How To Easily Fix A Pair Of Headphones

آموزش تصویری تعمیر هدفون شکسته نیا ، بیتس و .. در خانه

۱
آموزش تصویری تعمیر هدفون شکسته نیا ، بیتس و .. در خانه
نمره 4.3 از 6 رای

شنیدن موسیقی همیشه یکی از بزرگترین لذت ها محسوب می شود و قطعا یکی از بهترین روش های گوش دادن به موسیقی، استفاده از انواع مختلف هدفون می باشد. هدفون های بی سیم و سیمی در کنار هندزفری و هدست های مختلف، همگی دچار خرابی می شوند و این مسئله در میان افراد استفاده کننده از این وسایل، شدیدا رایج است. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم نگاهی به تعمیر هدفون شکسته بیاندازیم و موارد مختلف این خرابی ها را با هم بررسی کنیم.

چگونه هدفون شکسته خود را تعمیر کنیم؟

How To Easily Fix A Pair Of Headphones

قطع شدن صدای هندزفری یا هدفون همیشه آزاردهنده است اما اصلا نباید نگران باشید. اغلب اختلالات هندزفری یا هدفون را می توان به سادگی تعمیر کرد و اکثر آن ها مشکلات چندان پیچیده ای ندارند. پیش از این که بخواهیم وارد آموزش تعمیر هدفون بیتس و دیگر انواع هدست ها شویم، بهتر است علت اصلی خرابی های هندزفری ها و هدفون ها را پیدا کنیم. قبلا درباره آموزش تصویری ساخت اسپیکر کوچک و حرفه ای برای موبایل با هم صحبت کرده بودیم و می توانید این آموزش را هم از آی آر میکس بخوانید.

قطع شدن صدای هندزفری

علل مختلف خرابی هدفون یا هندزفری

قبل از این که بخواهیم تعمیر هدفون بی سیم را انجام دهیم، باید علت خرابی را پیدا کنیم. علل مختلفی برای خرابی هدفون یا هندزفری وجود دارد اما بیشترین احتمال، ضربات مکانیکی می باشد. اغلب هدفون ها ،هدست ها یا هندزفری های سیمی در نقطه ای دچار کشیدگی می شوند و اتصال سیمی آن ها به سادگی قطع می شود. اغلب این اتفاقات هم به خاطر کشیدگی ساده هنگام گوش دادن موسیقی رخ می دهد.

علل مختلف خرابی های هدفون یا هندزفری

گاهی اوقات هدفون شما دچار شکستگی می شود و باز هم علت اختلال مکانیکی خواهد بود. در این حالت باید تعمیر دسته شکسته هدفون را انجام دهید اما مشخص کردن میزان و شدت شکستگی به شما کمک زیادی خواهد کرد. برخی از انواع آسیب ها چندان شدید هستند که تعمیر آن ها توجیه اقتصادی و حتی زمانی ندارد. گاهی اوقات هم محل اتصال هندزفری به موبایل دچار آسیب می شود و شاید بتوانید با تعمیر سوکت هندزفری، مشکل را حل کنید.

روش تعمیر هدفون در خانه

حالا که ریشه مشکل هدفون یا هندزفری خود را شناسایی کردید، باید اقدام به تعمیر آن کنید. در مرحله اول تعمیر هدفون نیا و دیگر مدل ها، باید آن ها را به یک منبع موسیقی یا صدا وصل کنید و با دست، سیم هندزفری یا هدفون را حرکت دهید. با این کار متوجه می شوید که کدام قسمت سیم یا هندزفری دچار مشکل شده است (البته ممکن است مشکل هندزفری یا هدفون شما شدیدتر از این ها باشد). سیم ناحیه مشخص شده را لخت کنید و با استفاده از چسب، دو طرف آن را از باقی بخش ها مجزا کنید.

روش تعمیر هدفون در خانه

با سیم چین، ناحیه دچار اشکال (که بین دو چسب خود قرار داده اید) را ببرید؛ با این کار عملا قسمت خراب هدفون خود را به طور کلی از بین برده اید و می توانید تعمیر هدفون را روی آن انجام دهید. حالا که سیم را لخت کرده اید، احتمالا سه سیم مختلف با رنگ های مشکی، سیاه و سفید خواهید داشت. حالا باید سیم های خراب را به هم دوباره متصل کنید.

تعمیر هدفون

همانطور که در تصویر بالا می بینید، باید به چنین حالتی برسید و سپس باید از چسب برای پوشیدن سیم های لخت استفاده کنید. اگر سیم خیلی نازک باشد می توانید به جای سیم چین یا موارد مشابه از کاغذ سنباده استفاده کنید. حالا باید سیم های لخت دو طرف را به هم متصل کنید؛ قرمز در مقابل قرمز، مشکی در مقابل مشکی و به همین ترتیب. در نهایت هم با استفاده از چسب مناسب، همه چیز را به هم متصل کنید.

تعمیر هندزفری

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، تعمیر هندزفری ایفون شما به پایان رسیده است و مشکلی در کار وجود ندارد. اگر ایراد هندزفری از پارگی یا قطع شدن سیم نباشد، کار سخت تری در پیش دارید و بهتر است آن را به یک فرد حرفه ای واگذار کنید.

تعمیر هدفون شکسته بیتس و نیا در خانه

اگر مجبور به تعمیر هدفون نیا یا بیتس بودید و باز هم در قسمت سیم دچار مشکل شدید، روش نسبتا مشابهی در پیش خواهید داشت. ابتدا قسمت شکسته هدفون را با چاقو یا وسیله مشابه ببرید تا به سطح صافی برسید.

تعمیر هدفون شکسته بیتس

در این مرحله یک تکه پلاستیکی کوچک را به صورت دلخواه به شکل زیر در آورید. اندازه مد نظر ما در حد یک نخود فرنگی خواهد بود.

تعمیر هدفون نیا

حالا تکه پلاستیکی خود را به هدفون بچسبانید و سعی کنید به شکل نوک تیز هرمی برسید. به تصویر زیر دقت کنید و سعی کنید شرایطی مشابه به این تصویر برای خود بسازید:

تعمیر هدفون بی سیم

اکنون باید تکه شکسته هدفون خود را به بخش پلاستیکی جدید خود متصل کرده و به آرامی آن را محکم کنید. توجه داشته باشید که بعد از استفاده از چسب پلاستیک خوب، در این قسمت نباید از فشار زیادی استفاده کنید و هدفون شکسته شما احتمالا تحمل فشار بالایی نخواهد داشت.

هدفون شکسته

حالا هدفون خود را رها کنید و بگذارید چند ساعت به صورت ثابت باقی بماند. توجه کنید که می توانید این کار را تا حدود ۲۴ ساعت ادامه دهید و هر چقدر که صبر بیشتری داشته باشید، شانس موفقیت شما بالاتر خواهد بود.

تعمیر هندزفری

پیش از این در آی آر میکس درباره آموزش کامل روش تعمیر پارگی بلندگو و باند پایونیر ماشین و آموزش ساخت مدار آمپلی فایر ساده و پر قدرت برای ماشین در خانه صحبت کرده بودیم و توصیه می کنیم این دو مطلب را هم مطالعه کنید.

آموزش ویدیویی تعمیر هدفون شکسته

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره تعمیر هدفون و هندزفری با هم صحبت کردیم و اموزش تعمیر هدفون نیا را به شما نشان دادیم. اگر در این رابطه نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها برای ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

تبلیغات متنی