راهنمای تصویری خرید ساز ویولن خوب برای افراد مبتدی و حرفه ای

۲
راهنمای تصویری خرید ساز ویولن خوب برای افراد مبتدی و حرفه ای
نمره 4.5 از 2 رای

ویولن یک ساز قدیمی است که از موسیقی کلاسیک تا موسیقی محلی و جاز کاربرد دارد. به دلیل طیف گسترده قیمت های انواع ویولن کمی مشکل است که تعیین کنید کدام ساز مناسب است و آیا برای مثال خرید یک ویولن الکتریکی کار خوبیست یا نه، به همین منظور امروز ما در آی آر میکس در مورد راهنمای خرید ویولن خوب برای شما مطلبی را آماده کردیم.

چگونه بهترین ویولن را برای خود بخریم؟

Violin Buying Guide

بسیاری می پرسند که آیا خرید ساز ویولن دست دوم برای آوختن این ساز کار خوبیست؟ آیا یک ویولن الکتریکی یک ویولن واقعیست؟ آیا می شود از سایت های اینترنتی هم ویولن خرید؟ یا باید حتما حضوری این کار را انجام دهیم. پاسخ به این سوالات و مواجه شدن با این حقیقت که هدف ما از خرید ویلون چیست به ما کمک می کند تا انتخاب مناسبی داشته باشیم.

اجاره یا خرید ساز ویولن؟

آیا باید حتما یک ویولن خرید یا اجاره هم راهکارخوبیست؟ خرید یک ساز دست دوم چطور؟ باید در مورد راهنمای خرید ساز ویولن به شما بگویم که اگر برای یک دانش آموز مبتدی مثل فرزندتان قصد خرید دارید که سن و سال کمی هم دارد شاید اجاره یک ویولن از برخی فروشگاه ها بهتر باشد اما توجه کنید که اولا هزینه اجاره در بلندمدت بالا می رود و همچنین مسئولیت خرابی و مشکلات پیش رو با شما می باشد، اما خرید یک ویولن خوب و یا متوسط مزیت هایی دارد و یکی از این مزیت ها این است که ویولن قیمت خودش را حفظ می کند و در صورتی که تمایل به خرید یک ویولن بهتر داشته باشید ،فروش ویولن قبلی نوعی سرمایه گذاری برای شما محسوب می شود.

خرید ویلن یا اجاره ویلن

نوع چوب ویولن

مهمترین فاکتور در راهنمای خرید ساز ویولن نوع چوب آن است که عموما در موارد با کیفیت از چوب درخت صنوبر، آبنوس و درخت افرا استفاده می شود. کیفیت چوب مورد نظر تاثیر بسزایی در قیمت ویولن دارد که چوب های با کیفیت تر باعث افزایش قیمت ویولن می شوند. قسمت بالای بدنه ویولن که جعبه طنین را تشکیل می دهد عموما از صنوبر یا آبنوس تشکیل می شود تا بتواند صدای خوبی را بروز دهد در این قسمت عموما از چوب های متراکم تر استفاده می شود. نوع صنوبر و یا آبنوس تاثیر بسیار زیادی در سیستم صوتی ویولن دارد و نوازندگان مختلف انواع مختلفی از صنوبر یا آبنوس را ترجیح می دهند.

راهنمای تصویری خرید ساز ویولن

بهتر است بدانید که هرچه قدر درخت در کوهستان های سردتر و مرتفع تر رشد کرده باشد چوب بهتر و متراکم تر و با رزونانس صدای بهتری ارائه می دهد،نگهداری چوب صنوبر به مدت طولانی تر صدای آن را بهتر و چوب را خشک تر می کند. گردن ویلون هم باید به طور مشابه از افرای بسیار سخت و محکم ساخته شده باشد. دیگر چوب های روی ویولن هم کمک می کنند که صدا و قیمت ویلون برتر شود مثل محل انگشت گذاری یا خرک در ویولن اما دقت کنید که تاثیر محسوسی (برای مبتدیان) در کیفیت صدا ندارند.

راهنمای خرید بهترین مارک ویولن

همینطور که در بازار برای خرید ویولن خوب سر می زنید ممکن است با انواع مارک ها و طیف قیمت ها با توجه به بودجه خود رو به رو شوید. بهترین مارک ویولن شاید برای شما جذابیت داشته باشند اما باید دید که به درد کار شما می خورد یا نه. بهتر است یک سری به انتهای قله کیفیت و نام استرادیواری بزنیم و به عبارتی بهترین مارک ویولن در طول تاریخ موسیقی. آنتونیو استرادیواری بهترین کیفیت ساخت ویولن را داشت و تا کنون با وجود پیشرفت های گوناگون در فیزیک و شیمی و با گذشت نزدیک به سه قرت هیچ ویولن سازی به نزدیکی مهارت وی نیز نرسیده است. اما داشتن یک ویولن با مارک استرادیواری به تنهایی کافی نیست و این ویولن ها باید توسط متخصصین حرفه ای تایید شوند.

