How to Get Rid of Neck Lines

آموزش ۱۲ راهکار از بین بردن خط گردن و چروک گلو

۰
آموزش ۱۲ راهکار از بین بردن خط گردن و چروک گلو
نمره 2.5 از 2 رای

چین و چروک ‌های اولیه ‌ای که در گردن مشاهده می‌کنید عمدتا خطوط افقی هستند که در اثر افزایش سن اتفاق می افتند. با بالا رفتن سن تولید کلاژن در بدن کاهش می ‌یابد در نتیجه روی قابلیت ارتجاعی پوست شما اثرگذار است. این مسائل می توانند موجب تولید چروک گلو و خط گردن بر روی پوست شما شوند و باید به فکر راه های از بین بردن آنها بود.

چگونه از چین و چروک های گردن خلاص شویم؟

How to Get Rid of Neck Lines

اگرچه پیری عامل اصلی ایجاد چین و چروک در ناحیه گردن و سینه است، اما عوامل دیگری همچون مصرف دخانیات، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و مراقبت ناکافی نیز می تواند اثرگذار باشد. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا ۱۲ راهکار موثر رفع چروک زیر گلو و درمان آن را با شما در میان بگذاریم.

۱- استفاده از ضد آفتاب با SPF مناسب

SPF یا همان Sun Protection Factor در واقع فاکتور و معیار توان محافظت کرم ضد آفتاب از پوست در مقابل اشعه خورشید است. مسلما هر چه عدد SPF بزرگتر‌ باشد قدرت کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید بیشتر است.

ضد آفتاب با SPF مناسب

هر دو اشعه UVA و UVB خورشید مضرند و سبب ابتلا به سرطان پوست می‌شوند؛ اما اشعه UVA عامل چروک و پیری پوست و اشعه UVB عامل آفتاب ‌سوختگی نیز است. بنابراین جهت جلوگیری از خط گردن در سنین بالاتر حتما از ضد آفتاب استفاده نمایید.

۲- انجام تمرینات ورزشی و ماساژ

یکی از راه های درمان چروک زیر گلو و جلوگیری از خط گردن با افزایش سن، ماساژ صورت و گردن است. این کار ساختمان عضلانی گردن شما را سفت خواهد کرد و پوست افتاده را کمی جمع می کند.

تمرین ورزشی مخصوص گردن

یکی از روش های آموزش گرفتن خط گردن به این صورت است که بنشینید و سرتان را به سمت سقف بالا ببرید. در حالیکه در این وضعیت هستید، لبهایتان را به سمت بالا جمع کنید. طوریکه انگار سعی دارید آسمان را ببوسید. برای یک تمرین اضافه، زبان تان را بیرون بیاورید و سعی کنید چانه خود را با آن لمس کنید. بعد از نگه داشتن زبان در این وضعیت برای چند ثانیه، باید در ناحیه گردن احساس کشیدگی کنید.

۳- استفاده از سرم ویتامین C برای رفع چروک گلو

تاثیر استفاده از سرم ویتامین C شامل کلاژن سازی است که با بالا رفتن سن و کاهش آن، چین و چروک های صورت، خط گردن و لک های پوستی پدیدار می شود. شما می توانید از ویتامین C و سبزیجات برای از بین بردن خط گردن یا چروک گلو استفاده کنید یا سرم ویتامین C را روی پوست قبل از خواب ماسک نمایید.

سرم ویتامین سی

سرم های ویتامین C را هم می توانید به صورت خانگی تهیه کنید و هم از فروشگاه های آرایشی بهداشتی یا داروخانه ها خریداری نمایید (البته با مشورت پزشک).

۴- استفاده از کرم حاوی رتینول

رتینول از مشتقات ویتامین A است که به‌عنوان عنصر ضد پیری در بیشتر محصولات مراقب از پوست یافت می ‌شود. رتینول، متابولیسم سلول ‌های پوست را بیشتر و درنتیجه تولید کلاژن را تقویت می ‌کند. بنابراین یکی از راه های از بین بردن خط های گردن استفاده از چنین محصولات پوستی طبق نظر پزشک است.

۵- از بین بردن خط های روی گردن با روغن نارگیل

روغن نارگیل ماده ای ارگانیک، سالم و مطمئن برای مبارزه با خط گردن است. روغن نارگیل به عنوان یک کلاژن تقویت کننده طبیعی عمل می کند. همچنین می تواند بازسازی کلاژن در پوستمان را تسهیل بخشیده و باعث از بین رفتن چین و چروک و جلوگیری از خط گردن شود. نتیجه آن داشتن پوستی روشن و صاف است.

