خوابیدن در ماشین

آموزش تصویری بهترین روش خوابیدن در داخل ماشین

۲
آموزش تصویری بهترین روش خوابیدن در داخل ماشین
نمره 2.3 از 3 رای

هنگامی که به تنهایی در حال مسافرت و رانندگی هستید و نیاز پیدا می کنید تا برای ساعاتی و حتی یک شب کامل در کنار یک جاده بین شهری بخوابید داشتن مهارت های روش خوابیدن در ماشین بسیار مزیت فوق العاده ای محسوب می شود. ما امروز در سایت آی آر میکس در مورد آموزش تصویری بهترین روش خوابیدن در داخل ماشین و همچنین خطر خوابیدن در ماشین برای شما توضیحاتی خواهیم داد و شما را با رموز و نکات بهترین روش خوابیدن در ماشین آشنا خواهیم کرد.

چگونه روی صندلی ماشین بخوابیم؟ نحوه داشتن خوابی راحت در ماشین

How to Sleep in Car

به عنوان نکته اول باید این را بدانید که خوابیدن روی صندلی ماشین در حالت کلی به کسی توصیه نمی گردد، علت آن هم امنیت کم خودروها و شیشه های ماشین در برابر خطرات و خصوصا سرما و گرمای هوا است، لذا درصورتی که مجبور نیستید از این گزینه استفاده نکنید.

بهترین روش خوابیدن در ماشین

با این حال خوابیدن داخل ماشین  مزایای مربوط به خودش را دارد که صرفه جویی در هزینه ها و کاهش زمان حرکت برای رسیدن به مقصد از جمله موارد آن است.پیشنهاد می شود قبل از خوابیدن داخل ماشین مقاله سایت آی آر میکس در مورد ۱۵ عدد از بهترین روش ها برای سریع خوابیدن در شب بدون قرص خواب را مطالعه کنید تا خواب راحتی را داشته باشید و فراموش نکنید داشتن خواب کامل و راحت بعد از گواهینامه رانندگی مهترین شرط نشستن پشت فرمان است.

خوابیدن در ماشین2

آماده کردن ماشین برای خوابیدن

  1. لیست کردن وسایل داخل خودرو: برای داشتن خواب راحت در ماشین وسایلی که داخل خودرو دارید و می تواند به خوابیدن یا پوشاندن خودرو کمک کند را لیست کنید. وسایل شما در دو دسته هستند برخی وسایل مانند بالش، پتو و کوسن هایی که می توانید از آن ها برای خوابیدن استفاده کنید. برخی دیگر مانند پرده، کت، لباس، چراغ قوه و سایر اقلامی که می توانید برای پوشاندن پنجره ها از آن ها استفاده کنید.
  2. پوشاندن پنجره ها: اگر دنبال کمی شخصی سازی هستید، شیشه جلو ،عقب و پنجره ها را بپوشانید اما دقت کنید که این کار را از داخل انجام دهید.
  3. خودرو را قفل کنید: مسلما نمی خواهید وقتی که بیدار شدید، با ضبط سرقت شده خودرو مواجه شوید بنابراین قفل مرکزی خودرو را فعال کنید و مطمئن شوید که صندوق عقب خودرو نیز قفل شده باشد.در خودروهایی که سیستم قفل مرکزی دارند با فشار دادن ریموت همه درها و صندوق قفل می گردد اما در حالتی که خودرویتان دستی قفل می شود باید حتما صندوق عقب را قفل کنید.
  4. موتور خودرویتان را خاموش کنید: خوابیدن در یک وسیله نقلیه به اندازه کافی بد است،بنابراین بهتر است این موضوع را با خوابیدن در وسیله نقلیه ای که موتور آن روشن است خطرناک نسازید.فکر خوابیدن در ماشین با بخاری روشن را در خواب شبانه از سرتان بیرون کنید چون هدر رفت سوخت و آسیب به موتور ماشین وجود دارد.

در ضمن در صورتی که اهل مسافرت و گشت و گذار در طبیعت هستید مطالعه مقاله ما در مورد آموزش های تصویری زندگی در شرایط سخت جنگل و طریقه زنده ماندن می تواند به شما کمک کند تا آماده تر باشید.

خوابیدن در صندلی تک نفره جلو

خوابیدن در صندلی تک نفره برای افرادیکه به صورت دو نفره به مسافرت می روند و هم چنین برای کسانی که می خواهند بدانند چگونه در اتوبوس بخوابیم  هم مناسب است.