Joshua Bell

در نهایت امروزه نزدیک به ۶۰۰ ویولن از این استاد افسانه ای به جا مانده که قیمت های افسانه ای(کمترین قیمت ویولن حرفه ای این استاد بزرگ  ۹٫۵ میلیون دلار) و ارزش تاریخی دارند. جاشوا بل یکی از یکی از برندگان جایزه گرمی و از مطرح ترین ویولنیست های جهان صاحب یکی از بهترین ویولن های این استاد بزرگ است. جالب است بدانید که جاشوا بل در سال ۲۰۰۷ با همین ویولن در متروی واشینگتن چند قطعه باشکوه را اجرا کرد که از بین بیش از ۱۰۰۰ نفر در حال عبور تنها ۷ نفر به موسیقی وی گوش فرا دادند که تنها  انعامی ۳۷ دلاری را برای وی در بر داشت.

مشخصات ویولن خوب برای مبتدیان

به طور کلی برای مبتدیان و دانش آموزان تازه کار هنر یک ویولن ساخته شده از چوب های با کیفیت پایین تر و بدون برخی ریزه کاری های اضافی را پیشنهاد می کنیم که برخی از قطعات ویلون حتی پلاستیکی نیز هستند ، این سطح از محصولات مناسب برای کسانی است که به موسیقی علاقه مند شده اند اما هنوز مطمئن نیستند که می توانند به مدت طولانی با این ساز یا حتی خود موسیقی کار کنند یا خیر، قیمت بین المللی برای خرید ویولن های موجود در این سطح برابر با ۱۰۰ تا ۸۰۰ دلار می باشد. دقت کنید که ویولن ها سایزها و اندازه های مختلفی دارند و سعی کنید به جای یک ویولن بزرگ برای کودکان یک ویولن معمولی اما متناسب را خریداری کنید.

راهنمای تصویری خرید ساز ویولن

راهنمای خرید ویولن حرفه ای

برای افراد کمی حرفه ای تر که هنوز آماده نیستند تا هزاران دلار برای یک مورد حرفه ای خرج کنند محصولات میان رده ای وجود دارد که می تواند نیاز های آن ها را در بلند مدت برطرف کند اما برای اشخاص حرفه ای توصیه می شود که از محصولاتی استفاده کنند که چوب آن به آرامی خشک شده باشد و به وسیله یک استاد کار ماهر و با دست تهیه شده باشد. در نظر داشته باشید که مواد مناسب و توانایی استاد در ساخت ویلون نتیجه کار را بسیار زیبا می کند و خروجی صدا را بسیار کیفیت می دهد و البته قیمت ویولن حرفه ای ارزش کاری که برای آن شده است و در  نتیجه صدای خروجی مورد نیاز را دارد.

خرید و انخاب ویلن

ویولن الکتریک یا آکوستیک

ویولن های اکوستیک و الکتریک ساختار مشابهی دارند و انتقال از یکی به دیگری چندان مشکل نیست. اما ویولن آکوستیک بر مبنای ارتعاش صدا و بازتاب و انعکاس آن از چوب صدای خوبی تولید می کند در حالی که صدای تولید شده از یک ویولن الکتریک بر اساس ارتعاشات الکتریکی به دست می آید. درنظر داشته باشید که یکی از مزیت های استفاده از ویولن الکتریکی این است که شما می توانید از این ویولن به همراه هدفون استفاده کنید که در این حالت مزاحمتی هم برای هم خانه ای ها و همسایگان نخواهد داشت.

ویلن الکتریک

آیا خرید اینترنتی ویولن عاقلانه است؟

برخی از آموزشگاه ها کلا مخالف خرید ساز به شکل اینترنتی هستند اما بهتر است بدانید که خرید اینترنتی دو مزیت دارد. مزیت اول خرید اینترنتی این است که شما به طور کامل به مجموعه  بیشتری از قیمت ها دسترسی دارید و مورد دوم هم اینکه اکثر سایت ها  زمان بیشتری را برای امتحان ساز نسبت به فروشگاه های حضوری  به شما اختصاص می دهند. با این حال اگر دنبال یک مورد پیشرفته و حرفه ای هستید خرید حضوری را تجربه کنید.

پیش از این ما در آی آر میکس در مورد کاملترین راهنمای خرید گیتار بیس کلاسیک برای شروع موسیقی صحبت کرده بودیم که خواندن آن مطلب به علاقه مندان به موسیقی و گیتار بسیار توصیه می شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس درباره راهنمای خرید ویولن و بهترین مارک ویولن صحبت کردیم. اگر سابقه نواختن ویولن یا خرید آن را دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. دنیا گفت:
    0

    خیلی خوب بود و موفق باشید و خسته نباشید

  2. دنیا گفت:
    0

    خیلی عالی و جالب بود و موفق باشید و خسته نباشید

تبلیغات متنی