چگونه مو را دکولوره کنیم؟ آموزش روش های دکلره مو در خانه

۰
چگونه مو را دکولوره کنیم؟ آموزش روش های دکلره مو در خانه
نمره 4 از 1 رای

روش های پاک کردن رنگ مو یا در اصطلاح دکلره مو راه چاره ای است برای خانم هایی که موهایشان را رنگ کرده اند ولی از نتیجه کار راضی نیستند. خوشبختانه چندین راهکار طبیعی و خانگی وجود دارد تا شما با استفاده از آنها بتوانید از شر چنین رنگ مویی خلاص شوید. در ادامه مطلب قصد داریم تا روش های دکلره مو در خانه را آموزش دهیم.

دکلره مو چیست؟ آموزش روش استفاده از پودر دکلره رنگی

How to Remove Dye from Hair

یکی از نکات بسیار مهم در خصوص طرز دکلره مو جهت حذف رنگ‌ های دائم یا نیمه دائم این است که بلافاصله پس از رنگ کردن موها درصورتیکه خوشتان نیامد این اعمال را روی موی رنگ کرده خود انجام دهید. پس زمان را از دست ندهید و با آی آر میکس همراه باشید تا آموزش روش استفاده از پودر دکلره رنگی را با شما در میان بگذاریم.

دکلره مو چیست؟

دکلره کردن یا دکلراسیون به زبان ساده برداشتن رنگ مو است؛ یعنی مخلوطی از پودر دکلره و اکسیدان ۱۲ درصد که باید با هم مخلوط شوند تا غلظت آن به اندازه ماست شود. مقدار پودر دکلره و اکسیدان در صورتیکه موهای ظریفی دارید بهتر است از اکسیدان ۹ درصد استفاده نمایید.

دکلره مو چیست؟

چگونه مو را دکلره کنیم؟

به منظور دکلره مو با استفاده از پودر دکلره و اکسیدان، پس از آماده کردن رنگ از پشت سر شروع به رنگ زدن کرده و همینطور به بالای سر می ‌رویم تا کل موها به رنگ آغشته شود. زمان انتظار برای رنگ گرفتن بستگی به جنس و مقاومت مو دارد (معمولا ۳۰-۲۰ دقیقه) که نتیجه آن خارج کردن رنگدانه‌‌ های طبیعی مو از ساختمان مو است که به تدریج به روشن شدن رنگ مو منجر می‌ گردد.

به منظور دکلره موی صورت و دکلره موی بدن روش های دیگری وجود دارد و نسبت پودر دکلره به اکسیدان نیز متفاوت است که حتما قبل از انجام با متخصص این کار مشورت نمایید.

چگونه مو را دکلره کنیم؟

روش اول: ترکیب شامپوی ضد شوره و جوش شیرین

۱- افراد مبتلا به شوره سر پوست سرشان بیش از حد معمول جدا می ‌شود و این خود باعث شوره سر می گردد. شامپو های ضد شوره در انواع و برند های مختلف را به راحتی می توانید از داروخانه یا فروشگاه های آرایشی بهداشتی تهیه کنید.

روش اول: ترکیب شامپوی ضد شوره و جوش شیرین

۲- شما می توانید به جای یادگیری روش استفاده از پودر دکلره رنگی و راهکارهای شیمیایی که به مو و پوست سر شما آسیب زیادی وارد می کند، به سراغ راهکارهای طبیعی از جمله استفاده از جوش شیرین بروید. جوش شیرین با خاصیت سفید کنندگی و پاک کنندگی‌ که دارد برای این کار مناسب است (به یاد داشته باشید بیکینگ پودر برای این کار به هیچ وجه مناسب نیست).

روش استفاده از پودر دکلره رنگی

۳- در یک ظرف کوچک پلاستیکی یا فلزی، شامپو ضد شوره و جوش شیرین را در قسمت های مساوی با هم مخلوط کنید. مقدار شامپو و جوش شیرین بستگی به حجم موی شما دارد.

ترکیب شامپو و جوش شیرین

۴- مخلوط حاصل شده را به کمک کف دست یا براش روی سر قرار دهید. به طوریکه تمام موی سر شما به مخلوط آغشته شود.

دکولوره مو

۵- پس از گذشت چند دقیقه به طور کامل سر خود را بشویید. شما می توانید از این روش چندین مرتبه استفاده کنید تا در نهایت از شر رنگ موی خود خلاص شوید.

سر خود را بشویید

توجه داشته باشید که هر چه زمان بگذرد حذف رنگ سخت ‌تر خواهد شد. پس اگر به دنبال دکلره موی مشکی رنگ شده خود هستید هرچه زودتر اقدام کنید.

روش دوم: استفاده از مایع ظرفشویی

۱- ۴ یا ۵ قطره مایع ظرفشویی را با یک چهارم شامپوی معمولی سر مخلوط نمایید.

مایع ظرفشویی و شامپو

۲- قبل از استفاده از این ترکیب، موهای سر خود را به طور کامل مرطوب کنید و سپس ترکیب مایع ظرفشویی و شامپو را دو تا سه دقیقه به طور کامل روی تمام سر خود ماساژ دهید.

کاسه آب

۳- سپس موهایتان را به طور کامل شستشو دهید. به احتمال زیاد این تکنیک را باید چندین بار تکرار کنید. اما به یاد داشته باشید مایع ظرفشویی خاصیت خشک کنندگی و شکنندگی در مو به وجود می ‌آورد؛ بنابراین پس از شستشوی کامل سر، موهای خود را با روغن های طبیعی همچون روغن نارگیل به خوبی چرب کنید تا ریشه های مو تقویت شود.

شستشوی مو

مایع ظرفشویی قدرت پاک کنندگی قوی‌ دارد؛ بنابراین بیش از دو الی سه بار از این روش استفاده نکنید.

۴- پس از هر بار استفاده از مخلوط مایع ظرفشویی و شامپو برای دکلره کردن ریشه مو، موهای خود را به طور کامل بررسی کنید. شاید نتیجه دکلره مو آنطور که انتظار داشتید نباشد، اما پس از گذشت دو تا سه روز استفاده از این ترکیب تاثیر فوق العاده آن را خواهید دید.

مخلوط مایع ظرفشویی و شامپو

۵- درست است که استفاده از این روش های طبیعی و خانگی پاسخی به سوال چگونه دکلره کنیم که مو نسوزد است؛ اما با این وجود باز هم پس از استفاده از چنین روش های خانگی حتما از روغن های طبیعی همچون نارگیل یا آرگان جهت آبرسانی و رطوبت موهای خود استفاده نمایید.

چگونه دکلره کنیم که مو نسوزد

روش سوم: استفاده از ویتامین C

۱- چند عدد قرص ویتامین C تهیه کنید. در صورتیکه موهای‌ خود را با رنگ تیره رنگ کرده‌ اید و تنها چند روز از زمان رنگ کردنش گذشته، استفاده از ویتامین C می‌تواند موثر باشد. یک عدد قرص ویتامین C را خرد کنید و درون ظرفی از آب داغ بریزید و با استفاده از یک قاشق آن را درون آب به خوبی له کرده و مخلوط کنید. در صورتیکه حجم موها زیاد است می‌توانید از ویتامین سی‌ های بیشتری استفاده کنید.

روش سوم: استفاده از ویتامین C

نکته: دقت کنید اگر از زمان رنگ کردن موها بیش از سه روز بگذرد، ویتامین C دیگر تاثیری نخواهد داشت.

۲- موهای خود را کاملا مرطوب کنید و محلول ویتامین C را روی موهای خیس خود بمالید و تا یک ساعت منتظر بمانید. وقتی موهای سرتان مرطوب باشد، محتویات ویتامین C بهتر درون آن‌ها نفوذ خواهد کرد. سپس با استفاده از یک کلاه یا پلاستیک سر خود را به طور کامل بپوشانید تا تاثیر این ترکیب را دو چندان کنید.

ویتامین C

۳- پس از گذشت یک ساعت اکنون می توانید موهای خود را به کمک آب و مقداری شامپو به طور کامل بشویید. چند بار استفاده کردن از این روش می‌تواند نتایج قابل توجه ای به همراه داشته باشد.

شامپو

روش چهارم: استفاده از سرکه سفید

۱- خاصیت اسیدی سرکه سفید می‌تواند رنگ مو را از بین ببرد و برای دکلره مو بسیار تاثیرگذار است. پس به طور مساوی یک فنجان سرکه سفید و یک فنجان آب گرم را با یکدیگر مخلوط کنید.

روش چهارم: استفاده از سرکه سفید

۲- سر خود را داخل سینک یا وان قرار داده و ترکیب آب و سرکه را روی موها بریزید به طوریکه تمام سر شما آغشته به این محلول شود.

 ترکیب آب و سرکه

۳- موهای خود را بپوشانید و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید.

شستشوی مو

۴- در آخر موهای خود را به طور کامل با آب و شامپو بشویید. در هنگام شستشو دقت کنید تا تمام نواحی سر به خوبی شسته شود. در صورت لزوم و جهت کامل تر شدن مراحل دکلره مو چندین بار این کار را تکرار کنید.

مراحل دکلره مو

نکته: به یاد داشته باشید استفاده از چنین روش ‌های طبیعی بیشتر در مواردی کارساز خواهد بود که از رنگ کردن موهای سرتان زمان زیادی نگذشته باشد.

پیش از این در آی آر میکس درباره ثابت نگه داشتن رنگ مو تیره و آمبره کردن مو مشکی یا بلوند در خانه با هم صحبت کرده بودیم و می توانید این موضوعات را هم از آی آر میکس دنبال کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش روش های دکلره مو در خانه با چند روش طبیعی را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی