Making Chairs with Disposable Items

آموزش تصویری ساخت صندلی با وسایل دور ریختنی و ساده

۰
آموزش تصویری ساخت صندلی با وسایل دور ریختنی و ساده
نمره 3.3 از 4 رای

احتیاج به صندلی همیشه احساس می شود، چه در خانه و چه بیرون از خانه ما از انواع صندلی بهره می بریم. ساخت صندلی با وسایل دور ریختنی بسیار ساده است تا حدی که اگر تا به حال حتی یک وسیله کوچک هم نساخته اید از پس این صندلی زیبا بر می آیید. بنابراین تصمیم گرفتیم تا امروز در آی آر میکس شما را با آموزش تصویری ساخت صندلی با وسایل دور ریختنی و ساده آشنا کنیم.

چگونه با بطری نوشابه در خانه صندلی بسازیم؟

Making Chairs with Disposable Items

ساخت صندلی با بطری نوشابه ساده تر از آن است که شما فکر می کنید، پیش از این هم در مورد استفاده از بطری های نوشابه در آموزش تصویری ساخت فلاسک چای با لوازم دور ریختنی در خانه مطلبی را برایتان منتشر کرده بودیم، از طرفی شما نیاز به مهارت خاصی مثل نجاری ندارید و از طرف دیگر تمام ابزار و وسایل موجود را با کمی صبر و حوصله می توانید داخل منزلتان پیدا کنید. بنابراین با کمی چاشنی دقت و مقداری خلاقیت شما می توانید یک صندلی زیبا برای خودتان داشته باشید.

گام اول: مواد لازم برای ساخت صندلی

  • ۳۸ بطری نوشابه ۲ لیتری
  • یک رول چسب برق یا چسب پنج سانتی
  • پارچه
  • فوم
  • مقوا
  • نخ
  • سوزن یا ماشین خیاطی
  • قیچی
  • خط کش
  • ماژیک

گام دوم: برش بطری ها و تشکیل جفت ها

در این قسمت از ساخت صندلی با لوازم دور ریختنی باید برای اینکه یک برش راحت با قیچی داشته باشید همانند تصویر زیر در ابتدا یک سوراخ در قسمت بالای بطری ایجاد کنید و سپس از آنجا شروع به برش نمایید. قسمت بالایی بطری را دور بریزید چون به آن نیازی ندارید. دقت کنید که شما ۳۸ بطری دارید و باید سر ۱۹ بطری را ببرید به طوری که با هم برابر باشند و سپس ۱۹ بطری سالم را همانند تصویر زیر داخل بطری دیگر که سرش را بریده اید قرار دهید.

برش

ساخت صندلی

گام سوم: ساخت پایه اصلی صندلی

در این مرحله از ساخت صندلی با بطری نوشابه  شما باید ابتدا یک بطری از ۱۹ بطری را در مرکز و شش بطری دیگر را در اطراف آن قرار دهید تا یک شکل شش ضلعی ایجاد شود. سپس این بطری ها را به هم مطابق تصویر و با استفاده از چسب ۵ سانتی متصل کنید.

ساخت صندلی

در ادامه باید ۱۲ بطری باقی مانده را نیز دورتا دور این ۶ بطری قرار دهید و در نهایت با چسب آن را سفت و محکم کنید تا جا به جا نشود. همچنین اگر به کار با چوب علاقه دارید مطالعه مطلب ما در زمینه آموزش تصویری ساخت لوستر چوبی مدرن دست ساز با لوازم دور ریختنی به شما توصیه می گردد.

ساخت صندلی

ساخت صندلی

گام چهارم: فوم و مقوا

در این مرحله از آموزش ساخت صندلی با وسایل دور ریختنی باید دو مقوا تهیه کنید. این مقواها را به شکل شش ضلعی و کمی بزرگتر از سطح بطری ها برش دهید(همانند شکل زیر). دقت کنید که هر دو مقوا باید هم اندازه و برابر باشند یک مقوا را در بالا و یکی را در پایین قرار دهید. در ادامه کار  با چسب پنج سانتی یا صنعتی این مقوا ها را به بطری های نوشابه محکم کنید طوری که از هم جدا نشوند و لق نزنند.

ساخت صندلی ساده

سپس فوم را هم اندازه با مقواها به شکل شش ضلعی بریده و بر روی مقوای بالایی قرار دهید و مطمئن شوید که به خوبه به مقوا و بطری ها چسبیده است و تکان نمی خورد.

آماده سازی مقوا

ساخت صندلی

پیش از مطالعه این قسمت و رفتن به سراغ پارچه ها یاد اوری می کنیم که قبلا در کار با پارچه های اضافی آموزش تصویری ساخت جامدادی پارچه ای با زیپ برای مدرسه را به شما یاد داده بودیم که خواندن آن به شما بسیار توصیه می شود.

گام پنجم: پارچه را آماده کنید

یک پارچه خوب مقداری نخ و یک سوزن یا چرخ خیاطی را آماده کنید. در نظر داشته باشید که ابتدا یک قسمت پارچه را باید به شکل ۶ ضلعی و کمی بزرگتر از فوم برش دهیدتا قسمت بالایی صندلی را بپوشاند و سپس برای بخش پایینی نیز همین کار را انجام دهید. محیط صندلی و به عبارتی بطری های نوشابه را محاسبه کنید و پارچه ای را تهیه کنید که طول آن برابر محیط شش ضلعی ها و عرض آن برابر ارتفاع صندلی باشد.

دوخت پارچه

در این مرحله از طرز ساخت صندلی با وسایل دور ریختنی باید کمی طول و عرض پارچه را بزرگتر در نظر بگیرید برای مثال اگر ارتفاع صندلی ۳۵ سانتی متر است شما باید عرض پارچه را ۴۰ سانتی متر در نظر بگیرید تا امکان دوخت وجود داشته باشد.

ساخت صندلی

در مرحله بعدی ابتدا قسمتی که برای بالای صندلی در نظر دارید را به پارچه ای که برای اطراف صندلی محیا کرده اید بدوزید و سپس صندلی را در آن قرار دهید برای این مرحله می توانید از چرخ خیاطی هم استفاده کنید و سپس صندلی را درون آن قرار دهید و با کمک نخ و سوزن بخش پایینی آن را هم به پارچه متصل کنید تا کارتان کاملا آماده شود.

نکاتی برای بهتر شدن ساخت مبل با وسایل دور ریختنی

استحکام: در نظر داشته باشید که می توانید برای استحکام بیشتر از کمی چسب قطره ای نیز استفاده کنید

زیبایی: همانطور که در مورد طرز ساخت صندلی با وسایل دور ریختنی گفتیم، مرحله نهایی کار استفاده از پارچه است فراموش نکنید با کمی خلاقیت و با کمک پارچه ای زیباتر یا حتی ساده تر می توانید زیبایی صندلی خود را دو چندان کنید

راحتی: برای راحتی بیشتر می توانید یک تکه ابر نرم را در بالای فوم و قسمت نشیمنگاه صندلی قرار دهید.

ساخت صندلی

آموزش ویدیویی ساخت صندلی با بطری نوشابه

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس، نگاهی به ساخت صندلی با وسایل دور ریختنی ها انداختیم و سعی کردیم ساخت صندلی را به صورت ساده و تصویری به شما نشان دهیم. اگر در زمینه طراحی و ساخت وسایلی مثل صندلی، تجربه یا پیشنهادی دارید، خوشحال می شویم که آن ها را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی