کاهش عوارض قرص ال دی

چگونه عوارض قرص ال دی، اچ دی و اورژانسی را کاهش دهیم؟

۷
چگونه عوارض قرص ال دی، اچ دی و اورژانسی را کاهش دهیم؟
نمره 3.3 از 7 رای

از سال ۱۹۶۰ که انواع قرص های ضد حاملگی به وجود آمدند تا امروز ، زنان به دنبال مقابله با عوارض این قرص ها بوده اند  حالت تهوع ، سردرد،دل درد  و … از جمله عوارض انواع قرص های پیش گیری از بارداری است. بنابراین امروز در آی آر میکس به بررسی این موضوع می پردازیم که چگونه عوارض قرص ال دی، اچ دی و اورژانسی را کاهش دهیم.

آموزش راه های کاهش عوارض قرص اچ ادی

How to Prevent Nausea from Birth Control Pills

حدود ۲۵ درصد زنانی که به دنبال راه های جلوگیری از بارداری هستند از این روش ها استفاده می کنند. قرص ال دی در ۹۹ درصد موارد در صورتی که به شکل درست مصرف شود می توانند جلوی بارداری را بگیرد و از آن جلوگیری کند. در صورتی که از رابطه جنسی شما مدتی گذشته است می توانید مقاله آموزش راه های طبیعی و اورژانسی جلوگیری از بارداری یک ماه بعد از نزدیکی  را مطالعه نمایید. همانند هر دارویی ، قرص های ال دی و اچ دی نیز می توانند باعث اثرات جانبی و مشکلاتی بعد از مصرف بشوند ، حالت تهوع یکی از معمولترین عوارض قرص ال دی و اچ دی است که در دوره مصرف خودش را نشان می دهد.

قرص های ضد بارداری چگونه کار می کنند

هر قرصی باید طبق برنامه ای که پزشک به شما می دهد مصرف شود ما پیش از این درمورد بهترین زمان برای مصرف دارو های جنسی مطالبی را برای شما قرار داده بودیم . این قرص های ضد بارداری از جمله قرص ال دی شامل هورمون های استروژن و پروژسترون یا تنها هورمون پروژسترون هستند. این هورمون ها با متوقف ساختن تخمک گذاری در رحم بانوان از حاملگی جلوگیری می کنند. همچنین این قرص ها با ضخیم تر کردن مخاط دهانه رحم مانع از رسیدن اسپرم به رحم می شوند و از لانه گزینی تخمک و انتقال تخمک بارور شده به رحم جلوگیری می کنند.

قرص ال دی

اما قرص های ضد بارداری اورژانسی در حقیقت برنامه اضطراری یا plan b  بانوان است، این قرص ها نسبت به قرص های معمولی دارای دوز بالایی از  هورمون های ذکر شده هستند که این دوز بالای هورمونی می تواند برای بدن بانوان بسیار سخت باشد.

بنابراین شما فقط باید در حالت های اضطراری از این نوع قرص های پیشگیری اورژانسی استفاده کنید، تنها در صورتی که در طول رابطه جنسی از وسایل یا قرص های پیشگیری از بارداری استفاده نکرده اید یا روش پیشگیری شما با مشکل مواجه شده است (مثل پاره شدن کاندوم) از قرص اورژانسی استفاده کنید. این قرص ها می تواند تخمک کذاری را متوقف کرده و مانع از رسیدن تخمک ها به رحم شوند و همچنین می توانند جلوی اسپرم ها را بگیرند تا به تخمک ها نزدیک نشود.

از قرص های ال دی برای به تاخیر انداختن دوره پریود هم استفاده می شود که عوارض قرص ال دی برای پریود نشدن همانند عوارض آن برای پیشگیری از بارداری است.

علت تهوع قرض های ضد بارداری

از عوارض قرص ال دی  می توان به سردرد ،تهوع و تغییر در پریود بانوان اشاره کرد، تهوع حاصل از قرص های ال دی و اچ دی به علت وجود استروژن است که می تواند معده را تحریک کند. قرص هایی که دارای دوز بالای استروژن هستند مثل قرص های ضد بارداری اورژانسی نسبت به قرص ال دی و قرص اچ دی بیشتر باعث ناراحتی معده و حالت تهوع می شوند. در نظر داشته باشید که حالت تهوع در دفعات اولیه مصرف بیشتر رخ می دهد و سپس رو به کاهش می نهد.

قرص ال دی

چگونه عوارض قرص ال دی را کاهش دهیم؟

گام اول در کاهش عوارض جانبی قرص اورژانسی و دیگر قرص های ضد بارداری این است که هیچ وقت این قرص ها را با معده خالی مصرف نکنید. همچنین می توانید حدود سی دقیقه قبل از مصرف قرص ال دی از آنتی اسید های معده استفاده کنید. این مورد می تواند به معده شما کمک کند که آرام تر بماند. قبل از استفاده از قرص های کنترل بارداری با دکتر خود در مورد قرص های ضد تهوع مشورت کنید مخصوصا اگر این قرص شما را بیمار کرده است آن ها ممکن است یکسری داروی مکمل ضد تهوع را نیز برای شما تجویز کنند. در نظر داشته باشید هیچگاه قرص های ال دی و اچ دی را به دلیل یک حالت تهوع ساده متوقف نکنید زیرا بارداری ناخواسته حالت تهوع و مشکلات بیشتری را در پی دارد.

راه های کاهش عوارض قرص ال دی

درمان خاصی برای کاهش عوارض قرص ال دی تهوع ناشی از مصرف قرص های پیشگیری از بارداری وجود ندارد با این حال می توان از بروز حالت تهوع با استفاده از این داروهای خانگی تا حدی جلوگیری کرد:

  • در زمان حالت تهوع مواد غذایی ساده و طبیعی مثل نان و کراکر مصرف کنید
  • از غذاهای حاوی چاشنی قوی و طعم دار خود داری کنید مثل غذاهای بسیار شیرین،چرب یا سرخ شده در روغن فراوان
  • مایعات سرد بنوشید
  • بعد از خوردن قرص از فعالیت های سریع  و پرتحرک مثل دویدن اجتناب کنید
  • یک فنجان چای زنجبیل بنوشید
  • وعده های غذایی خود را کوچکتر ولی به تعداد بیشتری مصرف کنید
  • چند سری نفس عمیق و کنترل شده بکشید

قرص ال دی

تهوع حاصل از قرص های ال دی باید در عرض چند روز حل شود اما در نظر داشته باشید چیزی به نام درمان عوارض قرص ال دی وجود ندارد و ممکن است این عوارض گاهی دوباره خودشان را نشان دهند. در صورتی که این موضوع ادامه دار بود حتما با دکتر خود یک قرار ملاقات داشته باشید ، زیرا ممکن است شما به انواع دیگر قرص و یا روش های پیشگیری دیگری نیاز پیدا کنید. در پایان به شما توصیه می کنم مقاله ما در رابطه با پاسخ ۲۷ سوال رایج در مورد احتمال بارداری،جلوگیری از حاملگی و روش های جلوگیری در رابطه جنسی را برای اطلاعات کامل تر بیشتر مطالعه نمایید.

قرص ال دی

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره از بین بردن عوارض قرص ال دی صحبت کردیم. اگر در این زمینه و سایر موضوعات مربوط به پیشگیری از بارداری تجربه، نظر یا پیشنهادی دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است خوشحال می شویم که آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۷ دیدگاه

  1. فرشاد گفت:
    0

    با سلام .
    خانم من ۵عدد قرص اورژانسی مصرف کرده و الان دهانش تاول های سفید زده و بشدت استخوان درد و کمر درد داره و جواب تست حاملگیش ۵۰ پنجاه هست یعنی مشخص نیست ک حامله هست یان
    چگونه این عوارض رو ازبین ببریم
    لطفا راهنمایی کنیدک خیلی لازم داریم راهنماییتون رو

  2. روشن گفت:
    -4

    قرص رو هرگز ناشناخته مصرف نکنین لطفا

  3. Nafas گفت:
    0

    من در روز ۵ام اقدام به بارداری دوتا قرص اورژانسی و ۵تا ال دی خوردم چه اتفاقی میوفته؟؟؟

  4. حسین گفت:
    0

    سلام خانوم من ۴عدد قرص اورژانسی در فاصله ۵روز اندنخته و الان خیلی خونریزی دارد خواهشن کمک کنید .

  5. شیرین گفت:
    0

    سلام
    من برای کیست تخمدان ساده و بدلیل قطع نشدن خونریزی که تا یک ماه داشتم دکتر ال دی برای ۲ ماه تجویز کرده ، حدود یک هفته هست که مصرف کردم ، حالت تهوع و سرگیجه و از هم بدتر روی معده تاثیر شدیدی گذاشته درد معده زیادی دارم آیا قرص جایگزین داره که انقدر درد معده نداشته باشم؟

  6. نازی گفت:
    0

    سلام
    اگر خانمی که یک هفته از عمل پروتز سینه او می گذرد از قرص اورژانسی استفاده کند چه اتفاقی می‌افتد؟

  7. امیر عباس گفت:
    0

    من مردم اشتبایی دوتا ال دی خوردم بجا قرص دل درد چه بلایی سرم میاد؟

تبلیغات متنی