ۹۰ درجه با زمین برسید، پس از ۲۰تا ۳۰ ثانیه پاها و دست هایتان را پایین بیاورید،این تمرین را روزانه ۷ یا ۸ بار برای اثرگذاری بیشتر انجام دهید.

بالا بردن پا

بالا بردن پا: تمرینی مشابه تمرین قبلی اما بسیار ساده تر است.بالا بردن پا یک تمرین کاربردی و موثر خصوصا برای افزایش قد دختران و پسران است.نحوه انجام این تمرین به شکل زیر است

بر روی پشت دراز بکشید،پاهایتان را جفت کنید،همزمان پاهایتان را تا جاییکه می توانید بالا بیاورید  و به سینه نزدیک کنید بدون اینکه زانوهایتان خم شود،سپس پاهایتان را پایین بیاورید

تمرینات افزایش قد

۵-انجام درمان هورمونی

هورمون رشد به طور طبیعی در بدن انسان ترشح می شود و عدم توازن آن می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.این هورمون یکی از مهمترین عوامل افزایش قد در کودکان است.به والدین توصیه می شود که عموما قد فرزند خود را تحت کنترل داشته باشند و در صورت مشاهده موارد غیر عادی به دکتر مراجعه کنند.البته هورمون درمانی برای کودکانی که در کوتاه مدت هم مشکلاتی دارند نیز می تواند مفید باشد.هورمون درمانی عموما از پیش از بلوغ تا سن ۱۸ سالگی توصیه می شود.

هورمون درمانی برای افزایش قد

۶-یوگا: عوامل موثر افزایش قد در کودکان

این عقیده وجود دارد که یوگا عمیقا باعث افزایش قد کودکان زیر ۱۶ سال می شود. در حقیقت یوگا این کار را به دو شیوه انجام می دهد:

  1. حذف استرس (که از عوامل اصلی تنش در عضلات است)
  2. کشش عضلات و تاثیر مستقیم بر رشد بدن

پیش از این نیز در آی آر میکس در مورد آموزش تصویری بهترین حرکات یوگا برای درمان کمر درد و کاهش درد گردن صحبت کرده بودیم که مشاهده این پست شدیدا توصیه می گردد. در ادامه با برخی تمرینات یوگا که تاثیر بسزایی در افزایش قد دارد آشنا می شویم

یوگا برای کودکان

Surya Namaskār: یک تمرین کاربردی که از حالت های مختلف و زمان بندی شده برای افزایش قد بهره می برد

surya namaskar

Cobra stretch: این تمرین کششی که به کشش کبری معروف است یکی از روشهای افزایش قد در کودکان و کشیدگی عضلاتشان دارد.

حرکت کبری برای لاغری و افزایش قد

Adho mukha svanasana: این تمرین باعث افزایش گردش خون به قسمت های مهم بدن از جمله سر و گردن می شود.

راه های افزایش قد در کودکان

Trikonasana: تمرینی بسیار مهم برای حفظ و افزایش تعادل بدن و توازن عضلات مختلف

راه های افزایش قد در کودکان

Sukhasana: تمرینی مهم برای کنترل تنفس و  رسیدن به آرامش، این تمرین کمک می کند تا شما بسیار راحت تر به ارامش برسید.

آموزش یوگا

فراموش نکنید که داشتن قد بلند کافی نیست و باید استیل مناسبی داشته باشید ،بهتر است که مطلب ما در مورد اصلاح استیل بدن  را مطالعه کنید تا با رموز این کار آشنا شوید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

باید عنوان کنم که این بسیار محتمل است که شما بتوانید در سنین بالای ۱۶ سال هم قدتان را افزایش دهید. تمامی تمرینات و حالت های یوگا می توانند کشش و استقامت دختران و پسران را افزایش دهند. یک رژیم غذایی مناسب سرشار از ویتامین می تواند نیازهای یک بدن سالم را برای افزایش قد تامین کند. موارد گفته شده را به دقت برای رسیدن به نتیجه بهتر دنبال کنید. در پایان در صورت داشتن نظر یا پیشنهادی از جانب شما خوشحال می شویم که آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. متین گفت:
    0

    سلام متین حسنی هستم ۱۶ ساله. قدم ۱۷۳ هستش. می خواستم بدونم که اگر از این برنامه شما استفاده کنم در عرض چند ماه میشه قدم به ۱۸۵ رسید

  2. زهرا گفت:
    3

    با سلام، دختر ۱۶ ساله هستم قدم ۱۶۰ هست میخواستم بدونم امکان رشد ۱۷۰ یا ۱۷۳ تا قبل از ۲۰ سالگی وجود داره؟ اگه هست چطوری؟

تبلیغات متنی