Natural Hangover Remedies

آموزش راه های گیاهی برای تسکین درد خماری بدون مصرف دارو

۹
آموزش راه های گیاهی برای تسکین درد خماری بدون مصرف دارو
نمره 4 از 4 رای

شاید این جمله را زیاد شنیده باشید که اعتیاد یک بیماریست و بهتر است که بدانید خماری یکی از بدترین بیماری هایی است که یک فرد معتاد خصوصا معتادین به الکل می توانند با آن رو به رو شوند. امروز در آی آر میکس قصد داریم تا آموزش راه های گیاهی برای تسکین درد خماری بدون مصرف دارو را برای شما منتشر کنیم پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

راهای گیاهی برای کمتر شدن درد خماری چیست؟

 Natural Hangover Remedies

خماری عموما بعد از مصرف مواد مخدر و خصوصا الکل پیش می آید در حال حاضر داروی گیاهی تسکین درد خماری وجود ندارد زیرا اکثر دارو ها دارای موادی هستند که اعتیاد آور میباشند اما روش های طبی برای از بین بردن درد خماری وجود دارد. پیش از این در آی آر میکس در مورد اینکه چگونه بفهمیم خواستگارمان معتاد است؟ صحبت کرده بودیم. اثرات خماری عموما تا یک روز بعد از بین می رود اما یک سری راه های کمتر شدن درد خماری وجود دارد، در این مطلب ما شما را با هشت راه حل در این مورد آشنا می کنیم.

برای تسکین درد خماری آب بنوشید

آب یک داروی تسکین درد خماری تریاک است. آب به شستشوی بدنتان و خارج شدن ناخالصی ها کمک می کند اگر صبح از خواب بیدار شدید و احساسات خماری مانند سرگیجه،شکم درد و … داشتید حتما یک لیوان آّب بخورید تا بدنتان هیدراته شود. این موضوع برای مصرف کنندگان و معتادان به الکل هم بسیار ضروری و مفید است.  بنابراین هیچگاه نوشیدن آب را فراموش نکنید.

درد خماری

مایعات زیاد مصرف کنید

اعتیاد علاوه بر تاثیر بر اعصاب و وابستگی جسمی و روانی ،دستگاه هاضمه شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در نظر داشته باشید خماری شیره و الکل تاثیر بدی بر معده و روده های شما دارند بنابریان افراد در دور باطلی می افتند که از یک سو غذا کم می خورند و از سوی دیگر ضعیف تر می شوند. راهکار مقابله با این پدیده استفاده از نوشیدنی های ورزشی،آب نارگیل(شیر نارگیل) و سوپ ها و آبگوشت است. این مایعات هم برای رفع خماری و هم درمان پا درد بعد از ترک اعتیاد بسیار مفید و موثرند.

نوشیدن مایعات

روغن های گیاهی مصرف کنید!

در دوره ترک اعتیاد گاهی مجبورید که مصرف با دوز پایین را تجربه کنید، برای این که این مواد و خصوصا الکل در معده و بافت های گوارشی شما تجمیع نشوند ۱ ساعت قبل مصرف یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را مصرف کنید. البته خوردن غداهای چرب مانند سالاد ماکارونی و ماهی سرخ شده در روغن فراوان هم این تاثیر را دارد.

روغن زیتون

رفع درد خماری با شکر

مطالعات نشان می دهد قندو شکر و فروکتوز به شدت احتمال خماری را کاهش می دهند. برای همین توصیه می شود از ترکیباتی مثل چایی نبات به عنوان قدیمی ترین داروی گیاهی جهت جلوگیری از خماری استفاده کنید. همچنین خوردن آب قند و سایر میوه و شیرینی های حاوی شکر و قند نیز بسیار توصیه می گردد. همچنین از آبمیوه های شیرین مانند آب پرتقال طبیعی استفاده کنید

درد خماری

صبحانه بخورید

صبحانه مهمترین وعده غذایی است و در صورتی که با سردرد ،دل پیچه و سایر نشانه های خماری از خواب بلند شدید حتما صبحانه کاملی  را میل کنید. یک صبحانه کامل می تواند حال شما را بسیار دگرگون کند.بسیاری از امراضی که بعد از ترک اعتیاد به سراغ شما می آیند به دلیل عدم تغذیه و فعالیت مناسب است، خودتان را ملزم کنید که حتما روزانه وعده کاملی از صبحانه را میل کنید.

درد خماری

زنجبیل بخورید

زنجبیل یک مسکن قوی برای خماری محسوب می شود. طی سده های متمادی از زنجبیل به عنوان یک راهکار قوی برای مبارزه با خماری و حالت تهوع بعد مصرف مواد مخدرو الکل استفاده می شد و بهتر است بدانید که ترکیب پودر زنجبیل و نارنگی و شکر قهوه ای در دوره های ترک اعتیاد و برای مقابله با خماری بسیار کارآمد و مفید به فایده است ، فراموش نکنید که زنجبیل هم به صورت پودر  و ادویه و هم به صورت دمنوش قابلیت طبخ را دارد. لازم است بدانید که زنجبیل و دمنوش های آن یک محرک قوی برای درمان درد عضلانی بعد از ترک اعتیاد است و کمک می کند خستگی و کوفتگی خیلی سریع از بدن خارج شود.

زنجبیل

یکی از راهای کمتر شدن درد خماری خواب است!

راهای کمتر شدن درد خماری؛ گاهی اوقات بهترین راه مقابله با سردردها و بیماری هایی که به دلیل ترک اعتیاد به شما حمله می کنند یک خواب کوتاه نیم ساعته است. در نظر داشته باشید که در دوره ترک اعتیاد بهترین راه مبارزه با درد خماری این است که خواب شما بین ۶ الی ۸ ساعت و به طور منظم باشد.

درد خماری

میوه کاکتوس بخورید

این میوه گران و کمیاب خواص بسیاری دارد یکی از خواص مهم آن در رابطه با خماری این است که اگر ۵ ساعت قبل از مصرف الکل آن را مصرف کنید احتمال خماری یا هنگ اور شدن شما تا ۵۰ درصد کاهش می یابد.

میوه کاکتوس

باز هم تاکید داریم که تنها راه حل قطعی و مناسب برای رفع درد خماری این است که مواد مخدر و الکل را مصرف نکنید در هر حال مضرات زیادی برای مصرف کنندگان مواد مخدر وجود دارد و ما در مطلب بهترین راه های درمان اوردوز الکل، متادون، ماری جونا و .. در خانه برخی از آن ها را آموزش داده ایم .

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس درباره راهای کمتر شدن درد خماری و چند نکته کلیدی درباره آن صحبت کردیم. طبیعتا راهکارهای طبیعی و شیمیایی این موضوع بیشتر از موارد این مطلب هستند. اگر شما هم با این اتفاق ناخوشایند درگیر هستید یا نظر و پیشنهادی برای بهبود  و یا پیشگیری از آن دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۹ دیدگاه

  1. Microsoft Licence گفت:
    2

    مطلب جالبی بود ممنون از سایت خوبتون

  2. هشمت گفت:
    19

    خوردن اب توسط افراد درحال ترک خماری بیشترمی کند وهمچنین نارنگی بعد کی گفته ادم درحال ترک میتونه صبحانه بخوره یا بتونه چندساعت بخوابه شما اینارو از کجا دراوردید.

    • شهریار گفت:
      1

      خماری نکشیدن هشمت جون حالا اینا خماری الکل رو میگن فکر کنم اونم کسی ک بهش اعتیاد نداره وگرنه خطر ترک الکل و سنکوب بیشتره تا مخدر و خماری چیزای دیگه سرشون نیومده کلی قرص کلونازپامم قرص دیگه هم بخوری بازم داری دست و پامیزنی و خواب بی خواب من بعد ده روز دو دقیقه نشسته بودم چشام گرم شد خواب رفتم ک اولین خوابم بود البته بعد چهل روز روبراه شدم ولی امان از روزای اول و هفته اول و دومش خصوصا

