What Used Instead of Hair Gel

بهترین جایگزین برای تافت مو : گیاهان و حالت دهنده های طبیعی مو

۱
بهترین جایگزین برای تافت مو : گیاهان و حالت دهنده های طبیعی مو
نمره 3.5 از 11 رای

طبق آماری که در ایالات متحده وجود دارد حدود ۱۰,۰۰۰مدل از انواع محصولات برای موی سر وجود دارد اما درعین حال تنها فقط ۱۱ درصد از این محصولات از لحاظ سلامت آزمایش شده اند. در حالی که ما همیشه سعی داریم از محصولات ارگانیک در تغذیه و پوشاکمان استفاده کنیم، چرا با موها و بدنمان این قدر نا مهربان هستیم؟ بنابراین امروز در سایت آی آر میکس در نظر داریم تا شما را با بهترین جایگزین تافت مو  آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

به جای تافت از چی میشه استفاده کرد؟

What Used Instead of Hair Gel

پیش از این در آی آر میکس در مورد اینکه واکس مو بهتر است یا ژل مو ؟ معرفی مزایا و معایب واکس مو مردانه صحبت کرده بودیم اما مهم نیست که بهترین مارک تافت یا ژل مو چیست، همچنین مهم نیست که بهترین اسپری مو چیست. اگر از تافت مو و محصولات شیمیایی برای حالات دادن به موی سرتان استفاده می کنید باید در نظر داشته باشید که آزمایشات فراوانی نشان می دهد که مواد موجود در این محصولات تاثیر بدی بر روی سلامت بدن و موهایتان دارد. اگر باور کنیم که طبیعت دوست ماست و برای فرآورده های ارگانیک و طبیعی ارزش قائل باشیم می توانیم بهترین جایگزین تافت مو را از بین مواردی که در ادامه به شما معرفی می کنیم پیدا کنید. ما در اینجا شما را با هفت محصول گیاهی و ارگانیک که می توانند جایگزین ژل مو شوند آشنا می کنیم.

۱-کتان: تافت بدون بو

اگر دنبال یک تافت بدون بو هستید که سرشار از امگا۳ باشد و مشکل ریزش مویتان را نیز حل کند انتخاب شما یقینا تخم کتان است. ما پیش از این هم در آی آر میکس در مقاله ای آموزش راه های درمان ریزش مو زنان و مردان با تخم مرغ را شرح داده بودیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

تخم کتان

تخم کتان به آسانی در همه نقاط کشور یافت می شود و روش تهیه آن هم بسیار ساده است. مقداری از تخم کتان را در آب بریزید تا خیس بخورد ۱۲ ساعت بعد آب و تخم کتان را روی ظرف قرار داده تا بجوشد و مایع کمی سفت گردد. بعد از این کار ژل را از صافی عبور دهید تا دانه های آن گرفته شود. ماده حاصله را خوب بهم بزنید و سپس در یک ظرف دردار  قرار دهید تا سرد شود،ژل گیاهی موی سر شما آماده است.

۲-آلوئه ورا: جایگزین ژل مو

هیچ چیزی بهتر از آلوئه ورا نمی تواند جایگزین طبیعی برای ژل موی سر شود.برای این کار کافی است که برگ های بالغ و رسیده آلوئه ورا را به مدت یک روز در آب قرار دهید و سپس داخل ان را خالی کنید.ژل آلوئه ورا هم یک حالت دهنده بسیار خوب است و هم کمک می کند موهای شما در حالتی که به ان مدل داده اید فریز بمانید.ژل آلوئه ورابهترین حالت دهنده طبیعی مو مردانه است که می تواند جایگزین تافت شود.

جایگزین ژل مو

۳-روغن بادام: امگا ۳ برای مو جادو میکند!

روغن بادام یک جایگزین تافت مناسب برای خانم هایی است که به زیبایی و سلامت موهای خود اهمیت می دهند.این روغن تقریبا تمام مواد مورد نیاز برای موها از جمله امگا۳ و اسید های چرب را به همراه دارد.قیمت مناسب،طبیعی بودن و دسترسی راحت این روغن را به بهترین جایگزین ژل مو تبدیل کرده است.