خط های روی گردن با روغن نارگیل

۶- انواع سرم های پوستی

امروزه استفاده از سرم ها بسیار رواج یافته است. بسیاری از ترکیبات آنها ممکن است در مرطوب ‌کننده‌ ها نیز استفاده شود، اما اثرات مرطوب کننده ها نسبت به استفاده از سرم کمتر است. شاید این مسأله به دلیل حالت ژل مانند و روغنی سرم‌ ها باشد. مرطوب ‌کننده ‌ها چون غلظت بیشتری دارند به خوبی سرم ‌ها نمی ‌توانند در منافذ پوست رخنه کنند.

دتینول یکی از مواد اولیه ضد چروک است و سرم‌ های حاوی دتینول برای کاهش میزان چین و چروک و خط گردن مناسب هستند. این سرم‌ ها اغلب حاوی آب و سیلیکون هستند و این دو ماده باعث می ‌شوند تا سرم بیشتر در لایه‌ های پوست نفوذ کند.

۷- نوشیدن آب

یکی از مهمترین راه های رفع خط گردن و به طور کلی زیبایی پوست، نوشیدن آب است. به گفته پزشکان، مصرف ۸ لیوان آب در روز پوست را شفاف و جوان می کند، لکه های پوست را از بین می برد و طراوت و شادابی خاصی به پوست صورت می بخشد. برای از بین بردن خط گردن و داشتن پوستی زیبا نوشیدن آب را فراموش نکنید.

نوشیدن آب

۸- تمیز نگه داشتن ناحیه گردن

اگر جز افرادی هستید که ورزش می کنید و فعالیت نسبتا زیادی دارید، حتما از تمیز نگاه داشتن ناحیه گردن خود غافل نشوید؛ چراکه تعریق موجب تجمع باکتری در این ناحیه و ایجاد خط گردن در طی زمان خواهد شد. بنابراین سعی کنید همیشه ناحیه گردن خود را تمیز نگه داشته و روزانه با آب و صابون بشویید.

۹- صاف نگه داشتن گردن

وقتی ساعت‌ ها با گردن خمیده به گوشی موبایل و صفحه کامپیوتر خیره می شویم پوست گردن پیر می ‌شود. بهترین کار برای جلوگیری از این مشکل این است که کمتر به صفحه موبایل و کامپیوتر خیره شویم. راه حل دیگر این است که صفحه موبایل و کامپیوتر را هم تراز با چشم ‌ها قرار دهیم تا از چروک شدن پوست گردن جلوگیری کنیم.

۱۰- اضافه کردن اسیدهای چرب در برنامه غذایی

اسیدهای چرب به بازسازی کلاژن کمک می کند و در نتیجه باعث شکل گیری سلول های جدید و از بین رفتن سلول های مرده و کهنه می شود. مصرف اسیدهای چرب نه تنها برای از بین بردن چین و چروک بلکه برای سلامت تمام بدن مفید است.

اسیدهای چرب در برنامه غذایی

۱۱- لیفت گردن

لیفت گردن نوعی جراحی زیبایی است که موجب می ‌شود خطوط و چروک گردن از بین بروند. در این روش علاوه ‌بر این‌ که شیار ها و خط گردن کمتر می‌ شود، افتادگی پوست ناحیه خط فک نیز برطرف می‌ گردد.

۱۲- انواع ماسک های طبیعی

ماسک های طبیعی از روش های خوب و بدون عوارض برای رفع چین و چروک پوست صورت و خط گردن هستند که می توانند خیلی سریع پوست را ریکاوری کرده و زیبایی پوست را دو چندان کنند.

ماسک های طبیعی و زیبایی پوست

از جمله این ماسک ها، ترکیب عسل و موز است. برای درست کردن این ماسک، یک عدد موز را له کنید و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا خمیری شود. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی گردن بمالید و بعد با آب شسته و مرطوب کننده بزنید. روش تهیه انواع این ماسک ها را می توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت پیدا کنید.

پیش از این درباره بهترین راه های صاف شدن پوست صورت و بدن، درمان پوسته پوسته شدن پوست کف دست با طب سنتی و البته از بین بردن خط خنده با هم صحبت کرده بودیم و می توانید این مطالب را هم دنبال کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش ۱۲ راهکار از بین بردن خط گردن و چروک گلو را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی