How to Fill up a Car with Petrol

آموزش مرحله به مرحله بنزین زدن ماشین و باز کردن در باک بنزین

۷
آموزش مرحله به مرحله بنزین زدن ماشین و باز کردن در باک بنزین
نمره 3.5 از 19 رای

هیچ آموزشگاه رانندگی در ایران و خارج از ایران حتی به شما نمی گوید نازل پمپ بنزین چگونه کار میکند و نکاتی در رابطه با بنزین زدن را به شما یاد نمی دهد. بنابراین امروز ما در آی آر میکس درمورد نکات آموزش بنزین زدن ماشین و باز کردن در باک بنزین مطلبی را برای شما تدارک دیده ایم.

نحوه صحیح بنزین زدن ماشین در ایران به چه شکل است؟

How to Fill up a Car with Petrol

همانطور که گفته شد متأسفانه هیچ آموزشی درباره نحوه بنزین زدن در ایران در آموزشگاه‌ها و مراحل گرفتن گواهینامه وجود ندارد، شما مراحلی از آموزش را برای گرفتن گواهینامه طی می‌کنید اما هیچ کدام از این مراحل و آموزش‌ها در مورد نحوه صحیح بنزین زدن در ایران نیست. حقیقت این است که بنزین زدن یا سوخت زدن به خودرو یکی از مراحل اساسی از کارهای روزمره هر راننده‌ای هست. وقتی‌ که گواهینامه خود را گرفتید و آموزش هایتان تمام می‌شود ناگهان خود را در دریای انبوهی از مشکلات و مسائل رانندگی می‌یابید که آموزشی هم برایشان ندیده‌اید. یکی از این بزرگترین ترس‌های بسیاری از افراد نحوه ی بنزین زدن ماشین و حتی باز کردن باک بنزین است. بنابراین ما امروز در آی آر میکس تصمیم داریم در چند مرحله ساده شما را با طریقه بنزین زدن ماشین آشنا کنیم.

مرحله اول : قبل از حرکت محل باک ماشینتان را چک کنید!

در مرحله اول آموزش چگونگی بنزین زدن ماشین است که باید ورودی باک را پیدا کنید، معمولا ورودی باک بنزین شما در یک چهارم انتهایی خودرو و در کنار چرخ راست یا چپ اتومبیل قرار دارد. شما باید محل قرار گیری باک بنزین را بدانید زیرا نازل بنزین باید در همان سمت قرار بگیرد. باک بنزین برخی خودروها  با اهرمی در کنار کف‌پوش راننده و برخی دیگر با سوییچ بازمی‌شوند.

آموزش چگونگی بنزین زدن ماشین

بهتر است که قبل از رفتن به پمپ بنزین باز کردن درب باک را تمرین کنید وگرنه ممکن است که در پمپ بنزین با بوق و عصبانیت دیگر رانندگان مواجه شوید. مطمئن شوید که باک بنزین شما مشکلی ندارد تا دردسری برای شما ایجاد کند اگر می‌خواهید از سالم بودن باک بنزین خود مطمئن شوید مطالعه مقاله ما درباره هفت عدد از مهم‌ترین علائم خرابی پمپبنزین ماشین پراید، ۲۰۶ و … به شما توصیه می‌شود.

مرحله دوم : ورود به پمپ بنزین

همچنان که به سمت پمپ بنزین رانندگی می کنید وقتی به پمپ بنزین نزدیک شدید سرعت خود را کم کنید، امکان دارد لحظاتی را در صف بنزین بمانید پس بهتر است نوبت را رعایت کنید کاری که انتظار دارید دیگران هم درباره شما انجام دهند. سپس وارد پمپ بنزین شوید در حالتی که اولا درب باک بنزین شما رو به روی نازل بنزین باشد و فاصله شما با دستگاه نازل بنزین نیم متر باشد. برای مثال اگر درب باک بنزین شما در سمت راست خودرو قرار دارد باید نازل هم در سمت راست قرار داشته باشد. در تصویر زیر یک شیوه غلط بنزین زدن را می بینید.

غلط بنزین زدن

مرحله سوم : سوختتان را انتخاب کنید

برنامه ریزی همیشه لازم و حیاتی است حتی در انتخاب نحوه‌ی بنزین زدن ماشین، بنابراین قبل از رفتن به داخل جایگاه سوخت تصمیم بگیرید که چه نوع سوختی می‌خواهید بزنید بسیاری از خودروهای سواری امروزه دیزلی هستند و جایگاه آن‌ها متفاوت است از سوی دیگر شاید بخواهید بنزین سوپر استفاده کنید. بهتر است که از قبل این موضوعات را برای خود روشن کرده باشید. در نظر داشته باشید که سوخت اشتباه ممکن است هزینه زیادی را برای شما در بر داشته باشد. همیشه از بنزین با اکتان بالای ۸۷ استفاده کنید و هیچ وقت اشتباهی یا عمدی از سوخت نامناسب استفاده نکنید.

اکتان انواع بنزین

مرحله چهارم : باک بنزینتان را باز کنید

نحوه باز کردن در باک: از خودرو خارج شوید و سوییچ و پول‌هایتان را بردارید و درها را قفل کنید. به سمت باک خودرو بروید و سعی کنید طبق دستورالعمل زیر درب باک بنزین را بازکنید. قبل از اینکه روش بنزین زدن ماشین را یاد بگیرید باید طریقه باز کردن باک بنزین را فراگرفته باشید.

ما در اینجا در ابتدا نکات اساسی برای باز کردن باک بنزین را آموزش می‌دهیم

  1. مطمئن شوید که توقف کرده‌اید
  2. تمامی پنجره‌ها را برای جلوگیری از ورود گاز و بنزین به خودرو بالا بکشید،موتور را خاموش کرده و سپس سوییچ خودرو را نیز بردارید (اساساً هیچ‌گاه نبایدخودرو را با سوییچ داخل آن رها کنید)
  3. در برخی خودروها اهرم باز کننده درپوش بنزین در کف خودرو و سمت راننده وجود دارد این اهرم را باید ابتدا فشار داد تا خودرو باز شود اما در برخی دیگر از خودروها درب باک به راحتی و به شکل مستقیم با سوییچ خودرو و قفل روی آن بازمی‌شود.
  4. سپس پیچ اصلی باک را باز کنید و در صورتی که جدا می‌شود آن را روی زمین قرار دهید.

باز کردن باک بنزین

مرحله پنجم : دهانه نازل را در سوراخ سوخت قرار دهید

دسته را گرفته و بالا ببرید و سپس به سمت بیرون بکشید و دهانه نازل را داخل ورودی باک قرار دهید. سپس دستگیره نازل را فشار دهید تا بنزین درون باک خودروی شما ریخته شود در نظر داشته باشید که برخی از نازل‌های بنزین به صورت خودکار با پر شدن بنزین جریان سوخت را قطع می‌کنند اما برخی این ویژگی را ندارند بهتر است که از مسئول جایگاه در مورد این موضوع بپرسید.

بنزین زدن

یک نکته درمورد نحوه بنزین زدن ماشیناین است که اگر می‌خواهید بدانید که چگونه سه لیتر بنزین بیشتر بزنیم یا پول کمتری پرداخت کنیم باید بگویم که در درجه اول بهتر است مقاله ما در مورد آموزش  ۲۲ روش کاهش مصرف سوخت خودروهای داخلی و خارجی را مطالعه نمایید و سپس دقت کنید که نازل سوخت را تا آخر فشار ندهید زیرا این کار باعث می‌شود مقداری هوا (مقداری اندک) از پمپ شما خارج شود بنابراین شما پولتان را برای هوا دور می‌ریزید. اما اگر دستگیره نازل را تا نصفه بکشید باعث می‌شود که هوا از نازل خارج نشود.

مرحله ششم : بیرون کشیدن نازل

چشمتان به نمایشگر نازل بنزین باشد، اگر تمایل دارید بدانید که نازل پمپ بنزین چگونه کار میکند باید به نمایشگرآن توجه کنید. این صفحه به شما می گوید که قیمت بنزین چقدر است،چه میزان بنزین زده اید و در نهایت هزینه شما چقدر شده است. در پایان به آرامی نازل را خارج کنید و در جای خود قرار دهید در نظر داشته باشید که هرگز برای خارج کردن قطرات آخر بنزین نازل را به سوراخ باک نکوبید چون ممکن است ایجاد جرقه کند! بعد از اتمام کار نازل را در جای خود قرار دهید.

مرحله هفتم : خروج از پمپ بنزین

برای خروج در ابتدا دوباره باک خود را قفل کنید و در پوش بنزین را بگزارید در نهایت وجه هزینه را پرداخت کنید. اکنون می توانید به آرامی از پمپ بنزین خارج شوید و از رانندگی لذت ببرید.

بنزین زدن

آموزش بنزین زدن ماشین در ایران

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش بنزین زدن ماشین را با شما در میان گذاشتیم. هم اکنون شما شیوه اصلی آموزش بنزین زدن در ایران را می دانید ، چنانچه در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید و یا سؤالی در مورد بنزین زدن و مسائل مربوط به این موضوع در ذهن شما وجود دارد، آن را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۷ دیدگاه

  1. رضا گفت:
    -41

    واقعا موقعی که این مقاله رو مینوشتید به چی فکر میکردید. #{ ! }

  2. سائدی گفت:
    76

    سلام
    چقدر خوب که مطلبی رو که همه فکر میکنند بلدن نوشتید و توضیح دادید تا کسانی مثل من که تا حالا رانندگی نکردن و بنزین زدن رو بلد نیستن یاد بگیرن …خواستم ازتون تشکر کنم و بگم گاهی چیزی که برای خیلی ها یک امر بدیهیه برای دیگران یک چالش اضطراب آوره

  3. Ahmad گفت:
    27

    مهم ترین مرحله کار با دستگاه و کارت بنزین رو ننوشتید

  4. ناشناس گفت:
    -4

    مرحله آخر منو کشته😅😅

  5. yadollah گفت:
    1

    دورد بر شما
    مطالب بسیار آموزنده برای من بود
    اطلاع رسانی خواهم کرد
    با سپاس

تبلیغات متنی