The Best Way To Store Cake

برای تازه نگه داشتن کیک اسفنجی خانگی چکار باید کرد؟

۰
برای تازه نگه داشتن کیک اسفنجی خانگی چکار باید کرد؟
نمره 3 از 5 رای

آیا راهی برای تازه نگه داشتن کیک خانگی وجود دارد؟ موضوعی که اکثر خانم های خانه دار با آن مواجه هستند؛ اینکه با زحمت زیاد کیک می پزند اما پس از مدت زمان کوتاه کیک اسفنجی و تازه آنها تبدیل به کیکی بیات و خشک می شود.

چگونه کیک اسفنجی را تازه نگه داریم؟

The Best Way To Store Cake

متاسفانه شیرینی تر و کیک اسفنجی را نمی توان برای مدت زمان طولانی با همان کیفیت اولیه در یخچال یا فریزر نگهداری کرد. به خصوص کیک یا شیرینی ‌های خامه ای، چون در ترکیب آنها از تخم ‌مرغ و خامه استفاده شده و رطوبت بالایی دارند دوره ماندگاری آنها کوتاه است و اگر بیش از یکی دو ساعت بیرون از یخچال بماند نباید آن را مصرف کرد؛ زیرا احتمال مسمومیت را به خصوص در کودکان افزایش می دهد. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا نحوه تازه نگه داشتن کیک اسفنجی را طی چند روش با شما در میان بگذاریم.

کیک های بدون برش و یخ نزده

در صورتیکه کیک اسفنجی را برای مهمانی چند روز آینده پخته اید، بهتر است برای تازه نگه داشتن کیک اسفنجی آن را بدون برش و بدون گذاشتن در فریزر نگهداری کنید. به این صورت که کیک را به طور کامل درون پوشش پلاستیکی قرار دهید. این پوشش نباید فقط روی کیک را فرا بگیرد؛ بلکه هر دو طرف و تمام سطح و پایین کیک را به طور کامل درون این پوشش پلاستیکی قرار دهید (کیسه های پلاستیکی زیپ دار بهترین گزینه برای این کار هستند).

قبلا هم درباره روش های تازه ماندن نان باگت با هم صحبت کرده بودیم و می توانید این مطلب را مشاهده کنید.

کیک های بدون برش و یخ نزده

شما می توانید کیک های خود را با این شیوه ی بسته بندی به مدت یک هفته در دمای اتاق یا یخچال نگهداری کنید. کیک هایی که بر پایه “روغن” درست شده اند یک یا دو روز طولانی تر از کیک های با پایه “کره” ماندگاری دارند.

نکته: برای نگه داشتن کیک ها همچون کیک اسفنجی برای مدت بیش از یک هفته، سعی کنید آنها را منجمد کنید.

کیک اسفنجی

کیک های بریده نشده و یخ زده

طریقه تازه نگه داشتن کیک های خامه ای یا تر که یخ زده و بدون برش هستند کمی متفاوت از کیک هایی همچون کیک اسفنجی است. به این صورت که خامه روی کیک در اینجا همچون پوشش پلاستیکی عمل می کند؛ یعنی کیک را در مقابل هوا و رطوبت محیط به خوبی محافظت می کند. همچنین برای تازه نگه داشتن کیک خامه ای، بهتر است آن را در جعبه اش بگذارید و جعبه را در یک کیسه پلاستیکی بزرگ قرار دهید.

کیک های بریده نشده و یخ زده

یک کیک یخ زده را می توان به مدت ۴ تا ۵ روز در دمای اتاق نگهداری کرد. فقط کیک را درون ظرف های شیشه ای محافظ کیک یا ظرف دردار قرار دهید تا از ورود گرد و غبار، موی حیوانات خانگی و مواد موجود در هوا به داخل آن جلوگیری شود.

کیک های بریده شده، یخ زده یا بدون یخ

یک کیک بریده شده (اسلایس شده) همانند یک موجود زنده است؛ یعنی به محض برش دادن، رطوبت از درون کیک پا به فرار می گذارد و موجب می شود کیک اسفنجی یا خامه ای شما زودتر بیات شود. به طور کلی کیک های بریده شده مدت زمان کوتاه تری قابلیت نگهداری دارند. تنها حدود ۳ یا ۴ روز می توانید آنها را در دمای اتاق نگهداری کنید.

کیک های بریده شده، یخ زده یا بدون یخ

همچنین می توانید قطعات کیک بریده شده را با خامه بیشتری پوشش دهید تا رطوبت کمتری از آن خارج شده و دیرتر بیات شود. در صورت تمایل نداشتن به خامه، هر قطعه از کیک را درون یک پوشش پلاستیکی قرار دهید و آن را در دمای محیط یا یخچال نگهداری کنید. توصیه می کنیم آموزش تصویری طرز تهیه چیز کیک با پایه کیک شکلاتی و رویه ژله را از آی آر میکس مطالعه کنید.

طریقه تازه نگه داشتن کیک میوه ای

اکثر کیک های برش داده شده یا بدون برش، یخ زده یا بدون یخ برای چندین روز در دمای اتاق تازه می مانند. نگهداری کیک در یخچال فقط زمانی ضروری است که آشپزخانه شما بیش از اندازه داغ است.

طریقه تازه نگه داشتن کیک میوه ای

برای نگهداری کیک میوه ای، در صورتیکه کیک شما از میوه پر شده، برای تازه نگه داشتن آن می توانید چند قاچ سیب کنار کیک بگذارید و آن را در یخچال نگه دارید. با این روش کیک میوه ای شما بهترین حالت خود را حفظ خواهد کرد و شرایط بهتری را برای خود خواهید داشت.

روش تازه نگه داشتن کیک خانگی به مدت طولانی

در صورتی که برای مدت طولانی مثلا یک ماه قصد نگهداری کیک در فریزر را دارید، پس از خنک شدن کیک، آن را درون فویل آلومینیومی نازک بپیچید به طوری که هوا داخل آن نباشد. درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و در فریزر بگذارید. کیک درون فریزر کاملا مستعد خرد شدن و شکسته شدن است. بنابراین مراقب باشید که به آن ضربه نخورد.

روش تازه نگه داشتن کیک خانگی به مدت طولانی

پیش از این هم در آی آر میکس درباره طرز تهیه انواع کیک تولد خانگی با هم صحبت کرده بودیم و می توانید این مطلب را هم مرور کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس روش تازه نگه داشتن کیک اسفنجی را با شما در میان گذاشتیم. امیدواریم به کمک این مطلب همیشه با کیک های تازه پذیرای مهمانان خود باشید. در صورت داشتن نظر یا انتقاد آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی