آموزش گام به گام رقص شافل دنس به زبان فارسی در خانه

۲
آموزش گام به گام رقص شافل دنس به زبان فارسی در خانه
نمره 4.1 از 38 رای

برای یادگیری رقص لازم است هر فرد یک سبک رقص را انتخاب نماید. هر نوع رقص از تکنیک ‌هایی تشکیل شده که باید آنها را تمرین کنید و ماهر شوید. هدف شما به عنوان یک رقصنده به شما کمک می‌ کند تصمیم بگیرید کدام سبک رقص مثل رقص شافل برایتان مناسب است. ما در آی آر میکس قصد داریم با ارائه آموزش رقص شافل دنس به زبان فارسی در این مسیر به شما کمک کنیم.

آموزش مقدماتی و قدم به قدم حرکات شافل دنس

How to Shuffle Dance Move

یکی از انواع سبک ها رقص شافل یا همان رقص ریو (rave) حرکت تند پنجه و پاشنه پاها از مشخصه های بارز رقص شافل می باشد. شافل دنس رقص مخصوص پا می باشد که بیشتر با آهنگ های شاد اسپانیایی انجام می شود. اگر شما هم علاقه مند به این نوع سبک هستید با آی آر میکس همراه باشید تا آموزش قدم به قدم حرکات شافل دنس را به شما آموزش دهیم.

رقص شافل چیست؟

رقص شافل یا شافل ملبورن Melbourne Shuffle نوعی رقص باشگاهی و رقص ریو rave است که در اواخر دهه ۱۹۸۰ در حلقه‌ های موسیقی و رقص های محلی ریو زیر زمینی ملبورن استرالیا شکل گرفت و پیشرفت کرد. رقص شافل یا همان رقص ریو حرکت تند پنجه و پاشنه پاها از مشخصه های بارز رقص شافل می باشد که آن را مناسب برای انواع موسیقی الکترونیک ساخته است. این نوع رقص مدتی است که در ایران و توسط پسران و دختران ایرانی اجرا می شود.

بخش اول: حرکت T-Step

۱- حرکت تی استپ جز حرکات مقدماتی رقص شافل دنس است و یادگیری آن آسان است. مطابق تصویر حدود ۳ متر با پاهای خود این حرکت را انجام دهید. این طرز ایستادن اولیه جهت یادگیری تی استپ است.

بخش اول: حرکت T-Step

۲- پای راست خود را حدود ۱۵ سانتیمتر بالا بیاورید و پای چپ را داخل و در امتداد پای راست روی زمین بکشید. در حین بالا و پایین کردن پای راست، باید بتوانید همزمان پای چپ را در هر دو جهت روی زمین بکشید.

رقص شافل

۳- در این مرحله از آموزش کامل رقص شافل، همانطور که پای راست خود را در جهت بیرون به سمت بالا و پایین می برید، باید قادر باشید تا همزمان پای مخالف را در جهات چپ و راست هدایت کنید. با تمرین بیشتر این حرکت را سریع تر انجام دهید.

آموزش کامل رقص شافل

۴- رقص شافل نیز همانند دیگر سبک ها نیاز به تمرین زیاد دارد. بنابراین هرچقدر تمرین و ممارست بیشتری داشته باشید در انجام حرکات تبحر بیشتری پیدا خواهید کرد. حرکت تی استپ را ابتدا به آرامی و مقابل آینه انجام دهید و به تدریج سرعت انجام حرکات را افزایش دهید.

رقص شافل

۵- یادگیری حرکت تی استپ جز مراحل آموزش مقدماتی رقص شافل است. بنابراین پس از اتمام تمرین با پای راست، اکنون پای چپ خود را بالا آورده و پای راست را روی زمین در جهات چپ و راست روی زمین حرکت دهید. آنقدر این حرکات را با هر دو پا تکرار کنید که ملکه ذهن شما شود.

آموزش مقدماتی رقص شافل

بخش دوم: حرکت Running Man

۱- در این مرحله از آموزش ابتدایی رقص شافل پای چپ را بالا آورده و پای راست خود را روی زمین قرار دهید. در حالیکه پای چپ شما حدود ۱۵ سانتیمتر بالاتر از سطح زمین قرار دارد، پنجه پای راست باید سطح زمین را لمس نماید.

بخش دوم: حرکت Running Man

۲- پای راست خود را حدود ۱۵ سانتیمتر بلند کنید. در این حال باید زانوی شما در حالت خمیده قرار گرفته باشد. موقعیت پای چپ شما باید در همان حالت باقی بماند.

آموزش ابتدایی رقص شافل

۳- در این مرحله از آموزش قدم به قدم رقص شافل در حالیکه پای راست خود را روی زمین قرار می دهید، پای چپ را به سمت عقب بکشید.

آموزش قدم به قدم رقص شافل

۴- به این ترتیب با بلند کردن یک پا و گذاشتن پای دیگر روی زمین این حرکت را تکرار کنید. ابتدا به آرامی و مقابل آینه این حرکت را تمرین نمایید. خواهید دید که به تدریج سرعت چشم گیری در تکرار حرکات پیدا خواهید کرد.

حرکات شافل

۵- همانطور که در تصویر مشاهده می کنید با بلند کردن یک پا، خم کردن آن از زانو به طوریکه پنجه پای بلند شده رو به سطح زمین قرار گیرد و به طور همزمان پای مخالف به سمت عقب کشیده شود می توانید به راحتی حرکت Running Man در رقص شافل را انجام دهید.

Running Man در رقص شافل

بخش سوم: کنار هم گذاشتن حرکات رقص شافل

۱- پس از تمرین حرکات “T-Step” و ” ” Running Man اکنون می توانید توام با هم ترکیبی از این دو حرکت را انجام دهید. با حرکت تی استپ شروع به کار کنید و بلافاصله پس از آن حرکت بعدی را انجام دهید.

بخش سوم: کنار هم گذاشتن حرکات

۲- برای کسب مهارت بیشتر می توانید مجدد از Running Man به T-Step حرکت را انتقال دهید.

 Running Man به T-Step

۳- یک چرخش اضافه کنید. شما می توانید در خلال انجام حرکت T-Step با زدن یک چرخش به حرکت Running Man بازگردید. اضافه کردن این چرخش ها و به نوعی ایجاد یک وقفه، حرکات شما را جذاب و حرفه ای تر نشان خواهد داد. همچنین انجام این چرخش ها با ایجاد یک وقفه به شما کمک می کند که برای زدن حرکت بعدی کمی زمان داشته باشید.

 انجام حرکت T-Step

۴- در مرحله قبل از آموزش گام به گام رقص شافل با اضافه کردن یک چرخش به جذابیت حرکاتمان اضافه کردیم. در این مرحله می خواهیم با اضافه کردن حرکات دست و بازو کار خود را کامل تر نماییم.

آموزش گام به گام رقص شافل

آموزش ویدیویی رقص شافل دنس در خانه

پیش از این در آی آر میکس درباره آموزش تصویری روی دست راه رفتن؛ حرکت بالانس مبتدی با هم صحبت کرده بودیم و چند نکته ساده در این زمینه را به شما نشان داده بودیم. می توانید این آموزش را هم از آی آر میکس مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش رقص شافل به زبان فارسی را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما و دیگران در میان بگذارید. 

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. میترا گفت:
    17

    شافل چن حرکت دار؟

  2. Hedie گفت:
    6

    من همه ی حرکاته شافل را بلدم هم حرفه ای هم مبتدی فقط نمیدونم چه شکلی بهم وصلشون کنم که قشنگ بشن اگه میشه بیشتر بگید دربارش

تبلیغات متنی