      • مهدی گفت:
        0

        داداش آب نارنگی آدمو بدتر میکنه درضمن میگی یکی دو روز؟ وای اگه بخوای تو خونه ترک کنی دو هفته زمین گیرت میکنه نمیتونی پاشی در حسرت نیم ساعت خواب شب یادمه پنج تا قرص خواب خوردم نتونستم بخوابم تمام استخونام درد میکرد پامیشدم بزور برم دستشویی نیم ساعت تو دستشویی یه حالی میشدم که نگو البته من مصرفم شیره اونم میخوردم خیلی زیاد ها ولی تونستم الان نمیخوام بترسونم کسی رو ولی اگه کسی خواست ترک کنه بگم بهش چیکار کنه چون من هشتمین ترکم بود که دیگه نرفتم سراغش وکلی تجربه دارم شیر بخورید مبادا اوایل پرتقال و نارنگی و لیمو و آناناس و هندونه بخورین ها بجاش تونستین میگه های گرم بخورین مثلا موز حتما بخورین بعد پنج روز آبلیمو بخورین حالا خالی نه شربتشو و هر میوه ای ولی اوایل نه سعی کنین اوایل قهوه بخورین میدونم نمیشه غذا خورد بزور میوه یا مثلا سمنو دتشتین یا کشمش و گردو هم خوبه آبتون هم حفط بشه بهد چهار روز آب بیستر بخورین خمار میشین فدای سرتون باید سم بره یا نه؟ این همه نعشه شدین یه هفته هم سختی بکشین سعی کنین بزور برین حموم و و حداقل یه ده دقیقه ای حتی اگه نمیتونین دوش بگیرین بشینین زیر دوش و پاهاتون رو ماساژ بدین تعریق یادتون نره اوایل سردتون میشه بعد گرمتون میشه وقتی گرمتون شد بدونین دیگه آخراشه تحمل کنین درست میشه واین که هرچیری تو ابن مدت ناراحتتون کرد به خانوادتون فک کنین و سعی کنین هیچ قرصی نخورین چون واقعا خماربتون رو بیشتر میکنه فقط مجازین آستامینوفن خالی اونم پونصد بخورین دوتا فقد کدئین نخورین دیدین پاتون درد میکنه به بکی بگین کمی روشون راه بره یاعلی

    • Mp گفت:
      0

      اره والا اینا خماریو با بی خوابی اشتباه گرفتن

    • رضا گفت:
      0

      سلام این بند خدا راست میگه مگه تو ترک میشه خوابید و یا صبحانه خورد تا الان ناموسن کی تونست تو ترک هم بخواب هم صبحانه بخوره

    • سروش گفت:
      0

      نمیدونن فقط میگن اگه تونستی تا ۲۰ روز دو ساعت بخوابی بیا عکس ناموس بده بهم اگه معتادی همش چرند. ولی آب زیاد میاد روی تند خیلی بهتر میکنه اولش سخت ولی بجای ۳۰ روز ۱۰ روز روپایی میزون چند روز اول تا یه هفته از قرص خواب استفاده کنید بهتره

  3. رضا گفت:
    0

    سلام برادر من الان تو ترک دراگون هستم الان ۲ روز هست و هنوز خواب به چشم نیومد و حتی نمیتونم فکر کنم چی برسه شکم پر کنم سختی خماری چند نکته داره که راحت میشه ترک کرد یکی جیبت پول باشه ۲ جایی باشی که دوستان دورت باشن تا روزت بگذره ۳ باید از خورد مواد خش دوری کنی بجز بادام زمینی چون غذا نمیتونی بخوری و ۵۰ گرم بادام زمینی کالاریش با ۳۵۰ گرم گوشت قرمز یکی هست ۴ زعفران نبات و زجفیل باهم دم کن روزی ۱۰ الی ۱۵ استکان بخور از همون لحظه بخوری استراب و استرس میاد پایین درد پا کم میشه خیلی هم قوی هست
    سوپ نخورین بجاش اب پامرغ مثله ابگوشت کنید بخورید
    تا جا میتونید تو خانه نباشید برید تو پارک و یا با چند نفر که از اعتیاد شما خبر نداره و نمیدونن درحال ترکی قدم بزنید خود همون شخص ها باحس میشه شما درد فراموش کنی برای چند ساعت و برای این که ابروت نره تو قدم زدن باهاشون کم نمیاری و این که از خانواده بخوای این مدت باشما بد رفتاری و لجبازی نکنه و شما درک کنن اگرم خانواده خبر ندارن پس میشه مثله همون رفیقات برای ابروت درد راحت کنار میایی باهاش در اخر تو ۱۰ روز پاک میشید من روز دوم هست و هر روز یک نظر اینجا میزارم موفق باشید

  4. رضا گفت:
    0

    راستی دوستان برای خواب شب از روغن برای ماساژ پا و از قرص زد استراب و یک خواب اور استفاده کنید بعد ۳روز به اینا دیگه نیاز ندارین

تبلیغات متنی