آموزش بهترین روش خشک کردن گردو تازه با پوست در خانه

۱
آموزش بهترین روش خشک کردن گردو تازه با پوست در خانه
نمره 3.6 از 7 رای

خشک کردن گردو تازه در خانه باید طی دو مرحله انجام گیرد. مرحله اول شامل جدا کردن پوست سبز گردو و مرحله دوم مربوط به زمانی است که گردو ها را می شکنیم. در صورتیکه مراحل مربوط به نحوه خشک کردن گردو تازه با پوست را به درستی انجام دهید مغز آنها درسته و کامل جدا شده و بدون اینکه فاسد شوند تا مدت زمان زیادی قابل استفاده خواهند بود.

چطور مغز گردو تازه را در خانه خشک کنیم؟

How to Dry Walnuts

قبل از اینکه به سراغ طرز خشک کردن گردو تازه برویم باید زمان برداشت گردو را بدانیم. زمانی که پوست گردو به رنگ سبز است، زمان برداشت گردو ها فرا رسیده؛ مشروط بر اینکه با فشار دادن پوست گردو، اثر انگشت شما روی پوست سبز آن بماند، بدون اینکه زیر پوست آن سیاه شود. این نشان می دهد که مغز گردو ها کاملا آماده است. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا روش خشک کردن گردو تازه در خانه را با شما در میان بگذاریم.

بخش اول: جدا کردن پوست و شستن گردو ها

۱- گردو تازه را زمانی که هنوز پوست آن سبز است برداشت کنید. برای خشک کردن گردو تازه با پوست باید پوست گردو به گونه ای باشد که به راحتی بتوانید به کمک دست آن را جدا کنید. این موضوع نشان می دهد که گردو های شما کاملا رسیده و آماده مصرف است. گردو ها معمولا بسته به اقلیم منطقه در ماه مرداد یا شهریور آماده برداشت هستند.

جدا کردن پوست و شستن گردو ها

هنگام برداشت گردو تازه از درخت حتما از دستکش استفاده کنید؛ چراکه ممکن است دست یا لباس شما سیاه شود.

۲- پوست سبز گردو را جدا کنید. جدا کردن پوست خارجی گردو کمی دشوار است؛ حتی اگر محصول کاملا هم رسیده باشد. شما باید پوست سبز گردو تازه را بدون ایجاد شکستگی در گردو جدا نمایید. برای این کار چندین روش وجود دارد:

پوست سبز گردو تازه

– گردو را زیر کفش خود قرار داده و با غلتاندن آن روی زمین سخت، پوست آن به راحتی کنده خواهد شد. باید فشار مناسبی را به گردو وارد کنید تا آسیب زیادی در آن ایجاد نشود.

– با استفاده از یک تکه سنگ بزرگ یا تخته محکم چوبی می توانید پوست سبز آن را جدا نمایید.

– در صورتیکه عجله ندارید می توانید چند روز صبر کنید تا پوست گردو تازه کاملا خشک شود. سپس به راحتی قابل جدا شدن است. روش نگهداری گردو با پوست سبز آن متفاوت است.

۳- گردو تازه را پس از پوست کندن در یک ظرف پر از آب سرد ریخته و بشویید. پس از ریختن گردو ها درون ظرف پر از آب، آن دسته از گردو هایی که روی آب شناور می شوند را دور بیندازید؛ چراکه داخلشان پوک است.

 آب ریختن روی گردوها

۴- برای خشک کردن گردو با پوست، آنها را در یک مکان با تهویه مناسب هوا قرار دهید. پارچه ای تمیز را در یک سالن یا اتاق دارای تهویه مناسب هوا و به دور از نور مستقیم خورشید پهن کرده و گردو های تازه را به مدت ۲ هفته بگذارید بماند تا به طور کامل پوست قهوه ای رنگ آنها خشک شود.

خشک کردن گردو با پوست

چطور گردوی تازه را خشک کنیم؟

– هر چند روز یک بار گردو تازه را جا به جا کنید تا تمام قسمت های پوست آن در معرض جریان هوا قرار گرفته و خشک شود.

– در فضای باز چطور گردوی تازه را خشک کنیم؟ به شرطی که احتمال بارندگی وجود نداشته باشد و گردو ها در معرض نور مستقیم خورشید نباشند می توانید در فضای باز همچون حیاط این کار را انجام دهید.

۵- چک کنید که آیا گردو ها به طور کامل خشک شده اند یا خیر. در صورت مرطوب بودن گردو تازه و جمع آوری آنها از روی پارچه ، امکان خرابی و کپک زدنشان وجود خواهد داشت. چند گردو را برای امتحان بشکنید. پوست و مغز گردو تازه باید کاملا خشک، ترد و شکننده باشد.

چطور گردوی تازه را خشک کنیم

۶- پس از خشک شدن کامل گردو ها، آنها را درون کیسه یا سبد توری قرار دهید و در جایی خشک و خنک یا در فریزر نگهداری کنید. مدت زمان نگهداری گردو طولانی است. بسته به کیفیت آن می توانید یک تا دو سال با خیال راحت گردو تازه را در مکان مناسب انبار و استفاده نمایید.

گردوها در توری

بخش دوم: شکستن گردو ها

۱- شکستن پوست قهوه ای رنگ گردو کار ساده ای نیست و بسیاری از مواقع استفاده از وسیله ای همچون گردو شکن موجب خرد شدن نا مناسب گردو و مغز داخل آن می شود. ازین رو برای شکستن گردو در منزل روش های متعددی وجود دارد.

شکستن گردو ها

– به منظور راحت شکستن گردو در منزل می توانید نگهداری گردو در آب را به مدت ۲ ساعت امتحان کنید. پس از خیس خوردن کامل گردو ها، آنها را به مدت یک شب داخل ظرفی در بسته نگهداری کنید. این کار باعث نرم تر شدن پوست سخت گردو ها خواهد شد.

– با استفاده از روشی دیگر می توانید گردو ها را در یک حوله بپیچید و به کمک وسیله ای همچون چکش شروع به شکستن گردو ها کنید.

۲- روش خشک کردن مغز گردو تازه نیز کار پیچیده ای نیست. به این منظور مغز گردو ها را روی پارچه یا سینی در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید تا به طور کامل خشک شوند. هر چقدر مغز گردو تازه خشک تر شود، امکان خرابی آن کمتر خواهد بود. انجام این مرحله برای افرادی ضروری است که قصد نگهداری گردو بدون پوست (نگهداری مغز گردو) را دارند.

روش خشک کردن مغز گردو تازه

۳- در صورتیکه قصد ذخیره یا نگهداری گردو ها را دارید، بهتر است آنها را در یک ظرف دربسته مخصوص و در یخچال نگهداری کنید. در صورت تمایل می توانید قبل از گذاشتن آنها در یخچال، کمی آنها را تفت داده و برشته کنید.

نگهداری گردو در آب

پیش از این هم درباره خشک کردن میوه های مختلف و البته خشک کردن انجیر با هم صحبت کرده بودیم و می توانید این آموزش ها را هم مطالعه کنید.

آموزش ویدیویی خشک کردن گردو با پوست در خانه

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس نحوه خشک کردن گردوی تازه در خانه را با شما در میان گذاشتیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. حانیه گفت:
    0

    مطالبتون خیلی خوب بود. می تونید از طرفند های این سایت هم برای خشک کردن گردو استفاده کنید.

تبلیغات متنی