Treatment of Obsessive-compulsive disorder

آموزش تمرین و راه های درمان انواع وسواس فکری در افراد

۰
آموزش تمرین و راه های درمان انواع وسواس فکری در افراد
امتیاز دهی به نوشته

اختلال وسواس فکری نوعی اختلال اضطرابی مزمن (نه حاد) می باشد که علائم و شرایط خاصی را در فرد ایجاد می کند. فردی که دچار این نوع وسواس ها می شود، انعطاف زندگی خود را از دست می دهد و تمام فکر و ذکرش به سمت کمال طلبی خواهد رفت. کمال طلبی افراد تا جایی پیش می رود که فرد همه زندگی اش را مستلزم یک نظم دیوانه کننده می بیند و زندگی را بر خود و دیگران تلخ می کند. در این مطلب آی آر میکس قصد داریم تا نگاهی به راه های درمان انواع وسواس فکری در افراد بیاندازیم و کمی در این رابطه با هم صحبت کنیم.

چگونه وسواس فکری شدید در افراد را درمان کنیم؟

Treatment of Obsessive Compulsive Disorder

همانطور که گفته شد وسواس فکری به سادگی باعث ایجاد اختلال در زندگی افراد می شود و باید با آن مقابله کرد. افرادی که دچار او سی دی می شوند، چالش های متعددی را پیش روی خود دارند که مهمترین آن ها، تشخیص این عارضه خواهد بود. پیش از همه چیز باید توجه داشت که تشخیص این اختلال چندان ساده نیست زیرا علائم مشابهی با بیماری های دیگر شخصیتی در آن وجود دارد. پیش از هر چیز بهتر است علائم و ویژگی های افراد دارای وسواس فکری شدید را با هم مرور کنیم.

خصوصیات افراد دارای وسواس فکری

پیش از این که بخواهیم ویژگی های عمومی افراد دارای این نوع وسواس ها را با هم بررسی کنیم، باید بگوییم مشاهده این علائم نمی تواند به عنوان ابتلا به این بیماری تلقی شود. باید در نظر داشته باشید که برای تشخیص انواع وسواس فکری باید با نظر پزشک یا روانشناس صورت بگیرد و مطالعه نشانه های مطالب اینترنتی نمی تواند دلیل خوبی برای تشخیص این عوارض باشد.

خصوصیات افراد دارای وسواس فکری

هجوم مداوم و ناخودآگاه افکار و البته تکرار اجباری رفتار دو علامت اصلی انواع وسواس محسوب می شوند اما علائم وسواس به این دو مورد محدود نمی شود. فردی که دچار وسواس های فکری می شود، عجول، کمال گرا، مردد و حساس می باشد. این افراد برای انجام کارهای خود، سوال های زیادی از اطرافیان می پرسند و دائما حس سرزنش دارند.

انواع وسواس فکری

درمان دارویی وسواس فکری

برای حل مشکل انواع مختلف وسواس، پیش از هر چیز باید به پزشک مراجعه کرد. پزشک یا روانشناس با انجام چند تست وسواس فکری تشخیص می دهد که آیا دچار مشکل هستید یا نه. گاهی اوقات وسواس ها چندان شدید نیستند و نیازی به درمان های دارویی ندارند. پس پیش از هر چیز باید به پزشک مراجعه کرد.

درمان دارویی وسواس فکری

برای درمان دارویی وسواس فکری ابتدا پزشک با پرسیدن سوالاتی از شما، تشخیص نهایی را می دهد و در صورت نیاز، نسخه دارویی خود را تجویز می کند. داروهایی که بیشترین تاثیر در حذف وسواس را دارند، سطح شیمیایی سروتونین مغز را بالا می برند و از این طریق تاثیر خود را ایجاد می کنند. برخی از این داروها شامل کلومیپرامین، فلوکستین، فلووکسامین، پاروکستین و سرترالین می شوند؛ این داروها را نباید بدون تجویز پزشک مصرف کرد و به همین خاطر در این مطلب درباره آن ها صحبت نخواهیم کرد!

وسواس فکری

نکته: مدیتیشن و دیگر درمان های فکری تاثیر خوبی در کاهش استرس و وسواس های مختلف روانی دارند؛ شاید روانشناس یا روانپزشک شما، انجام مدیتیشن در خانه را به شما توصیه کند و می توانید برای انجام این کار از آی آر میکس کمک بگیرید.

درمان وسواس فکری با داروهای گیاهی

برای درمان وسواس فکری مذهبی و البته انواع دیگر وسواس ها، می توان از مواد گیاهی مختلفی کمک گرفت. درمان های گیاهی به همراه تغییر سبک زندگی می تواند به خوبی در کاهش وسواس های مختلف فکری و روانی مفید باشد. دمنوش های مختلفی در این زمینه هستند و نتیجه خوبی به همراه داشته اند. دمنوش افاریقون‌ و چند دمنوش ترکیبی به خوبی در درمان وسواس های فکری مفید هستند و می توان آن ها را هر روز مصرف کرد.

درمان وسواس فکری با داروهای گیاهی

باید توجه داشت که اکثر این دمنوش ها طبعی گرم دارند و اعصاب انسان را تقویت می کنند. این دمنوش ها که قابلیت آرامبخشی به فرد می دهند به خوبی با بی خوابی و وسواس فکری مقابله می کنند؛ ترکیب اسطوخودوس، گل همیشه بهار، پنیرک، سنبل الطیب و بهار نارنج یکی از بهترین ترکیبات در این زمینه می باشد و می توان روی آن حساب کرد.

درمان وسواس فکری با داروهای گیاهی

تمرین درمان وسواس فکری

چند تمرین برای درمان وسواس فکری وجود دارد؛ البته باید توجه کرد که اکثر این نکات برای افرادی کاربرد دارد که در مراحل اولیه وسواس روانی و فکری خود هستند. این تمرین ها و نکات را می توان همیشه به کار برد و از وقوع وسواس های بیشتر جلوگیری کرد. پیش از هر چیز باید خود را سرگرم کنید و نگذارید فکر و ذهن بیکاری داشته باشید، زیرا که ذهن بیکار بیشترین استعداد ابتلا به وسواس فکری را دارد.

تمرین درمان وسواس فکری

نکته دوم این است که زندگی های انفرادی باعث وقوع وسواس بیشتر می شود. افرادی که به صورت تنها زندگی می کنند یا اوقات زیادی را در حالت تنهایی به سر می برند، شانس بیشتری برای پرورش وسواس در خود دارند. پس توصیه می شود تا حد ممکن با دوستان و خانواده باشید و به نوعی از تنهایی فرار کنید! سعی کنید اطمینان به نفس خود را بالا ببرید و روی اراده خود کار کنید.

تمرین وسواس فکری

یکی از خصوصیات افراد دارای وسواس فکری این است که وسواس آنها همیشه وسواس دیگری را به وجود می آورد؛ پس هر چقدر بیشتر به آن فکر کنید و از فرمان های وسواسی مغزتان پیروی کنید، شانس درمان پایینتری خواهید داشت. اگر کاری را امروز پنج بار انجام می دهید و با انجام آن مشکلی ندارید، شک نکنید که این کار را روز بعد هفت بار و روز پس از آن ده بار انجام خواهید داد! بهترین کار این است که وسواس را در نطفه خفه کنید و می توانید در این زمینه از افراد دیگری کمک بگیرید. دوست یا خانواده می تواند به شما کمک کند و شما را از دست خودتان نجات دهد!

وسواس فکری

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره اختلال وسواس فکری و روش های حل آن با هم صحبت کردیم و چند نکته بسیار ساده و عمومی را درباره آن به شما نشان دادیم. اگر در این زمینه تجربه یا نظری دارید، آن را از بخش دیدگاه ها برای ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی