How to Install Stone Veneer

آموزش تصویری نحوه نصب سنگ آنتیک روی دیوار گچی و کاشی

۱
آموزش تصویری نحوه نصب سنگ آنتیک روی دیوار گچی و کاشی
نمره 3.9 از 16 رای

سنگ آنتیک که خود از قطعات شکسته و بی استفاده خرده سنگ ها تشکیل شده است، می تواند زیبایی خاصی به خانه شما ببخشد. مقاومت این نوع سنگ ها بالا بوده و در نمای خارجی و حتی داخلی خانه به کار می روند. در این مطلب آی آر میکس قصد داریم تا نحوه نصب سنگ انتیک روی دیوار گچی و کاشی را به شما نشان دهیم و کمی درباره این نوع سنگ ها با هم صحبت کنیم.

چگونه بین کابینت ها یا پشت تلویزیون سنگ آنتیک نصب کنیم؟

How to Install Stone Veneer

با استفاده از چسب های رزینی، قطعات بی استفاده و ضایعات سنگ های زیبا را به هم متصل می کنند و اصطلاح سنگ آنتیک را می سازند. این مسئله که سنگ آنتیک از ضایعات دیگر سنگ ها به دست می آید به معنای بد بودن یا پایین بودن کیفیت آن نیست و همانطور که گفته شد مقاومت بالایی در این سنگ ها وجود دارد. در این مطلب آموزشی می خواهیم نگاهی کلی به مراحل نصب سنگ آنتیک بین کابینت ها و دیگر نقاط منزل بیاندازیم و چند قدم کلی را با هم بررسی کنیم.

نکات مهم در نحوه چسباندن سنگ آنتیک با چسب

به طور کلی برای نصب سنگ آنتیک در خانه باید نکات ساده اما مهمی را رعایت کنید. برخی از این نکات شامل موارد زیر می شوند:

  • سنگ آنتیک و دستان خود را در تمامی مراحل نصب، تمیز نگه دارید.
  • اجازه خشک شدن چسب و دیگر مواد مراحل نصب بر روی سنگ را ندهید.
  • پس از انجام کار از مواد محافظتی بر روی سنگ خود استفاده کنید تا آب باران و دیگر موارد آن را خراب نکند.
  • تمام سنگ ها باید بر اساس قوانین ساخت و ساز محلی نصب شوند. بنابراین نمی توان یک نسخه برای تمامی سنگ های آنتیک موجود در بازار تجویز کرد.

نحوه چسباندن سنگ آنتیک با چسب

نکته مهم دیگر این است که بسته به نوع سنگ، ممکن است نصب آن هم متفاوت باشد و به همین خاطر باید از موارد لازم برای سنگ خود پیروی کنید. پس شاید نتوان مطالب این پست را برای تمامی انواع سنگ های آنتیک به کار برد.

مرحله اول: محاسبه مواد مورد نیاز نصب سنگ آنتیک

پیش از این که بخواهید نحوه نصب سنگ آنتیک بین کابینت را بدانید و آن را آغاز کنید، باید مقدار صحیح و مطلوب مواد مورد نیاز برای پروژه نصب سنگ های آنتیک خود را به دست آورید. محاسبه مواد مورد نیاز بیش از چیزی که فکر کنید حائز اهمیت است و باید آن را جدی گرفت.

مواد مورد نیاز نصب سنگ آنتیک

ابتدا باید طول و عرض سنگ مورد نیاز خود را بررسی کنید و در این قسمت بعد از اندازه گیری محل نصب سنگ، با افراد حرفه ای و فروشندگان سنگ مشورت کنید. سپس هم باید مواد و چسب لازم برای چسباندن سنگ ها را محاسبه کنید و هنگام خرید سنگ، اینگونه مواد را هم تهیه فرمایید.

مرحله دوم: آماده سازی سطح برای نصب سنگ آنتیک

آماده سازی صحیح محل نصب می تواند در جلوگیری از آسیب به سنگ و باقی ماندن آن بر روی محل، به خوبی عمل کند. مطمئن شوید که محل نصب سنگ های آنتیک شما به خوبی آماده شده تا عمر خوبی را برای سنگ خود داشته باشید. از آنجایی که قصد ما در این آموزش، نصب سنگ آنتیک روی کاغذ دیواری و دیگر مکان های داخل خانه است، مشکلی از نظر باران نخواهیم داشت و می توانیم از این موارد صرف نظر کنیم. توصیه می کنیم آموزش تصویری نحوه نصب انواع کاغد دیواری روی دیوار چوبی و سیمانی را هم از آی آر میکس مطالعه کنید.

آماده سازی سطح برای نصب سنگ آنتیک

ابتدا باید سطح مورد نظر را تمیز کنیم و مطمئن شویم که هیچ گونه گرد و غبار یا چربی بر روی آن وجود نداشته باشد. وجود روغن یا رنگ کیفیت نهایی سنگ را پایین می آورد و عمر آن را کم می کند. ضمن این که سطح زیر چسب باید کاملا صاف باشد تا عملکرد بهتری هنگام نصب داشته باشید.

مرحله سوم: ایجاد عایق رطوبتی در سطح

حالا که سطح از نظر گرد و غبار دیگر موارد پاک شد، باید یک عایق رطوبتی در آن ایجاد کرد. ایجاد عایق رطوبتی اهمیت بالایی در نصب سنگ اتیک بر روی دیوار گچی دارد زیرا که مانع جذب مایعات پلیمری موجود در چسب های سنگ آنتیک می شود. در غیر این صورت سطح مورد نظر ما به سادگی مایعات درون چسب را جذب می کند و نتیجه کار اصلا مطلوب نخواهد بود.

ایجاد عایق رطوبتی در سطح

اگر سطح ما سیمانی بود، باید روی آن را خیس کنیم تا رطوبت کافی داشته باشد. اما اگر سطح مورد نظر نصب سنگ آنتیک ما گچی بود، باید حدودا ۲۴ ساعت قبل از نصب، آن را با قلم موی نقاشی و با استفاده از پرایمر بپوشانیم تا رطوبت کافی را به آن بدهیم. اگر سطح زیرین ما تماما کاشی بود، باید آن را با تیشه خراب کنیم و سپس رطوبت کافی به آن بدهیم.

مرحله چهارم: آماده سازی و نحوه برش سنگ آنتیک

برای رسیدن به بهترین نتیجه در نصب سنگ آنتیک، باید چند نکته ساده را پیش از نصب انجام دهید. پیش از این که نصب را انجام دهید بهتر است سنگ های خود را روی محل بگذارید و از نمای پایانی کار خود مطلع شوید. با این کار اندازه و محل مناسب کار خود را پیدا می کنید و می توانید از نظر زیبایی هم آن را تغییر دهید. سپس باید برش سنگ آنتیک را انجام دهید تا بتوانید آن را برای مرحله نصب آماده کنید.

نحوه برش سنگ آنتیک

در صورتی که نیاز به برش سنگ آنتیک داشتید، باید از اره های دیسکی برقی یا الماس یا موارد مشابه استفاده کنید. این قسمت کمی خطرناک می باشد و توصیه می کنیم در صورتی که تجربه استفاده از این وسایل را ندارید، کار را به فرد دیگری بسپارید. برای برش های کوچکتر می توانید از سیم چین یا ابزارهای همانند آن استفاده کنید و این مسئله می تواند ظاهر طبیعی تری به طرح شما بدهد. سپس در صورت نیاز سنگ را تمیز کنید یا آن را بشویید و آماده نصب آن شوید.

مرحله پنجم: نصب سنگ آنتیک

در این مرحله باید از چسب مخصوص سنگ آنتیک استفاده کنید؛ انواع مختلفی برای این چسب ها وجود دارد و حتما باید چسب متناسبی با سنگ خود خریداری کنید. توصیه می کنیم برای نصب سنگ های آنتیک ابتدا از محل های گوشه طرح خود آغاز کنید و سپس به مناطق مرکزی تر برسید. ضمن این که توصیه می شود کار خود را از پایین به بالا آغاز کنید.

نصب سنگ آنتیک

چسب را به میزان کافی به سنگ بزنید و از زدن بیش از حد چسب خودداری کنید. این مسئله در خشک شدن صحیح چسب مهم خواهد بود و نتیجه بهتری را به کار شما خواهد داد. با استفاده از کارد شانه ای چسب خمیری را روی سنگ پخش کنید؛ معمولا میزان مناسب استفاده از چسب بر روی جعبه آن آمده است و می توانید از آن کمک بگیرید. توجه کنید که چسب بیش از حد مورد نیاز خود را از ظرف خارج نکنید زیرا در عرض حدود ۲۰ دقیقه، چسب های اضافی بی استفاده خواهند شد.

نصب سنگ انتیک پشت تلویزیون

حالا باید با استفاده از چکش پلاستیکی، سنگ آنتیک را روی سطح مورد نظر بچسبانید. توجه داشته باشید که تا حدود ۱۰ دقیقه بعد از نصب سنگ آنتیک روی محل مورد نظر خود، می توانید به آرامی آن را جا به جا کنید. در اینجا نصب سنگ انتیک پشت تلویزیون شما به پایان رسید و باید محل را با استفاده از فرچه پلاستیکی یا موارد مشابه تمیز کنید. در صورت تمایل می توانید یک روز بعد از نصب سنگ خود، بندکشی را با کمک کیسه بندکشی انجام دهید تا ظاهر بهتری برای کار خود داشته باشید.

نصب سنگ انتیک روی کاغذ دیواری

آموزش ویدیویی نحوه نصب سنگ آنتیک بر روی دیوار

پیشنهاد می کنیم در پایان این مطلب، نگاهی به آموزش نحوه ساخت و نصب کابینت ام دی اف برای آشپزخانه بیاندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره نحوه نصب سنگ آنتیک بر روی کاغذ دیواری و دیگر مکان های داخل خانه با هم صحبت کردیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. Hamid گفت:
    7

    درود بر شما
    ممنون میشم، در رابطه با نصب سنگ آنتیک برروی دیوار گچی واضح تر توضیح دهید.

تبلیغات متنی