شرایط اضطراری

وسایل و لوازم مورد نیاز شرایط اضطراری و سخت چیست؟

۱
وسایل و لوازم مورد نیاز شرایط اضطراری و سخت چیست؟
امتیاز دهی به نوشته

با توجه به اتفاقات اخیر در کشور عزیزمان ایران برای ما گوش زدی بود که حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله میتوانند ویرانگر باشند و بدتر از آن این است که شما نمیدانید که چه زمانی قرار است این اتفاق رخ دهد، پس برای همین بهتر است همیشه آمادگی مقابله با این شرایط را داشته باشید. برای همین موضوع ما در این مطلب آی آر میکس قصد داریم تا وسایل و لوازم مورد نیاز شرایط اضطراری و سخت را در قالب یک پست ارائه دهیم.

معرفی وسایل موجود در کیف شرایط اضطراری سیل و زلزله

How to Create a 72-Hour Emergency Kit

کیف شرایط اضطراری در حالت کلی شامل وسایل و اقلام مورد نیازیست که شما در طی ۷۲ ساعت بعد حادثه (سیل،زلزله طوفان و…)ممکن است به آن نیاز پیدا کنید. همچنین شامل وسایلی است که کوک خردسال شما یا حیوانات خانگی شما هم به آن نیاز دارند. شما باید وسایل کیف شرایط اضطراری سیل یا زلزله خود مانند آب، خوراکی، شیرخشک و… را طوری در کوله پشتی یا کیف خود قرار دهید که در صورت وقوع حادثه هم در دسترس باشند و هم برای حرکت شما مشکلی ایجاد نکنند.

غذا یکی از وسایل مورد نیاز در قحطی

انسان ها می توانند برای چندین هفته بدون غذا دوام بیاورند اما بعد از چند روز از آغاز گرسنگی عوارض این مشکل پیدا می شود، ضعف گرسنگی شدید ،سردرد، نبود توان تصمیم گیری و همه این موارد با افزایش زمان گرسنگی شدت می یابند. غذا از مهمترین وسایل مورد نیاز در قحطی برای تشکیل کیف وسایل اضطراری است. شما باید از غذاهایی استفاده کنید که نیاز به پخت و پز نداشته باشند و از طرفی تاریخ انقضا طولانی داشته باشند.

شرایط اضطراری

غداهایی مثل کنسرو ها، آجیل و خشکبار و برخی بیسکوییت ها می توانند انتخاب مناسبی باشند و در نهایت مقداری شکلات هم در کیفتان قرار دهید به یاد داشته باشید که قاشق، چنگال ،چاقوی جیبی و یک در بازکن همراه خود داشته باشید.

آب اصلی ترین گزینه کیف شرایط سخت!

حدود ۶۰ درصد بدن ما از آب تشکیل شده و برخلاف غذا ، نرسیدن آب تاثیر فوری بر روی عملکرد انسان دارد. نرسیدن آب آشامیدنی در مدت زمان کوتاه تری نسبت به غذا می تواند انسان را از پا در بیاورد. آب لازم برای هر نفر در روز حداقل ۴ لیتر است و از آن جایی که وسایل کیف اضطراری برای مدت زمان ۷۲ ساعت تهیه می شوند ما برای دو نفر به ۲۴ لیتر آب نیاز داریم که حمل و جایگیری آن بسیار سخت می شود پس چاره چیست؟

شرایط اضطراری

اولا در حد یک بطری آب همراه داشته باشید در گام بعدی استفاده از قرص های تصفیه آب که به شکل بسته های ۳۰ یا ۶۰ عددی در داروخانه ها به فروش می رسند و یا استفاده از قمقمه و نی های تصفیه آب بسیار به صرفه تر و عاقلانه تر است. در یک کلام مایع حیات را فراموش نکنید.

جعبه کمک های اولیه

بسته به وضعیت موجود شما می توانید با خطرات گوناگونی از قبیل شکستگی ،زخمی شدن و کوفتگی مواجه شوید،جعبه کمک های اولیه از پرکاربردترین وسایل اضطراری زلزله است. البته زلزله را نمی توان پیش بینی کرد اما خواندن مقاله بهترین روش های پیش بینی زلزله احتمالی بطور طبیعی و با ابزار را بشناسید که در آی آر میکس منتشر گشته است شما را برای زلزله آماده تر می کند.

شرایط اضطراری

در نظر داشته باشید که جعبه کمک های اولیه شما باید شامل پد چشمی، چسب باند، قیچی، چسب حلقه‌ای، چراغ قوه، پتوی نجات، آتل انگشتی، پانسمان آماده، تیغ بیستوری، سرجی فیکس بر، دستمال سه گوش، گاز وازلینه، ماسک، گاز استریل، باند کشی، باند دوربافت، پنبه، سنجاق قفلی، پد الکلی، دستکش و سوت باشد که همه این ها به انضمام برخی داروهای مسکن و ضد درد را با هم در کیف شرایط اضطراری قرار دهید. همچنین شما باید یک کتاب کمک های اولیه را داشته باشید و آن را با دقت مطالعه کنید و داخل کیف شرایط سخت قرار دهید.

مدارک شخصی

مدارک شخصی شما از اساسی ترین وسایل کیف اضطراری سیل به حساب می آیند زیرا بسیار در برابر آب آسیب پذیر هستند. بهتر است نگاهی به مقاله  نکات و اقدامات ضروری قبل، هنگام و بعد از وقوع سیل در ایران که چندی پیش در آی آر میکس منتشر شده بود بیاندازید. شما باید برخی مدارک شخصی و کارت ها و اسناد مهم را با خودتان نگه دارید. تهیه مجدد این موارد کاری طاقت فرسا و بسیار سخت است. برخی اسناد هویتی و مدارک مهم که باید نگه داشته شوند:

  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • کارت پایان خدمت یا معافیت(برای آقایان)
  • مدرک تحصیلی
  • کارت شناسایی برای مامورین دستگاه های دولتی و نظامی
  • مشخصات حساب بانکی
  • مدرک تحصیلی

تمامی موارد را همیشه در یک پوشه نگه دارید و پوشه فوق الذکر را در داخل کیف اضطراری قرار دهید اگر هم زمانی از این موارد استفاده کردید دوباره به سرجایشان برگردانید.

اگر عینکی هستید بهتر است که یک عینک اضافه را در این قسمت نگه دارید و خانم ها هم باید لوازم بهداشتی زنانه را به مقدار لازم برای خودشان بردارند

شرایط اضطراری

سهولت و راحتی بیشتر

برای سهولت و راحتی بیشتر شما نیاز به برخی وسایلی دارید که آن ها را در کیف اضطراری خود قرار دهید،مانند کیسه خواب یا یک پتوی مسافرتی،لباس گرم،یک دفترچه یادداشت و خودکار و برای برخی افراد سیگار.

شرایط اضطراری

نگهداری از کیف اضطراری

کیف اضطراری خود را در یک محل خنک و خشک قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که کیف از گزند حشرات و جوندگان دور باشد. به صورت دوره ای داروها ،غذا و مواد فاسد شدنی را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید. هیچکس نمی داند چه زمان حادثه رخ می دهد اما شما باید در همه حال آماده باشید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست درباره برخی وسایل شرایط اضطراری و نحوه آماده سازی آن با شما صحبت کردیم. اگر نکات آموزنده‌ای درباره آماده‌سازی بسته‌های حیات و خرید وسایل اضطراری به ذهنتان میرسد در بخش نظرات آی آر میکس با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی