What NOT to Pack in Your Carry-On Bag

وسایل ممنوع در بار هواپیما ؛ وسایل غیر مجاز داخل هواپیما کدام هستند؟

۰
وسایل ممنوع در بار هواپیما ؛ وسایل غیر مجاز داخل هواپیما کدام هستند؟
نمره 1 از 1 رای

سفر کردن یکی از مفیدترین تفریحات انسان ها بوده است اما قوانین خاصی دارد. جمع کردن وسایل مورد نیاز برای سفر، نیازمند ساک و چمدان می باشد اما باید به مواردی که ورود آن ها به هواپیما مجاز نیست، توجه ویژه ای داشت. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم به وسایل غیر مجاز در بار هواپیما نگاهی بیاندازیم و بعد از بررسی چند مورد از وسایل ممنوع پرواز، نکات مهم در این رابطه را به شما نشان دهیم.

چه وسایلی در هواپیما ممنوع است؟ معرفی وسایل ممنوع در بار هواپیما ایران ایر

What Not to Pack in Your Carry-On Bag

سفر کردن با کوله پشتی یا ساک دستی آرامش بیشتری را به شما می دهد و می توانید بسیار سبک سفر کنید. در این حالت نیازی به پرداخت هزینه بار ندارید و وسایلتان را هم داخل هواپیما می برید. با این کار از اتفاقات عجیب مثل گم شدن چمدان یا ساک در قسمت بار هواپیما جلوگیری می کنید و به طور کلی نسبت به سفر خود مطمئن تر خواهید بود. اما دانستن وسایل ممنوعه پرواز شدیدا مهم است و باید از آن ها اطلاع داشته باشید. برای همین قصد داریم تا در این مطلب آی آر میکس، وسایل ممنوع در بار هواپیما ایران ایر را به شما بگوییم و برخی موارد جهانی را با هم مرور کنیم.

وسایل ممنوع پرواز

مایعات بیشتر از ۱۰۰ میلی لیتر

امروزه محدودیت حمل مایعات در هواپیما در حال گسترش جهانی است اما قوانین مختلفی در بین کشورها و شرکت ها وجود دارد. به طور کلی باید از قانون عمومی وسایل ممنوعه در پرواز تبعیت کرد و نسبت به آن محتاط بود. تمام ظرف هایی که در هواپیما با خود می برید، نباید بیشتر از ۱۰۰ میلی لیتر حجم داشته باشند و در غیر این صورت جزو وسایل ممنوع پرواز خواهند بود. بنابراین باید هنگام خرید شامپو و مایعات دیگر این نکته را در ذهن داشته باشید و ظرف های بالای ۱۰۰ سی سی را خریداری نکنید. طبیعتا می توانید از گزینه های مخصوص سفر مواد استفاده کنید و مثلا شامپو یا خمیر دندان کوچک و جیبی بخرید.

مایعات بیشتر از 100 میلی لیتر

البته قوانین پیرامون مواد دارویی که مایع هستند ممکن است در بین کشورها متفاوت باشد. بهتر است پیش از سفر به کشوری که قوانینش را نمی دانید، به دنبال اصول پرواز آن ها باشید و از افراد حرفه ای سوال کنید. ممکن است در برخی از کشورها این قانون ۱۰۰ سی سی وجود نداشت باشد یا داروی شما جزو موارد استثنا قرار بگیرد.

وسایل غیر مجاز در قسمت بار هواپیما: اجسام تیز و خطرناک

وسایل ممنوعه به داخل هواپیما ایران: این موضوع نیاز به توضیح خاصی ندارد و در هواپیما نباید اجسام نوک تیز و خطرناک به همراه داشت. طبیعتا همراه داشتن این نوع وسایل به منزله یک سلاح تلقی می شود و شامل موارد امنیتی خواهد شد. قیچی، چاقو، کاتر یا موارد مشابه را نباید در اختیار داشت و حمل این وسایل ممنوع فقط از طریق چمدان و ساک های قسمت بار ممکن خواهد بود. البته قوانین خاصی در بین کشورها وجود دارد و مثلا در برخی نقاط، حمل قیچی های کوچکتر از ۶ سانتی متر مانعی ندارد.

اجسام تیز و خطرناک

نکته جالب توجه این است که همراه داشت میل قلاب بافی در هواپیما مانعی ندارد و این مورد جزو وسایل ممنوع در بار هواپیما به حساب نمی آید. البته برخی کشورها می گویند حمل میل های پلاستیکی بافتنی نسبت به میل های فلزی ارجح می باشد. قوانین پیرامون موارد تیزی مثل تیغ ریش چندان یکسان نیستند اما توصیه می شود از موارد یک بار مصرف استفاده شود تا حمل ساده تری را در پی داشته باشد.

وسایل غیر مجاز در بار هواپیما: تجهیزات ورزشی

چوب های بیسبال، تیر و کمان، وسایل گلف، چوب اسکی و تقریبا هر مورد ورزشی دیگر را نمی توان به درون هواپیما آورد و باید به قسمت بار تحویل داده شوند. البته این مسائل عمومی نیستند و باید با کشور مربوطه آن ها را چک کرد. به طور کلی تجهیزات ورزشی جزو وسایل غیر مجاز در قسمت بار هواپیما ماهان محسوب می شوند و نباید آن ها را با خود حمل کرد.

تجهیزات ورزشی

وسایل دفاع شخصی

وسایلی مثل اسپری فلفل یا پنجه بوکس را نمی توان به داخل هواپیما آورد و جزو وسایل غیر مجاز در بار هواپیما محسوب می شوند. در صورتی که حمل این وسایل ممنوع برای شما ضروری است، می توانید آن را در محفظه کوچک و خاصی قرار دهید و با اطلاع از مسئولان پرواز اقدام به حمل آن ها کنید. البته همیشه حمل این موارد را باید با پرواز مربوطه چک کرد زیرا برخی نقاط روی این مسائل شدیدا سخت گیر هستند.

وسایل ممنوعه در پرواز: جعبه ابزار

حمل هر گونه ابزار مثل چکش و انبردست مجاز نیست زیرا این موارد جزو وسایل ممنوعه در فرودگاه به حساب می آیند و باید از حمل آن ها خودداری کرد. البته می توان این وسایل را در قسمت بار هواپیما و با اطلاع مسئولین پرواز حمل کرد اما اجازه ورود آن ها به درون هواپیما وجود ندارد. شاید از نظر شما سیم چین یا فازمتر جزو وسایل خطرناک یا اصطلاحا سلاح محسوب نشود، اما نظر مسئولان پرواز چیز دیگری است!

 جعبه ابزار

کبریت، فندک و وسایل قابل اشتعال

فکر می کنم همه بتوانیم روی این مسئله که آتش زدن هواپیما فکر خوبی نیست، اتفاق نظر داشته باشیم. لطفا تمام مواد شیمیایی قابل اشتعال و البته فندک و کبریت را در خانه بگذارید و از حمل آن ها به درون هواپیما جدا خوددرای کنید. ضمن این که گزینه های آتش بازی هم جزو وسایل ممنوعه در پرواز خارجی محسوب می شوند و نباید آن ها را به همراه داشت. حمل فقط یک فندک در برخی از پروازها مانعی ندارد و جزو وسایل ممنوع پرواز به حساب نمی آید اما باید با قوانین کشور مربوط چک شود.

کبریت، فندک و وسایل قابل اشتعال

خوراکی هایی مثل گوشت و میوه

گوشت و میوه هم جزو وسایل ممنوعه به داخل هواپیما در بسیاری از کشورها هستند. هنگامی که یک سفر بین المللی دارید، بهتر است چنین مواردی را با خود حمل نکنید اما می توانید در حد نیاز طول سفر، خوراکی های سبک به همراه داشته باشید. مطمئن شوید که فقط به اندازه طول سفر با خود خوراکی دارید و در غیر این صورت ممکن است در هنگام فرود در مقصد، با مشکلاتی مواجه شوید. حمل گوشت به میزان زیاد هم جزو موارد و وسایل ممنوع در سفر محسوب می شود.

خوراکی هایی مثل گوشت و میوه

مواردی که بهتر است با خود حمل نکنید!

تا به اینجا وسایل ممنوعه در بار هواپیما را با هم مرور کردیم اما قصد داریم چند مورد دیگر را با هم مرور کنیم. این موارد جزو وسایل ممنوع در سفر هوایی نیستند اما بهتر است از همراه داشتن آن ها خودداری کرد:

  • غذاهای بدبو: حمل کردن غذاهایی مثل تخم مرغ آب پز یا ماهی توصیه نمی شود و می تواند همسفران شما را ناراحت کند.
  • لاک ناخن: می توانید لاک ناخن را با خود و در کوله پشتی خود حمل کنید اما لطفا در حین سفر از آن استفاده نکنید!
  • عطر و ادکلن: استفاده از عطر به میزان کافی همیشه و در همه جا توصیه می شود اما در حین سفر بهتر است در مصرف آن احتیاط کرد. برخی از افراد نسبت به برخی از بوها حساس هستند و می توانید در حین سفر از عطر کمتری استفاده کنید.

وسایل ممنوعه در بار هواپیما

توصیه می کنیم بعد از مطالعه این مطلب، نگاهی هم به معرفی کامل تفاوت پناهندگی با اقامت ، پناهنده با پناهجو بیاندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره وسایل ممنوع در پرواز با هم صحبت کردیم و وسایل غیر مجاز در قسمت بار هواپیما ترکیش را با هم مرور کردیم. طبیعتا نمی توان لیست بالا را لیست کامل و جامعی دانست و قوانین کشورهای مختلف، تفاوت زیادی با هم دارد. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی