How to Decorate Ordinary Candles

آموزش تصویری تزیین شمع با گل خشک ، مروارید ، نگین و وسایل ساده

۰
آموزش تصویری تزیین شمع با گل خشک ، مروارید ، نگین و وسایل ساده
نمره 3.3 از 4 رای

شمع ها یکی از رومانتیک ترین و در عین حال مفید ترین وسایل تزیینی خانه ها محسوب می شوند. با کمی حوصله و خلاقیت می توان از شمع های عادی، لوازم دکوری جذاب ساخت و زیبایی بیشتری در خانه ایجاد کرد. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم به شما تزیین شمع با وسایل ساده را نشان دهیم؛ با ما همراه باشید.

چگونه شمع را با گل خشک یا نگین تزیین کنیم؟

How to Decorate Ordinary Candles

همانطور که گفته شد، با کمی حوصله و خلاقیت می توان شمع های عادی را به مواردی جذاب تبدیل کرد. برای انجام تزیین های این مطلب، نیاز به هزینه زیاد و شمع خاصی نیاز ندارید و هر گونه شمع عادی برایتان کاربرد خوبی خواهد داشت. ضمن این که روش های تزیینی این مطلب تنها موارد تزیینی نیستند و هیچ محدودیت خاصی برای تزیین انواع مختلف شمع در خانه وجود ندارد. ضمن این که می توانید از این ایده ها برای تزیین تمامی شمع های ژله ای هم استفاده کنید.

تزیین شمع

مواد لازم برای تزیین کردن شمع های مختلف

برای تزیین شمع وارمر یا دیگر شمع ها، می توانید از وسایل مختلفی استفاده کنید. روبان ها و برچسب های رنگی، مرواریدهای تزیینی، دانه ها و مهره های مختلف (مثل دانه های تسبیح)، نخ های رنگی، پارچه های مختلف و هر چیز دیگری که به نظرتان جذاب و خلاقانه می آید مناسب خواهد بود.

مواد لازم برای تزیین شمع های مختلف

اگر کودک در خانه دارید می توانید از موارد کودکانه استفاده کنید. برچسب های کارتونی یا رنگ های شاد می تواند برای تزیین انواع شمع کودکان مناسب باشد. اگر خیاطی می کنید و با پارچه ها راحت هستید، می توانید از پارچه های مختلف، دکمه، سوزن و سنجاق های مختلفی کمک بگیرید. در هر صورت هیچ محدودیتی در انتخاب وسایل تزیینی برای شمع وجود ندارد. چند ایده برای دکور انواع شمع فانتزی یا کودکانه را در تصاویر زیر مشاهده می کنید:

تزیین شمع فانتزی

تزیین کردن شمع با نگین

برای شروع تزیین با نگین یا موارد دیگر، ابتدا باید آن را در پایه یا نگهدارنده شمع قرار دهید. تزیین شمع با کنف و نگین یا وسایل دیگر بر روی پایه آسان تر خواهد بود و در غیر این صورت ممکن است با شکستگی شمع در حین کار مواجه شوید. اگر نتوانستید پایه ای برای شمع خود پیدا کنید، باید چاره ای بیاندیشید و سعی کنید شمع را در جایی ثابت کنید.

تزیین شمع با نگین

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، دکمه های ساده هم می توانند برای تزیین انواع مختلف شمع به کار بیایند. این دکمه ها را می توان به سادگی درون شمع فرو کرد و ظاهر جالبی به آن بخشید. سپس می توانید از کنار و با حالت های مختلفی دکمه ها را وارد شمع کنید.

تزیین شمع با نگین در خانه

آموزش تزیین کردن شمع با مروارید

به جز دکمه، می توانید از نگین یا مروارید استفاده کنید و ظاهر متنوعی به شمع خود ببخشید. همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می کنید، با کمی مروارید یا نگین ساده، ظاهری مشابه گل ایجاد شده است. می توانید از روبان های پارچه ای برای تزیین بیشتر شمع خود کمک بگیرید. برای بهبود ظاهر شمع می توانید از تزیین شمع با مروارید لپه ای کمک بگیرید.

تزیین شمع با مروارید لپه ای

دکور کردن شمع با دستمال کاغذی

یکی از روش های دکور انواع شمع در خانه، استفاده از دستمال کاغذی یا ورقه های نازک کاغذی می باشد. می توانید از کاغذهای نازک مومی یا کاغذهای پوستی استفاده کنید و طرح دلخواه خود را روی آن رسم کنید. مثلا به تصویر زیر دقت کنید:

 تزیین شمع با دستمال کاغذی

فقط کافی است که طرح مورد نظر خود را روی دستمال کاغذی بکشید و آن را به اندازه شمع ببرید (توجه کنید که طرح را باید بر روی دستمال کاغذی و نه کاغذ مومی بکشید). سپس باید آن را با چسب به شمع بچسبانید اما برای ظرافت بیشتر، همانند تصویر زیر یک تکه کاغذ مومی روی آن بکشید:

کاغذ مومی

حالا با کمک چسب تفنگی باید روی کاغذ مومی و البته طرح مورد نظر خود را گرم کنید. این کار باعث می شود تا شمع کمی ذوب شده و طرح شما به آن وارد شود:

تزیین شمع با کاغذ مومی

حالا فقط کافی است کاغذ مومی را از روی شمع بردارید و حاصل کار خود را تماشا کنید.

کاغذ مومی و شمع

طبیعتا می توانید هر طرحی که دوست دارید روی شمع استفاده کنید و هیچ محدودیتی در طرح های شما وجود ندارد. قطعا استفاده از طرح های پیچیده تر سخت می باشد و می توانید از طرح های ساده شروع کنید.

تزیین کردن شمع با گل خشک

یکی دیگر از تزیین های زیبا برای شمع، استفاده از گل های خشک می باشد. برای تزیین کردن شمع با گل خشک باید شمع را روشن کنید تا گرم شود. حالا سعی کنید تا گل خشک مورد نظر خود را با یک قاشق گرم به آرامی وارد بدنه شمع کنید؛ این کار را باید از گوشه های گل خشک شروع کنید و به آرامی آن را به درون شمع هل دهید.

تزیین شمع با گل خشک

فشار زیاد به گل می تواند باعث خرد شدن آن و البته از بین رفتن شمع شود. این قسمت کمی حوصله و تجربه می خواهد و شاید نیاز به استفاده از چند شمع و گل داشته باشید. قاشق گرم را به آرامی به گل خشک فشار دهید و آن را به درون شمع ببرید. وقتی که میزان کافی از گل وارد شمع شد، باقی آن را با قیچی ببرید تا ظاهر تمیز تری داشته باشید.

تزیین شمع با گل خشک

نکته: دکور کردن شمع با نمد هم می تواند مفید باشد اما توصیه می شود از نمد برای تزیین جاشمعی استفاده کنید زیرا حاصل کار بهتری خواهید داشت.

ایده های بیشتر برای دکور انواع شمع در خانه

چند ایده دیگر برای تزیین انواع شمع را در بخش زیر مشاهده می کنید. مثلا می توانید از طرح تخم مرغی برای تزیین خود شمع استفاده کنید (با کمک چاقو و بریدن بدنه شمع):

تزیین شمع به شکل تخم مرغ

یا می توانید تزیین شمع وارمر خود را به شکل کاکتوس انجام دهید:

 تزیین شمع وارمر به شکل کاکتوس

یک ایده جذاب و البته کاربردی، طراحی جامشعی یا پایه شمع به شکلی است که هنگام استفاده از آن، ذوب شدن شمع را در پایه داشته باشیم. به تصویر خلاقانه زیر توجه کنید و با کمی حوصله و استفاده از پلاستیک شفاف، شکل زیر را بسازید. سپس می توانید با برعکس کردن پایه، شمع جدیدی داشته باشید!

تزیین خلاقانه شمع

پیش از این ایده هایی برای تزیین فندک به شما ارائه کرده بودیم و می توانید آن ها را هم در آی آر میکس مطالعه کنید.

آموزش ویدیویی دکور کردن شمع با نگین و وسایل ساده

در آخر برای شما دوستداران کاردستی ویدیویی از نحوه تزیین کردن شمع در خانه فراهم ساختیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس قصد داشتیم تا نگاهی به دکور کردن شمع با مواد ساده بیاندازیم و چند روش ساده برای دکور انواع مختلف شمع را به شما نشان دهیم. اگر در این رابطه نظر یا تجربه ای دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی