DIY Wooden Crate Shoe Rack

آموزش تصویری ساخت جاکفشی چوبی با جبعه میوه در خانه

۱
آموزش تصویری ساخت جاکفشی چوبی با جبعه میوه در خانه
امتیاز دهی به نوشته

جاکفشی یکی از وسایل پرکاربرد خانه ها محسوب می شود و نظم خاصی به منازل می دهد. همانند اکثر وسایل چوبی دیگر، خرید جاکفشی هم می تواند هزینه های سنگینی را به همراه داشته باشد. از این رو قصد داریم تا در این مطلب آی آر میکس نگاهی به طراحی و ساخت جاکفشی چوبی با جبعه میوه بیاندازیم و سعی کنیم تا از حداقل وسایل کمک بگیریم، با ما همراه باشید.

چگونه با لوازم دور ریختنی جاکفشی بسازیم؟

DIY Wooden Crate Shoe Rack

ساخت جاکفشی بر خلاف چیزی که به نظر می رسد چندان پیچیده نیست و می توان با کمی خلاقیت آن را در خانه تولید کرد. آی آر میکس را دنبال کنید تا بعد از ساخت استند گلدان و البته شلف دیواری چوبی، امروز با هم آموزش ساخت جاکفشی چوبی با لوازم دور ریختنی را مرور کنیم.

آموزش ساخت جاکفشی با وسایل دور ریختنی

برای ساخت این جاکفشی ساده و کاربردی، به وسایل نسبتا ساده ای نیاز است؛ فقط کافی است موارد زیر را تهیه کرده و سپس اقدام به ساخت این کاردستی ساده کنید:

  • جعبه میوه چوبی (یا هر جعبه مشابه دیگر)
  • ۴ عدد لاستیک برای حرکت جاکفشی (این مورد اختیاری است)
  • رنگ چوب، به دلخواه خودتان
  • قلم موی نقاشی برای رنگ آمیزی جاکفشی
  • پارچه به میزان کافی
  • کاغذ سنباده
  • دریل
  • پیچ های چوبی کوچک
  • ۴ قلاب برای بخش کلید

آموزش ساخت جاکفشی با وسایل دور ریختنی

مرحله اول: جعبه میوه را رنگ کنید

پیش از این که بخواهید طریقه ساخت جاکفشی را یاد بگیرید، باید رنگ مورد نظر خود را پیاده کنید. ما در این آموزش از رنگ قهوه ای تصویر زیر استفاده کردیم اما هیچ محدودیت و اجباری در آن وجود ندارد. فقط کافی است از رنگ های مخصوص و مناسب چوب استفاده کنید و به رنگ ایده آل خود برسید.

جعبه میوه را رنگ کنید

حالا کمی صبر کنید تا رنگ ها خشک شوند و در صورتی که نیاز به تمیز کاری دارند، با استفاده از پارچه آن ها را تمیز کنید.

مرحله دوم: پیچ کردن جعبه ها به یکدیگر

در دومین مرحله از آموزش ساخت جاکفشی با کارتن یا جعبه میوه، باید جعبه ها را به هم متصل کنید. طبیعتا همه چیز به نیاز شما باز می گردد و انتخاب ابعاد ساخت جاکفشی کاملا متفاوت خواهد بود. در صورتی که تعداد کفش زیادی در خانه دارید، می توانید از تعداد جعبه میوه بیشتری استفاده کنید. مثلا ما در این آموزش به شکل زیر عمل کردیم و ۶ جعبه میوه را به ترتیب زیر به هم متصل کردیم:

پیچ کردن جعبه ها به یکدیگر

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، ۴ جعبه به صورت افقی و ۲ جعبه به صورت عمودی قرار گرفته اند و با پیچ های چوبی یا فلزی کوچک، همه چیز به هم پیچ شده است. هر ابعادی که در ذهن دارید را پیاده کنید و ترتیب مد نظر خود را برای جاکفشی خود بسازید.

مرحله سوم: اضافه کردن چرخ به جاکفشی

این مرحله از مراحل ساخت جاکفشی کاملا اختیاری است و در صورتی که مایل به انجام آن نیستید یا در بازار این چرخ ها را پیدا نمی کنید، می توانید از آن عبور کنید. به تصویر زیر دقت کنید و با کمی خلاقیت و البته بررسی ابعاد جاکفشی خود، چرخ ها را به جاکفشی متصل کنید.

اضافه کردن چرخ به جاکفشی

همانطور که گفته شد این مرحله از ساخت جاکفشی اصلا اجباری نیست و فقط در صورتی که قصد حرکت دادن آن را دارید از این چرخ ها استفاده می کنید. البته امکان حرکت جاکفشی می تواند قابلیت خوبی باشد و شاید بهتر باشد آن را در ذهن داشته باشید!

مرحله چهارم: سنباده زدن به جاکفشی

حالا باید زوایای مختلف جاکفشی را مرتب کنید و اینجا از سنباده کمک می گیرید. فقط کافی است از سنباده و سنگ های شبیه به آن استفاده کنید تا ظاهر مناسبی به جاکفشی بدهید. بیشترین قسمتی که نیاز به سنباده زدن دارد، بخش های گوشه و اطراف جعبه ها خواهد بود.

سنباده زدن به جاکفشی

در آخرین مرحله از ساخت جاکفشی با لوازم دور ریختنی باید گوشه های جاکفشی، ظاهری به این شکل داشته باشند و در صورت برخورد با دست، آسیبی به افراد وارد نکنند. این قسمت در زیبا شدن نتیجه کار، تاثیر بسیار بالایی خواهد داشت و نباید آن را نادیده گرفت.

سنباده زدن به جاکفشی

مرحله پنجم: تزیین جاکفشی

تا به اینجا ما مراحل ساخت جاکفشی را به پایان رسانده ایم اما می توانیم ظاهر زیباتری را برای کاردستی خود ایجاد کنیم. همانند کاردستی های خاص، اینجا هم گزینه های زیادی پیش روی ما قرار دارد و باز هم هیچ محدودیتی در انتخاب ایده وجود ندارد. مثلا ما در این آموزش سعی کردیم تا از جاکفشی خود به عنوان  جاکلیدی هم استفاده کنیم. به تصویر زیر دقت کنید:

 تزیین جاکفشی

همانطور که از تصویر بالا هم مشخص است، کار سختی در پیش ندارید و باید چند قلاب یا گیره را به جاکفشی خود متصل کنید. پیدا کردن این قلاب ها هم چندان سخت نیست و در اکثر مغازه های ابزارفروشی مشابه آن ها را پیدا خواهید کرد. توصیه می کنیم اینجا نگاهی به ساخت جاکلیدی چوبی با وسایل دور ریختنی بیاندازید و از ایده های این مطلب هم استفاده کنید.

چند ایده برای ساخت جاکفشی

حالا می توانید برای بهبود جاکفشی، به جز جاکلیدی از طرح های دیگری بر روی بدنه آن استفاده کنید. مثلا می توانید از پرینترهای جوهر افشان کمک بگیرید و با چاپ یک تصویر برعکس در ابعاد جاکفشی و استفاده از حرارت، طرح های مورد نظر خود را به روی جاکفشی بچسبانید.

چند ایده برای ساخت جاکفشی

مثلا تصویر بالا را می توانید با صرف حدودا ۸ دقیقه و استفاده از حرارت، به جاکفشی منتقل کنید و ظاهر مشابه تصویر زیر داشته باشید. این پایان ساخت جاکفشی ما می باشد اما فقط یکی از ایده های ممکن برای ساخت این نوع جاکفشی را با هم مرور کرده ایم.

ساخت جاکفشی

آموزش ویدیویی ساخت جاکفشی با چوب

ایده جالب برای ساخت جاکفشی با لوازم دور ریختنی

ایده های دیگری برای ساخت جاکفشی وجود دارند که می توانیم برخی از آن ها را با هم نگاه کنیم. البته همه این موارد با جعبه میوه یا کارتن های مشابه تولید نمی شوند اما با کمی خلاقیت می توان طرح های نامحدودی را ایجاد کرد.

ساخت جاکفشی با طرح لانه زنبوری:

ایده ساخت جاکفشی

جاکفشی با جعبه میوه:

ایده ساخت جاکفشی

ایده ساخت جاکفشی

ایده ساخت جاکفشی

جاکفشی با طرح لوله:

ایده ساخت جاکفشی

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب سعی کردیم تا نحوه ساخت جاکفشی را به شکل ساده به شما نشان دهیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. بهروز گفت:
    4

    با سلام
    ایده بسیار خوبی بود
    ولی جعبه هایی با این کیفیت در داخل کشور وجود ندارد یا اینکه خیلی کم پیدا میشود>
    اگر جایی میشناسید برای تهیه این جعبه ها با این کیفیت لطفا راهنمایی بفرمایید.

تبلیغات متنی