How to Make Wood Shelf with Recycled Stuff

آموزش مرحله به مرحله ساخت کتابخانه کوچک با وسایل دور ریختنی

۱
آموزش مرحله به مرحله ساخت کتابخانه کوچک با وسایل دور ریختنی
نمره 4 از 5 رای

یکی از مواردی که گاهی می تواند خانه ما را زیباتر کند یک کتابخانه کوچک است. ساخت کتابخانه با وسایل دور ریختنی هم به زیباتر شدن محیط خانه ما کمک می کند و هم باعث می شود برخی وسایل کهنه و قدیمی از حالت بی استفاده بودن دربیایند. امروز ما در آی آر میکس به آموزش ساخت کتابخانه با وسایل دور ریختنی می پردازیم و امیدواریم که بتوانید با کمک این آموزش خانه زیباتری برای خودتان فراهم کنید.

چگونه با وسایل دور ریختنی کتابخانه بسازیم؟

How to Make Wood Shelf with Recycled Stuff

ساخت وسایل گوناگون را پیش از این در آی آر میکس به شما آموزش داده بودیم برای مثال آموزش تصویری ساخت گلدان سیمانی و بتنی بزرگ در خانه که بسیار مورد استقبال قرار گرفت امروز هم می خواهیم شما را با این پرسش رو به رو کنیم که چگونه با وسایل دور ریختنی کتابخانه بسازیم؟ برای دانستن پاسخ این پرسش با ما همراه باشید

هدف ما از ساخت کتابخانه با وسایل دور ریختنی

ما می خواهیم یک محصول کلاسیک و زیبا داشته باشیم که علاوه بر محل قرار گیری کتاب برای قرار دادن وسایل تزئینی مانند بطری های رنگی و گلدان نیز مناسب باشد و طرح و رنگی نو به محیط زندگی شما بدهد. در ادامه با روش ساخت این کتابخانه آشنا می شوید.

مواد لازم برای ساخت کتابخانه کوچک

  • دو تخته چوب (با اندازه هایی حدود ۳۰ در ۱۰ و ضخامت ۳ سانتی متر)
  • ۲ یا ۴ کمربند چرمی بلند
  • چند میخ فولادی کوچک
  • خط کش
  • چکش

آموزش مرحله به مرحله ساخت کتابخانه کوچک با وسایل دور ریختنی

در پایان انتظار می رود شما بتوانید یک کتابخانه به شکل زیر داشته باشید، ایده ساخت کتابخانه با وسایل دور ریختنی جذابیت خاصی دارد اما چیزی که ما را برای این نوع آموزش ترغیب می کند این است که این مدل کتابخانه با وسایل اندک و هزینه بسیار پایین هم زیباست و هم قابل تغییر است.

آموزش مرحله به مرحله ساخت کتابخانه کوچک با وسایل دور ریختنی

شما می توانید رنگ و جنس تخته ها و ارتفاع کمربند ها(و همین طور کتابخانه) را هر زمان که خواستید تغییر دهید. ساخت وسایل تزئینی با چوب بسیار پرطرفدار است و ما پیش از این هم در آی آر میکس در مورد آموزش تصویری ساخت لوستر چوبی مدرن دست ساز با لوازم دور ریختنی به شما آموزش هایی داده بودیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

روش ساخت کتابخانه با وسایل دور ریختنی

مرحله اول: از دو طرف تخته ها به اندازه ۲ اینچ (۵ سانتی متر ) اندازه بگیرید و محل اندازه گیری شده را با مداد مانند تصویر زیر مشخص کنید. این کار برای تراز کردن نهایی کتابخانه کوچک شما بسیار مهم است

ساخت کتابخانه

مرحله دوم: کمربندها را طوری ببندید که اولا محیط دایره ای که تشکیل می دهند بالای ۶۰ اینچ (حدود ۱۵۰ سانتی متر) باشد و در ضمن هر دو کمربند دقیقا یک اندازه شوند.در داحل کمربند ابتدا جای دو تخته را مشخص کنید یک تخته باید در کف کربند قرار بگیرد و تخته بالای در ارتفاعی ۱۰ اینچی (تقریبا ۲۵ سانتی) از تخته پایینی باشد و با آن هم تراز باشد.

ساخت کتابخانه

مرحله سوم: در این مرحله از ساخت کتابخانه خانگی با وسایل دور ریختنی شما باید کمربند اول را برداشته و مطابق تصویر روی تخته اول قرار داده و با سه عدد میخ و چکش آن را به چوب اتصال دهید، سپس دقت کنید که کمربند دوم از لحاظ جایگاه سگک با کمربند اول همتراز باشد و سپس آن را هم بر روی تخته قرار داده و با ۳ عدد میخ کوچکتر ترازش کنید. در نظر داشته باشید محل قرار گیری کمربند روی تخته ها باید ۲ اینچ از طرفین تخته فاصله داشته باشد! که قبلا این میزان را در مرحله اول با مداد مشخص کرده بودیم.

ساخت کتابخانه

مرحله چهارم: تخته را به سمتی لبه ای که قرار است رو به بیرون قرار بگیرد بچرخانید و این قسمت را نیز همانند تصویر زیر با میخ محکم کنید.

ساخت کتابخانه

مرحله پنجم:  تخته ها را به بغل بخوابانید و تخته دوم را در فاصله ۱۰ اینچی(۲۵ سانتی متری) از تخته اول قرار دهید و سپس کمربند ها را با فاصله ۲ اینچی که قبلا مشخص کرده بودید تراز کنید.در این حالت با کمک چکش کمربند را به هر دو لبه سفت کنید تا تخته ها در جای خود محکم شوند. به تصویر زیر دقت کنید.

ساخت کتابخانه

مرحله ششم: به مراحل پایانی ساخت کتابخانه دیواری با وسایل دور ریختنی رسدیم. کار شما تقریبا تمام شده است. در این مرحله باید سعی کنید از یک دوست کمک بگیرید تا بتوانید این کتابخانه را به راحتی تراز و نصب کنید(برای اینکار میتوانید از برنامه تراز ihandy level استفاده کنید). در این مرحله برای این که مطمئن شوید که کتابخانه شما به خوبی محکم شده است باید از میخ های بلند برای محکم کردن آن استفاده کنید.

ساخت کتابخانه

پروژه ما برای ساخت کتابخانه خانگی با وسایل دور ریختنی به اتمام رسید و شما می توانید به راحتی به زیباسازی محیط کار یا خانه خود با قرار دادن کتاب و اشیا تزیینی در این کتابخانه بپردازید.

آموزش ویدیوی ساخت کتابخانه با وسایل دور ریختنی

در آخر ما آموزشی دیگر در قالب یک ویدیو در زمینه ساخت کتابخانه برای شما دوستان فراهم کردیم، پیشنهاد میکنیم آنرا مشاهده کنید.

 

اگر از این مقاله خوشتان آمد به شما پیشنهاد می کنیم که حتما آن را اجرایی کنید و همچنین مقاله ما در مورد ۴۰ ایده جالب و خاص ساخت کاردستی برای کسب درآمد را نیز مطالعه کنید و با برخی ایده های بسیار عالی آشنا شوید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس در مورد این آموزش مرحله به مرحله ساخت کتابخانه کوچک با وسایل دور ریختنی صحبت کردیم. در صورت داشتن نظر یا پیشنهادی از جانب شما علاقه مندان به ساخت وسایل دست ساز ، خوشحال می شویم که آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. طراحی سایت ارزان گفت:
    0

    فوق العاده مطلب کاربردی و آموزنده ای بود. ممنون از سایت خوبتون

تبلیغات متنی