How to Make Flowers Last Longer

آموزش تازه نگه داشتن گل چیده شده در خانه با ساده ترین روش ها

۲
آموزش تازه نگه داشتن گل چیده شده در خانه با ساده ترین روش ها
نمره 4.2 از 6 رای

شاید برایتان پیش آمده که یکی از دوستان یا نزدیکانتان برای شما شاخه ای گل هدیه می آورد یا به مناسبت روز خاصی دسته گلی به شما هدیه داده میشود، اما متاسفانه این گل ها طبیعی زیاد عمر نمی کنند و پس از گذشت چند ساعت پژمرده و زیبایی خود را از دست میدهند. برای همین موضوع ما امروز در آی آر میکس قصد داریم تا آموزش تازه نگه داشتن گل چیده شده در خانه با ساده ترین روش ها را به شما ارائه دهیم.

طرز تازه نگه داشتن گل طبیعی برای مدت طولانی

How to Make Flowers Last Longer

تازه نگه داشتن گل چیده شده یا به عبارت دیگر ثابت نگه داشتن گل طبیعی برخلاف آنچه به نظر می رسد نیاز به مهارت پیچیده ای ندارد و شاید حتی در ادامه تعجب کنید که چگونه بدون امکانات خاص و حرفه ای می توانید گل هایتان را تا مدت طولانی تری زیبا نگه دارید برخی دنبال نگهداری گل طبیعی در اسفنج هستند و برخی به دنبال نگهداری در آب اما ما راهکار های بهتری برای شما سراغ داریم.

گذاشتن گل در نوشابه

هرچه در مورد مضرات نوشابه برای بدن شنیده اید درست است اما، گل ها برخلاف انسان ها از این نوشیدنی های مضر بیشتر از ضرر فایده کسب می کنند. اگر هدف شما تازه نگه داشتن گل رز در خانه است بهتر است که یک چهارم لیوان از نوشابه را با سه چهارم  لیوان آب مخلوط کرده و گل ها را در آن قرار دهید. نتیجه این کار مطمئنا شما را شگفت زده می کند، قند موجود در نوشابه برای مدت ها گلبرگ های شما را زنده و با طراوت نگه می دارد.

نوشابه برای گل چیده شده

دقت کنید که بهتر است از نوشابه های غیر رنگی مانند سون آپ استفاده کنید. همچنین به شما توصیه می کنیم که مقاله ما در مورد برای تازه ماندن نان باگت چه کار کنیم؟ آموزش جلوگیری از بیات شدن نان باگت را هم بخوانید تا متوجه شوید که می توان عمر خیلی از محصولات فسادپذیر را افزایش داد.

اسپری مو برای تازه نگه داشتن گل طبیعی

کمی تعجب برانگیز می رسد که بتوان برای تازه نگه داشتن گل نرگس از اسپری مو استفاده کرد اما این وسایل به جز ثابت نگه داشتن حالت موهایتان می توانند برای تازه نگه داشتن گل طبیعی هم مورد استفاده قرار بگیرند. در نظر داشته باشید که برای این کار باید اسپری مو را برداشته و از فاصله ای نزدیک (سی سانتی متر) به گل ها اسپری بزنید. دقت کنید که شما باید از زیر برگ ها و گلبرگ ها به اسپری کردن بپردازید.

اسپری موگل چیده شده

روش تازه نگه داشتن گل با سرکه سیب

خیلی از ما وقتی به دنبال راه های تازه نگه داشتن گل طبیعی هستیم باید به سرکه سیب فکر کنیم. در ابتدا این موضوع شاید کمی عجیب به نظر برسد اما لازم است بدانید که این روش می تواند عمر گل چیده شده شما را دوبرابر کند.کافیست در یک لیوان آب دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و مقدار دو قاشق غذاخوری شکر سفید بریزید و خوب هم بزنید، محلول شما آماده است. کافیست تا گل ها را در این محلول قرار داده و از زیبایی و طراوتشان لذت ببرید.

سرکه سیب برای گل چیده شده

تازه نگه داشتن گل چیده شده با آسپرین

این موضوع  شاید عجیب به نظر بیاید اما برای شاداب ماندن گل طبیعی آسپرین هم جوابگو است. کافیست تا یک عدد قرص آسپرین را پودر کنید و آنرا در آب گلدان حل کنید. تنها باید دقت کنید که آب گلدان هر چند روز یک بار عوض شود و دوباره این کار را تکرار کنید.

گل چیده شده

مایع سفید کننده (وایتکس)

یکی از عجیب ترین راه ها برای شاداب ماندن گل طبیعی  استفاده از مایع سفید کننده است کافیست یک قطره سفید کننده و یک قاشق غذاخوری شکر را در یک لیتر آب حل کنید و گل هایتان را در محلول حاضر شده قرار دهید. شکر به رشد گل ها و حیاتشان کمک می کند و مایع سفید کننده نیز مانع خوبی برای مبارزه با باکتری هایی است که به فساد منجر می شود.

گل چیده شده

طرز تازه نگه داشتن گل طبیعی با سکه

مسلما منظورمان سکه طلا نیست پس آرامش خود را حفظ کنید و با ما در آی آر میکس همراه باشید.برای این کار کافیست یک یا دو سکه مسی را در گلدان قرار داده و سپس کمی شکر را با آن مخلوط کنید. نتیجه کار فوق العاده خواهد بود شکر مثل همیشه به رشد گیاه و شادابی گلبرگ ها کمک می کند و مس هم خاصیت ضد باکتریایی دارد و جلوی فساد گیاه را می گیرد.

سکه و گل طبیعی

روش تازه نگه داشتن گل با شکر

شکر خاصیت طراوت بخشی بسیار بالایی دارد کافیست سه قاشق غذاخوری شکر و دو قاشق غذاخوری سرکه سفید را با یک لیتر آب مخلوط کنید تا خوب هم بخورد و سپس باید ساقه گل ها را تا  سانتی متر در این محلول قرار دهید تا هم گل چیده شده با طراوت و زیبا بماند و هم  جلوی رشد و نمو باکتری ها گرفته شود. دقت کنید که سرکه سفید یک محیط غیر مناسب برای رشد باکتری هاست و همچنین مانع بزرگی برای پژمردگی گل ها در اثر گرما و سرمای هوا محسوب می شود.چنان چه من هم به جای نگهداری گل نرگس در آب از این شیوه سود می بردم.مسلما گل های من مدت طولانی تری زیبایی خود را حفظ می کردند.

شکر

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با آموزش تازه نگه داشتن گل چیده شده در خانه با ساده ترین روش ها آشنا شدیم یادتان نرود که گل همین پنج روز و شش  باشد،در ضمنچنان چه نظر یا پیشنهادی در این باره دارید می توانید آن را با ما در بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. Zahra گفت:
    0

    مرسی خیلی مطلب خوبی بود

  2. سعید فرهادی گفت:
    0

    سلام، خیلی ممنون از این آموزشتون
    بسیار کاربردی هست برای خانواده ما که گل و گیاه آپارتمانی زیاد داریم و نگهداری می کنیم.

تبلیغات متنی