روغن بادام

استفاده از این روغن طبیعی بسیار آسان است و مثل ژل ها و روغن های موجود در بازار بکار میرود. ابتدا به میزان لازم از روغن را بر روی دست خود بریزید و سپس موهایتان را به روغن آغشته کنید. در انتها با یک شانه موهایتان را شانه بزنید این روغن جلوی خشکی موی سر را هم می گیرد و به صاف و مستحکم شدن موها بسیار کمک می کند.

۴-اسپری لیمو: بهترین اسپری مو و جایگزین تافت

اگر به دنبال یک اسپری موی مفید هستید که به شما حس تازگی بدهد این اسپری را از دست ندهید. لیمو بهترین حالت دهنده برای موهای چرب به شمار می رود.طرز تهیه این اسپری بسیار راحت است. ۲ لیموی متوسط را انتخاب کرده،لیمو ها را پوست کنده و تکه تکه می کنید، بهتر است لیمو ها تازه باشند.سپس آن ها را به همراه دو لیوان آب روی حرارت قرار می دهیم تا آب نصف شود.تفاله ها را دور ریخته و آب باقیمانده را در داخل یک بطری اسپری می ریزیم.حالا می توانیم از این اسپری برای دادن شادابی و طراوت به موهایتان استفاده کنید یک جایگزین طبیعی برای انواع حالت دهنده های مو آماده است.

لیمو

۵-روغن آرگان: معجونی هزارساله

این روغن را می توانید از انواع عطاری ها و داروخانه های گیاهی فراهم کنید. روش استفاده از این جایگزین تافت بسیار ساده است. یک قاشق غذا خوری از روغن آرگان را بر روی کف دست خود ریخته و به موهای خود بمالید. سپس با شانه به موهای خود حالت بدهید.در طی هزار سال گذشته از روغن آرگان برای طراوت ،حالت دهی و استحکام بخشی به موها استفاده می شده است.روغن آرگان می تواند کمک شایانی به افزایش رشد موهای شما بکند در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله ما درمورد  بهترین روش های طبیعی افزایش سرعت رشد مو سر در یک هفته مراجعه کنید.

روغن آرگان

۶-روغن زیتون: دشمن شوره سر

جایگزین طبیعی تافت مو: از فواید روغن زیتون هرچقدر بنویسیم کم است این روغن تاثیر بسزایی در کاهش شوره سر  و جلوگیری از ریزش موهای شما دارد .اگر دنبال یک جایگزین تافت می گردید یا می خواهید از محصولات ارگانیک استفاده کنید همینجاست،روغن زیتون.روغن زیتون علاوه بر حالت دادن به موهایتان آن را بسیار مستحکم می کند و درخشندگی و لطافت را به آن ها برمی گرداند.

روغن زیتون

۷-شی باتر: سوغاتی از آفریقا

شی باتر نوعی چربی است که از درخت شی(shea)  در آفریقا گرفته می شود.احتمالا برایتان جالب است که بدانید این ماده در صورتی که کمی گرم شود می تواند هم به عنوان جایگزین تافت و هم یک حجم دهنده عالی عمل کند.مراقبت در برابر شوره و ریزش مو از جمله خواص دیگر این گیاه جادویی از قاره سیاه است.

جایگزین ژل مو

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در مطلب امروز آی آر میکس سعی داشتیم تا مجموعه کاملی از اطلاعات در زمینه بهترین جایگزین برای تافت مو به شما منتقل کنیم و دست شما را برای انتخاب یک گزینه مناسب خودتان باز گذاشتیم، امیدواریم توانسته باشیم به شما دوستان در این زمینه کمک کنیم، اگر در مورد این مطلب نظر یا سوالی دارید خوشحال می شویم  آن را در بخش نظرات و پیشنهادات این پست با ما و دیگران در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

تبلیغات متنی