How to Remove and Prevent Weeds in Walkways

آموزش راه های از بین بردن علف هرز بین کاشی ها

۲
آموزش راه های از بین بردن علف هرز بین کاشی ها
نمره 3.5 از 2 رای

علف هرز همانطور که از اسمش پیداست گیاهی نابجا می باشد و در جایی می روید که حضورش نامطلوب است. دسته ای از این علف ها در مسیر رفت و آمد و ما بین موزاییک ها رشد کرده و چهره ای زشت به آن محدوده می دهند. اما نگران نباشید ما در این مطلب آی آر میکس راه های از بین بردن علف هرز بین کاشی ها را به شما دوستان آموزش میدهیم.

جلوگیری از رشد گیاهان هرز مابین موزاییک ها

How to Remove and Prevent Weeds in Walkways

علف ‌های هرز به دلیل صدمه ‌ای که به گل‌ ها و گیاهان مورد علاقه‌ ما می‌ زنند، گیاهان مهاجم و مضر محسوب می ‌شوند. متاسفانه از بین بردن چنین گیاهان سرسختی کار ساده ای نیست اما می توان به‌ جای سموم بازاری که ترکیبات شیمیایی و معمولا خطرناکی دارند، از چند راهکار خانگی ساده جهت از بین بردن گیاهان هرز استفاده نمود. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا آموزش راه های از بین بردن گیاهان هرز مابین موزاییک ها را با شما در میان بگذاریم.

آموزش راه های از بین بردن علف هرز مابین موزاییک ها

۱- کندن علف هرز با بیلچه

دلایل متعددی وجود دارد که چرا اکثریت مردم تمایل به استفاده از مواد شیمیایی جهت از بین بردن علف هرز را ندارند. مواد شیمیایی علاوه بر اینکه می تواند برای محیط زیست خطرناک باشد، ممکن است به گیاهان مورد علاقه شما آسیب برساند و آنها را از بین ببرد. همچنین کودکان و حیوانات خانگی نیز از مضرات این مواد شیمیایی بی بهره نخواهند ماند.

علف هرز پیاده رو

بنابراین اگر شما هم تمایل به حذف انواع علف های هرز به طور کاملا ایمن و استفاده از روش های طبیعی و غیر شیمیایی را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

الف) به زور بیرون کشیدن علف هرز: برای کندن علف هرز و بیرون کشیدن آنها از مابین موزاییک یا کاشی می توانید از یک ابزار باریک و محکم همچون پیچ گوشتی استفاده کنید تا به طور کامل از ریشه قطع شود.

1- کندن علف هرز با بیلچه

ب) استفاده از آب داغ. استفاده از آب جوش یک راهکار بسیار موثر و ساده برای از بین بردن هر نوع علف هرز است. به این صورت که پس از جوش آمدن آب، بلافاصه آن را به طور مستقیم روی تمامی علف ها بریزید. گرما علف های هرز را به طور کامل ریشه کن می کند. روش های دمایی کنترل علف های هرز بدین دلیل مورد توجه قرار گرفته اند که ضمن کنترل سریع علف های هرز، بقایای شیمیایی در آب و خاک هم بجای نمی گذارند. گرما موجب تغییر ماهیت و تجمع سلول های پروتئینی، تورم و سرانجام پاره شدن پروتولاست شده که در نهایت مرگ سلول را به همراه خواهد داشت. بسته به زمان قرار گرفتن در معرض حرارت این تغییر ممکن است در ۴۵ درجه سانتی گراد شروع شود.

ج) وجین کردن. علف های هرز قابل مشاهده در باغ یا مابین موزاییک ها را به طور کامل به کمک دست از ریشه بیرون بکشید. این کار ساده ترین راه حل برای از بین بردن علف های هرز ناخواسته موجود در باغ یا چمن ها می باشد. شما همچنین می توانید ریشه علف های هرز را با چاقو یا هر وسیله دیگری از زیر سطح خاک بیرون بکشید. دقت کنید هنگامی که خاک مرطوب است، علف های هرز براحتی با ریشه از خاک بیرون کشیده می شوند. همچنین به این منظور می توانید از دستگاه وجین علف های هرز نیز استفاده کنید.

استفاده از آب داغ

۲- استفاده از علف کش های طبیعی

شما می توانید انواع علف کش های شیمیایی را به راحتی از فروشگاه ها خریداری کنید یا با ترکیب چند ماده طبیعی آنها را به راحتی در خانه تهیه نمایید. انتخاب با خود شما است.

الف) سرکه. شما می توانید با مقداری سرکه و مایع ظرف شویی، نوعی سم گیاهان هرز تولید کنید. به این صورت که برای هر یک فنجان سرکه، به یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی نیاز دارید. سرکه و مایع ظرفشویی را درون بطری قابل اسپری ریخته و خوب مخلوط کنید. پس از آن می توانید به راحتی ترکیب را به طور مستقیم روی علف های هرز اسپری نمایید. سرکه بر روی همه گیاهان به یک اندازه اثر منفی دارد پس بهتر است اسپری کردن را با دقت زیاد و مستقیما روی علف های هرز انجام دهید تا به گیاهان مورد علاقه‌ شما و خاک باغچه آسیبی نرسد.

سرکه

ب) جوش شیرین. در صورتیکه به سرکه دسترسی ندارید، جوش ‌شیرین جانشین مناسبی برای از بین بردن گیاهان هرز مابین کاشی ها است. کافی است کمی جوش ‌شیرین در مناطقی از باغچه که علف ‌های هرز رشد کرده ‌اند بریزید تا خاک آن نقاط برای رشد علف های هرز نامناسب ‌شود. برای جلوگیری از رشد علف های هرز در گوشه و کنار حیاط یا درز بین موزاییک ‌ها و دیوارها نیز می ‌توانید از جوش ‌شیرین استفاده کنید.

علف کش های طبیعی

ج) نمک. استفاده از محلول یک پیمانه نمک و دو پیمانه آب جوش که برای جلوگیری از رشد گیاهان هرز باید مستقیما روی علف های هرز ریخته شود. نمک خشک به‌ تنهایی نیز مؤثر است ولی باید با دقت زیادی استفاده شود. چراکه استفاده‌ بیش ‌از حد از آن می ‌تواند تمام گیاهان موجود در ناحیه را نابود کند. در صورتیکه از نمک برای حذف علف های هرز مابین موزاییک استفاده می کنید، می توانید نمک را به تنهایی و بدون مخلوط کردن با آب به طور مستقیم روی محل مورد نظر بپاشید.

۳- مالچ و مالچ پاشی

برای جلوگیری از رشد گیاهان هرز در مسیر راه و ما بین موزاییک و کاشی ها می توانید از مالچ استفاده نمایید. مالچ باغ شما را تمیز و به اصطلاح شسته و رفته نشان می ‌دهد. مالچ به حفظ رطوبت خاک در فصل تابستان، جلوگیری از رشد علف ‌های هرز و حفاظت از ریشه گیاهان در فصل زمستان کمک می ‌کند و مفید برای جنبه ‌های تزیینی باغ یا حیاط شما خواهد بود.

مالچ و مالچ پاشی

در کنار تمام این اقدامات، هر زمان که فرصت کردید علف ‌های هرز را با دست از خاک بیرون بکشید. با این کار می ‌توانید فقط گیاهان ناخواسته و مهاجم را از بین ببرید و باغچه‌ یا حیاط خود را مطابق میلتان کنترل کنید. پیش از این هم درباره فصل و زمان کاشت سبزیجات، صیفی جات زراعی مناسب فصل بهار در خانه و البته آموزش نحوه کاشت انواع سبزیجات ارگانیک در آپارتمان با هم صحبت کرده بودیم و توصیه می کنیم این مطالب را هم مطالعه کنید.

علف هرز

آموزش ویدیویی از بین بردن گیاهان هرز

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش راه های از بین بردن علف هرز مابین کاشی و موزاییک را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. سعید فرهادی گفت:
    1

    عالی بود این آموزشتون، یکی از دغدغه های همیشگیه توی فصل بهار و تابستون برامون

  2. لیلی گفت:
    1

    عالی بود . ممنون

تبلیغات متنی