۱-صندلی را بخوابانید: در پاسخ به این پرسش که چگونه روی صندلی بخوابیم، اولین نکته این است که صندلی خود را تا آخرین جایی که می شود بخوابانید،دقت کنید که صندلی بسیاری از خودروها این قابلیت را دارد که کاملا افقی بشوند و به تخت خوابی برای داخل ماشین تبدیل شوند در غیر این صورت(همانند اتوبوس ها ) صندلی را تا جای ممکن بخوابانید.همچنین می توانید قسمت نشیمنگاه صندلی را از لحاظ جلو و عقب بودن و همچنین ارتفاع تنطیم کنید تا خواب راحتی داشته باشید.

تخت خوابی برای داخل ماشین

۲-صندلی را بپوشانید: یک بالش کوچک اما راحت و یک زیرانداز مسافرتی می تواند صندلی شما را به یک تخت سفری تبدیل کند، در بسیاری از فروشگاه ها شما می توانید با برخی از بالش ها و تخت خواب های بادی و کم حجم آشنا شده و برخی از آن ها را خریداری کنید. یک پتوی مسافرتی حتما زیرخود بیاندازید اما اگر تنها یک پتو دارید عاقلانه تر این است که با این پتو خودتان را بپوشانید.

۳-خودتان را بپوشانید: در هنگامی که می خوابید دمای بدن به صورت خودکار رو به کاهش میرود، بنابراین گرم نگه داشتن بدن در این زمان برای داشتن خواب راحت در ماشین بسیار مهم است. درحالت عادی و در منازل و یا هتل ها شما مشکلی در این مورد ندارید اما در هنگامی که در خودرو می خوابید این مورد می تواند برایتان مشکل ایجاد کند. در وهله اول مهمترین و بهترین وسیله برای این موضوع کیسه خواب است. اما اگر کیسه خواب ندارید یک پتو را برداشته و دور خود بپیچانید.حتما لباس گرم بپوشید و برای گرم نگه داشتن پاهایتان از جوراب های پشمی استفاده کنید.

ماشین خوابی

خوابیدن در صندلی چند نفره

صندلی عقب خودرو یا صندلی جلوی برخی خودروها مثل نیسان ها و یدک کش ها مناسب ماشین خوابی و تقریبا یک تخت سفری کوچک است. البته شما به راحتی نمی توانید در صندلی عقب خودروی سدان خود بخوابید اما ما برای شما در ۲ گام خوابی راحت را آموزش می دهیم.

گام اول: مراحل ۲ و ۳ که در پارگراف قبلی آموزش داده شده بود را به دقت بخوانید و عمل کنید ،به عبارتی خودتان و صندلیتان را با دقت بپوشانید و مراقب سرما باشید و درها را نیز حتما قفل کنید و در حالی بخوابید که موتور ماشین خاموش باشد.

گام دوم: به صورتی بخوابید که هم راحت باشید و هم در خواب بتوانید به راحتی جابه جا شوید. از سر و صورت خودتان در برابر وسایل سنگین و در ماشین محافظت کنید.طوری بخوابید که دست یا پایتان خواب نرود و اگر دیدید دست و پایتان دارد خواب می رود نوع دراز کشیدنتان را تغییر دهید.شاید خوابیدن در ماشین در اولین بار سخت و غیر ممکن به نظر برسد اما بعد از یک بار امتحان ،تجربه شیرینی برایتان خواهد بود.

ماشین خوابی

آموزش ویدیویی نحوه درست خوابیدن در ماشین

در پایان دیدن فیلم آموزشی زیر به شما برای آشنایی بهتر با راهکار های ماشین خوابی بسیار توصیه می گردد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در مطلب امروز آی آر میکس سعی داشتیم تا مجموعه کاملی از اطلاعات در زمینهآموزش تصویری بهترین روش خوابیدن در داخل ماشین به شما منتقل کنیم و شما را برای زندگی و خواب در یک شرایط دشوار آماده تر کنیم، امیدواریم توانسته باشیم به شما دوستان در این زمینه کمک کنیم، اگر در مورد این مطلب نظر یا سوالی دارید خوشحال می شویم  آن را در بخش نظرات و پیشنهادات این پست با ما و دیگران در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. محمد گفت:
    2

    سلام من زیاد پیش میاد که توی مسافرت داخل ماشین بخوابم و مشکلی که همیشه اذیتم کرده اینه که زمانی که هوا گرم هست باید ریسک این رو بکنیم که شیشه رو باز کنیم و بخوابیم واقعا هنوز نتونستم راهی براش پیدا کنم. معمولا هر چهار تا شیشه رو اندازه حدود ۵ ثانت میدم پایین و میخوابم که کسی نتونه بدون سر و صدا دست کنه تو ماشین اما بازم بصورت خیلی بدی گرما اذیتم میکنه. هیچ ایده ای هم ندارم چیکار کنم. شما ایده ای برای حل این مشکل به ذهنتون نمیرسه؟

تبلیغات متنی